بازدید 3016
رئیس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

استفاده از ظرفیت خالی کامیون‌های روسی برای صادرات به روسیه

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: قیمت میوه و سبزی و مرغ صادراتی ما به روسیه بالاتر از کشورهای دور مانند برزیل است و پیشنهاد دادیم، دولت مشوق‌ نقدی به کالاهای صادراتی بدهد.
کد خبر: ۵۶۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 13 February 2016
رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: قیمت میوه و سبزی و مرغ صادراتی ما به روسیه بالاتر از کشورهای دور مانند برزیل است و پیشنهاد دادیم، دولت مشوق‌ نقدی به کالاهای صادراتی بدهد.
 
محمد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از تلاش سازمان توسعه تجارت برای کمک به توسعه صادرات خبر داد و گفت: طی چند روز گذشته جلسه‌ای با معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت برگزار کردیم و پیشنهاد دادیم، برای آنکه قیمت تمام شده کالاهای صادراتی به روسیه کاهش یابد، چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: در حال حاضر قیمت کالاهای صادراتی به روسیه گران تمام می‌شود، به ویژه کالاهای حجیم با وزن کم از جمله سبزی و میوه و تره‌بار که در این راستا می‌توان بخشی از کرایه حمل‌ونقل را به صورت نقدی به صادرکننده پرداخت کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات این را هم گفت که ما در برخی حوزه‌ها از جمله تولید مرغ در داخل ظرفیت‌های زیادی داریم، اما قیمت مرغ ما در مرز روسیه از قیمت مرغی که از برزیل مسافت طولانی‌تری را طی می‌کند، گران‌تر است و از طرفی اصلاح زیرساخت‌ها برای کاهش قیمت تمام شده ما چند سال زمان می‌برد که باید تا آن موقع با یارانه نقدی از صادرات برای ورود به بازارها حمایت کرد.

لاهوتی در پاسخ به اینکه آیا پرداخت یارانه نقدی هدر دادن منابع نیست و بهتر نیست، این هزینه صرف خرید تجهیزات حمل‌ونقل و اصلاح زیرساخت‌ها شود، گفت: اصلاح زیرساخت‌های حمل‌ونقلی نیز به زمان نیاز دارد و تا زمانی که این امر محقق شود، پرداخت کمک هزینه حمل‌ونقل صادراتی امری ضروری است، وگرنه به راحتی بازارها را از دست می‌دهیم، البته رئیس سازمان توسعه تجارت نیز موضوع پرداخت مشوق‌های نقدی به حمل‌ونقل را تأیید کرده است.

وی همچنین از پیشنهاد دیگر کنفدراسیون صادرات از ظرفیت کامیون‌های روسی خبر داد و گفت: اکنون تمام کامیون‌های چادردار روسیه هنگام بازگشت با ظرفیت خالی تردد می‌کنند که قیمت کالای وارداتی را هم دو چندان می‌کنند، در حالی که می‌توان از این ظرفیت برای صادرات کالاها به روسیه استفاده کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: اکنون فقط این کار برای کامیون‌های یخچال‌دار امکان‌پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی