بازدید 9406

نوری‌المالکی:ایران یکی از قدرت‌های‌جهانی است

نخست وزیر سابق عراق به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ایران امروز را یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان معرفی کرد و گفت که رابطه محکم بین مردم ایران و رهبرانشان الگویی است که باید ما در عراق از آن درس بگیریم.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 11 February 2016
نخست وزیر سابق عراق به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ایران امروز را یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان معرفی کرد و گفت که رابطه محکم بین مردم ایران و رهبرانشان الگویی است که باید ما در عراق از آن درس بگیریم.

'نوری المالکی' بعد از ظهر پنجشنبه در مراسمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که رابطه متین و محکمی که بین مردم ایران و رهبرانشان وجود دارد، عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است که ما هم در عراق باید از آن درس بگیریم.

وی ادامه داد که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در برهه ای شکل گرفت که هیچ کسی تصور آن را نمی کرد اما به واسطه رهبری حکیمانه و همراهی مردم ایران با این رهبری، نه تنها این انقلاب به ثمر نشست، بلکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران عضو باشگاه جهانی فناوری هسته ای شده است.

نوری المالکی از رهبران حزب الدعوه اسلامی عراق ادامه داد که این انقلاب در برهه ای اتفاق افتاد که جهان بین دو قطب آمریکا و اتحاد جماهیر شوری سابق تقسیم شده بود و تصور نمی شد که انقلابی بتواند بدون وابستگی به یکی از این دوقطب به ثمر برسد.

نخست وزیر سابق عراق اضافه کرد که برخی ها اوایل گفتند که این انقلاب به ثمر نمی رسد اما وقتی دیدند که انقلاب پیروز شد، عده ای مدعی شدند که انقلابیون قادر به تشکیل حکومت نیستند اما در نهایت این حکومت تشکیل شد و امروز یکی از قدرتمندترین و پیشرفته ترین دولت های منطقه بلکه جهان است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را در 37 سال قبل، زلزله ای سیاسی در سطح جهان دانست و گفت : در آن برهه حساس ، ملت های جهان با حبس کردن نفس ها در سینه، روند پیروزی انقلاب اسلامی را دنبال می کردند.

به گفته وی ، این انقلاب مردمی توسط یک پیرفرزانه علیه یکی از نظام های قوی منطقه که از آن به عنوان ژاندارم منطقه یاد می شد، رهبری و هدایت شد.
نوری المالکی افزود که وقتی انقلاب پیروز شد، دومین زلزله سیاسی وقتی بود که نظام تازه تاسیس در ایران، سفارتخانه رژیم اشغالگر اسراییلی را بست و به جای آن سفارت کشور فلسطین را در آن گشود که در نوع خود، پیشقدم این اقدام بود.

معاون سابق نخست وزیر عراق تاکید کرد که رابطه متین و مستحکم بین ملت و رهبری که با امام خمینی (ره) شروع شد، امروز در سایه رهبری حکیمانه 'امام خامنه ای' رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه دارد.

وی با ابراز امیدواری برای بالندگی ها و پیشرفت های بیشتر برای نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلاب جهان است که توانست در یکی از حساس ترین شرایط تاریخی، به پیروزی برسد و متعاقب آن حکومت تاسیس کند.

در مراسم امروز جمع زیادی از مقامات دولتی ، رهبران و شخصیت های سیاسی و عشایری عراق، سفرای کشورهای مختلف در بغداد و رسانه های عراقی و روزنامه نگاران برجسته عراق حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی