بازدید 6946

حضور رضایی در خطبه خوانی برای آیةالله طبسی

کد خبر: ۵۷۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 11 March 2016
روز گذشته همزمان با هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره)، مجلس ترحیم و خطبه خوانی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز ایام فاطمیه و هفتمین روز از درگذشت آیت الله واعظ طبسی(ره)، مجلس ترحیمی با حضور دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، مهندس عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، طلاب و فضلای حوزه علمیه، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی و مردم ولایتمدار مشهد مقدس در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

برگزاری مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی

در این مراسم پس از قرائت قرآن، مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع)، در مصیبت حضرت فاطمه زهرا(س) به روضه خوانی و مرثیه خوانی پرداختند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، پیرامون شاخصه های عالم دینی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه علما، وارثان انبیاء و ائمه هدی(ع) هستند، گفت: در زیارت امین الله خطاب به امیرالمومنین حضرت علی(ع) می گوییم «السلام علیک یا میزان الاعمال» بدین معنا که اهل بیت(ع) میزان و معیار اعمال انسان ها هستند.

وی ادامه داد: در روایات متعدد شاخصه های عالم دینی بیان شده و انسان را توصیه به نزدیک شدن به علمای دینی کرده است.

به گفته وی برخی از شاخصه های علمای دینی شامل «هدایتگری انسان از کبر به خضوع»، «سبب زیاد شدن تقوا و ایمان»، «هدایت از ریاء به سوی خلوص نیت» و «انصراف از میل به دنیا و روکردن به زهد» می شود.

وی با بیان اینکه عالم دینی شک و شبهه را از وجود آدمی محو و جای آن تقوا را نهادینه می کند، افزود: مشکل جامعه کنونی این است که مردم اطلاعات دینی دارند اما در اعتقاد و باور دینی سست هستند، لذا یکی از مهمترین شاخصه های عالم دینی یقین و اعتقاد داشتن به مسائل دینی و سوق دادن دیگران به این اصل است.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به اینکه خلوص نیت از دیگر نشانه های عالم دینی است، اظهار کرد: مومنی که اهل اخلاص در عمل باشد، خدای متعال بهترین مصلحت ها را برای او رقم می زند.

وی گفت: آیت الله واعظ طبسی، اهل اخلاص، زهد و تواضع بودند و همین اخلاص ایشان باعث شد تا خدای متعال بهترین ها را برای او رقم بزند و سال های زیادی را خادم حضرت رضا(ع) باشند.

وی زهد آیت الله واعظ طبسی را قابل تحسین برشمرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری در آخرین جلسه خبرگان رهبری از منزل فعلی آیت الله واعظ طبسی به نشانه زهد یاد می کند این مهم جلوه ای از تعلق نداشتن این خادم امام رضا(ع) به دنیا دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر اکنون همه اقشار مردم از فقدان آیت الله واعظ طبسی سوگوار و متاثر هستند بخاطر آن است که این مرد بزرگ، شاخصه های عالم دینی را دارا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری برای وفات آیت الله واعظ طبسی با چنین ادبیات و کلماتی تا کنون بی سابقه بوده است. 

مراسم خطبه خوانی


مراسم ترحیم



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار