بازدید 15728

کوره های خاموش، زندگی‌های سوخته

کد خبر: ۵۷۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 05 March 2016
اتاقک‌های کوچک نم کشیده و ریختهِ دورتادور کوره‌های خاموش آجرپزی، شده‌اند خانه‌هایی پر از داستان‌های آدم‌هایی که صورتی از چیزی به "اسم" زندگی را تجربه می‌کنند. 20 ، 30 سال پیش زادگاهشان؛ تربت حیدریه را ترک کردند، بی‌خبر از امروزشان آمدند تهران برای روزگاری بهتر اما حالا... "مریم" آخرین‌بار وقتی دو سالش بود، پدرش را دیده و ناپدریش توجهی ندارد به بودنش... "ثریا" که 15 سالش شده، پشت مرگ پدر، زیر سایه 10 سال زندان برادر 12 ساله‌اش به‌ اتهام قتل که حالا 22 سالش شده، ناز و کرشمه‌های دخترانه را از یاد برده... "کلثوم" که پول کارهای پیش از خاموشی آجرپزی‌ها را نه خودش، نه همسرش، هنوز نگرفته‌اند، مریض افتاده کنار عروس‌شان، عروس‌شان تازه فارغ شده، همسرش پیش از آنکه پسرش "امیرعلی" به دنیا بیاید، راهی زندان شده، به خاطر خرید یک گوشی همراه قدیمی که دزدی از آب درآمده... این‌ها خلاصه داستان سه چهار اتاقک به اسم خانه‌ بود از میان ده‌ها اتاقکی که هست. فردا نه، چند وقت دیگر، کوره‌ها برای همیشه خاموش می‌شوند، خانه‌ها ‌خالی می‌شوند و صاحبان اجاره‌ای‌شان، بیکار و آواره. نذری‌های گاه‌به‌گاهی که چیزی از غرور برایشان باقی نگذاشته، دردی دوا نمی‌کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۴
تابناک چند روزه داری لاینقطع ذکر مصیبت می کنی !
بدون اغراق عرض میکنم، تابناک تنها رسانه ای هست که میشود حقیقت و راستی را در آن پیدا کرد،و اگر تابناک نبود من از رسانه متنفر میشدم
ای آنکه پس ازمابه جهان غم داری . نیکوبنگرکه ازچه ماتم داری . غافل شده ای ازآنچه داری باخویش . درماتم آنی که چه ها کم داری .
واین داستان همچنان ادامه دارد.فقر ازهرنوعش فقر فقر فقر....,
وای بر ما مسلمانان
قابل توجه مسئولین .....
تازه این گوشه بسیار کوچکی از دردهای جامعه است....
اللهم عجل لولیک الفرج
آخییییی
به کجا برم این همه رنج را
وای خدای بزرگ چکار کنیم
هر چند كمكهاي ناچيز مردم تأثير چنداني در رفع فقر و تبعات آن ندارد اما ايكاش آدرس دقيق اين محل را مشخص ميكرديد تا چنانچه شخصي قصد كمك رساني به اين هموطنان عزيز را دارد بتواند آنها را پيداكند. در ضمن تابناك عزيز اگر بتواني فراخوان يا كمپيني براي جمع آوري و كمك رساني از سوي كاربراني كه مايل هستند ترتيب بدهي قطعا" ثواب زيادي خواهي برد.لطفا" پيگير باشيد اين شب عيدي نگاه پر از نياز اين كودكان بدجوري دل آدم را ميسوزاند.
امان، امان از فقر که چون در آید، ایمان به درآید! کاش آنقدر توان داشتم، که وظیفه دولت را به دوش می کشیدم و همه نیازمندان میهنم را بی نیاز می ساختم.
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها!
سلام.
خواهش میکنم به خیریه همت معرفی شوند. مطمئنم مردم کمک میکنند.
نتیچه بی فکری مقامات که چرا به این صنعتی که در همه دنیا به خاطر مصرف سوخت بالا بیش از 40 سال هست که منسوخ شده اجاز و پروانه دادن وحالا که هم ساختمان سازی کم شده و هم محصولات به صرفه تر امده این ادمها و سرمایه ها به هدر میروند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست