بازدید 41677
بسته خبری «تابناک»؛

25 درصد معترضان تائید صلاحیت شدند؟/ پولشویی نجومی "تمساح خلیج فارس"/ رونمایی از چهره ضدایرانی کلینتون/ راي بده، نمره بگير!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « شایعات درباره بروز آزار جنسی در یک شبکه تلویزیون»، « آگهی استخدام وزیر در توییتر»، «هشدار صفار هرندی به یارانه‌بگیرها»، « شاه سعودی تنش با ایران را تشدید کرد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 05 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ایران داعش را در دیالی سرکوب کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه جای هیچگونه نگرانی برای ملت ایران وجود ندارد، گفت: یکسری تحرکات در مرزهای غرب کشور در حال انجام است که ما آن را رصد می‌کنیم. امیر احمدرضا پوردستان در گفتگو با مهر با اشاره به تحرکات داعش در نزدیکی مرزهای ایران اظهارداشت: امنیت و آرامش بسیار خوبی را در مرزهای جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم. تحرکات خیلی جزئی در استان دیالی عراق از سوی نیروهای داعش و هواداران این گروه تروریستی، داشتیم. با هماهنگی با ارتش، نیروهای حشد الشعبی و پلیس عراق ضربات مهلکی به آنها وارد شده است.


پاسخ علم‌الهدی به هاشمی رفسنجانی

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفته است: امام راحل از روز اول این را به عنوان یک خطر مطرح کردند و فرمودند اهانت به فقهای شورای نگهبان یک خطر است. مبنای فرمایش امام راحل که فرمودند این اهانت خطر است را باید گفت تجربه انقلاب مشروطیت می‌باشد لذا در جواب اینکه به فقهای شورای نگهبان بگویند صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید باید گفت حداقل دو نفر از فقهای فعلی شورای نگهبان همچون آیت‌الله جنتی و یزدی حکم از امام راحل دارند و بقیه هم از مقام معظم رهبری حکم دارند، صلاحیتی که از مبدأ ولایت به دست آمده است را باید زیر سوال برد در حالی که دم از امام می‌زنید؟ نعوذ بالله آیا امام راحل اهل داد و ستد بود؟ توهین و اهانت در این حد و درجه؟ از این رو دشمن می‌بیند با دست وابستگان به سیاست و نظام سد شکسته شده است و راه نفوذش باز شده است.

از روس‌ها اصرار از ترکیه انکار

یک مقام بلندپایه دولتی ترکیه گفت آنکارا هیچ طرحی برای عملیات نظامی در سوریه ندارد .به گزارش تسنیم، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک مقام بلندپایه دولت ترکیه گزارش داد که آنکارا هیچ طرحی برای عملیات نظامی در سوریه در اختیار ندارد. به گفته این منبع که به هویت وی هیچ اشاره‌ای نشده آمده است که موضع گیری روسیه در این خصوص _ طرح ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه- تبلیغات محض است. وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که "دلایل جدی" نشان می دهد که آنکارا خود را "برای دخالتی نظامی" در سوریه آماده می کند. این وزارتخانه در همین زمینه به نیروها و تجهیزت ارتش ترکیه در مرز با سوریه و ممانعت از پرواز هواپیماهای شناسایی جنگی روسیه بر فراز خاک ترکیه اشاره کرد.

نمایش چهره واقعی کلینتون در برابر ایران

نخستین مناظره دونفره هیلاری کلینتون و برنی سندرز پس از کنار رفتن مارتین اومایلی برگزار شد. مناظره ای داغ و پرهیجان که دو طرف بیش از همیشه به یکدیگر تاختند. مناظره روز پنج‌شنبه هیلاری کلینتون و برنی سندرز، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای لحظاتی به بحث درباره ایران گذشت که این میان کلینتون با انتقاد شدید از سندرز تاکید کرد که دیدگاه وی درباره «لزوم عادی‌سازی روابط» با تهران اشتباه است. این نخستین مناظره دو نفره میان دو نامزد اصلی دموکرات‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که روز پنج‌شنبه، ۱۵ بهمن، به میزبانی شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی برگزار شد و طرفین سیاست‌ خود درباره روابط احتمالی واشینگتن و تهران را شرح دادند، در حالی که هیلاری کلینتون از حکومت ایران به عنوان حکومت «حامی تروریسم و عامل بی‌ثباتی منطقه» نام برد که دولت بعدی آمریکا نباید درصدد عادی‌سازی فوری روابط با آن باشد. خانم کلینتون اظهار داشت که اگر دولت آینده آمریکا بخواهد به سرعت روابط خود را با تهران عادی کند، آن وقت واشینگتن بزرگ‌ترین اهرم فشاری را که برای تغییر رفتار ایران در اختیار دارد از دست خواهد داد، در صورتی که سیاست واشینگتن باید این باشد که به هر اقدامی از جانب ایران پاسخی درخور بدهد. وی سپس عنوان کرد که اعتقاد دارد واشینگتن باید گام به گام پیش برود و در وهله نخست مانع «رفتارهای تعرضی» ایران و «حمایت آن از تروریسم» شود. در مقابل برنی سندرز نیز تاکید کرد که او هم اعتقاد ندارد همین فردا باید روابط واشنینگتن و تهران را عادی کرد، بلکه معتقد است واشینگتن روزی باید به سمت این مسیر پیش برود، همچنان که چند سال قبل خیلی‌ها بحث از عادی‌سازی روابط با کوبا را «احمقانه» می‌دانستند، اما در نهایت شرایط تغییر کرد.

تازه ترین پیش بینی از آینده قیمت نفت

مرگان استنلی، شرکت خدمات مالی آمریکا پیش بینی خود را برای قیمت نفت تغییر داد و توقع خود را پایین آورد. شرکت خدمات مالی آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود تا سال ۲۰۱۸ قیمت نفت همچنان تغییر زیادی نکند. این سازمان انتظار خود را از میانگین قیمت نفت سال ۲۰۱۶ کمتر کرد و پیشبینی کرد میانگین قیمت نفت برنت بشکه ای ۳۰ دلار خواهد شد که این رقم ۱۹ دلار پایین تر از پیش بینی گذشته است. مرگان استنلی پیش بینی خود برای سال ۲۰۱۷ را نیز تغییر داد و اعلام کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۰ دلار خواهد شد. این سازمان معتقد است تا زمانی که تقاضا با تولید به تعادل نرسد، با مشکل کاهش قیمت نفت مواجه خواهیم بود. تغییر تقاضا هم در بهترین شرایط تا سال ۲۰۱۷ تغییر نخواهد کرد و در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

هشدار صفار هرندی به یارانه‌بگیرها

به گزارش فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش عزت ملی که عصر امروز در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد گفته: یکی از نکاتی که در انتخابات این دوره باید ملاک عمل قرار گیرد، نوع مواجهه‌ها است. هدفگذاری‌هایی که دولت در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد قابل تأمل است. رئیس‌جمهور چندی پیش در سخنان خود به صراحت گفت مجلس آینده باید مجلسی همسو با دولت باشد. صریح‌تر از این، دیگر نمی‌شد سخن گفت که می‌خواهیم مجلسی دراختیار دولت قرار دهیم. اگر دیدگاه‌هایش قرار است اینگونه باشد، از اکنون افرادی که زندگی‌شان لنگ یارانه است باید نگران باشند. البته بنده جزو کسانی هستم که موافق هدفمند کردن یارانه به معنای عدم استفاده ثروتمندان از یارانه هستم ولی باید قبول کنیم که همین یارانه می‌تواند امنیت روانی خانواده‌های نیازمند را تأمین کند و این یکی از ابزارهای اقتصادی است. حذف آب باریکه یارانه‌ای که می‌تواند امنیت روانی خانواده‌ها را تأمین کند راه‌حل درستی نیست.

شگفتی ایندیپندنت از یک اکانت اینستاگرام در مورد روحانیون

یکی از اکانت های شبکه اجتماعی اینستاگرام درمورد روحانیون، ایندیپندنت را شگفت زده کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود زارعیان طلبه ای است که در اینستاگرام خود، تصاویری از زندگی روزمره روحانیون را منتشر می کند. آنچه باعث شگفتی ایندیپندنت شده است، عکس هایی متفاوت از روحانیون است که نشان می دهد برخلاف تصور برخی افراد، روحانیون نیز مانند بقیه زندگی عادی دارد.

شاه سعودی تنش با ایران را تشدید کرد

رسانه‌های سعودی عکسی از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه آل سعود منتشر کرده‌اند که وی را در حالت گریه کردن نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم،‌ روزنامه عکاظ متنی از قصیده یکی از شاعران درباری که چاپلوسانه‌ترین قصیده در تمجید از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه آل سعود قلمداد می‌شود، منتشر کرده که در بالای آن، عکس سلمان قرار گرفته است. مشعل بن محماس الحارثی از شاعران درباری و چاپلوس سعودی قصیده‌ای با عنوان ادعایی پادشاهی آزاد و بزرگ‌منش در تمجید از سلمان بن عبدالعزیز سروده است که عبارت‌های غلو‌آمیز درباره شاه سعودی و همچنین جملات توهین‌آمیز علیه کشور ایران و رهبران ایران به کار برده است. این قصیده چاپلوسانه در افتتاحیه جشنواره مخصوص آل سعود موسوم به جشنواره فرهنگی و میراث الجنادریه برای سلمان شاه خوانده شده است و تصویری از شاه سعودی منتشر شده است که نشان می‌دهد وی تحت تاثیر این قصیده قرار گرفته است.

پولشویی نجومی "تمساح خلیج فارس"

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت:‌ مبارزه با پولشویی مافیای مواد مخدر اولویت جدی پلیس در سال آینده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از گزارش مالی و پولشویی نجومی مافیای موادمخدر در کشور خبرداد و گفت: فقط در دو پرونده (عیسی بشاگردی) و (تمساح خلیج فارس) بیش از 20 هزار میلیارد تومان گردش مالی و پولشویی ثبت شده است. وی با اشاره به بازبودن این پرونده های بزرگ افزود: کار پیگیری این دو پرونده با همکاری خوب دستگاه قضا ادامه دارد و در این زمینه به سرنخ های خوبی نیز رسیده ایم.

رونمایی از گرانترین خودرو وارداتی به کشور

براساس آمار گمرک در دی ماه، یک دستگاه BMW I8 هیبریدی صدرنشین گران‌ترین خودروهای وارداتی شد و 200 هزار و 515 دلار صرف واردات آن از کشور امارات متحده عربی به ایران شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران یک دستگاه BMW I8 کوپه دنده اتومات نیز در صدر گران‌ترین خودروهای وارداتی قرار گرفت و 200 هزار و 515 دلار صرف واردات آن از امارات متحده عربی به ایران شد. بر اساس این گزارش دو دستگاه بنز E250 از دیگر خودروهای گران قیمت وارداتی در مدت یاد شده هستند که ارزش هر کدام از آنها به طور میانگین 71 هزار دلار است و در مجموع 142 هزار دلار صرف وارات آن از آلمان شد.

رهروان ولایت لیست نمی دهد

جواد هروی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس و برنامه انتخاباتی فراکسیون رهروان ولایت برای این انتخابات خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که رهروان از اعضاء و نیروهای خود حمایت کند و با طیفی مستقل و اعتدالی وارد میدان رقابت شود. وی در پاسخ به این سئوال که آیا رهروان لیست مجزایی از سایر گروه‌ها منتشر خواهد کرد؟ گفت: احتمال اینکه بخواهد لیستی ارائه کند ضعیف است اما اینکه یک حرکت حساب شده در بین مناطق مختلف داشته باشد و برای اعضای خود چتر حمایتی ایجاد کند، بسیار زیاد است.

دولت روحانی دولت محرمانه است!

خبرگزاری تسنیم با انتشار فهرستی از اخبار به شرح زیر نوشته: با این حساب،‌ دولتی که از آمار چک های برگشتی در سایت بانک مرکزی تا نرخ رشد اقتصادی، تا قراردادهای جدید نفتی، تا متن قرارداهای اخیر پژو و ایرباس، تا جریمه ایران در شکایت گازی با ترکیه و تا روند بررسی پرونده کرسنت را محرمانه اعلام می کند، می توان دولتی غیر از دولت محرمانه نامید؟

اما بد نیست مروری داشته باشیم به تیتر برخی اخبار محرمانه دولت یازدهم که در این مدت خبرساز شده بودند؛‌ "محکومیت ایران در پرونده شکایت گازی ترکیه تایید شد/زنگنه: رقم جریمه محرمانه است"، "آمار فروش مرکز مبادلات ارزی باز هم "محرمانه" شد"، "دستور زنگنه برای تحویل قراردادهای جدید نفتی به مجلس/قراردادِ "محرمانه" سیاست دولت بود"،‌"جزئیات محرمانه توافق وزارت نفت با بی.پی؛ ۲ میدان سهم انگلیس شد"،‌ "نشست ویژه شورای پول و اعتبار "محرمانه" شد"،‌ "چرا گزارش کیفیت بنزین وارداتی محرمانه شد؟"،‌"کیفیت بنزین داخلی و وارداتی مشکل‌دار و گزارش آن محرمانه است"،‌"مصوبه برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ربطی به امنیت ملی ندارد که محرمانه باشد"،‌ "اولین گزارش رسمی رکود در ۹۴ منتشر شد/نرخ رشد اقتصادی بهار محرمانه ماند"،‌ "۷ کشته صنعت نفت در سال ۹۴/نتایج گزارش مقصران حوادث محرمانه است"،‌ "نوبخت: انتشار نامه ۴ وزیر باعث تعجب همگان شد/بهتر بود نامه مُهر محرمانه می‌داشت"، "مذاکرات نفتی ایران و اروپا محرمانه شد" و ... . این ها تنها تعدادی از اخبار محرمانه این دولت بود.

دیوارنوشت دهه 60 علیه کمونیست‌ها

تصویر زیر، یک دیوارنوشته علیه کمونیست‌ها در دهه 60 را نشان می‌دهد.این عکس را «پارسینه» بازنشر کرده است.

25 درصد معترضان تائید صلاحیت شدند/ پولشویی نجومی

نظر علی مطهری درباره «بادیگارد»

علی مطهری نظر خود را درباره فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا منتشر کرد.مطهری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «فیلم سینمایی بادی‌گارد آقای حاتمی‌کیا را در مجتمع کوروش همراه آقای وزیر بهداشت و قائم مقام ایشان جناب آقای ایازی دیدم. فیلم جالبی بود و زندگی یک محافظ واقعی را که از روی عقیده به این حرفه پرداخته است به خوبی به تصویر کشیده بود. این فیلم در واقع نوعی قدردانی از این قشر فداکار و مغفول جامعه است و نشان می‌دهد چگونه این افراد مانند شمعی می‌سوزند تا جامعه در سایه روشنایی آن به کار خود ادامه دهد. باید به آقای حاتمی‌کیا و آقای پرستویی و آقای بابک حمیدیان و سایر بازیگران این فیلم دست‌مریزاد گفت.»

تعقیب قضایی ناشران شایعه بخشش جرایم

سردار حسینی درباره شایعه بخشش جرایم رانندگی و پیامکی که اخیرا به برخی از شهروندان ارسال شده و از آنان خواسته شده بود شماره پلاک خود را برای بخشش جرایم ارسال کنند ، گفت: متاسفانه باید بگویم که معمولا در برخی از ایام خاص مانند دهه فجر، عید فطر و... پیامک‌های غیرمعتبری در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود که هیچ سندیت و اعتباری ندارند.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: درباره پیامکی که اخیرا به عنوان بخشش جرایم رانندگی ارسال شده بود نیز همین وضعیت است و ضمن تکذیب این موضوع عاملان انتشار این شایعه نیز از سوی پلیس فتا تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

آگهی استخدام وزیر در توییتر

آگهی استخدام وزیر در توییتر !نخست وزیر امارات و حاکم دبی، با انتشار "فراخوان" در حساب توییتر، به جستجوی "وزیر جوان" بر آمده است.محمد بن راشد آل مکتوم با انتشار فراخوان در حساب شخصی خود در توییتر، از هر دانشگاه این کشور خواست که سه دختر و سه پسر از میان فارغ التحصیلان دو سال اخیر برای تصدی پست وزارت به وی معرفی کنند."شیخ محمد" در توییتر خود نوشته است:«می خواهم یک جوان زیر 25 سال را در کابینه وزیر کنم... و از دانشگاه ها می خواهم که سه پسر و سه دختر از فارغ التحصیلان دو سال اخیر خود را معرفی کنند تا از میان آنان وزیری انتخاب کنیم».

درگيري مسلحانه و تيراندازي بين هواداران دو کانديدا

در جريان درگيري مسلحانه هواداران دو كانديدا در يکي از روستاهاي استان كهکيلويه و بوير احمد هوادار يکي از نامزدهاي انتخابات با استفاده از اسلحه گلوله زني به خودروي شخصي هوادار كانديداي رقيب تير اندازي كرده است. به گزارش آریا خودروي آسيب ديده حامل 1 سرنشين بود كه به كسي آسيبي نرسيد.

راي بده، نمره بگير!

يک استاد دانشگاه که نامزد انتخابات شده است براي جذب راي دانشجويان با استفاده از ترفند راي بده نمره بگير! سعي در جمع آوري راي دانشجويانش دارد. به گزارش آریا البته گويا اين کانديدا سابقه ريخت و پاش هاي آنچناني از جمله توزيع تراول 50 هزار توماني در مجالس سخنراني در کارنامه اش دارد.


25درصد معترضان تائید صلاحیت شدند!

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مرحله از رسیدگی به اعتراضات تاکنون حدود 25 درصد از معترضان تایید صلاحیت شده اند. به گزارش ایسنا، ابراهیمیان در حاشیه نشست راهبردهای نظارتی در نظام انتخاباتی ایران و جایگاه شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا تا به این لحظه آمار کلی از تایید صلاحیت کسانی که اعتراض کرده‌اند وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست. البته بنده حدس می‌زنم، براساس کاری که خودم انجام دادم، بیش از 20 تا 25 درصد از افراد باشند که صلاحیت‌شان تایید شده است.


شایعات درباره بروز آزار جنسی در یک شبکه تلویزیون

پس از این که یکی از مجریان یکی از شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما بعد از خروج از کشور، یکی از مدیران این شبکه را به آزار جنسی خود متهم و فایلی صوتی و تصاویری از پیام‌های منتسب به وی را منتشر کرد، برخی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور مدعی شده‌اند که پیامی منتسب به فردی که اتهام علیه وی مطرح شده در تلگرام منتشر شده است و او گفته است این کلیپ جعلی است و توسط فردی به نام «لی جاستین هال» تولید و روی صفحه خانم مجری به اشتراک گذاشته شده است. وی گفته این کار خلاف قانون درباره چند نفر دیگر از همکارانش در این شبکه تلویزیونی نیز تهیه شده و هدف اصلی آن هم پیوستن خانم مجری به رسانه های غربی بوده است. وی وعده داده که هفته آینده از طریق اینترپل موضوع را پی گیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها