بازدید 3809

گزینه حذف اسد به رویاهای سعودی محدود است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شرایط در سوریه بسیار با گذشته متفاوت شده است گفت: اگر سوریه موفق به خارج کردن حلب از تصرف داعش شود باید پایان جنگ سوریه با خبرشکست تروریست ها اعلام شود. و این اتفاقات به بهبود وضعیت سوریه و ثبات بشار اسد منجر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 13 February 2016
 وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سخنان وزیر خارجه عربستان مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد گفت: اظهارات مقامات سعودی نسنجیده است و توسط افراد جوان و تازه وارد به مسایل سیاسی  مطرح می شود که حداقل هایی که باید در اظهاراتشان رعایت شود وجود ندارد به خصوص میان تازه وارد شده هایشان به سیاست خارجی.

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شرایط در سوریه بسیار با گذشته متفاوت شده است و آنهایی که مسایل سوریه را رصد می کنند در جریان هستند که  اگر سوریه موفق به خارج کردن حلب از تصرف داعش شود باید پایان جنگ سوریه با خبرشکست تروریست ها اعلام شود. هر چند ممکن است این اتفاق تا برقراری ثبات در سوریه زمان زیادی نیاز باشد.

این نماینده مجلس نهم افزود: این اتفاقات به بهبود وضعیت سوریه و ثبات بشار اسد منجر خواهد شد.

احمدی ادامه داد: ممکن است باز درگیری هایی در سوریه داشته باشیم اما درگیری هایی که که منجر به امیدی برای سقوط حکومت باشد نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دست زدن عربستان به طرح هایی از جمله اعزام نیرو به سوریه که به دلیل سرآسیمگی انجام می شود و یا اینگونه اظهارات مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد نسنجیده است و نباید روی اینگونه مباحث حساب باز کرد.

 عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:‌ شکست داعش تنها با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت امکان پذیر است. هدف ما برکناری اسد است و این هدف را محقق خواهیم کرد.

وی مدعی شد: اسد مهمترین عامل جذب تندروها و تروریست‌ها در منطقه است و برکناری وی برای بازگرداندن ثبات به سوریه ضروری است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی