بازدید 2506

دلالی مسکن تهران اندازه کل ایران

سوداگری زمین و املاک به ویژه در تهران در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مشکلات حوزه شهری تبدیل شده است. این معضل به ویژه تحت تاثیر نوسانات قیمت زمین و مسکن در سال های 89 تا 91 موجب شد که در این حوزه شاهد فعالیت های واسطه گری و سوداگری زیادی باشیم. این پدیده به دنبال خود چالش هایی نظیر مشکلات زیست محیطی را هم به دنبال داشته است.
کد خبر: ۵۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 10 March 2016
سوداگری زمین و املاک به ویژه در تهران در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مشکلات حوزه شهری تبدیل شده است. این معضل به ویژه تحت تاثیر نوسانات قیمت زمین و مسکن در سال های 89 تا 91 موجب شد که در این حوزه شاهد فعالیت های واسطه گری و سوداگری زیادی باشیم. این پدیده به دنبال خود چالش هایی نظیر مشکلات زیست محیطی را هم به دنبال داشته است.
در همین زمینه وزیر راه و شهرسازی با اعلام آغاز قانون زمین‌‌فروشی در شهر تهران از اواخر دهه ۶۰ تأکید کرد: میزان درآمد از بحث سوداگری در بحث زمین، ساختمان و مستغلات در تهران در سال ۹۰ به تنهایی برابر با کل ایران بود و بهترین راه‌حل کنترل قیمت زمین، دسترسی سریع ریل به ۸۰ کیلومتری مرکز کلانشهرها و تغییر مُد حمل و نقل جاده‌ای
به ریل است.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  در «همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران» تأکید کرد: از منظر سیاسی، دو بحث بسیار جدی در ارتباط با تهران وجود دارد که شامل حاکمیت قانون در شهر و قوانین شهری است. اصلی‌ترین مسأله تهران که هنوز نشانه و راه‌حلی برای آن پیدا نشده بحث حاکمیت نداشتن قانون در شهر تهران است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پدیده فروش ضوابط و مقررات‌شهری تهران که از اواخر دهه ۶۰ شروع شد با یک تفسیر و داستان بسیار ساده‌ای که در هر صورت تخلف ساختمانی در شهر هست که می‌شود آن را به کمیسیون ماده ۱۰۰ فرستاد و با جریمه، روند غلط را ادامه داد آغاز شد و در نهایت کار به جایی کشیده شد که قبل از آنکه این گزارش به ماده ۱۰۰ برسد غیرقانونی توافق شد. اگرچه این توافقات ابتدا با مباحث ساده‌ای مثل ساخت بالکن شروع شد  اما در نهایت به این نقطه رسید که از طریق آن تمامی مقررات شهری را تغییر داد. وی در ادامه گفت: میزان درآمد از بحث سوداگری در بحث زمین، ساختمان و مستغلات در تهران در سال ۹۰ به تنهایی برابر با کل ایران بود. در حال حاضر ملک لوکس متر مربعی با مبلغ متری ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت تمام شده و واقعی آن ۲ تا 5/2 میلیون تومان است.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با بررسی درآمد شهرداری تهران و سایر کلانشهرها می‌بینیم که بخش عمده درآمدها از فروش ضوابط و مقررات تأمین می‌شود. وضعیت تراکم طاقت‌فرسا در مناطق ۲۲،۱،۲،۴ و ۵ که اساساً امکان گردش بادهای سطحی را در تهران متوقف و وضعیت وارونگی هوا را ایجاد کرده است به پدیده سیاسی نبود حاکمیت قانون در تهران مرتبط است.
آخوندی خاطرنشان کرد: همواره اعضای شورای‌شهر نسبت به وضعیت کلانشهرها و بویژه تهران اعتراض دارند که این نشان می‌‎دهد شورای شهر خود نمی‌تواند در بحث بودجه شهرداری تهران و سایر کلانشهرها اعمال قانون کند.
وی گفت: در مجموعه کلانشهری تهران یک اتفاق عجیب رخ داد، زمانی‌که همه سیاست‌ها، یکپارچگی را توصیه می‌کرد استان البرز تشکیل شد و یک شکاف در مرکز کلانشهر تهران ایجاد شد که واقعاً اتفاق شگفتی بود و این جدایی، حداقل امکان هماهنگی که وجود داشت را از بین برد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر ما در حال حاضر ۴۵ درصد حومه‌نشینی پیرامون شهر تهران داریم ریشه‌اش برمی‌گردد به قانونی که تصویب شد و اجازه داد تا این شهرهای پیرامونی مستقل از شهر تهران برای خود هرنوع تصمیماتی را اتخاذ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار