بازدید 60531
بسته خبری «تابناک»

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد/ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر سردار رادان درباره رد صلاحیت سیدحسن خمینی»،«کانديداي مشهور رياست جمهوري درگذشت»،«ابتکار همسرش را به منتقدان واردات بنزین تحویل داد!»،«انتقاد شدید وزیر کار از صداوسیما» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 11 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انصراف یک داوطلب مجلس خبرگان در البرز
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز از انصراف یکی از داوطلبان پنجمین دوره خبرگان رهبری دراین استان خبرداد.توکل لطفی در گفت و گو با ایرنا، افزود: با انصراف این داوطلب انتخاباتی شمار داوطلبان این دوره از انتخابات خبرگان رهبری درالبرز به پنج نفر رسید.وی ادامه داد: آیت الله محمد علی مدرسی طباطبایی داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری دراستان البرز بود که در آخرین لحظه انصراف خود را اعلام کرد.لطفی خاطرنشان کرد: تبلیغات پنج داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان البرز شامل حضرات آیات سید مهدی میرباقری، حسین تاج آبادی، صادق رزاقی، محسن کازرونی، علی رحمانی فرد، از امروز پنجشنبه آغاز شد.

اسرار پشت پرده ترور حسنعلي منصور
با گذشت 47 سال از ترور حسنعلي منصور، نخست وزير رژيم گذشته، يك راز تاريخي درباره علت مرگ او، همچنان در پس پرده اسرار اين واقعه پنهان مانده است. به نوشته روزنامه اعتماد،  پس از كشته شدن منصور، رييس پزشكي قانوني با طرح شكايتي عليه دكتر منوچهر شاهقلي، وزير بهداري وقت، در دادسراي تهران اعلام كرد: شليك از طرف محمد بخارايي و نحوه برخورد گلوله ها با بدن نخست وزير، باعث قتل نخست وزير نشده بلكه وزير بهداري و تيم پزشكي او در جريان عمل جراحي، دچار اهمال و اشتباه شده اند كه همين امر علت مرگ منصور بوده است. بازپرس دادسراي تهران براساس اين اعلام جرم پرونده يي تشكيل داد تا روشن شود آيا اهمال منجر به مرگ نخست وزير عمدي بوده يا عدم مهارت وزير بهداري در انجام عمل جراحي باعث خونريزي مغزي و فوت حسنعلي منصور شده است. احضاريه يي از سوي بازپرس براي كشف حقيقت صادر شد تا وزير بهداري به سوالات او پاسخ دهد ولي اميرعباس هويدا كه از طرف شاه براي نخست وزيري انتخاب شده بود، نگذاشت تحقيقات بازپرس به نتيجه برسد. پرده اين ماجرا تا آخرين روزهاي حكومت رژيم همچنان گشوده مانده بود و مقامات امنيتي دستور توقف تحقيقات را به بازپرس داده بودند. به اين ترتيب هرگز روشن نشد كه آيا نخست وزير صرفا براثر خطاي پزشكان جراح مرده يا دست هايي در پس پرده پنهان بوده تا حسنعلي منصور بميرد.

اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد
برخی از هواداران رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه طرحی را ارائه کردند که اردوغان را ناجی قدس و بیت المقدس نشان می دهد.

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد/ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد

اعلام ائتلاف انتخاباتی روحانی و لاریجانی
وزیر ارتباطات و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه حزب اعتدال و توسعه هم با لاریجانی کار می کند و هم با عارف گفت: ما با هیچ یک از این دو مشکلی نداریم. به گزارش مهر، واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود حذب اعتدال و توسعه می خواهد بر انتخابات ۷ اسفند از لاریجانی حمایت کند و اصلاح طلبان پیشنهاد آنها برای ائتلاف را نپذیرفته اند، گفت: ما با همه گروه هایی که معتدل هستند، تعامل داریم. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: دولت یک دولت فراجناحی است و معتقدیم که این کشور را یک جناح، حزب و یا گروه نمی تواند اداره کند. وی با بیان اینکه همه معتدلین باید دست به دست هم بدهند تصریح کرد: آنچه ما در حزب اعتدال و توسعه با آن مخالف هستیم، افراد تندرو است. واعظی با تاکید بر اینکه هم با لاریجانی کار می کنیم و هم با عارف، گفت: ما با هیچ یک از این دو مشکلی نداریم.

نظر سردار رادان درباره رد صلاحیت سیدحسن خمینی
 سردار احمدرضا رادان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در مورد آسیب‌هایی که متوجه نظام است، گفت: نفوذ بیشترین آسیبی است که نظام را تهدید می کند.وی در خصوص برخی انتقادات نسبت به رد صلاحیت نامزدهای یک جناح سیاسی اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های شورای نگهبان که متشکل از فقهای عادل است انتخابات با شرایط عادلانه برگزار خواهد شد و شورای نگهبان به خوبی عدالت را در کشور اجرا کرده است.به گزارش ایلنا، وی درخصوص رد صلاحیت سید حسن خمینی بیان داشت: به هر حال عده ای رد صلاحیت شده اند و عده ای هم احراز صلاحیت نشده اند. عدم احراز صلاحیت به این معنی نیست که صلاحیت فرد تایید نشده است بلکه به این معنی است این فرد در یک موضوعی خاص اجازه ورود ندارد و این مسئله انقلابی و مسلمان بودن این شخص را زیر سوال نمی برد و فردی که عدم احراز صلاحیت شده است می تواند درحوزه های دیگر فعالیت کند.

انتقاد شدید وزیر کار از صداوسیما
وزیر کار با انتقاد از دلیل تراشی‌های مسئولان صداوسیما برای قطع سخنرانی رئیس‌جمهوری در تلویزیون، گفت: پس در این صورت رئیس‌جمهوری باید تا روز انتخابات در خانه بنشیند و کاری انجام ندهد. علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما، آیا دلیل عدم پخش سخنرانی رئیس‌جمهوری از رسانه ملی به دلیل کاندیداتوری ایشان در انتخابات مجلس خبرگان است؟»، گفت: دلیلش را بروید از کسی که پخش نکرد بپرسید؛ پس اگر دلیل این است، سخنان همه ائمه جمعه هم نباید پخش شود. وی ادامه داد: بالاخره دولت بی‌صدا و کم‌صداست. صداوسیما در این زمینه سلیقه‌ای رفتار می‌کند و هر وقت به محتوا تمایلی ندارد، اینگونه برخورد می‌شود. ربیعی با اظهار تأسف از دلیل‌تراشی‌های مسئولان صداوسیما برای برخوردهای سیاسی و سلیقه‌ای خود، تأکید کرد: اگر دلیل این است پس رئیس‌جمهوری باید تا انتخابات در خانه‌اش بنشیند و کاری نکند، به دلیل اینکه کاندیدای مجلس خبرگان است.

ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد
خبرگزاری ایلنا مدعی شده: محمود احمدی‌نژاد یکی از حاشیه‌ساز‌ترین چهره‌های مراسم سالگرد پیرزوی انقلاب بود؛ چراکه با میکروفونی در دست در هر خیابان برای مردم سخنرانی می‌کرد و در هر فرصت از جریان بهار و حرکت مستمر مردم برای عدالت سخن می‌گفت.

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد/ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد



اگر سدّ موصل تخریب شود...
مشاور دفتر نخست وزیری عراق تأکید کرد خطر تخریب سد موصل و تهدید آن برای این شهر، بر طرح‌های بازپس گیری این منطقه از گروه تروریستی داعش تأثیر خواهد گذاشت. به گزارش العالم، این مشاور دفتر نخست وزیری عراق که خواست نامش فاش نشود به خبرنگاران گفت: امریکایی ها همواره نام گردباد کاترینا را تکرار می کنند. اما تخریب سد موصل هزار برابر فاجعه بارتر از این طوفان خواهد بود. وی افزود: در صورتی که سد موصل تخریب شود آب پشت سد به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ متر با قدرت عظیمی مرکز شهر موصل را درخواهد نوردید و سپس این شهر نابود خواهد شد. یعنی در طول چند ساعت حدود ۵۰۰ هزار نفر جانشان را از دست خواهند داد. این مقام عراقی خاطر نشان کرد: سد سامرا در فاصله صدها کیلومتر در پایین دست سد موصل نیز تخریب خواهد شد و پیش بینی می شود ارتفاع آب در هنگام رسیدن به بغداد به چندین متر برسد. هشدار این مقام عراقی در حالی است که گروهي از مهندسان ارتش آمريکا درباره خطری که سد موصل و مردم ساکن در اين منطقه را تهديد می کند، هشدار دادند. گردان مهندسي ارتش آمريکا اخیرا اعلام کرد به نشانه‌هايي از فرسايش در سد موصل دست‌ يافته‌است که از خطر تخريب بالاتر از آنچه در گذشته اعلام شده بود، حکايت دارد. پيشتر نيز گزارش‌هايي درباره احتمال تخريب اين سد و غرق شدن بيش از نيم ميليون نفر بر اثر آن منتشر شده بود.

چه کسی در آمریکا بیشترین حقوق را می‌گیرد؟
مدیر اجرایی گوگل در سال ۲۰۱۶ به عنوان مدیری که بیشترین حقوق را می‌گیرد، شناخته شد. خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی بیزینس نوشت: در پرونده نظارتی نشان داده شد که سوندار پیچای مدیر اجرایی گوگل ارزش سهام اعطا شده‌اش به ۱۹۹ میلیون دلار سید. این باعث شده است که این مدیر اجرایی بالاترین حقوق را در میان مدیران داشته باشد. پیچای به دنبال شرکت هلدینگ آلفابت که والدینش تاسیس کرده بودند، سمت مدیر بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوگر را که زیرمجموعه این شرکت است، گرفت. ثروت ذخیره‌شده لری پیج و سرجی برین موسسان گوگل به روایت فوربس ۳۴.۶ و ۳۳.۹ میلیارد دلار است. ارزش کل سهام پیچای نیز به ۶۵۰ میلیون دلار رسیده است. پنج مدیری که بیشترین حقوق را در سال ۲۰۱۵ در آمریکا گرفتند، به ترتیب عبارتند از:
۱- جان هامرگرن، شرکت مک کسان (شرکت آمریکایی توزیع دارو)
۲- رالف لورن، مدیر برند رالف لورن
۳- مایکل فسیتلی، مدیر املاک ورنادو
۴- ریچارد کیندر، مدیر شرکت کیندر مرگان (شرکت زیرساخت انرژی آمریکا)
۵- دیوید کوت، مدیر شرکت کنگلومرا هانی وال

همسر نتانیاهو در دادگاه محکوم شد
  دادگاه کار اورشلیم روز چهارشنبه سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو را به دلیل بدرفتاری با «منی نفتعلی» سر پیشخدمت محل اقامت نخست وزیری محکوم شناخت. به گزارش یورو نیوز، «منی نفتعلی» در سال ۲۰۱۴ به دلیل آزار و اذیت روانی و توهین علیه همسر نخست وزیر رژیم اسرائیل شکایت کرد. وی در رادیو اسرائیل از مردم خواست در صورت پایمال شدن حقشان بی توجه به آنکه برای چه کسی کار می کنند برای اعاده حقوقشان اقدام کنند. وی همچنین پس از اعلام رای دادگاه گفت: «آنها با شهروند عادی همانند من ظالمانه ترین رفتار را داشتند. در محیط کار آدمها دو دسته هستند. یا ضعیف هستند و یا در برابر ظلم می ایستند. من آدم بسیار قوی هستم.» دادگاه خانواده نتانیاهو را به پرداخت در مجموع ۳۹ هزار و پانصد یورو جریمه محکوم کرده است. چندین خدمه محل اقامت نخست وزیر در دادگاه در خصوص رفتار توهین آمیز و گاه تحقیر آمیز سارا نتانیاهو شهادت داده بودند.

تبعات سنگین کاشت پسته در شهر بی‌آب
فرماندار رفسنجان گفت: بنا براعلام وزارت نیرو، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور، دشت رفسنجان است. به گزارش ایسنا حمید ملانوری در راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان رفسنجان با تبریک این ایام و با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان کرمان و بویژه شهرستان رفسنجان توضیح داد: سالانه 570 میلیون مترمکعب برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی این دشت صورت می‌گیرد که از این میزان، 95 درصد در بخش کشاورزی و تنها 5 درصد در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

بازداشت سردسته ایرانی یک باند جعل گذرنامه در تایلند
پلیس مهاجرت تایلند از بازداشت یک جاعل حرفه ای ایرانی و پنج مرد پاکستانی به اتهام جعل گذرنامه کشورهای مختلف و فروش آن خبر داد. به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیشن' تایلند روز پنجشنبه به نقل از 'ناتهاتورن پروهسونتورن' از مقامات پلیس مهاجرات این کشور اعلام کرد 'ح.ر.ج' 48 ساله از اتباع ایران را روز دوشنبه در یک خانه در استان 'چاچوئنگسائو' در شرق تایلند به اتهام جعل گذرنامه دستگیر کرده است.وی گفت دستگیری این متهم منجر به بازداشت پنج مرد پاکستانی به نام های 'چیمه احسن جاوید'، 'عامر بوئیت'، 'رحیم خاکان پتان'، 'گوها زمان' و 'محمد طارق' شد.پلیس 173 گذرنامه جعلی را از خانه این متهم ایرانی به دست آورده است.پلیس تایلند اعلام کرد این باند، گذرنامه های بسیاری را با استفاده از گذرنامه های اروپایی جعل کرده و در اختیار باندهای قاچاق انسان می گذاشته است.وی گفت که گذرنامه های جعلی، بسیار نزدیک به گذرنامه های اصل بوده و تنها ماشین های اسکن قادر به شناسایی جعلی بودن آنها است.تارنمای شبکه خبر آسیا نیز اعلام کرد این باند بزرگ، گذرنامه های جعلی را به مشتریان خاورمیانه ای خود که قصد ورود به اروپا را داشتند، عرضه می کرد.

دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین
اتحادیه صنف بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ تهران در اطلاعیه‌ای خبر از بخشنامه مهم اداره اماکن با موضوع مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز ولنتاین داد. به گزارش«روزنو»، در اطلاعیه این اتحادیه آمده است: «طبق بخشنامه اداره اماکن با موضوع مقابله با ترویج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز والنتاین به استحضار می‌رساند واحد های صنفی به هیچ عنوان حق تبلیغ و عرضه اجناس با نام و علائم والنتاین را ندارند و هیچگونه تجمع دختران و پسران و اهدای نمادهایی چون عروسک و گل و شکلات و ... نباید در واحد صنفی به وجود بیاید در غیر این صورت عواقب ناشی از آن به عهده شخص و واحد صنفی می‌باشد.»

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ لیست اولیه اصلاح‌طلبان منتشر شد/

توضیح حداد درباره هدیه‌اش به ظریف
غلامعلی حدادعادل به تشریح بخشی از کتاب یادداشت‌های محمدعلی فروغی پرداخت و گفت:‌ بعد از جنگ جهانی اول کنفرانس جهانی در پاریس برگزار می‌شود و از همه دنیا به این کشور سفر می‌کنند، هیأتی نیز از ایران پاریس می‌روند که فروغی عضوی از این هیأت بوده است و هدف این هیأت از این سفر این بود که از خسارات ایران در جنگ جهانی اول بگویند و بتوانند از حق ایران دفاع کنند. به گزارش فارس، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه فروغی معروف‌ترین شخصیت سیاسی دوره پهلوی اول بوده است، خاطرنشان کرد: این هیأت در تمام یکسالی که در پارس حضور داشتند و در تمام این مدت اجازه حضور در جلسات کنفرانس را نداشتند و به ایرانیان فرصت حرف زدن داده نمی‌شد و ذلت و بدبختی ایرانیان در آن زمان به خوبی مشهود است. وی ادامه داد: فروغی می‌گوید موقعی که در پاریس بودیم، انگلیسی‌ها با وثو‌ق‌الدوله نخست وزیر وقت در زمان احمدشاه مذاکره می‌کردندکه قرارداد 1919 را ببندند و این قراردادی است که با عنوان « ایران برباد ده »معروف شده است و وثوق‌الدوله بعد از عقد این قرارداد حیثیت و آبروی خود را از دست داد و به وی عاقد قرارداد می‌گفتند و این قراداد اسارت ایران به دست انگلیس بود و با وجود این در پاریس اجازه حضور به ایرانیان داده نمی‌شد. حدادعادل به تشریح هدف خود  از اهدای این کتاب به وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار داشت: آقای ظریف را از زمانی که دانش‌آموز مدرسه بوده است می‌شناختم و من می‌خواستم با اهدای این کتاب به آقای ظریف بگویم که وی بداند ایران از کجا به کجا رسیده است، در قضیه برجام شاهد بودیم 6 کشور در مقابل ایران قرار داشتند و ما چنین مذاکرات سخت و پیچیده‌ای را در تاریخ معاصر کم سابقه می‌دانیم.

پیش بینی رئیس سازمان اطلاعات سپاه درباره انتخابات
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: نمونه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در انتخابات نیز تکرار خواهد شد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با حضور در راهپیمایی 22 بهمن 94 در رابطه با حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن گفت: بحمدالله هر ساله مردم پرشورتر ازسال قبل در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و این حضور پیامی که برای غرب دارد این است که مردم با صلابت پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و زیر بار سلطه دشمنان نمی‌روند. وی ادامه داد: ان‌شاءالله مردم با تکیه بر دانش داخلی کشوری محکم و قوی خواهند ساخت. رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند گفت: از آنجا که به ازای هر کرسی 20 کاندیدا وجود دارد پیش‌بینی این است که انتخاباتی رقابتی و پرشور داشته باشیم. طائب در پایان گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نمونه‌اش در انتخابات نیز تکرار خواهد شد.

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!
از بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩۴ که حاوی تصویر رهبر انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور و یادگار امام بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع‌آوری شد. «ایلنا» با انتشار این مطلب نوشت: جمع‌آوری بنرهای این فهرست توسط برخی نیرو‌ها در حالی صورت گرفت که امروز اولین روز تبلیغات قانونی انتخابات خبرگان محسوب می‌شود و در این بنر‌ها بدون انتشار اسامی کاندیدا‌ها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قرآن و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان، آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود.

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ لیست اولیه اصلاح‌طلبان منتشر شد/

چرا نام آیت الله ‌مومن در لیست تایید صلاحیت شده ها نیست؟
علت عدم حضور نام آیت الله مومن در لیست تایید صلاحیت شده های که توسط وزارت کشور منتشر شد مشخص شد‌. به گزارش تسنیم، فهرست کامل اسامی کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد، اما با نگاهی اجمالی در بین اسامی اعلام شده، نام آیت‌الله محمد مؤمن عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان دیده نمی‌شود. براساس اطلاعاتی که خبرنگار تسنیم به دست آورده، آیت‌الله محمد دانش‌زاده قمی که در فهرست اعلامی وزارت کشور آمده، نام اصلی آیت‌الله محمد مؤمن است که به دلیل شهرت پدر وی به ایمان راسخ و مؤمن بودن، مردم ایشان را با این نام خطاب می‌کردند، به طوریکه حتی برادر آیت‌الله مؤمن نیز همین لقب را به خود گرفته است.

کانديداي مشهور رياست جمهوري درگذشت
آقاي مصطفي چراغي کانديداي مشهور رياست جمهوري درگذشت. مصطفي چراغي کانديداي انتخابات نهم و دهم رياست جمهوري 15 بهمن ماه سال جاري از دنيا رفت. اين کانديداي رياست جمهوري همچنين در جريان ثبت نام هشتمين دوره انتخابات رياست جمهوري درسالن وزارت کشور حضور يافت.چراغي که سابقه ثبت نام در دوره هاي نهم و دهم رياست جمهوري را در کارنامه خود دارد، در گفت و گوي کوتاه با خبرنگاران با بيان اينکه تقريبا ده يا يازده بچه دارد، افزود: مهمترين برنامه من توجه به بخش کشاورزي است و تا زماني که کشاورزي نباشد ورزش هم نداريم.خبرنگاري نظر چراغي را درباره رابطه با آمريکا پرسيد که وي شعار "مرگ بر آمريکا" را سر داد و گفت: آمريکا 38 سال ما را تحريم کرده و حتي اجازه نمي‌دهد در محله‌مان يک کارخانه نايلون‌سازي بزنيم.بعد از اين صحبت کوتاه، اجازه برگزاري نشست خبري به مصطفي چراغي داده نشد و او وزارت کشور را ترک کرد.لازم به ذکر است چراغي در ثبت‌نام انتخابات رياست‌جمهوري نهم وعده داد در صورت پيروزي در انتخابات، رئیس دولت اصلاحات را وزير جهاد کشاورزي کابینه خودش اعلام خواهد کرد.

امیدوارم چهره‌های شاخص از حضور در انتخابات انصراف دهند
باهنر نایب رییس مجلس در پاسخ به سوال ایلنا در مورد چهره‌های شاخصی که از ائتلاف جا مانده‌اند، با ابراز امیدواری از انصراف اصولگرایان، پاسخ داد: امیدوارم در این دوره چهره‌های شاخص  از حضور در انتخابات انصراف دهند. او در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چطور بیش از ۵۰ درصد عرضه ائتلاف از یک جبهه و سایر جبهه‌ها از تعداد کمی سهمیه برخوردارند، پاسخ داد: اینچنین نبوده و در مورد تعداد افراد از جبهه‌های مختلف به توافق رسیدیم.

الیاس حضرتی لیست احتمالی اصلاح‌طلبان را منتشر کرد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیست احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را منتشر کرده است. به گزارش تسنیم، کانال الیاس حضرتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب لیستی را منتشر کرده و می‌گوید این لیست به احتمال زیاد لیست اصلی اصلاح‌طلبان در تهران است: لیست منتشر شده در صفحه شخصی الیاس حضرتی در فضای مجازی به شرح زیر است:1 ـ محمدرضا عارف 2 ـ الیاس حضرتی3 ـ پروانه مافی4 ـ لیلا حقیقت‌جو5 ـ جواد حق‌شناس * (فعلا عدم تایید)6 ـ سهیلا جلودارزاده7 ـ نجف‌قلی حبیبی8 ـ زهرا پیشگاهی‌فر9 ـ محمدعلی وکیلی10 ـ مرتضی اشراقی * (فعلا عدم تایید)11 ـ مصطفی کواکبیان12 ـ علی نوبخت13 ـ بهروز نعمتی14 ـ کاظم جلالی15 ـ محمود میرلوحی * (فعلا عدم تایید)16 ـ علی مطهری17 ـ حیدرعلی باقریان * (فعلا عدم تایید)18 ـ مجید فراهانی19 ـ محسن مهرعلیزاده20 ـ نصرت‌الله تاجیک * (فعلا عدم تایید)21 ـ محسن دل‌آویز22 ـ ابراهیم جهانگیری23 ـ مهدی فرنیان24 ـ قدرتعلی حشمتیان25 ـ عبدالله حسینی آملی26 ـ عوض حیدرپور27 ـ محمدعلی افراشته * (فعلا عدم تایید)28 ـ سیدحسن موسوی29 ـ گرانمایه‌پور30 ـ علیرضا محجوب

برخی با زمین خوردن رقیب شادمان می‌شوند
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی گروه‌های سیاسی با زمین خوردن رقیب شادمان می‌شوند. به گزارش مهر، علی مطهری در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت علی اصغر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران اسلامی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ روزگار سختی را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: عنایت خداوند شامل حال ملت ایران شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌عدالتی طبقات پرتوقع در جامعه ایجاد می‌کند، اظهار داشت: تفرقه، بی‌اخلاقی، بی‌تقوایی و کم شدن اخلاص انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.مطهری با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخاب نماینده مجلس دقت کافی و لازم داشته باشند، ادامه داد: عده‌ای با تهمت و دروغ به دنبال خارج کردن رقیب از میدان هستند، اما در اسلام این موضوع اشکال دارد و نباید افراد این کار را دنبال کنند. وی با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید از ولی فقیه تبعیت کند و همواره حامی ولایت باشد، تصریح کرد: افرادی که برای رسیدن به مصالح خود فعالیت می‌کنند لیاقت نماینده شدن را ندارند.

ارائه لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شد
یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت:با رایزنی هایی که اخیرا میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه انجام شده است، ارائه  لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شده است . یک عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگو با خبرنگار سایت روزنو با اشاره به تهیه لیست تهران اصلاح طلبان اظهار کرد: فرایند تهیه لیست تهران اصلاح طلبان مراحل آخر خود را طی می کند و در روزهای آینده اعلام خواهد شد. وی افزود:با رایزنی هایی که اخیرا میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه انجام شده است ، ارائه  لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت در تهران قطعی شده است . این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد:پس از قطعی شدن ارائه لیست مشترک با حامیان دولت،کمیته مشترکی برای تهیه لیست تهران میان حزب اعتدال و توسعه و اصلاح طلبان تشکیل شد که در حال تکمیل لیست تهران هستند و پس از نهایی شدن رایزنی ها، لیست مشترک اصلاح طلبان با حامیان دولت در تهران منتشر خواهد شد.

اصول گریان بازمانده از لیست ائتلاف، انصراف نمی دهند
یک فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد که بسیاری از چهره‌های شاخص این جناح سیاسی از نحوه ائتلاف رضایت ندارند و گفت: برخلاف میثاق‌نامه امضا شده، کسانی که در لیست ائتلاف برای تهران نیستند، انصراف نخواهند داد. به گزارش آنا، محمدحسن غفوری‌فرد در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که «آیا قرار نبود ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس درکنار یکدیگر به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیایند»، گفت: ۲۲ بهمن مخصوص گروه‌ها یا جناح‌های سیاسی نیست. قرار نیست به روز ۲۲ بهمن با نگاه گروهی و جناحی بنگریم بلکه باید همه باشند و برای استقلال، اقتدار و اعتماد به نفس هر چه بیشتر ایران در کنار یکدیگر قرا ربگیرند.قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه «امروز زمان مناسبی برای صحبت درباره فعالیت‌های انتخاباتی نیست»، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم اینکه به هر طریق و به هر دلیلی مسئولان به صورت گروه‌های جدا از هم و در این راهپیمایی شرکت کنند درست نیست، بلکه همه ما باید شانه به شانه مردم برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب به میدان بیاییم. غفوری‌فرد در پاسخ به سؤالی درباره لیست ائتلاف اصولگرایان در این انتخابات گفت: بسیاری از چهره‌های شاخص از نحوه ائتلاف رضایت ندارند و علی‌رغم امضای میثاق‌نامه در بین ۱۸۰ نفر داوطلب تهران که قرار بود، بر اساس این میثاق پس از انتخاب ۳۰ نفر لیست ائتلاف انصراف بدهند، در انتخابات خواهند ماند و لیست‌های دیگر ارائه خواهد شد.  او همچنین افزود: انصراف نخواهم داد و تحت لیست صدای ملت در انتخابات شرکت خواهم کرد. بسیاری از معتدلان اصولگرا هم که از لیست ائتلاف جا ماندند، در لیست صدای ملت خواهند بود.

ابتکار همسرش را به منتقدان واردات بنزین تحویل داد!
معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز صبح به یاد بهمن پر امید پنجاه و هفت به خیابان آزادی رفتم و جمعیتی سرشار از آرزو برای سربلندی ایران عزیز را دیدم. از همه اقشار آمده بودند و انرژی و انگیزه ای دوباره گرفتم برای تداوم تلاش در روزهای سخت و دشوار محیط زیست کشور. البته مانند هر جمعیت انبوهی، اندک عناصر ناآگاه و تفرقه افکن و فتنه انگیز هم دیده می شد. در مسیر، هموطنان اغلب اظهار لطف داشتند؛ از گرفتن سلفی تا احوال پرسی و حتی طرح پیشنهاد و درخواست.»  ابتکار در ادامه گزارش تلگرامی خود آورده است:«از آن میان یکی هم جلو آمد و پس از تهمت هایی که نشان از اطلاعات غلط وی داشت، گفت که شوهرت بنزین آلوده وارد می کند. همسرم را که آرام در کنارم راه می آمد و نظاره گر بود، نشان آن فرد دادم و گفتم همسر من اصلا بنزین وارد نمی کند که بحث آلوده و استاندارد بودنش باشد، اما می توانید این حرف را به خودش بزنید، ایشان همسرم است. از آنجایی که چنین افرادی از مواجه شدن با حقیقت فرار می کنند، عقب عقب رفت. گفتم کجا می روید، نروید و از خودش سئوال کنید. اما رفت و در چشم بهم زدنی میان جمعیت گم شد.

سخنرانی "رهبر سیاه‌پوستان آمریکا "در مراسم 22 بهمن لغو شد
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سخنرانی لوییس فراخان رهبر سیاه‌پوستان آمریکا در روز ۲۲ بهمن خبر داده بود. به گزارش میزان، اصغر آب خضر قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن 94 برگزار شد از سخنرانی لوئیس فراخان رهبر سیاه‌پوستان آمریکا در روز ۲۲ بهمن خبر داده بود اما علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته فراخان سخنرانی در میان راهپیمایان تهرانی انجام نداد.پس از این اتفاق خبرنگار خبرگزاری میزان کسب اطلاع کرد که تنها دلیل لغو سخنرانی فراخان دیر رسیدن وی به جایگاه ویژه سخنرانی بوده است.  لوئیس فراخان در اواسط سخنرانی رئیس جمهور به جایگاه می رسد این در حالیست که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فراخان باید قبل از سخنرانی روحانی، سخنرانی می کرد.گفتنی است لوئیس فراخان به عنوان یکی از رهبران جنبش دفاع از حقوق انسانی و مدنی سیاه پوستان و مسلمانان در موارد متعدد از سیاست‌های دولت آمریکا انتقاد کرده‌ است.حضور فراخان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعد از 20 سال لوئیس فراخان در سال 1374 نیز برای شرکت در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده بود.

امام خمینی را خدا نگه داشت

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری که در مراسم 22 بهمن در جزیره کیش سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد:‌ نطفه موسی در کاخ فرعون منعقد شد و به دست فرعون و همسر مومن او بزرگ شد و سرانجام مأموریت پیدا کرد تا در مقابل فرعون بایستد حتی وقتی فرعون با تعبیر خوابش در حال کشتن همه مادرانی بود که فرزندان‌شان پسر بودند. معاون بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی (ره) مانند حضرت موسی در دوران قبل از انقلاب به اراده و خواست خداوند سالم و پایدار ماندند تا این انقلاب را به نتیجه برسانند.

روش عجیب پخش کنسرت از تلویزیون!

شبکه دو سیما همزمان با پخش کنسرت سالار عقیلی، تصویر نوازندگان را محو کرد!

جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد/ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد

سورپرایز محمدرضا گلزار برای شاهرخ خان چه بود

محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران که برای حضور در پروژه ى سينمايى " سلام بمبئی " به هندوستان سفر کرده، امروز مهمان شاهرخ خان، مطرح ترین بازیگر سینمای بالیوود و پردرآمدترین بازیگر سينماى جهان بود.

شاهرخ خان با دعوت از گلزار به منزل شخصی خود در شهر بمبئی، ضمن استقبال از وی، ورود او را به سینمای بالیوود خوش آمد گفت. محمدرضا گلزار نیز با تمجید از جایگاه مردمی این بازیگر مسلمان در جهان، كتاب "گنجینه آثار ایران" را به شاهرخ خان تقديم و ضمن ابراز تعصب هميشگي ملى و ايرانى خود ، از وى برای دیدار از كشور و سینمای ایران دعوت بعمل آورد.سلام بمبئی، نام فیلمی است که محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران با همراهى ستارگان باليوود بعنوان اولين تجربه مشترك سينماى ايران و هند ، هفته گذشته كليد خورده است.


جمع‌آوری بنرهای هاشمی در راهپیمایی!/دستور ناجا برای مقابله با ولنتاین/ اردوغان سوار بر اسب قدس را نجات می‌دهد/ادعای عجیب یک خبرگزاری درباره احمدی‌نژاد

واکنش جلالی به لیست ائتلاف اصولگرایان

جلالی درباره انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: هنوز ما به جمع بندی درباره اینکه بخواهیم لیست متفاوتی از اصولگرایان ارائه دهیم نرسیده ایم اما دوستان ما و خود بنده که از تهران کاندیدا شدیم خودمان را برای حضور در انتخابات به مردم معرفی کرده ایم واینکه جریانی از ما حمایت کند یا نه نمی توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم.به گزارش میزان، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور امروز مردم در پای صندوقهای رای قابل تقدیر است و این موضوع ثابت می کند که مسئولین باید با دقت نظر بیشتری نسبت به تحقق مطالبات مردم وارد عمل شوند.وی درباره انتخابات اظهار کرد: مردم می توانند با حضور در پای صندوقهای رای و انتخاب گزینه های اصلح نقش تاثیر گذاری در سرنوشت خود داشته باشند.

میزان دارایی های ایران از منظر امریکایی ها

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشست استماعی که با حضور دو مقام ارشد دولت این کشور برگزار شد، از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد. استفان مول در پاسخ به سوالی درباره برآورد آمریکا از میزان دارایی‌هایی که ایران به آن تحت برجام دسترسی پیدا می‌کند گفت که برآورد می‌شود میزان دارایی‌هایی که ایران به آن دسترسی خواهد داشت حدود 50 میلیارد دلار خواهد بود.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل