بازدید 33930
بسته خبری «تابناک»؛

مشکل انقلاب از نظر فرمانده سپاه/ شگرد برخی خودروسازان در تحویل خودرو/ سخنرانی عارف در محله احمدی نژاد/ بهبود وضعیت زنان از نظر معاون رئیس جمهور

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پیش‌بینی خاتمی از نتیجه انتخابات خبرگان»،«نخستین ایرباس‌های ایران کی می‌رسند؟»،«اختلاف‌نظر بر سر واردات میلیاردی روغن خام!»،«شوخی غفوری‌فرد درباره نحوه تهیه لیست اصولگرایان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 19 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مشکل انقلاب از نظر فرمانده سپاه

به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار‌ محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در همایش بررسی ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در حسینیه عاشقان کربلای در ساری گفت: برای اسلامی شدن ادارات و نهادها باید به صورت همه جانبه اقدام اساسی انجام شود، انقلاب اسلامی در خارج از مرزها در حال پیش‌روی است، در داخل نظام 80 درصد مردم معتقد به اصول انقلاب اسلامی، مجری سیاست‌های رهبر انقلاب اسلامی و سیاست ضداستکباری نظام اسلامی را قبول دارند، از جانب مردم مشکلی متوجه انقلاب اسلامی ایران نیست، مشکل ما عده‌ای از افرادی است که ادای انقلابی بودن را دارند ولی وقتی در حاکمیت قرار می‌گیرند به دنبال منافع حزبی و معتقد به اصلاح جامعه منهای استفاده از منویات اسلام هستند.برخی از مسئولان اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دیگر از لباس انقلابی بودن خارج شویم به قول خودشان رسیدگی به مردم را یکی از وظایف اصلی خودشان اعلام می‌کنند ولی در عمل با پناه گرفتن به شعار حمایت از مردم چشم به کمک غربی‌ها دوختند و معتقدند که غربی‌ها باید برای ما امنیت، آسایش ایجاد کند و این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اقتصادی که زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم می‌کند.


هشدار روسیه به بشار اسد

ویتالی چورکین، سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۲۹ بهمن در واکنش به اظهارات بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در خصوص ادامه جنگ، گفته است، این اظهارات با تلاش‌های دیپلماتیک روسیه هماهنگ نیست. وی همچنین به مقام های سوریه هشدار داده است که با طرح صلح مخالفت نکنند.بشار اسد هفته گذشته گفته بود، نیروهای دولتی به جنگ برای بازپس گیری تمام سوریه از نیروهای مخالف ادامه خواهند داد، ولی با توجه به «مداخله» بازیگران منطقه ای این راه حل طولانی خواهد بود.به گزارش رویترز، ویتالی چورکین گفته است، روسیه به بشار اسد کمک کرد تا روند درگیری‌ها در سوریه به نفع او تغییر کند و اکنون او نیز می‌بایست با تلاش‌های روسیه همراه شده و به مذاکرات صلح متعهد باشد.


تورم ۱۸۰ درصدی ونزوئلا در سال ۲۰۱۵

بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد: تورم سالانه در این کشور در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱۸۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش اسپوتنیک، دفتر آمار ملی ونزوئلا اعلام کرد این کشور در سه ماه پایانی سال 2015 تورم 34.6 درصدی را تجربه کرده است و این نرخ در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی، 38.9 درصد بوده است.بر همین اساس تورم سال 2015 میلادی از سوی منابع رسمی این کشور 180.9 درصد ارزیابی شده است.آخرین باری که تورم ونزوئلا از مرز 100 درصد گذشت، اواسط دهه 1990 میلادی بود و این نرخ مجدداً در اواسط سال 2015 رکورد جدیدی را شکست.شرایط افزایش قیمت در ونزوئلا به‌گونه‌ای است که در سه‌ماهه پایانی سال 2015 قیمت محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها 42.2 درصد، قیمت خدمات بخش بیمارستانی 46.6 درصد و قیمت خدمات حمل‌و نقل 37 درصد در این کشور افزایش داشته است که این بخش‌ها بیشترین تأثیر در افزایش نرخ تورم را در این کشور به خود اختصاص داده است.از سوی دیگر قیمت تنباکو، پوشاک و همچنین خدمات آموزشی در ونزوئلا بیش از 30 درصد در این مدت افزایش یافته است.اقتصاد ونزوئلا در سال 2015 رشد منفی 5.7 درصدی را تجربه کرده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد بسیار پایین اقتصادی و تورم بسیار بالا در این کشور، کاهش شدید قیمت نفت به‌عنوان اصلی‌ترین صادرات ونزوئلا و مهم‌ترین منبع درآمدهای مالی در این کشور است.


تبریک به اصلاح‌طلبان با این سرپرست جدید!

سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لیدری کرباسچی برای جریان اصلاحات در انتخابات اظهار داشت: اصلاح‌طلبان امروز اگر بخواهند هویت خود را بازیابی کنند و در جامعه محبوبیتی به دست بیاورند_یعنی چیزی که در فتنه از دست رفته است_ چاره‌ای ندارند جز اینکه زیر بلیت کارگزاران بروند و بعید است به این زودی به آن دست یابند.آقای مرعشی، ترکان و کرباسچی باید بیایند اصلاح‌طلبان را مدیریت کنند تا آنها بتوانند کار خود را پیش ببرند، این نکته را خودشان هم می‌دانند، در حال حاضر چیزی از حضور اصلاح‌طلبان در صحنه‌های اجتماعی باقی نمانده و این دولت همانطور که خودشان هم می‌گویند به زعم آنها اجاره‌ای است. میرکاظمی با اشاره به لیدری کرباسچی برای اصلاح‌طلبان تأکید کرده: باید به آنها تبریک گفت که فرد خوبی بالا سر آنها قرار گرفته است! برای آنها خوب است، عناصر فتنه، عناصر کارگزار فاسد که جرمشان محرز بوده و پرونده داشته‌اند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح‌طلب، حضورشان در مجلس به مجلس شورای اسلامی آسیب می‌رساند.


کسانی که بی‌بی‌سی از آنان طرفداری می‌کند باید عزادار باشند

سعید حدادیان با اشاره به ائتلاف حداکثری اصولگرایان اظهار داشت:‌ اصولگرایان نباید طوری رفتار کنند که لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان خدشه دار شود و باید به کل لیست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان که آیات یزدی، مصباح و موحدی در شکل گیری آن اهتمام داشته و تایید کرده‌اند رای دهند.وی همچنین به خبرگزاری فارس گفته: دشمنان، آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی را هدف می‌گیرند و این نشان دهنده این است که این بزرگواران برای ما داری اهمیت و موجب خشم دشمن هستند لذا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید عکس خواست دشمن رفتار کرد.کسانی که آمریکا و انگلیس و بی‌بی‌سی از آنها تعریف می‌کنند باید عزا بگیرند، اگر اینها بزرگ شده مکتب امامند، چرا از بیگانگان برائت نمی‌جویند؟


برای دستور گرفتن لازم نیست به آمریکا بروم

فائزه هاشمی درباره سفر اخیر خود به آمریکا وحواشی ایجاد شده در مورد این سفر اظهارداشت: سفر من به آمریکا یک مسأله کاملا شخصی بود و رسانه‌ها نباید به این مسائل دامن بزنند.وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران سفرش به آمریکا قبل از انتخابات را خالی از هرگونه نگاه سیاسی دانست و گفت: سفر من به آمریکا چنین معنایی ندارد. اکنون اگر کسی بخواهد از آن سوی مرزها دستوری بگیرد، نیازی ندارد به آن کشورها سفر کند. چرا که وسایل ارتباطی به قدری پیشرفته شده که دیگر نیازی به چنین سفرهایی وجود ندارد. واژه‌هایی مانند نفوذ مسائلی است که برخی می‌خواهند آن را به جریان اصلاح طلبی نسبت دهند. در حالی که اینها توهمی بیش نیست.


نفت آنقدر ارزان است که دزدان دریایی هم آن را نمی‌دزدند

صدای اقتصاد نوشت:دزدیدن نفت از کشتی‌ها دیگر کار عاقلانه‌ای نیست!تانکرهای نفتی، غول‌پیکر هستند و کشتی‌هایی که محموله‌های سنگین و گران‌قیمت را حمل می‌کنند طوری طراحی شده‌اند که حمل آن‌ها دشوار است. دزدی در این شرایط مثل هواپیماربایی می‌ماند. تانکر اصلی باید ربوده شود.دزدان دریایی باید تانکر را تحت کنترل خود دربیاورند و سپس آن را به جایی ببرند که قابل شناسایی نباشد تا بتوانند چندین هزار بشکه نفت را از آن خارج کنند.اما مهم‌ترین نکته در دزدیدن نفت این است که بعد از تمام سختی‌ها، خریداری برای آن پیدا شود. یا اگر خریداری برای آن نبود، لااقل بتوان با بازی‌های خطرناک آن را به صورت غیرقانونی به پالایشگاه‌های فروخت.طی شش ماه گذشته، قیمت نفت به دلیل مازاد عرضه شدید، سقوط سنگینی را تجربه کرده‌است. به این ترتیب اکنون برای دزدان دریایی واقعاً صرفه اقتصادی ندارد که نفت را بدزدند.فلورنتینا آکونگا مدیرعامل شرکتی در خلیج گینه می‌گوید: «شغل دزد دریایی دیگر با نفت زیر 30دلار در ازای هر بشکه، اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست. حداقل به اندازه نفت 106دلاری چند سال پیش، صرفه اقتصادی ندارد.» او اظهار کرده‌است که سقوط قیمت نفت به زیر 100دلار از جولای سال گذشته، فاکتور مهم و تأثیرگذاری در کاهش دزدان دریایی بوده‌است.


پیش‌بینی خاتمی از نتیجه انتخابات خبرگان

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای دنیای استکبار مهم است که بتواند یک نفوذی به مراکز تصمیم‌گیری بفرستند، این فضولی نیست که رسانه‌های انگلیس لیست معرفی می‌کنند و می‌گویند به کی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید. به گزارش فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز با حضور در کنار قبور مطهر شهدای گمنام ریگان گفته: رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سید احمد خاتمی در کرمان و سید احمد علم‌الهدی در خراسان رأی ندهید به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند.خدا را شکر احمق‌ها دشمن این نظام شدند، جرم جنتی ولایتمداری، جرم یزدی ایستادگی در خط ولایت و جرم مصباح، مطهری زمانه است.جرم خاتمی اینکه در خطبه‌های نماز جمعه پدر فتنه را در آورده است، این‌ها را جرم می‌دانند، این‌ها در این صراط هستند، رأی بیاورند، مورد استقبال قرار بگیرند و نگیرند، مردم ما با بصیرت شدند.


شوخی غفوری‌فرد درباره نحوه تهیه لیست اصولگرایان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر این قوانین که توسط ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌ که رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقا است، وضعیت متفاوت خواهد بود. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: به هر حال امتیازدهی به افراد برای تهیه چنین لیستی باید بر اساس ویژگی‌های نامزد‌ها باشد و این ویژگی‌ها باید مشخص باشند و اگر نمی‌خواهند به سواد و تجربه افراد دقت کنند، به بی‌سوادی آن‌ها امتیاز بدهند یا مثلاً بلندی قد نامزد‌ها را در نظر بگیرند و بر اساس قدبلندی و قدکوتاهی لیست را تهیه کنند اما در عمل به هیچ‌کدام از ویژگی‌های افراد توجه نشد! غفوری‌فرد اضافه کرد: اگر این قوانین که توسط شورای ائتلاف اصولگرایان تهیه شده، اجرا می‌شد، قطعاً من هم تمکین می‌کردم اما هنگامی‌که می‌بینم این قوانین اجرا نشده و رسماً اعلام می‌کنند که فلانی سهم فلان آقاست، وضعیت متفاوت خواهد بود.او در پاسخ به این سوال که سهم‌خواهی در شورای ائتلاف اصولگرایان به چه شیوه‌ای انجام شده، گفت: البته از ابتدا نگفتند که به‌عنوان مثال ۸ نفر سهم جبهه پایداری است اما به هرحال درمورد چند نفر این تبعیض اعمال شد و به صرف این‌که سهم فلان آقا بوده‌، توجهی به شاخصه‌ها و ویژگی‌هایش نشد یا فرد دیگری در لیست قرار گرفت تا شخصاً لیست ندهد و در نتیجه کسانی در لیست قرار گرفتند که بعضاً رای کمتری نسبت به برخی از افراد خارج از لیست دارند.


عکس یادگاری نظامی روسیه با سردار قاسم سلیمانی


مشکل انقلاب از نظر فرمانده سپاه/ شگرد برخی خودروسازان در تحویل خودرو/ سخنرانی عارف در محله احمدی نژاد/ بهبود وضعیت زنان از نظر معاون رئیس جمهور

نفوذناپذیر و تخریب‌شونده

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کاندیداهایی که مورد حمایت انگلیس و آمریکا قرار می‌گیرند باید از این اعلام حمایت، اعلام تبری و برائت کنند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی با اشاره به حمایت رسانه‌های وابسته به انگلیس و آمریکا از برخی کاندیداها و جریان‌های خاص در انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، اظهار داشت: حمایت غربی‌ها و رسانه‌های وابسته به آنها نشان می‌دهد برخی از افراد و لیست‌ها خواسته‌های آنها را برآورده می‌کنند و به همین دلیل مورد حمایت قرار می‌گیرند. حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره جریان تخریبی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری علیه آیات مصباح یزدی، جنتی و یزدی، خاطرنشان کرد: هر شخصی مقابل خواسته‌ها و اراده غربی‌ها ایستادگی کند مورد خشم و غضب آنها قرار می‌گیرد. آیات جنتی، مصباح و یزدی نفوذناپذیرند و به همین علت رسانه‌های وابسته به انگلیس به دنبال تخریب آنها هستند.


اعتراض اصولگرایان به مواضع اخير زاكاني

چهره های متعدد سیاسی اصولگرا به اظهارات اخیر زاکانی اعتراض کرده اند. به گزارش نامه نیوز، گزارشهای رسیده حاکی است به دنبال مصاحبه علیرضا زاکانی با یکی از خبرگزاریها که ضمن آن وی به سمت بیان اظهارات غیرمستند هدایت شده و به برخی مسئولان کشور توهین کرده، چهره های مشهور اصولگرا او را نکوهش کرده اند. گزارش ها حاکی است، منتقدان زاکانی به وی گفته اند در حالیکه اعتدالگراها فضای سیاسی-انتخاباتی را به سمت مدارا و آرامش پیش برده اند و این موضوع به برگ برنده آنها تبدیل شده،حملات اینچنینی با ادبیاتی خشمگین، گل به خودی زدن است و بهره آن را جناح هاي مقابل اصولگرایان خواهند برد. از سویی در جلسات انتخاباتی اصولگرایان، از موضعگیری زاکانی به شدت ابراز تاسف شده است و يكي چهره هاي سرشناس اصولگرايان وي را با نامي عجيب خوانده است. یادآور می شود، زاکانی به دلیل عملکرد انحصارگرایانه در ائتلاف اصولگرایان که منجر به انتخاب کاندیداهای یکی دو حزب خاص و غیرمعتدل شده به شدت مورد انتقاد اصولگرایان است.


۳۰نامزد اصولگرا با فراخوان هزار نفرانتخاب شدند

ناظمی اردکانی در گفت و گو با تسنیم در شکل گیری و ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان و تنظیم فهرست 30 کاندیدای گزینه نهایی، برمی‌گردد به تلاش‌های بی‌وقفه جناب آقای تقوی که راهبرد وحدت و همگرایی جریان‌های مختلف اصولگرایی را ظرف دو سال گذشته پی گرفت و با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران، موج آن به استان‌ها نیز کشانده شد تا تجربه تلخ و انشقاق «انتخابات ریاست جمهوری» انتخابات مجلس تکرار شود.ناظمی اردکانی گفت:ابتدا از بین نامزدهای انتخاباتی تهران که بالغ بر هزار نفر بودند چهره‌های اصولگرا مورد شناسائی قرار گرفتند و در مرحله اول نشستی با حضور۱۹۲نفر از این چهره‌ها درخواست شد که بیوگرافی و برنامه خود را برای مجلس دهم ارائه نمایند.


شگرد برخی خودروسازان در تحویل خودرو

با نزدیک شدن به پایان سال، برخی خودروسازان کشور برای جلب نظر مشتریان اقدام به فروش فوری خودروها با مدل 95 در اسفندماه امسال کرده‌اند، تا از این طریق بتوانند انبار شب عید خود را خالی کنند و خودروهای تولیدی روی دستشان نماند. به گزار ش شفاف، امکان خرید خودرو مدل 95 در سال 94، فقط یکی از مزایایی است که برخی خودروسازان برای فروش محصولات خود در نظر گرفته اند. این شرکت به کسانی که به صورت نقدی این خودرو را خریداری کنند، یک کارت بنزین دومیلیون تومانی هدیه می‌دهد. در خرید اقساطی نیز به شرط پرداخت اقساط در حداقل زمان (9 ماه) هیچ بهره‌ای از خریدار گرفته نمی‌شود. همچنین 150 گوشی موبایل آی‌فون‌شش هدیه دیگری است که به قید قرعه به خریداران می‌دهد، 100 نفر از خریداران اولیه هم یک بسته شامل یک عدد چمدان لوکس، بلندگوی بلوتوثی و چادر مسافرتی دریافت می‌کنند. علاوه بر همه اینها این شرکت هزینه یک سال سرویس، تعمیر و نگهداریخودرو های خریداری شده را تقبل می‌کند، البته همه این مزایا در صورتی به خریداران تعلق می‌گیرد که تا پایان امسال اقدام به خرید این خوردو کنند.


6ماه حبس در انتظار متخلفان تبلیغات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتکب تخلف انتخاباتی مجرم است وبراساس ماده 81 قانون انتخابات،این مجرمان به 3تا6ماه ممنوعیت تبلیغ منفی علیه نامزدها ازسوی رسانه‌ها حبس وبه جزای نقدی 2 تا10 میلیون ریال محکوم میشوند.محمدحسین مقیمی در نشست خبری افزود: بر اساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هر 6 ماه حبس در انتظار متخلفان تبلیغات انتخاباتگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما، میز خطابه نمازجمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، همچنین فعالیت کارمندان در ساعات اداری و استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت ها و مؤسسات دولتی، شهرداری ها و سازمان های وابسته و مؤسسات و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع است و مرتکب این تخلف مجرم شناخته می شود.


سخنرانی عارف در محله احمدی نژاد

دکتر محمدرضا عارف ،رییس شورای سیاتگذاری اصلاح طلبان در مسجد جامع نارمک واقع در محله احمدی نژاد سخنرانی می کند. به گزارش روزنو، این مراسم امروز 30 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع نارمک واقع در نارمک خیابان سمنگان برگزار می شود.


اختلاف‌نظر بر سر واردات میلیاردی روغن خام!

به گزارش ایسنا، اخیرا خبرهایی مبنی بر اینکه برای واردات روغن خام دیگر نیازی به مجوز وزارت جهاد کشاورزی ندارد به نقل از سازمان توسعه تجارت منتشر شده، حال آنکه بر اساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی، متولی تولید تا بازار داخلی و واردات و صادرات محصولات کشاورزی و بخش اعظمی از صنایع غذایی با یک مرحله تبدیل به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است؛ این یعنی دستگاه‌هایی مانند گمرک و سازمان توسعه تجارت باید عملکردشان با تصمیم‌گیری و مجوزها هماهنگ باشد.البته این خبر چندان دوامی هم نداشت؛ چرا که عبدالمهدی بخشنده - معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی - در اظهار نظری تند، تکیلف همه چیز را روشن کرد و در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: اگر هر سازمان یا مقامی خارج از وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را اعلام کرده باشد، قطعا خلاف قانون اظهارنظر کرده و متخلف است و باید به مراجع قانونی کشور پاسخگو باشد.


بنز با دستان پر به ایران می آید

علی نمکین که به نمایندگی از ایران‌خودرو نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران را مدیریت می‌کند، گفت: از این پس تمام خودروهای بنز توسط ایران‌خودرو خدمات می‌گیرند. هدف ما از دور جدید همکاری با بنز، از بین بردن بازار خاکستری و غیر رسمی است و در این ارتباط در آینده فعالیت‌های خود را با بنز گسترش خواهیم داد. در گذشته خودروهای کلاسEبنز در ایران‌خودرو تولید می‌شد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک مجدد این خط تولید را احیا کنیم.وی خاطرنشان کرد: در فاز اول همکاری ایران‌خودرو با بنز، مطالعاتی در بازار صورت گرفته و پیش‌بینی ما این است که سال آینده بین 1500 تا 2000 دستگاه خودروی بنز در کلاس‌های مختلف به ایران وارد کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم.مدیرعامل ستاره ایران اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تولید مشترک با بنز در ایران هستیم، ولی نام محصولات تولیدی و امکانات آنها را بعداً اعلام خواهیم کرد. طبق توافقات انجام‌شده با شرکت، دایملر این همکاری به‌صورت جوینت ونچر در فازهای بعدی خواهد بود.


ختم رسیدگی به پرونده زنجانی هنوز اعلام نشده

وکیل بابک زنجانی گفت: ختم جلسات دادگاه اعلام شده، اما هنوز ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام نشده است.رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده موکل خود، گفت: همان‌طور که می‌دانید ختم جلسات دادگاه اعلام شده، اما این به معنای ختم رسیدگی نیست.وی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم هنوز ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام نشده است.وکیل زنجانی تصریح کرد: من در جلسه آخر هم‌زمان با بیان آخرین دفاع، لایحه 85 صفحه‌ای را تقدیم ریاست دادگاه کردم.وی ادامه داد: با توجه به اقدامات متعدد دادگاه برای کشف حقیقت و استقلال دستگاه قضایی به نتیجه پرونده خوش‌بین هستم.وکیل بابک زنجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم قضات با توجه به جمیع دفاعیات و با لحاظ شرایط خاص تحریم‌ها که همچنان در برخی موارد ادامه داشته، در روند علمیاتی شدن رفع تحریم‌ها که در بعضی امور به‌کندی پیش می‌رود، درنهایت رأیی عادلانه و شایسته را صادر کند.


بهبود وضعیت زنان از نظر معاون رئیس جمهور

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تشکیل مجلس معتدل می‌تواند موجب بهبود وضعیت زنان و خانواده‌های ایرانی شود چراکه تنش و درگیری مداوم میان دولت و مجلس کاهش تمرکز در پرداختن به آسیب‌های زنان و خانواده را در پی دارد. شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: کاهش تمرکز در پرداختن به آسیب‌های زنان و خانواده می‌تواند بسیار خطرناک و نگران‌کننده باشد و ما را دچار چالش‌های جدی کند. نتیجه چنین وضعیتی به سود جامعه،زنان، مجلس و دولت نیست.


دلایل حامیان آیت الله جنتی برای رای به او در انتخابات حبرگان

حامیان آیت الله جنتی متنی در فضای مجازی در مورد او منتشر کرده اند.به گزارش «انتخاب»، در این متن آمده است:

1. فقط آیت الله جنتی است که وقتی پسر دیگرش علی جنتی در وزارت ارشاد خرابکاری میکند نه تنها از او دفاع نمیکند بلکه سخت ترین انتقادها را به او روا می دارد

2. فقط آیت الله جنتی است که اینبار در اوج پیری و تنهائی

بدون همسر

بدون پسران

و بدون نوه

و بدون حزب و باند و مافیا

میتواند به آقابالاسرها و آقازاده ها انتقاد کند

چون پرونده خودش پاک است

3. فقط آیت الله جنتی است که یار بی یار امام خمینی و امام خامنه ای است

4. فقط آیت الله جنتی است که می تواند در خطبه های نماز جمعه به هاشمی رفسنجانی بگوید "گردن کلفت"

فقط آیت الله جنتی است که می تواند هر گردن کلفتی را رد صلاحیت کند...

5. فقط آیت الله جنتی است که بعد از اینهمه جک و تهمت حداقل ابروهایش را بالا نمیاندازد و به جای اینکه مثل بعضی ها همه ی امکاناتی که در اختیار دارد و میتواند داشته باشد را برای پاسخگویی به منتقدان یا انتقاد از منتقدان و یا حتی فراتر از آن تهمت زدن به منتقدان و جنگ با منتقدان به خط نمی کند

6. فقط آیت الله جنتی است که می تواند شجاعانه در تریبون نماز جمعه از اعدام موسوی و کروبی و خاتمی سخن بگوید...

7. فقط آیت الله جنتی است که می تواند در میان تمسخر و خنده های فرمانداران دولت روحانی سخن بگوید و مذاکرات هسته ای را وسیله ی براندازی بداند...

8. فقط آیت الله جنتی است که می تواند قید جایگاه علمی خود (که در حد مرجعیت است) را بزند و در شورای نگهبان مقابل لیبرال ها و متحجرین بایستد و فحش بخورد...


نخستین ایرباس‌های ایران کی می‌رسند؟

بر اساس توافق انجام گرفته در صورتی که تمام مقدمات لازم برای بهسازی زیرساخت های ایران انجام گیرد از سال 2020 امکان ورود ایرباس380 به کشور نیز وجود خواهد داشت. با این تفاسیر ایران در نخستین محموله باید در انتظار ایرباس‌های 30 خود باشد،هواپیماهایی که شاید در سال آینده، نخستین فروند از آنها به ایران منتقل شود؛ موضوعی که معاون ایران ایر نیز آن را تایید می‌کند.محمدی راد در پاسخ به این سوال که نخستین هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران چه زمانی به ناوگان کشور اضافه خواهند شد به ایسنا گفت: طبق توافقات اولیه تا پایان سال جاری میلادی باید چهار تا پنج فروند هواپیما به ایران تحویل شود.وی درباره مابقی هواپیماهای مدنظر ایران نیز اظهار کرد: ما باید شرایط خود را برای امکانات هواپیما، کابین، شرایط صندلی و دیگر موارد اعلام کنیم تا پرنده هایی که از سال 2017 به ایران تحویل می شوند از هر نظر با خواسته های کشور هم خوانی داشته باشند.این اطلاعات نشان می‌دهد ورود هواپیماهای مسافرتی ایران تا پایان سال جاری محتمل به نظر نمی‌رسد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست