بازدید 11213

واکنش تند ایران به حکم اخیر دادگاه آمریکا

حکم دادگاه آمریکا علیه ایران اصل عدالت را به سخره کشیده و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را مخدوش می‌کند
کد خبر: ۵۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳ 14 March 2016
سخنگوی وزارت خارجه حکم دادگاهی در آمریکا علیه ایران را مضحک و بی معنا خواند که هم اصل عدالت را به سخره می‌کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می‌کند.

به گزارش فارس، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به حکم ظالمانه داداهی در آمریکا علیه ایران اعلام کرد: حکم اخیر دادگاهی در آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران هراسی است.

وی افزود: این حکم آنقدر مضحک و بی معنا است که هم اصل عدالت را به سخره می‌کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چنین احکامی همچنین پیام بسیار خطرناک و معناداری به تروریست ها و حامیان آنها می دهد که با خیال آسوده مردم آمریکا و جهان را بکشید چون نه تنها قرار نیست سراغ شما بیاییم بلکه در واکنش به جنایات شما قویترین و موثرترین دشمنانتان را هدف قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما قوه مجریه آمریکا را نیز در صدور این نوع احکام همدست و شریک می‌دانیم.

جابری انصاری گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه آمریکا سال‌هاست با نگاهی غیر‌منطقی، نادرست و غیر‌اخلاقی نام ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است و این اقدام خود زمینه‌ساز فراموشی همه اصول دادرسی عادلانه و حتی عقل سلیم در احکام سیاسی صادره از سوی برخی دادگاه‌های آمریکا است.

وی افزود: اگرچه این احکام ظالمانه ظاهرا متوجه دولت و ملت ایران است، اما در یک نگاه منطقی و منصفانه؛ این مردم آمریکا و خاصه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر هستند که با این احکام و آدرس‌های کاملا انحرافی، حقوقشان پایمال و صرفا با وعده پرداخت مقداری پول؛ مطالبه به حق آنها برای محاکمه و پاسخگو کردن عاملان و حامیان واقعی اعمال تروریستی 11 سپتامبر بایگانی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
از ماست که برماست
وقتی ما در مجالس عمومی مدام میگیم اسرائیل باید نابود بشه انهم بدون برنامه ریزی و یا روی موشک ها ، مطمئنا انها هم بیکار نخواهند بود
مرگ بر امریکا مرگ بر تندروها مرگ بر اسراییل
عربستاني منفجر مي كند پولش را از ايران مي گيرند
حکم چی بوده؟
چرا ايران شكايت نميكند اين چه مسخره بازي است براه انداخته اند به نظر اين واكنش ايران نه كافي است نه كار ساز واكنش ايران بايد بسيار بسيار كوبنده تر از اين و شكايت به مراجع بين الملي باشد اين مسخره بازيهاي شرم اور بايد با واكنش تند ايران خاتمه پيدا كند دهها صفحه از گزارش اين اتفاق را كه نقش سعودي ها را اشكار كرده را پنهان كرده اند و حالا يقه ما را گرفته اند مايه ننگ است ولي بايد اين قاضي و فضاحت ديگر مانند او را دو جهان رسوا و شرمسار كرد
من از واكنش وزارت خارجه خودمان به اين موضوع اصلا خوشحال نيستم اين راي مضحك و شوماخر واكنشي بسيار كوينده تر و اثر گذارتر را ميطلبد ،
نگران نباشید!
مدتی بعد خود قوه مجریه آمریکا پیگیر موضوع میشود و باعث توقف این حکم می شود تا عده ای در ایران بگویند: " به به چه آدمهای خوبی!"
اولا حالا این حکم چی هست
دوما وقتی ما موشک هوا می کنیم که روش نوشته ایم یک کشور را نابود می کنیم خوب این چه پیامی می تواند داشته باشه
""وی افزود: اگرچه این احکام ظالمانه ظاهرا متوجه دولت و ملت ایران است، اما در یک نگاه منطقی و منصفانه؛ این مردم آمریکا و خاصه بازماندگان و قربانیان حادثه 11 سپتامبر هستند که با این احکام و آدرس‌های کاملا انحرافی، حقوقشان پایمال و صرفا با وعده پرداخت مقداری پول؛ مطالبه به حق آنها برای محاکمه و پاسخگو کردن عاملان و حامیان واقعی اعمال تروریستی 11 سپتامبر بایگانی می‌شود."" کدام منطق ؟ 10 میلیارد دلار از جیب ملت ایران پرداخت کردن منطق است ؟ ملت ایران کمرشان زیر بار تحریم ها و گرانی و تورم شکست حالا هم باید جور ظلم بازماندگان 11 سپتامبر را بکشند ؟ و ما بگیم منطقی است ؟
از عکس العمل سخنگوی وزارت خارجه سپاسگزاریم . اما این امور با سخن و بیانیه حل و فصل نمی شود . باید از نظر حقوقی موضوع پیگیری شود تا هر کسی ما را متهم و غرامت خواهی نکند.
اول بنویسید حکم چی بوده بعد محکوم کنید .
خود کثافت آمریکا به دنبال حضور خودش تو منطقه خاورمیانه این کار کثیف حمله 11 سپتامبر رو انجام داده
تمامی تروریستااز عربستان وکویت وقطر وپاکستان بودن.وهیچ ایرانی توشونونبوده.دادستان غلط کرده.یک شکایت علیه اینودادستان به دادگاه لاهه تنظیم کنید.
پس از 2 هفته تازه وزارت امور خارجخ واکنش نشان داده!!! چه سرعت عملی بابا...
همه این حرف ها را می زنید اما آمریکایی هااگر پول های بلوکه شده ی ایرانی ها را به دنبال این احکامشان بالا بکشند چکار می توانید بکنید؟ باید به جای حرف زدن عمل کرد.
چرا ما پول هایمان در بانک امریکایی می گذاریم تا آنها هروقت بخواهند با چنین احکامی آنرا برداَشت کنند وما کاری از دست مان بر نیاید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست