بازدید 14913

حکم پوتین درباره اجرای قطعنامه 2231 درباره ایران

رسانه‌های روسیه جزئیات حکم رئیس‌جمهوری این کشور درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران را منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸ 12 March 2016
رسانه‌های روسیه جزئیات حکم رئیس‌جمهوری این کشور درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران را منتشر کرده‌اند.

به گزارش فارس، رسانه «تاس» روسیه جزئیات حکم روز جمعه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور درباره اجرای قطعنامه 2231 مطابق با تعهدات مسکو ذیل توافق هسته‌ای ایران (برجام) را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای پوتین در این حکم سازمان‌ها و نهادهای روسیه را به دریافت مجوز قبلی از شورای امنیت سازمان ملل برای تحویل، فروش یا انتقال مستقیم تمامی کالاها و تجهیزات هسته‌ای، مواد خاص غیرهسته‌ای و فناوری‌های مرتبطِ مشمولِ قواعد کنترل صادرات به ایران، تا تاریخ 18 اکتبر سال 2025 ملزم کرده است.

این شرط برای تمامی موارد دیگری که در فهرست کالاها و تجهیزات دارای مصارف دوگانه هستند هم لازم‌الاجرا است.

حکم جدید رئیس‌جمهوری روسیه، به علاوه، ایران، شهروندان این کشور و نهادهای ثبت شده در ایران و یا تحت حاکمیت ایران، یا توسط افراد و نهادهای فعال به نمایندگی از آنها و یا به دستور آنها، یا توسط نهادهای متعلق به آنها و یا تحت کنترل آنها را ملزم می‌کند برای انجام هر گونه سرمایه‌گذاری در زمینه فعالیت‌های بازرگانی مرتبط با استخراج اورانیوم،  تولید یا استفاده از مواد یا فناوری‌های هسته‌ای مشخص شده در فهرست مواد هسته‌ای، اقدام به اخذ مجوز شورای امنیت کنند.

پوتین، علی‌رغم این گفته فعالیت‌های دارای ارتباط مستقیم با بازطراحی دو آبشار تأسیسات فردو جهت تولید ایزوتوپ‌های پایدار از طریق روش غنی‌سازی سانتریفیوژ نیازمند اخذ مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست. او علاوه بر این، صادرات ذخایر اورانیوم مازاد بر 300 کیلوگرم ایران در ازای انتقال اورانیوم طبیعی به این کشور و همچنین اقدامات مرتبط با نوسازی رآکتور اراک را نیز مشمول همین قاعده دانسته است.

رئیس‌جمهوری روسیه به رغم این اضافه کرده این اقدامات در صورتی از اخذ مجوز شورای امنیت معاف خواهند بود که منطبق با اجرای برجام باشند و همچنین ایران ضمانت بدهد که طرف روس بتواند درباره استفاده از کالاهای تأمین‌شده در راستای اهداف اعلام‌شده و مکان استفاده آنها بررسی‌های لازم را به عمل آورد.

این سند همچنین تا تاریخ 18 اکتبر سال 2023 تحویل، فروش یا انتقال مستقیم کالاهای مشخص‌شده در فهرست اقلام قابل استفاده برای ساخت تسلیحات موشکی یا مشمول کنترل‌های صادراتی را منوط به صدور مجوز شورای امنیت می‌کند.

حکم پوتین علاوه بر این تا تاریخ 18 اکتبر سال 2020  تحویل هر گونه تانک جنگی، خودرو جنگی زرهی، سامانه‌های توپخانه‌ای کالیبر بزرگ، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، ناوها، موشک‌ها یا سامانه‌های موشکی که در زمره سلاح‌های متعارف ثبت شده در سازمان ملل هستند، تجهیزات مرتبط با آنها از قبیل قطعات یدکی را منوط به اخذ مجوز قبلی شورای امنیت می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۸
اينم اخر و عاقبت شراكت با روس ها
اينا هميشه موقع تقسيم منافع ايران را فروختن
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
انصافا چین 100 میرزه به روسیه...
یا باز هم با کارت ایران بازی شده است ؟
خفت ازاین بالاتر؟ دلواپسان لطفا عزم کنید برای سفارت روسیه البته اگر اجازه و جرات دارید .
هرچی گفتیم ازروسیه خیری به ما نخواهدرسید کسی گوش شنوا نداشت !
خوش خیال ها تحویل بگیرید. این ذات روس هاست.
با این امضا تا چند سال هرگونه خرید تانک، هواپیما... کنسل میشه، چون شورای امنیت مجوز فروش سلاح به ایران رو نمیده، تاریخ نشون داده همسایه شمالی اصلا قابل اطمینان نیست، حتی سامانه s300 رو هم نمی خواد تحویل بده، امیدوارم با بها دادن به دانشمندان خودمون تو زمینه تسلیحات به خودکفایی برسیم تا نیاز نباشه یک کشوری مثل روسیه برا کشور ما کلاس بذاره.
خسته نباشید ؛ اینم از روسیه ببینم دیگه کجای این دنیا مونده که ما رو سر کار نزاره !
بفرمایید این هم از جناب پوتین و نامردی روسها بیش از 3 قرن در حق کشور ما ...
لعنت بر این روسها که همیشه ایران برای اونها بازیچه بوده وهمیشه به ایران خیانت کرده اند کاش مسولین بدونند روسها قابل اعتماد نیستند.
شامل اس 300 هم ميشه؟!
قابل توجه برادران کم حافظه . روسیه در هیچ جای تاریخ نبوده که از پشت به ایران ضربه نزده باشد
عجب
روسیه برای ما هیچ وقت قابل اطمیان و اعتماد نبوده ونیست و نخواهد بود.چون آنها همیشه فقط و فقط به دنبال منافع خودشون هستند.
يعني اس سيصد را نميدهيم و خصلت بد عهدي روسها مثل هميشه پابرجاست
فقط
اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود نه اینکه درباره آن حرف سخن همایش و مقاله مصاحبه ......گفته شود .
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
عزیزم با اقتصاد مقاومتی میخوای f22 بسازی..؟!
این پاراگراف آخری یعنی s300 رو نمیدن؟!
این همون آدمی بود که امد ایران و گفت روسیه از پشت به متحدش خنجر نمیزنه .
باید در نظر داشت روسیه برای از دست ندادن کرسی در شورای امنیت مجبور به باج دادن به امرکاییان مانند فرانسه انگلیس میباشد چیز غریبی نیست
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
OFF باش عمو...
امثال تو واقعا نیاز به درمان دارین...
چی شد آقایان روسها تو زرد درامدند
تا زمانی که روی پای خودمان نایستیم و نیازهای خودمان را خودمان تولید نکنیم و تا زمانی که به جوان ایرانی بها ندهیم همیشه شاد بازی دادن قدرتهای بزرگ خواهیم بود
متاسفانه به جای حمایت از جوانان ایرانی آنقدر پای انها سنگ انداخته می شود که از کرده و ایده خود پشیمان می شوند یکی از دوستان حکایت میکرد برای ثبت اختراع قریب به 6 ماه است دوندگی می کند و هر بار با بهانه ای از صدرو مجوز امتناع می شود موسسه ثبت اختراعات به جای اینکه دست جوانان را می گیرد خود مانعی در مقابل جوانان شده است.
حکم پوتین علاوه بر این تا تاریخ 18 اکتبر سال 2020 تحویل هر گونه تانک جنگی...... این قسمت آخرش که خرید هواپیما رو هم برده تو هوا؟؟!! پس این پوتین که قرار بود دوست ما باشه ؟؟!!!
روسها از اولش با ما نبودند و نخواهند بود.
پس با این حساب تحویل اس 300 منتفی شده
چرا مسولان سعار نشرقی و نه غربی می دهند و جوانان نخبه را از کشور فراری میدهند و چسبیده اند به شرق
بله روسیه است دگر از اولش هم همین بودن
این یعنی چی؟
یعنی روسیه هم تو زرد از آب در اومد؟
پشت پرده چه خبره؟
یعنی بازم سیاست یک بام ودوهوا!!!!
این روس ها واقعا نامردن
به هیچ وجه نمیشه روشون حساب باز کرد
T 90?
این هم از دشمن قسم خورده که ساده لوحان او را دوست می دانند!!!
دیدید اخر سر هم روس ها همان دشمنان و عهد شکنان قدیمی ما هستند
حالا هی شما گدایی سوخو های روسی را بکنید.تا هم چن ی پیش کلی عکس و خبر از این سوخوها رو با ذ وق زدگی تو سایتتون گذاشتید که میخواهیم از روسها بخریم.این هم از متحد همیشگیتان پوتین که این روزها بعضی ها در ایران ا زش بت ساختن
باز هم باید صبر کرد و دردمندانه منتظر خنجر از پشت زدن روسهای نامرد ماند
خداوند لعنت کند تمام اشخاصی که از ضربات این نامردها به کشور درس نگرفته و جای آنها را در ایران باز میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
++++++++++++++++++++++++++++++++
سلام به همه ی هموطنای عزیز
تا کی آخه باید تحقیر بشیم به خدا با 10 تا از دوستام شرط بسته بودم که روسیه از امریکا خیلی بدتره هیچی به ایران نمیده اینم حالا بهشون ثابت شد .
اگر با آمریکا مستقیما" وارد مذاکره بشیم ، شاید بشه رو خرید ناو هواپیما بر هم حساب کرد اما باروسیه قرارداد خرید کلاشینکف رو هم ببندیم پولشو چند سال جلوتر بدیم باز موقع تحویل داستان داریم ، این خاصیت صنعت شرق وغرب هستش ، غرب سیاستش رو اقتصادش میبره جلو ، شرق سیاستش اقتصادش رو جلو میبره
در واقع توشرق اقتصاد وام دار سیاستش هستش ؛ در غرب سیاست وام دار اقتصاد
نتیجه اگه شما بخواهی یک خرید اقتصادی وبا صرفه داشته باشی بهتره از غرب خرید کنی تا از شرق
لعنت به روسیه
دقيقا پيشبينيم درست از اب در مياد،عربستان بايد خيالش راحت بشه كه روسيه از ايران حمايت نميكنه تا به منافع يا خود ايران حمله كنه بلاخره بايد نفت و گاز روسيه و امريكا گرون بفروش بره!
تاريخ تكرار شد
روسیه از پشت خنجر نزده فقط داره دستور شورای امنیت رو اجرا میکنه
به نظر شما یعنی پوتین نمیدونن با این کار شورای امنیت اجازه فروش چه هواپیمای جنگی و چه تانک و چه موشک و هلیکوپتر و... رو به ایران محاله که بدن؟ چه قدر روسیه نامرده
دوستان اینها فقط مصرف داخلی دارد

برای بستن دهان اسراییل و سعودی ها
آمريكايي ها كه خداپرست هستند اينطورند واي به حال روس‌ها كه به هيچ صراطي مستقيم نيستند و آرزوي تاريخي‌اشان دسترسي به آبهاي گرم خليج فارس است.
اینکه چیز عجیبی نیست معلوم بود روسیه بلاخره خنجر خودشو میزنه در طول تاریخ هم همیشه همین بود
روسها از اول تو زرد بوده اند و خواهند بود افرادی که همیشه حساب باز می کنند سیاستمدار نیستند دشمن همیشه دشمن است سگ زرد برادر شغال
کشورهایی که با دنیا کنار نیایند ترد می شوند
ای بابا پوتین که بصیرت داشت
روسها از اول تو زرد بوده اند و خواهند بود افرادی که همیشه حساب باز می کنند سیاستمدار نیستند دشمن همیشه دشمن است سگ زرد برادر شغال
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست