بازدید 2843
عارف:

مردم با حضور خود باید بن بست شکن باشند

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات باید بن بست شکن باشند و اجازه ندهند که حس ناامیدی در جامعه گسترده یابد.
کد خبر: ۵۶۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 12 February 2016
رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات باید بن بست شکن باشند و اجازه ندهند که حس ناامیدی در جامعه گسترده یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،محمد رضا عارف در دومین گردهمایی سراسری جوانان اصلاح طلب که با عنوان فرزندان انقلاب در حسینیه جماران عصر امروز - جمعه - برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از جوانانی که خط امام (ره) را درطول 4 دهه گذشته طی کردند نگاهشان به دستورات و فرمان امام (ره) بود، گفت: آنچه امروز برای خیر خواهان دنیا به عنوان یک اصل مطرح است ، پیمودن راه امام است.

وی با اشاره به حوادث کنونی در دنیای اسلام و منطقه خاطر نشان کرد : امروزه به ژرفای نظریه حکومت اسلامی امام خمینی (ره) بیشتر پی می بریم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام همواره حامیان انقلاب را مردم می دانستند تصریح کرد:امام همواره خود را مدیون مردم می دانست و مردم را ولی نعمت این انقلاب معرفی می کرد و این نگاه مترقی و عمیق امام (ره) بود که ریشه در ارزش های اسلامی داشت و آنچه که مهم است استمرار نظریه ایشان است و انچه مشکل گشای مسایل اسلام است نظریه امام (ره) خواهدبود.

عارف با بیان اینکه برای حل مشکلات باید تمامی بندهای قانون اساسی اجرا شود افزود: معتقدیم اگر تمامی مردم ایران در چارچوب نظریات امام حرکت کنند می توان مشکلات جهان را حل کرد.
وی افزود: وظیفه ما این است که نظریات امام را پیگیری کنیم و معتقدیم تکریم به بیت امام تکریم به امام است و کوچکترین بی احترامی به بیت ایشان بی احترامی به امام محسوب می شود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با امام مجددا میثاق می بندیم که در راه وی شکست معنا ندارد واستوار بر آرمان های ایشان ایستاده ایم، گفت: معتقدیم تفکر امام به شکلی که باید در جهان گسترش نیافته و اگر صحیح و کامل گسترش یافته بود دیگر بی عدالتی و کشتار و ترور را در جهان اسلام شاهد نبودیم.

عارف با اشاره به حضور گسترده روز گذشته مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: مردم کشورمان روز گذشته با نشاط فراوان، میثاق مجددی با آرمان های انقلاب اسلامی و امام بستند و امیدواریم به همین شکل نیز در انتخابات پیش رو حضور یابند.

** اصلاح طلبان برای نجات کشور و نظام از تندروی ها، چاره ای جز حضور در انتخابات ندارند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: معتقدیم که اگر چهره های شاخص و انقلابی و مومن اصلاح طلبان تایید صلاحیت می شدند می توانستیم انتخاباتی پرشورتر داشته باشیم، زیرا مجلس باید هم تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید براینکه اصلاح طلبان می خواهند کشور و نظام را از تندروی ها نجات دهند، گفت: برای رسیدن به این هدف چاره ای جز حضور در انتخابات نداریم، پس باید گفتمان خود را به رای ملت بگذاریم.

عارف با بیان اینکه در انتخابات آینده دو جریان حضور خواهند داشت، گفت: یکی پیروزی خود را در حضور حداقلی مردم می بیند و دیگری پیروزی اش را در حضور حداکثری؛ و امیدواریم مردم با حضور حداکثری خود بن بست شکن باشند و اجازه ندهند که حس ناامیدی در بین مردم گسترده شود.

** سرمایه اصلاح طلبان جوانان هستند
وی اظهار داشت: خلق حماسه خرداد 92 متعلق به اصلاح طلبان است و سرمایه اصلاح طلبان جوانان است، زیرا این جوانان بودند که در ماه های آخر انتخابات سال 92 بزرگترهای خود را به میدان آوردند.پس باید این حماسه را حفظ کرد و به حماسه اسفندماه 94 ختم شود، چون می خواهیم در سال 96 نیز انتخاباتی آرام داشته باشیم.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه این جریان در انتخابات سال 90 انگیزه ای برای حضور در عرصه سیاسی کشور نداشت، افزود: باید در انتخابات آینده براساس اشتراکات خود بحث کرده و وحدت ایجاد کنیم به همین شکل که در چهارماه گذشته ظرفیت های اصلاح طلبان را در تصمیمات گرفته شده توسط شورای سیاستگذاری مشاهده کردیم.

وی گفت: در این شورا حتی یک مورد اختلاف وجود نداشت و این کار یعنی اصلاحات، مسئولیت پذیری حداکثری و سهم خواهی حداقلی؛ پس به دنبال کسب حداکثر کرسی های مجلس با چنین پتانسیلی هستیم و اگر تفکر اصلاح طلبی حداکثر کرسی های مجلس را بدست آورد، همراه دولت خواهد بود.

عارف افزود: ما خود را شریک دولت می دانیم اما از ظرفیت مجلس برای نظارت بیشتر استفاده خواهیم کرد ولی اینگونه هم نیست که اگر نمایندگانی خواستار تغییر استانداری شدند و وزیر با آن مخالفت کرد، طرح استیضاح وی را کلید بزنند.
وی با اشاره به شعار اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: شعار ما امید و آرامش است، چون در قاموس اصلاح طلبی راهی جز حفظ آرامش نداریم و رمز پیروزی ما این است.

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی انتخاب نامزدهای این جناح سیاسی در انتخابات آینده اظهار داشت: پس از تشکیل شورای سیاستگذاری، در راهبردهای اولیه به استان های سراسر کشور این اختیار را دادیم تا نامزدهای اصلاح طلبان را خودشان انتخاب کنند و برای تهران نیز این وظیفه به شورای عالی سیاستگذاری محول شد.

وی با بیان اینکه در سیاستگذاری انتخابات آینده، نگاه اصلاح طلبان، همان نگاه سال 92 بود، گفت: برای انتخاب نامزدها شاخص هایی را مد نظر قرار دادیم و کاملا علمی داوطلبان را ارزیابی کردیم.

** اسامی مورد حمایت اصلاح طلبان تا پایان امشب یا فردا صبح اعلام می شود
عارف خاطر نشان کرد: گام دوم اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس، انتخابات سال 96 ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است و تا پایان امشب یا فردا صبح اسامی نامزدهای مورد حمایت اصلاح طلبان اعلام می شود.

وی گفت: مردم باید بدانند اسامی که اعلام می شوند همه اصلاح طلب نیستند و لیستی ائتلافی معرفی خواهد شد، چون در این لیست اعتدالیون نیز حضور خواهند داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اما سازوکار ائتلاف، بده و بستان و تعامل است، اما به همه اصلاح طلبان قول می دهم که به هیچ وجه گفتمان اصلاح طلبی را فدای منافع کوتاه مدت نخوهیم کرد و اگر خواهان دنبال کردن این مسیر در سال 96 هستیم، باید مردم را نیز با خود همراه کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا لیست اصلاح طلبان وزین و احترام آمیز خواهد بود، گفت: اگر نمایندگان شاخص اصلاح طلبی رد صلاحیت نمی شدند، وزن این لیست به شدت افزایش می یافت.
عارف با توصیه به اصلاح طلبان افزود: باید بر روی تمامی 30 نامزد معرفی شده در تهران کار کنیم زیرا نیاز به انتخاب هر 30 نفر در تهران داریم و باید در روز انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، نام 46 نفر را در برگه رای بنویسیم، زیرا حضور تک تک این افراد در مجالس آینده برای اصلاح طلبان بسیار مهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار