بازدید 99255
بسته خبری «تابناک»؛

نظر حدادعادل درباره پیش بینی نتایج انتخابات/گزینه اول هاشمی برای انتخابات 92 چه کسی بود؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اصل ماجرای خبر آتش زدن خودروی یک کاندیدا»؛«روایت عارف از اولویت نمایندگان اصلاح طلب» ؛«رنگ متفاوت تعرفه ها براي هر استان»؛ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 25 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گاف جدید کیهان

عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن در صفحه ی توییتر خود، خبر مربوط به سخنان مفتی اعظم سعودی علیه برخی از کاندیداهای انتخابات خبرگان ایران را تکذیب کرد.الهندی گفت که خبری که در رسانه های ایران تحت عنوان «مفتی اعظم دربار آل سعود‌: مردم ایران به جنتی، مصباح و یزدی رای ندهند!» منتشر کرده اند واقعیت ندارد.براساس این گزارش، در سایت عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان نیز چنین سخنانی به هیچ وجه وجود ندارد. لازم به ذکر است، برخی از رسانه های ایران از جمله کیهان خبری در مورد سخنان مفتی وهابی آل سعود علیه آیات مصباح، جنتی و یزدی منتشر کرده و جنجال تخریبی بسیاری در مورد برخی لیست های انتخاباتی در کشور به راه انداخته اند. این خبر را سایت انتخاب منتشر کرده است.

بسته خبری «تابناک»؛

 احمدی نژاد نتیجه مشارکت کم است!

نتیجه عدم حضور گسترده مردم در یکی از انتخابات‌ها را با هم مرور کنیم. در نهم اسفند سال 81 مردم به ویژه در شهر تهران از دومین دوره انتخابات شورای شهر استقبال نکردند. در تهران 562 هزار و 522 نفر ( حدود 13 درصد) در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کردند. در این انتخابات 40 میلیون و 501 هزار و 783 نفر در کل کشور واجد شرایط بودند که تنها 49 درصد از این واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. این در حالی بود که در دوره اول انتخابات شوای شهر یک میلیون و 480 هزار و 275 نفر به پایان صندوق‌های رای رفتند.افرادی که در این انتخابات، انتخاب شدند در یکی از اولین تصمیم‌هایشان محمود احمدی نژاد را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. احمدی نژاد بعد از شهردار شدن خود را در قامت یک رجال سیاسی دید و تصمیم گرفت به کرسی‌ها بالاتر فکر کند. این تحلیل را سایت عصر ایران منتشر کرده است.

رای بدون شناسنامه و کارت ملی!

حدود سه میلیون نفر در ایران کارت ملی ندارند. اما برای شرکت در انتخابات نیاز به داشتن کارت ملی و شناسنامه هست. اگر یکی از این دو سند هویتی را نداشته باشید، چطور می توانید رای بدهید؟ثبت احوال تمهیدی اندیشیده است تا در روز انتخابات هم دفاتر ثبت احوال در سراسر کشور خدمات هویتی انجام دهند.مدیر کل روابط عمومی و همکاری های بین المللی سازمان ثبت احوال با تاکید بر این که داشتن شناسنامه و شماره ملی در انتخابات الزامی است می گوید: شناسنامه تمام کسانی که به دلایل مختلف مانند تغییر در نام و نام خانوداگی ،مستعمل شدن شناسنامه و مفقود شدن شناسنامه برای دریافت شناسنامه اقدام کرده اند تا قبل از زمان برگزاری انتخابات تحویل آنها داده خواهد شد.سید مجید نبوی ادامه می دهد: ما آمادگی داریم برای کسانی که دسترسی به شماره ملی خود ندارند گواهی شماره ملی صادر کنیم تا با خیال آسوده در انتخابات شرکت کنند. سامانه ای در اختیار وزارت کشور گذاشته شده است تا از دادن رای های تکراری که ممکن است به وسیله شناسنامه های جعلی داده شود، جلوگیری شود.او این وعده را هم می دهد که در روز برگزاری انتخابات تمام اداره های ثبت احوال دایر است و اگر در نقطه ای از کشور اداره هم وجود نداشته باشد، از سوی سازمان ثبت احوال نماینده ای معرفی خواهد شد.این ترتیب، شرکت کنندگان در انتخابات که فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند می توانند ظرف امروز و فردا و حتی خود روز انتخابات، با مراجعه به این دفاتر نسبت به حل مشکلشان اقدام کنند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.این گزارش در خبرآنلاین منتشر شده است.

روایت عارف از اولویت نمایندگان اصلاح طلب

محمدرضا عارف در بازدید از ستادهای ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در منطقه شانزده در مورد مهم‌ترین اولویت اصلاح‌طلبان در صورت راه‌یابی به مجلس دهم گفت: معیشت مردم یکی از اصلی‌ترین اولویت های اصلی اصلاح طلبان در مجلس دهم خواهد بود.وی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در اجرای برنامه سوم توسعه برای کاهش نرخ بیکاری، کاهش تورم و رشد بالای اقتصادی گفت: انشالله در اجرای برنامه ششم توسعه مسیر برنامه سوم توسعه را ادامه دهیم.این سخنان عارف در گفتگو با ایلنا بیان شده است.

کمک 7هزار دلاری ایران به خانواده شهدای فلسطین

محمد فتحعلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت امروز و در کنفرانس خبری خود از کمک مالی ایران به خانواده شهدای انتفاضه در فلسطین خبر داد. طبق انچه رسانه‌های ایرانی به نقل از وبگاه خبری «العهد» منتشر کرده‌اند فتحعلی مدعی شده جمهوری اسلامی ایران به خانواده هر یک از شهدای انتفاضه قدس هفت هزار دلار کمک مالی می‌کند. این خبر توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است.

رمزگشایی مشاور روحانی از سخنان رهبری

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از بخشی از سخنان مهم روز گذشته رهبری رمز گشایی کرد و گفت که مخاطب رهبرانقلاب دربحث"دوقطبی مجلس دولتی و ضددولتی"مخالفان دولت هستند. او در این زمینه گفت: این کلام رهبری نظام هشداری جدی به فهرست‌سازان ضد دولت است که باید در رفتار انتخاباتی خود و در صورت راهیابی احتمالی به مجلس، در رفتار پارلمانی خویش بازنگری کنند. خبرگزاری ایرنا این سخنان را منتشر کرده است.

اهانت به رئیس‌جمهور کار دست فوتبالیست معروف می‌دهد؟

هاکان شوکور، ستاره معروف فوتبال ترکیه به دلیل برخی پست‌های توئتری‌اش که از ان توهین به رجب طیب اردوغان برداشت شده به‌زودی در دادگاه حاضر می‌شود. خبرگزاری روسی اسپوتنیک مدعی شده که خود شوکور اطلاع ندارد به خاطر کدام پست‌اش قرار است در دادگاه حاضر شود و می‌گوید: پیام وی اصلا به اردوغان و پسرش مربوط نمی شد. سایت خبری عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

مردم به نهار و شام های انتخاباتی توجه نکنند

یک حقوقدان گفت: مردم باید برای انتخاب کاندیداها به مجموعه پارامترها توجه کنند و به نهار و شام دادن‌ها، هدیه و رفاقت‌ها توجه نکنند؛ در واقع مردم باید به خرت، تفکر و برنامه کاندیداها رأی دهند.علی نجفی‌توانا اظهار کرد: حاکمیت موفق به حاکمیتی اطلاق می‌شود که میزان مشارکت مردمی در امر اداره کشور را در قوای سه‌گانه افزایش دهد. بر اساس دانش‌های مدیریتی جدید، ثابت شده است که در سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، حضور مردم می‌تواند از بار مسئولیت و هزینه دولت کم کند و احساس مسئولیت را درمیان مردم افزایش دهد.وی ادامه داد: یکی از جلوه‌های حضور و مشارکت مردم در نظام تقنینی کشور است. یعنی آنجا که مردم به صورت غیرمستقیم در اداره مملکت مشارکت می‌کنند، با انتخاب وکلا در سیستم تقنینی، اجرایی و قضایی نظارت کرده و به نوعی کاستی‌ها و مشکلات را مرتفع می‌کنند.نجفی توانا این سخنان را در گفتگو با ایسنا مطرح کرده است.

نظر حدادعادل درباره پیش بینی نتایج انتخابات

غلامعلی حدادعادل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در درجه اول از مردم می‌خواهیم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و تاکید ما هم این است که به اصولگرایان رای بدهند برای آن‌که آرمان‌های امام راحل و شهدا محقق شود.وی در ارتباط با برجام 2 هم گفت: دولت باید در ارتباط با برجام 2 توضیح بیشتری بدهد و همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلات کشور را حل کنیم حالا اسمش را برجام 2 بگذاریم یا هرچیز دیگری.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی‌ها فعلاً نمی‌شود هیچ چیزی را پیش‌بینی کرد.این سخنان حدادعادل توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است.

راهبرد انتخاباتی روحانی

اندیشکده «روابط خارجی شورای اروپا» در گزارشی به قلم «الی گرانمایه» پیرامون «انتخابات 7 اسفند ماه 94 ایران» نوشت: روز جمعه هفته جاری ایرانیان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برای اولین بار بعد از پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات سال 2013 پای صندوق رای می‌روند. انتخاباتی که به عنوان تعیین کننده توازن قوا در مراکز قدرت ایران است.بر این اساس، ایجاد ائتلاف بین اصلاح طلبان و برخی میانه روها برای برهم زدن پیروزی بزرگ اصولگرایانی است که در زمان ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» قدرت گرفتند. باید گفت که هدف اولیه این ائتلاف جدید تنها تغییرات گسترده در امور داخلی و خارجی ایران نیست بلکه ترجیحا این کار تلاش در کم‌ رنگ کردن نقش اصولگرایان موجود در صحنه برای ایجاد فضای بیشتر برای دولت روحانی و پیشبرد اولویت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های فزاینده در اصلاحات سیاسی است. نویسنده عنوان داشت: به نظر می‌رسد راهبرد روحانی در انتخابات پیش‌رو کمتر متمرکز بر تقویت موضع اصلاح طلبان است بلکه او بیشتر سعی در کم اثر نمودن مرکز قدرت اصولگرایان با ترغیب تعداد زیادی از آن‌ها برای گام برداشتن به سوی موضع عمل‌گرایانه‌تر است.این گزارش توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است

اصل ماجرای خبر آتش زدن خودروی یک نامزد انتخاباتی در شبستر 

سیدسعید کاشانی با اشاره به خبر آتش زدن خودرو یک نامزد انتخاباتی در شبستر، اظهار داشت: چنین حادثه‌ای در شبستر روی نداده اما دو روز قبل یکی از بستگان یکی از نامزدهای انتخاباتی با مراجعه به فرمانداری مدعی شده بود که خودرو نامزد آنها در تهران به آتش کشیده شده است.فرماندار شبستر افزود: بررسی‌های محلی و منابع مسئول انتظامی و سیاسی تاکنون بروز چنین حادثه را تایید نکرده‌اند و طرح چنین موضوعی در آستانه رفابت‌های انتخاباتی آن هم یک سویه تا حدودی مشکوک به نظر می‌رسد.وی افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شده که برخلاف ادعای قبلی خودرو متعلق به نامزد مذکور نبوده بلکه به بستگان و اطرافیان او تعلق داشته ضمن اینکه هنوز اصالت بروز این حادثه در مظان شک و تردید قرار دارد و از سوی منابع رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.این اظهارات فرماندار شبستر توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است.

ارائه مستندات دلالی ایرباس‌ها 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه مستندات دلالی خرید ۱۱۸ فروند ایرباس به رئیس‌جمهوری برای برخورد با آن خبر داد.الیاس نادران با اشاره به دلالی صورت گرفته در بحث خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس، اظهار کرد:‌ مستندات دلالی هواپیماهای ایرباس را تقدیم می‌کنیم و از آقای رئیس‌جمهور هم می خواهیم وقتی را برای این مسئله بگذارد تا آنچه را اظهار کرده‌ایم در اختیار آنها قرار دهیم.وی تصریح کرد:‌ برای این‌که اگر اراده برای مبارزه با مفاسد و به خصوص دلالی‌هایی که پورسانت گرفته می‌شود، وجود داشته باشد همه اسناد در اختیار آنها باشد.وی تاکید کرد: در اولین فرصت که امکانش باشد این کار را انجام خواهیم داد.این سخنان نادران توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

چمن ورزشگاهی که کاغذی شد

در ورزشگاه شهید لشکری شهرستان نورآباد ممسنی روزانه سه نفر از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع هواداران خود به ایراد نطق های تبلیغاتی می پردازند.هواداران و حامیان آن نامزدها هم با توزیع انبوه پوسترهای تبلیغاتی متنوع به استقبال سخنان نامزدهای خود می روند.یک منبع آگاه در شهرستان نورآباد ممسنی گفت : این سخنرانی ها مدت سه روز است که پیاپی ادامه دارد و موجب شده که کف ورزشگاه پر از کاغذهای باطله و پوسترهای پاره پاره شود و یک چهره نازیبایی به ورزشگاه بدهد.به گفته این منبع اگاه شهرداری نورآباد هم با این سخن که ورزشگاه یک محوطه شخصی محسوب می شود تاکنون از پاکسازی محوطه آن سرباز زده و می گوید نامزدها باید خود برای جمع آوری پوسترها و زباله های کاغذی هزینه بپردازند و هم اقدام به پاکسازی آن کنند.این گزارش توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده است.

تامین شرایط رای دادن برای کروبی 

مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهدی کروبی که اکنون در حصر است درخواست صندوق سیار داشته است و این کار انجام می‌شود؟ گفت: همه کسانی که امکان رای دادن دارند و می‌خواهند رای بدهند در هر کجایی که باشند باید امکانات را فراهم کنیم که رای خود را بدهند.وی همچنین در پاسخ به این سوال که از امروز صبح پیامک‌های رسانه‌ها قطع شده جز خبرگزاری ایرنا گفت: فرقی نمی‌کند که چه رسانه‌ای باشد موافق دولت یا مخالف دولت. البته همان‌طور که قبلا هم گفته بودیم رسانه‌هایی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند حق تبلیغات نداشته‌اند و هر کدام که تخلفی داشته‌اند ثبت و به وزارت ارشاد و قوه قضاییه اطلاع داده شده است و ما هم به رسانه‌ها توصیه کرده بودیم که این موضوع را رعایت کنند.اینر گزارش توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شده است.

رنگ متفاوت تعرفه ها براي هر استان

سخنگوي وزارت کشور گفت: تعرفه ها امسال ، شرايط خاصي دارد و رنگ هر تعرفه به ازاي هر استان متفاوت است ، طوري که هر تعرفه فقط در همان استان ، قابل استفاده خواهد بود .اميري با اشاره به اينکه تعرفه ها در يکي از چاپ خانه هاي مخصوص چاپ اسکناس منتشر شده است گفت : تعرفه هاي راي گيري داراي شاخص هاي امنيتي فراوان است که قابل جعل نيست و هرگونه کپي از اين تعرفه ها نيز به طور کامل قابل شناسايي است. این سخنان امیری توسط خبرگزاری آریا منتشر شده است.

محل نگهداری موبایل هیئت دولت

جلسه هیات دولت صبح چهارشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

درخواست سردار نقدی برای رفع حصر/نظر حدادعادل درباره پیش بینی نتایج انتخابات/اصل ماجرای خبر آتش زدن خودروی یک کاندیدا/گزینه اول هاشمی برای انتخابات 92 چه کسی بود؟

گزینه اول هاشمی برای انتخابات 92

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر نگرانی دلسوزان نظام به تشریح جلساتی پرداخت که معمولاً پس از جلسات رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور چند تن از روحانیون با سابقه‌ی نظام برگزار می‌شد و گفت: در همین جلسات ابتدا به آقای ناطق نوری و سپس به آقای روحانی پیشنهاد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دادیم که آقای ناطق صریحاً نپذیرفتند و آقای روحانی پذیرش آن را مشروط به شرایط و زمینه‌هایی کرده بود.وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که «چه شد که شما برای نامزدی ثبت‌نام کردید؟»، به اتفاقات آن روزها و تقاضاهای مکرر اقشار مختلف، معلم‌‌ها، دانشگاهیان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، طلبه‌ها، فضلای حوزه علمیه قم، مراجع عظام و بسیاری از مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: نهایتاً غروب روزی که فردا آخرین مهلت ثبت‌نام بود، احساس کردم عدم اجابت درخواست‌های مردم نوعی خودخواهی است.هاشمی، با تأکید بر اینکه شناخت کاملی از روحیات، افکار و رفتار دکتر حسن روحانی در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتم، افزود: در مقطعی با هم هماهنگ کرده بودیم که هر دو بمانیم، تا اگر لازم شد، در موقع مناسب تصمیمی مناسب بگیریم.وی درباره‌ی ماجرای ردّ صلاحیت خویش نیز گفت: توسط روحانی و آقای لاریجانی پیغام داده بودند که ما به هیچ وجه صلاحیت شما را تأیید نمی‌کنیم و بهتر است انصراف دهید که من در جواب پیغام آنان، گفتم در عهدی که با مردم بسته‌ام، ثابت قدم خواهم ماند و نمی‌خواهم پیمان‌شکنی کنم.این سخنان هاشمی توسط خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.

توییت روحانی درباره 7 اسفند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی،  رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی در صفحه توییتر خود خطاب به مردم، ایرانیان را به شرکت گسترده و پرشور در انتخابات 7 اسفندماه فرا خواند. روحانی در توییتر نوشت: «ملت ایران با رای خود، به بداخلاقان نشان می دهند که تهمت، بد دهنی، بد اخلاقی و شکاف را نمی پذیرند».

حراج شماره تلفن‌های 13 میلیون تومانی

حراج شماره‌های رند از سوی همراه اول ادامه دارد، در لیست فروش این شماره‌ تلفن‌ها، سیمکارت های 13 میلیون تومانی نیز وجود دارد.در پی حراج شماره‌های رند همراه اول به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر تعدادی شماره تلفن رند گلچین از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس و سیستان‌و بلوچستان به مزایده گذاشته شده است.در لیست منتشر شده شماره تلفن‌هایی با قیمت ۱۳، ۸ و ۵ میلیون تومان به چشم می‌خورد که همگی این شماره‌ها به قیمت پایه در سایت هماره اول منتشر شده است، ‌از این رو ممکن است هر شماره تلفن حتی بیش از مبالغ تعیین شده به فروش برسد. این خبر در سایت خبری  اقتصاد نیوز منتشر شده است.

ردپای یاسر هاشمی در تحریف لیست اصولگراها

ستاد عمليات رواني جريان اصلاحات با مسووليت حسين مرعشي، از امروز صبح عمليات انتشار فهرست هاي تقلبي را آغاز كرده است. جلسه ديشب اين ستاد در ميدان نياوران دفتر مركزي هيات امناي دانشگاه آزاد برگزار شد. بر اساس گزارش ميداني وافكار سنجي آقاي جلايي پور در اين جلسه، اصولگرايان توانسته اند بدنه خود را براي راي ليستي مجاب نمايند و لذا بايستي در روز آخر به شدت فهرست هاي موازي اصولگرا تبليغ و توزيع شود تا موجب سردرگمي در بدنه آنها شود.محسن آرمين نيز در ادامه گفته است: بايد فهرست به گونه اي توزيع شود كه آن فهرست در دست مردم بماند و در گوشي هاي تلفن همراهشان ذخيره شود تا به كار آيد.جالب آن است كه در اين جلسه ياسر هاشمي و برخي فعالين رسانه اي نزديك به وي نيز حضور داشتند كه اول قرار مي شود فهرست تحريفي در يك رسانه رسمي كار شود كه باورپذيري آن بالا رود و سپس در كانال ها و رسانه هاي غيررسمي به صورت گسترده توزيع شود. بر اين اساس فهرست جعلي صبح امروز در سايت مشاور رسانه اي ياسر هاشمي منتشر شد. این خبر در کانال خبری ویژه انتخابات منتشر شده است و هنوز توسط منابع موثق تایید نشده است.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست