بازدید 51368
گزارش کامل هشتاد و هشتامین جوایز اسکار؛

درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو» +ویدیو

در اتفاقی غیرمنتظره «افشاگر» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد. «مدمکس: جاده خشم» با 6 جایزه، «بازگشته» با 3 جایزه و «افشاگر» با 2 جایزه بیشتری مجسمه‌های زرین اسکار را به خود اختصاص دادند. مورینکونه پس از شش بار نامزدی، بالاخره برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم هشت نفرت انگیز شد. «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» برای دومین سال پیاپی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.
کد خبر: ۵۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰ 29 February 2016
شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»هشتاد و هشتمین مراسم اهدای جوایز اسکار با اتفاقات قابل انتظاری نظیر انتخاب «لئونادرو دیکاپریو» به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، اهدای بهترین موسیقی پس از شش باز نامزدی به «انیو موریکونه» برای هشت نفرت انگیز، اهدای سومین جایزه پیاپی اسکار بهترین فیلمبرداری به «امانوئل لوبسکی» برای بازگشته و اهدای بهترین کارگردانی به «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» برای «بازگشته» و یک اتفاق غیرمنتظره یعنی انتخاب «افشاگر» به عنوان فیلم برتر سال همراه بود.

به گزارش «تابناک»؛ هشتاد و هشتمین مراسم اهدای جوایز اسکار از دقایقی با برگزاری مراسم فرش قرمز و حضور مدعوین این مراسم بر روی فرش قرمز آغاز شد و در ادامه با استقرار اهالی سینما در سالن دابی تئاتر لس آنجلس، این مراسم به نقطه حساس رسید و با اجرای «کریس راک»، از برندگان مجسمه‌های زرین در این دوره رونمایی شد.

شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»
فرش قرمز اسکار و سالن دالبی تئاتر لس آنجلس از نمای بالا

«بازگشته» تازه‌ترین اثر آلخاندرو گونزالز ایناریتو نابغه 53 ساله مکزیکی که پیش از این برای ساخت «بابل» کاندیدای اسکار شده بود و برای ساخت «مرد پرنده‌ای» جایزه اسکار 2015 را برده بود، فیلم پیشروی اسکار هشتاد و هشتم است و در دوازده بخش اصلی نامزد دریافت جوایز اسکار است.

با این حال شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین جایزه اسکار 2016 مربوط به بهترین بازیگر باشد که لئوناردو دیکاپریو پس از چندین دوره نامزدی و عدم دریافت جایزه اسکار، طبیعتاً باید این دوره صاحب جایزه اسکار شود. دیکاپریو با بردن گوی زرین بهترین بازیگر از جوایز گلدن گلوب، شانس بالایی برای دریافت اسکار بهترین بازیگری دارد اما هیچ چیز قابل پیش بینی نیست!

شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»
«کریس راک» مجری جوایز اسکار پیش از آغاز مراسم

3:00- در آغاز این تایم لاپس را از تدارک مراسم اسکار امشب را ببیینید:

تعداد بازدید : 59
ویدیوی تایم لپس از تدارک اسکار 2016

3:10- ویدیوی کوتاه که آکادمی از پشت صحنه آماده سازی مراسم اسکار 2016 دقایقی پیش منتشر کرد را همزمان با مراسم فرش قرمز اسکار در «تابناک» تماشا می‌کنید:

تعداد بازدید : 48
دانلود ویدیوی پشت صحنه تدارک اسکار 2016

4:00- مراسم فرش قرمز هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار همچنان در جریان است؛ برخی تصاویر مراسم فرش قرمز را در «تابناک» می‌بینید که البته معدودی از آنها برای بازنشر با اصلاحاتی همراه شده است.



4:30- بخشی از صحبت‌های لئوناردو دیکاپریو ستاره امشب مراسم اسکار را بر روی فرش قرمز این مراسم در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید:

تعداد بازدید : 46
بخش اصلی صحبت های لئوناردو دیکاپریو بر روی فرش قرمز

4:46- مراسم فرش قرمز در حال پایان یافتن است و مراسم اهدای جوایز اسکار با استقرار عمده دعوت شدگان از 15 دقیقه دیگر آغاز می‌شود.

5:00- مراسم اهدای جوایز اسکار با حضور «کریس راک» بر روی صحنه و پخش کلیپی از صحنه‌های فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف جوایز هشتاد و هشتم آغاز شد. «کریس راک» مجری مراسم اسکار با شوخی و جدی درباره عدم انتخاب هیچ نامزد سیاه پوست اعتراض کرد و  گفت: «ما سیاهپوست ها فرصت می خواهیم» که با تشویق حضار همراه شد.

تعداد بازدید : 49
ویدیوی کوتاه اعتراض «کریس راک» به عدم نامزدی سیاه پوست ها

5:15- اسپات لایت یا همان افشاگر برنده نخستین جایزه اسکار در بخش اسکار بهترین فیلمنامه اصلی در هشتاد و هشتمین دوره این مراسم شد. تام مک کارتنی و جاش سینگر این جایزه را از چارلیز ترون دریافت کردند. سخنان نام مک کارتنی بعد از دریافت این جایزه را  می بینید و می‌شنوید:

تعداد بازدید : 48
سخنان تام مک کارتنی بعد از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی

5:20- در ادامه نیز جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به «کسری بزرگ» نوشته ادام مک کی و چارلز رندولف بر اساس رمانی از مایکل لوییس رسید و این جایزه را نیز راسل کرو و رایان گاسلینگ اهدا کردند. بخشی از صحبت‌های ادام مک کی را پس از دریافت این جایزه می‌شنوید:

تعداد بازدید : 46
سخنان ادام مک کی پس از دریافت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

5:25- به عنوان میان برنامه، سام اسمیت آهنگ نوشتن روی دیوارها از فیلم اسپکتر را اجرا کرد. بخش کوتاهی از این اجرا را می‌شنوید:

تعداد بازدید : 47
سی ثانیه از اجرای سام اسمیت

5:40- سپس جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین طراحی لباس، بهترین چهره آرایی و بهترین طراحی و تولید اهدا شد.

6:00- ویدیوی یادبود درگذشتگان سینما در یک سال گذشته که در مراسم اسکار پخش شد را می‌بیینید:

تعداد بازدید : 45
ویدیوی یادبود درگذشتگان سینما در یک سال گذشته

6:12- امانوئل لوبسکی با بردن اسکار بهترین فیلمبرداری برای «بازگشته» برای سومین سال پیاپی برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری می‌شود. او در دو سال گذشته نیز با «جاذبه» و «بردمن» برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شده بود. چنین اتفاقی اگر در تاریخ اسکار بی‌سابقه نبوده باشد، قطعاً بسیار کم سابقه است.

6:18- مارگارت سیکسل برنده جایزه اسکار بهترین تدوین برای «مکس دیوانه: جاده خشم»، همسر جورج میلر کارگردان سری «مکس دیوانه» است و ظاهراً  سیکسل توانست به اعتماد همسرش پاسخ مناسبی دهد! جرج میلر کارگردان مدمکس اصرار داشت همسرش مارگرت فیلم را تدوین کند چون به عقیده او مردها فیلم های اکشن را مثل هم تدوین می کنند! مارگارت سیکسل برای تدوین فیلم باید بیش از 480 ساعت راش های فیلمبرداری شده را تماشا می کرد... فقط یک بار تماشای این نماها سه ماه طول کشید.

6:50- مطابق با پیش‌بینی‌ها، Inside Out برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. بی بی سی در این باره آمار جالبی داده و گزارش کرده «پیکسار» استودیوی سازنده اینساید اوت تاکنون با ۱۶ انیمیشن بلندی که ساخته ۲۱۰ جایزه برده است و این یعنی به طور متوسط حدود ۱۳ جایزه برای هر فیلم به دست آورده است!

7:28- آرنولد شوارتزنگر با ارسال یک پیام ویدیویی از سیلوستر استالونه -که برخلاف پیش‌بینی‌ها برنده اسکار بهترین نقش مکمل نشد- دلجویی کرد: «مهم نیست اونها چی می گن! تو بهترینی!»

تعداد بازدید : 44
پیام دلجویی آرنولد به سیلوستر استالونه

7:36- شریل بون ایزاکز، رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا روی صحنه حاضر شد و در پاسخ به اعتراضات علیه تبعیض های نژادی بر لزوم اقدام برای ایجاد تغییر در آکادمی تاکید کرد.

تعداد بازدید : 54
برشی از سخنان رییس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا درباره تبعیض نژادی در اسکار

7:44- جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به «پسر شائول»، یک فیلم تازه درباره نسل کشی یهودیان توسط نازی‌ها در اردوگاه آشویتس رسید، تا مشخص شود هر فیلمی با چنین مضمونی ساخته شود، به صورت بالقوه برنده جایزه اسکار است! «پسر شائول» داستان تلاش یک یهودی برای دفن جسد یکی از بستگانش در اردوگاه آشویتس به دور از چشم نازی‌ها است و در همین راستا در پی یک حاخام یهودی برای انجام اعمال مذهبی یهودی و در نهایت دفن جسد است.

7:56- جایزه اسکار بهترین موسیقی متن به انیو موریکونه برای فیلم هشت نفرت انگیز رسید. شاید باور نکنید اما این نابغه موسیقی با آن همه شاهکار و شش بار سابقه نامزدی جایزه اسکار، برای نخستین بار برنده این جایزه شد؛ بنابراین شاید به اندازه کافی در حق دیکاپریو اجحاف نشده باشد!

8:13- «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» برای دومین سال پیاپی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. این کارگردان نابغه 52 ساله، در اسکار هشتاد و هفتم با «بردمن» و در اسکار هشتم و هشتم با «بازگشته» برنده مجسمه طلایی بهترین کارگردانی شد و یک موقعیت کم‌‌نظیر را در تاریخ اسکار به نام خود ثبت کرد. سخنان ایناریتو پس از دریافت این جایزه اسکار را در «تابناک» می‌بینید و می‌شنوید:

تعداد بازدید : 47
سخنان آلخاندرو گونزالز ایناریتو پس ار دریافت اسکار بهترین کارگردانی

8:29- بالاخره لئوناردو دیکاپریو برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول شد تا طلسم بالاخره شکسته شود.

درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

دیکاپریو در حال برای «بازگشته» برنده نخستین جایزه اسکار دوران بازیگری‌اش شد که پیش از این برای نقش آفرینی در «چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد»، «هوانورد»، «الماس خونین» و «گرگ وال استریت» نامزد اسکار شده بود اما در پنجمین نامزدی‌اش برای این جایزه، بالاخره مجسمه طلایی با اقتدار از آن این بازیگر توانمند شد. مهم‌ترین بخش صحبت‌های دیکاپریو پس از دریافت جایزه اسکار را در «تابناک»، ببینید و بشنوید:

تعداد بازدید : 46
ویدیوی گزیده صحبت‌های لئوناردو دیکاپریو پس از دریافت جایزه اسکار

9:00- چه کسی فکر می‌کرد، «افشاگر» به جای «بازگشته»، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شود؟ تقریباً هیچ‌کس! سخنان مایکل شوگر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم افشاگر پس از دریافت این جایزه را می‌بینید و می‌شنوید:

تعداد بازدید : 44
سخنان مایکل شوگر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم افشاگر پس از دریافت اسکار بهترین فیلم

9:10- بدین ترتیب «مدمکس: جاده خشم» با 6 جایزه، «بازگشته» با 3 جایزه و «افشاگر» با 2 جایزه بیشتری مجسمه‌های زرین اسکار را به خود اختصاص دادند.

درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»




شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»

بهترین فیلم‌نامه اصلی
پل جاسوس‌ها
اکس مکشینا
Inside Out
افشاگر
از کف خیابان‌های کمپتون

برنده: افشاگر «تام مک کارتنی و جاش سینگر»



شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»

بهترین فیلم‌نامه اقتباسی
کسری بزرگ
بروکلین
کارول
مریخی
اتاق

برنده: کسری بزرگ «ادام مک کی و چارلز رندولف»



شب درخشش «دیکاپریو» با «بازگشته»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن
«جنیفر جیسون لی»: هشت نفرت‌انگیز
«رونی مارا»: کارو
«راشل آدامز»: افشاگر
«آلیسیا ویکاندر»: دختر دانمارکی
«کیت وینزلت»؛ استیو جابز

برنده: «آلیسیا ویکاندر»: دختر دانمارکی


بهترین طراحی صحنه و لباس
کارول، سیندرلا
دختر دانمارکی
مکس دیوانه: جاده خشم
بازگشته

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم «جنی بون»


درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین طراحی تولید
پل جاسوس‌ها
دختر دانمارکی
مکس دیوانه: جاده خشم
مریخی
بازگشته

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم



بهترین چهره‌آرایی
مکس دیوانه: جاده خشم
بازگشته
پیرمرد 100 ساله که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم



درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین فیلم‌برداری

بازگشته
کارول
هشت نفرت انگیز
مکس دیوانه: جاده خشم
سیکاریو

برنده: بازگشته «امانوئل لوبسکی»



بهترین تدوین
کسری بزرگ
مکس دیوانه: جاده خشم
بازگشته
جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد
افشاگر

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم «مارگارت سیکسل»




بهترین صداگذاری
مکس دیوانه: جاده خشم
بازگشته
مریخی
سیکاریو
جنگ ستارگان

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم «مارک منجینی و دیوید مایک»



بهتری میکس صدا
پل جاسوس‌ها
مکس دیوانه: جاده خشم
مریخی
بازگشته
جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیرد

برنده: مکس دیوانه: جاده خشم «کریس جنکینز، گرگ بودولف و بن اسمو»



درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین جلوه‌های ویژه
اکس مشینا
مکس دیوانه: جاده خشم
مریخی
بازگشته
جنگ ستارگان نیرو بر‌می‌خیزد

برنده: اکس مشینا «اندرو وایتهرست،‌پاول نوریس، مارک اردینگتو و سارا بنت»


بهترین انیمیشن کوتاه
داستان خرس
پرولوگ
جهان فردا
تیم افسانه‌ای سانجای

برنده: داستان خرس




پیشتازی «مکس دیوانه» پیش از اهدای جوایز اصلی

بهترین انیمیشن بلند
آنومالیسا
Inside Out

شان دشیپ (گوسفند ناقلا)
وقتی مارین آنجا بود

برنده: Inside Out «پیت داکتر و جوناس ریورا»


پیشتازی «مکس دیوانه» پیش از اهدای جوایز اصلی

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
«کریستین بیل»: کسری بزرگ
«تام هاردی»: بازگشته
«مارک رافلو»: افشاگر
«مارک رایلنس»: پل جاسوس‌ها
«سیلوستر استالونه»: اعتقادنامه

برنده: «مارک رایلنس»: پل جاسوس‌ها

تعداد بازدید : 43
سخنان مارک رایلنس پس از دریافت اسکار بهترین نقش مکمل مرد


پیشتازی «مکس دیوانه» پیش از اهدای جوایز اصلی

بهترین مستند بلند
ایمی
سرزمین کارتل
نگاه سکوت
چه اتفاقی افتاد آقای سایمون؟

برنده: ایمی «آصف کاپادیا و جیمز گی»



بهترین مستند کوتاه
تیم 12
چو آنسوی خطوط
کلود لنزمن
دختری در رودخانه
آخرین روز آزادی

برنده: دختری در رودخانه



بهترین فیلم کوتاه، اکشن زنده
آواماریا
روز اول
همه چیز خوب خواهد شد
شاک
شاترر

برنده: شاترر


بهترین فیلم غیرانگلیسی
آغوش مار
موستانگ
پسر شائول
ذیب
یک جنگ

برنده: پسر شائول


بهترین موسیقی متن
پل جاسوس‌ها
هشت نفرت انگیز
کارول
سیکاریو
جنگ ستارگان

برنده: هشت نفرت انگیز «انیو موریکونه»


درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین ترانه
Earned It‌ از فیلم پنجاه طیف خاکستری
Manta Ray از فیلم مسابقه انقراض
Simple Song #3 از فیلم جوانی
Till it Happens to You از فیلم شبح
Writing’s on the Wall از فیلم اسپکتر

برنده: Writing's on the wall در فیلم اسپکتر «جیمی نیپس و سم اسمیت»



پیشتازی «مکس دیوانه» پیش از اهدای جوایز اصلی

بهترین کارگردانی
«آدام مک‌کی»: کسری بزرگ
«آلخاندرو گونزالز ایناریتو»: بازگشته
«تام مک‌کارتی»: افشاگر
«جورج میلر»: مکس دیوانه: جاده خشم
«لنی آبراهامسون»، اتاق

برنده: «آلخاندرو گونزالز ایناریتو»: بازگشته



پیشتازی «مکس دیوانه» پیش از اهدای جوایز اصلی

بهترین بازیگر نقش اول زن

«کیت بلانشت»: کارول
«بری لارسن»: اتاق
«سیبرشا رونان»: بروکلین
«شارلوت رامپلینگ»: 45 سال

«جنیفر لاورنس»: جوی

برنده: «بری لارسن»: اتاق



درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین بازیگر نقش اول مرد

«برایان کارنستون»: ترامبو
«مت یمون»: مریخی
«لئوناردو دی‌کاپریو»: بازگشته
«مایکل فاسبندر»: استیو جابز
«ادی ردماین»؛ دختر دانمارکی

برنده: «لئوناردو دی‌کاپریو»: بازگشته


درخشش «لوبسکی»، «ایناریتو»، «موریکونه» و «دیکاپریو»

بهترین فیلم بلند

«بازگشته»
«کسری بزرگ»
«مکس دیوانه: جاده خشم»
«اتاق»
«افشاگر»
«مریخی»
«بروکلین»
«پل جاسوس‌ها»

برنده: «افشاگر»



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۶
آخه شما رو چه به فرش قرمز...همه عکسها رو خراب کردید
اون عکس چه کسی دست سیلوستر رو گرفته
جک و رز بلاخره به هم رسیدند
دمتون گرم
سلام
ترجمه نام فیلم Big Short که برنده بهترین فیلم نامه شده "کمبود بزرگ" نیست . در بورس اصطلاحی داریم به اسم Short Sale یا سهام علی البدل که در بازار سهام آمریکا رواج دارد و خریداران با پیش بینی سقوط بازار اقدام به قرض مقدار زیادی سهام از طریق وام ، فروش فوری و بازپرداخت سهام در زمان سقوط کرده و پول زیادی به جیب میزنند چراکه بازپرداخت به صورت سهام است و نه پول نقد .
این فیلم اقتباسی است از معاملات Short در زمان قبل از سقوط تا سقوط بازارها .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
جناب
ممنون از توضيحتون
چرا جایزه اسکار برای شما مهمتراز انتخابات شده که لحظه به لحظه خبررسانی می کنید? از تابناک بعيدبود.متاسفم.
پاسخ ها
بچه مشد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
اتفاقا خیلی هم خوبه جناب کوتوله هنری!
خداییش دیکاپریو لیاقت اسکار رو داشت. فیلم بازگشته رو دیدم. خیلی خوب بازی کرده.
دمت گرم تابناک
ممنون تابی
بالاخره داری از تحت داس بودن خارج میشی.
اونا اسکار دارند و چقدر حرفه ای و با برنامه اجرا میشه، اونوقت ما هم جشنواره فجر داریم که ...
این یک اتفاق مهم هنری و البته سیاسی هست که باید نکات مثبت اون رو اموخت، مثل قسمت زیبای یادی از درگذشتگان سال قبل و دوری کردن از جنبه های منفی اون مثل نژاد پرستی که خودشون هم در این اسکار به اون اشاره کردند و مینونه در کشور ما در قالب هم فکر و یا هم جناح نبودن اتفاق بیفته .... ممنون تابناک
من نمی دونم چرا شارلیز ترون برای مد مکس: جاده خشم کاندید نشد و جایزه نگرفت؟
هنوزم برام سواله چطوری دستش تو این فیلم از بازو قطع بود؟؟؟ و این که چطوری به ذهن کارگردان و طراحان می رسه همچین چیزایی خلق کنند؟؟؟
وقتی فیلم رو نگاه می کنی شاید خیلی به چشم نیاد ولی بعد که بهش فکر میکنی می بینی عجب چیزی بوداااااا
مثلا اون گیتاریست روی کامیون که در اون حالت آویزون آهنگ میزنه
یا شکل و شمایل ماشین ها و آدم ها...
قرار بود شبکه یک پخش مستقیم کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی