بازدید 23031
بسته خبری «تابناک»

رونمایی از شعار انتخاباتی اصولگرایان/هشدار به حامیان «ثامن الحجج»/دو کتابی که باید وزیر راه بخواند!/ماجرای حرکت عجیب مشاور روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پیامک یادآوری زمان شلاق خوردن!»؛«بلایی که وام کالا بر سر صنایع داخلی آورد»؛«وزیر بهداشت نباید پزشک باشد!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 08 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خداحافظی دسته جمعی استقلالی‌ها از اینستاگرام

تعدادی از بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل استقلال اهواز از اینستاگرام خداحافظی کردند.به گزارش فارس، استقلال تهران روز گذشته برابر تیم قعرنشین لیگ نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب کند. با این نتیجه استقلال خوزستان هم امتیاز با همنام تهرانی اش در صدر جدول قرار گرفت.کسب یک امتیاز برابر تیم ته جدولی باعث نارضایتی هواداران شد و برخی از آنان با هجوم به صفحات اینستاگرام بازیکنان استقلال و استفاده از الفاظ رکیک باعث ناراحتی آبی پوشان پایتخت شدند و به همین منظور آنان تصمیم گرفتند در اقدامی هماهنگ از اینستاگرام خداحافظی کنند.پیش از این امین حاج محمدی و بهنام برزای نیز این شبکه اجتماعی خداحافظی کرده بودند.
 
پیامک یادآوری زمان شلاق خوردن!

رژیم سعودی از طریق پیامک، به کسانی که حکم شلاق دارند نوبت می‌دهد و زمانش را یادآوری می‌کند!«پارسینه» تصویری از این پیامک منتشر کرده است.در این پیامک، یادآوری شده که «زمان اجرای حکم شلاق شما فردا ساعت 8:30 صبح در اداره زندان‌هاست».

رونمایی از شعار انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان/هشدار توکلی به حامیان موسسه «ثامن الحجج»/دو کتابی که باید وزیر راه بخواند!/ماجرای حرکت عجیب مشاور روحانی


تعلیق خدمه هواپیمای هند به جرم رقص و آواز

شرکت هواپیمایی جت ایرویز هند که مهمترین خط هوایی دولتی درهند است، 5 تن از خدمه خود را به دلیل این که به یک خواننده بالیوود اجازه دادند از سیستم اعلام در پروزا هواپیما برای اجرای کنسرت درحضور مسافران استفاده کند، از کار بیکار کرد.جت ایرویز در بیانیه ای درهمین زمینه اعلام کرد که تمام خدمه کابین پروزا ملزم هستند پس از برخاستن هواپیما وظایف خود را طبق مقررات و روش‌های عملیاتی که به آن‌ها آموزش داده شده،با دقت کامل انجام دهند. این پرواز که درمسیر بمبئی به جادپور درحال پرواز بود ماه گذشته به یک خواننده بالیوودی که از مسافران این پرواز بود اجازه داد از سیستم اعلام هواپیما به جای میکروفون استفاده کرده و آهنگ‌های درخواستی دیگر مسافران هواپیما را اجرا کند.این اقدام توسط مسافران فیلمبرداری شده بود دررسانه‌های اجتماعی منتشر شد که انتقادهای شدیدی را درزمینه تخطی از مقررات و معیارهای سلامت پرواز و ایمنی مسافران برانگیخت.درنتیجه مدیران سازمان هواپیمایی هند DGCA نیز 5 تن از خدمه این پرواز را به دلیل تخطی از مقررات الزامی ایمنی از کار برکنار کرد.خواننده بالیوودی نیز با انتقاد از این واکنش مقامات هواپیمایی هند آن را رفتاری حاکی از عدم تحمل ومدارا توصیف کرد. او اظهار داشت که خودش قبلا شاهد برگزاری یک شوی مد لباس دریک پرواز بوده و کنسرت کوچکی را نیز در هواپیما مشاهده کرده است. شرکت هوایی جت ایرویز بزرگترین شرکت هوایی هند است . در سال 2014 نیز درمورد مشابهی که در پروازی متعلق به شرکت هوایی خصوصی اسپایس جت هند رخ داد، خدمه این خط هوایی نیز پس از انتشار ویدئویی که آنان را درست در میانه پرواز، در حال رقص نشان می‌داد، از کار برکنار کرد.

مطهري در ليست اصلاح طلبان قرار گرفت

به گزارش آریا عبدالله ناصري عضو شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان مي گويد:در خصوص احتمال ورود اصولگرايان معتدل به فهرست اصلاح طلبان، هيچ بحثي در مورد ارايه ليست مشترک با اصولگرايان ولو معتدل نداريم اما قرار شده علي مطهري را در حوزه انتخابيه تهران در ليست اصلاح طلبان قرار دهيم. با توجه به اينکه مطهري استثناست منعي براي اين کار نداشته ايم.اما موضوع براي حمايت از لاريجاني متفاوت است. ايشان در ليست ما نيست اما ما از او حمايت خواهيم کرد

تشکر روحانی از لاریجانی هاشمی خاتمی و احمدی نژاد

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز(دوشنبه) در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای و افتخارآفرینان برجام، با بیان اینکه امروز روز پرافتخاری برای ایران است اظهار کرد: ‌امروز روز پرافتخاری برای ایران است تا ادای وظیفه نسبت به کسانی که رنج و سختی و مشکلات را به جان خریدند تا رنجی از دوش مردم بردارند داشته باشیم.به گزارش ایسنا روحانی در پایان صحبت‌های خود با تقدیر از علما مراجع و روسای قوای مقننه و قضاییه خاطر نشان کرد:‌ از دکتر لاریجانی که در روزهای پر فراز و نشیب یاری‌مان کردند و همچنین از شورای امنیت ملی و همچنین سازمان انرژی اتمی، وزارت خارجه و دست اندر کاران و همچنین روسای جمهور پیشین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام و السملمین سید محمد خاتمی و آقای احمدی‌نژاد به خاطر تلاش‌هایی که در دولت‌هایشان برای خدمت به مردم انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم.

بنیانگذار وهابیت یک اصلاح‌طلب بود!

«وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی تصریح کرد: «محمد بن عبدالوهاب» بنیانگذار «وهابیت» و عامل انگلیسی‌ها یک اصلاح‌طلب بود.»کیهان نوشت: «عادل الجبیر» در نشست مشترک مطبوعاتی با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» همتای آلمانی خود در ریاض طی سخنانی با فرار رو به جلو در خصوص گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: «کسانی که تلاش می‌کنند تا داعش را به اسلام یا اهل تسنن یا آن چه آن را وهابیت می‌نامند، ربط دهند، در اشتباهند.»وزیر خارجه عربستان با تاکید بر آن که «مذهبی به نام وهابیت وجود ندارد»، گفت: «شیخ «محمد بن عبدالوهاب» پایه گذار وهابیت فردی اصلاح‌طلب بوده است.» اظهارات وزیرخارجه عربستان در شرایطی مطرح می‌شود که فرقه وهابیت و رژیم آل سعود طی نزدیک به دو قرن گذشته همواره همراه و همگام در سرنوشت مردم عربستان دخالت داشته‌اند.وهابیت که در قرن هجدهم از سوی انگلیسی‌ها و توسط «محمد بن عبدالوهاب» در نجدِ عربستان بنیان گذاشته شد و از سال 1744 مورد پذیرش خاندان سعودی قرار گرفت، از نظر ایدئولوژیکی پیرو اعتقادات «ابن تیمیه» و از نظر فقهی پیرو مذهب «حنبلی» است. تعامل و هماهنگی میان وهابیت و آل سعود تا آنجا پیش رفته که مفتی‌های وهابی حتی به زیر پا گذاشته شدن برخی آموزه‌ها و نظرات وهابیت توسط حاکمان سعودی هم اعتراضی ندارند. از جمله آموزه‌های وهابیت شرک دانستن هرگونه رابطه با کفار است و به عقیده آنان مسلمانی که با کفار ارتباط داشته باشد، باید اعدام شود. اما رهبران وهابی عربستان به ارتباط گسترده حاکمان ریاض با آمریکا، غرب و حتی رژیم صهیونیستی‌ طی سالیان متمادی اعتراضی نکرده‌اند. این سخنان «الجبیر» در حالی است که آموزه‌های وهابیت مهم‌ترین منبع رشد تفکری تروریست‌ها در منطقه است. به عبارت دیگر وهابیون پدرجد تمام تکفیری‌های تروریستی است که اقدام به قتل عام مردم در سراسر جهان می‌کنند.»

اطلاعی از نامه "کری" به ظریف ندارم

سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نامه کری به ظریف در رابطه با حل بحران سوریه اظهار بی‌اطلاعی کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین جابری انصاری سخنگوی وزرات امور خارجه در حاشیه ختم پدر کمالوندی  که عصر امروز دوشنبه (19 بهمن ماه) در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، در واکنش به ارسال نامه کری به ظریف در رابطه با حل بحران سوریه اظهار کرد: بنده چنین خبری در رابطه با این نامه ندارم.وی تاکید کرد: اگر چنین نامه ای باشد حتما اعلام می‌کنم.

لیست انتخاباتی رهروان ولایت تا پایان هفته نهایی می‌شود

نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت از نهایی شدن لیست انتخاباتی فراکسیون متبوع خود تا پایان هفته خبر داد.بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از تدوین لیست انتخاباتی رهروان ولایت تا پایان هفته خبر داد.وی افزود: اعضای لیست انتخاباتی رهروان ولایت مشترکاً از بین نیروهای معتدل و مخالف با تندروی‌های سیاسی انتخاب می‌شوند.نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا کاظم جلالی سرلیست رهروان ولایت خواهد بود، گفت: این موضوع تا آخر هفته مشخص می‌شود.

جبهه یکتا برای انتخابات لیست جدا نمی‌دهد

عضو جبهه یکتا گفت: جبهه یکتا برای انتخابات دهمین دوره مجلس لیست جداگانه نمی‌دهد.حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی تهیه لیست انتخاباتی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: برای تهیه لیست شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از ابتدا قرار نبود گروه و یا فردی سهمیه داشته باشد بلکه قرار بر این بود که معیار‌ها و ملاک‌هایی برای تهیه لیست در نظر گرفته شود.وی در ادامه با بیان اینکه لیست 30 نفره اصولگرایان براساس رای‌آوری در انتخابات تنظیم شده است، افزود: معیارهایی مانند کارآمدی، انقلابی‌گری و سلامت در تهیه لیست شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در نظر گرفته شده است.عضو جبهه یکتا با بیان اینکه افرادی در لیست شورای مرکزی حضور دارند که از جهات مختلف با احزاب و گروه‌های گوناگون ارتباط داشته‌اند، ادامه داد: توافق برای تهیه لیست با توجه به ضرورت وحدت اصولگرایان شکل گرفته است.حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم از تصمیم اتخاذ شده برای تنظیم لیست حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: جبهه یکتا لیست جدایی برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه نمی‌کند.

شعار انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان

به گزارش خبرنگار مهر، شعار انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد.بنابراین گزارش شورای ائتلاف که شب گذشته فهرست ۳۰ نفره انتخاباتی تهران را منتشر کرد، امروز نیز شعار انتخاباتی خود را «معیشت، امنیت، پیشرفت» اعلام کرد.

برخی هنوز هم از مدیرمتخلف"ثامن‌الحجج" حمایت می‌کنند
 
احمد توکلی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بر اثر فعالیت‌های بانک مرکزی و قوه قضائیه پرداخت طلب سپرده گذاران مؤسسه پر مساله ثامن الحجج چند روزی آغاز شده است، اظهار داشت: سپرده گذارانی که حتی یک میلیون تومان از این مؤسسه طلب داشتند پول خود را دریافت کرده‌اند که این موضوع ناشی از همکاری خوب بانک مرکزی و قوه قضائیه با یکدیگر است.وی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت از بانک مرکزی و قوه قضائیه تشکر می‌کنم، گفت: تسریع در استیفاء حقوق سپرده گذاران این مؤسسه همکاری جدی قوه قضائیه و بانک مرکزی را می طلبد البته در کنار این امر سپرده گذاران هم باید صبر و حوصله داشته باشند.توکلی اضافه کرد: خبر داریم که برخی عوامل از مدیر متخلف این مؤسسه حمایت می کنند که بنده به آنها تذکر می دهم، اگر دست از این کار بر ندارند من مجبورم در این رابطه به صورت شفاف صحبت کنم.

بیت امام فراقانونی نیست

معاون سیاسی سپاه با اشاره به این که چگونه می توانیم انقلابی باقی بمانیم؟ تأکید کرد: با تکیه به همان عناصر که انقلاب را پیروز کرد، می توانیم انقلابی باقی بمانیم. حضرت امام خمینی(ره) خود را همچون مردم در برابر قانون یکسان می دانست؛ اما امروز برخی می گویند باید بیت امام را فراتر از قانون بدانیم.سنایی راد گفت: آمریکایی ها نیز از کسانی استقبال می کنند که اهل مسامحه باشند؛ چراکه آن ها برای مصادره نظام تعامل می کنند و به افراد همسو برای نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نیاز دارند.وی، راهبردهای دشمن در راستای نفوذ را اقدامات بی ثبات ساز و استفاده از عوامل نفوذی دانست و تصریح کرد: افراد نفوذپذیر، دشمن را بزرگ و خود را حقیر می پندارند.معاون سیاسی سپاه، مشارکت بالا در انتخابات آتی را عامل افزایش اقتدار منطقه ای و ارتقای اتحاد و انسجام بین نیروهای داخلی انقلاب دانست و عبور از عُلقه های قومی، حزبی، جناحی و سیاسی و در نظر گرفتن مصالح و منافع انقلاب را از اصول اولیه برای تقویت نظام برشمرد.

بلایی که وام کالا بر سر صنایع داخلی آورد

الف در یادداشتی نوشت: هر چه در دولت یازدهم جلوتر آمده‌ایم، روشن شده تیم اقتصادی دولت جدید نه فقط جرأت اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و حساس را ندارد، بلکه بعضاً در ندانم کاری کم‌کم روی سلف خود را سفید می‌کند. اخیراً یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی از رکود موجودسخت گلایه‌مند بود و می‌گفت تا میانه امسال با هر مشقتی بود، از محل فروش مختصر محصولاتش، خطوط تولید را فعال نگه داشته بوده اما از روزی که دولتمردان اعلام کردند در اجرای سیاستهای جدید ضد رکودی، 10 میلیون تومان برای خرید کالا وام می‌دهند، فروش لوازم خانگی ایرانی در بازار به صفر رسید. طبیعی و منطقی هم هست. متقاضیان در بازار دست نگه داشتند تا با وام ده میلیونی، کالای قسطی بخرند. کارآفرین موسفید کرده ادامه داد: مصاحبه آقایان نوبخت، طیب‌نیا و سیف در رونمایی از بسته ضد رکودی دولت، 25 مهر ماه انجام شد. اندکی بعد، وامهای 25 میلیونی خودرو را پرداختند. بماند با چه کیفیتی. اما بعد تا آخر پاییز هر روز اخبار ضد و نقیضی از وام‌های 10 میلیونی منتشر می‌شد. یکبار گفتند بازپرداخت وامها 18 ماهه است بعد گفتند 12 ماهه است. یک روز گفتند با سود 12 درصد است بعد کردند 18 درصد. یکبار گفتند برای خرید کالای بادوام، کارت مخصوص صادر می‌کنیم بعد گفتند چاپ کارت منتفی شده و وامها را فقط به کارمندان می‌دهیم. یک بار گفتند وامها فقط برای خرید کالاهای تولید داخل است بعد گفتند برای خرید کالاهای خارجی هم می‌دهیم و... خلاصه آنقدر ضد و نقیض صحبت کردند و کار را کش دادند که نفس ما تمام شد و در آخر پاییز، دو خط از سه خط مان را تعطیل و 350 کارگر را مرخص کردیم. کارخانه‌ای که در اوج تحریم با دو شیفت کار می‌کرد و 450 خانواده سر سفره‌اش بودند، الان با یک شیفت و یک دهم ظرفیت کار می‌کند. بیرون کردن کارگرهایی که سال‌ها برایت کار کرده‌اند، خیلی سخته. هر کدامشان یکجور التماس می‌کنند. این جا که رسید، بغض گلویش را گرفت و نتوانست ادامه دهد... الف خاطرنشان کرد: ای کاش بشود از تیم اقتصادی دولت پرسید شما که برای توزیع وامهای 10 میلیونی برنامه‌ریزی نکرده بودید، چرا در 25 مهر 94 این وعده را دادید و با ندانم‌کاری‌تان، همان تقاضای ناچیز را هم از بازار خارج کردید؟ آن هم با اسم سیاستهای خروج از رکود!

آخوندی این دو کتاب را بخواند

فارس نوشت: جناب آقای عباس آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی که همواره از سوی رسانه های دولتی به عنوان یکی از تئوری پردازان اقتصادی دولت یازدهم مطرح می شود، در اظهاراتی پرده از نحوه فریب خوردن دولت در ماجرای خرید ایرباس ها برداشته اند. ایشان می گویند: «آنچه ما توافق کرده ایم یک سرمایه گذاری خارجی واقعی (FDI) است. جز 15 درصدی که ما باید به تدریج از قرارداد خرید هواپیماها پرداخت کنیم، مابقی مبلغ توسط طرف قرارداد تامین یا تنظیم خواهد شد. ایرباس 15 درصد را از منابع داخلی خودش تامین می کند که این در تاریخ صنعت هوانوردی بسیار نادر است و 85 درصد مابقی را نیز فروشندگان از محل تامین کنندگان مالی اروپایی فاینانس می‌کنند. این مدل درباره ATR  نیز صادق است» این اظهارات نشان می دهد شادمانی دولت و رسانه های آن در ماجرای خرید ایرباس ها در عین اظهار ناراحتی و نگرانی کارشناسان از فاجعه رخ داده، ناشی از این بوده است که دلال ها و واسطه ها، از بی اطلاعی و کم سوادی آقای آخوندی سوء استفاده کرده و این حجم عظیم بدهی ایجاد شده را به نام سرمایه گذاری مستقیم خارجی(FDI) به کشور تحمیل کرده اند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) عبارتست از سرمایه گذاری یک شرکت یا نهاد خارجی در کشوری غیر از کشور مادر خود با هدف تجارت یا تولید. اگر ایرباس واقعا در ایران سرمایه گذاری مستقیم انجام داده بود، یک دستاورد عظیم برای کشور بود که در آن صورت، ایرباس یک یا چند کارخانه قطعه سازی خود را در ایران دایر می کرد و با شراکت طرف ایرانی، اقدام به تولید هواپیما می نمود. در نتیجه این سرمایه گذاری خارجی، هم ایجاد اشتغال می شد و هم در صورت انعقاد قراردادهای هوشمندانه، در یک بازه زمانی معقول، فناوری تولید هواپیما به کشور انتقال می یافت. اما اتفاقی که در ماجرای خرید ایرباس ها افتاده به هیچ وجه نسبتی با FDI ندارد. شرکت ایرباس 118 فروند هواپیمای خود را به ایران فروخته است اما پولش را یکجا نگرفته، بلکه قرار است این هواپیماها در داخل ایران پرواز کنند، به ریال درآمد کسب نمایند و نهایتا دولت از محل درآمدهای نفتی، این ریال را تبدیل به یورو کرده و تقدیم ایرباس کند. از آنجائیکه شرکت دولتی هما طرف قرارداد ایرباس شده، این بدهی مستقیما متوجه دولت است.
البته دوستان فاش نساخته اند و محرمانه داشته اند که سودی که کشور باید بابت گشایش این خط اعتباری و این اجاره به شرط تملیک بپردازد، چقدر است؛ و آیا هما به عنوان یک شرکت زیان ده، قادر به پرداخت این بدهی سنگین خواهد شد یا سرانجام این پول از جیب مردم خواهد رفت. هم اکنون که آقای آخوندی فاجعه اقتصادی رخ داده را به تصور اینکه ایرباس سرمایه گذاری مستقیم در ایران انجام داده، «اتفاقی بی نظیر در تاریخ ایران» می خوانند، مسئله این نیست که وزیر اقتصاددان دولت یازدهم، معنی و مفهوم FDI را نمی داند. مسئله این است که کسانی از این بی اطلاعی و کم سوادی که قطعا محدود به این مورد نیست، سوء استفاده کرده و کلاغ را جای قناری به کشور می فروشند. تصور آقای آخوندی این است که ایرباس در ایران سرمایه گذاری کرده و نباید ایشان را مواخده و از شادمانی وی تعجب کرد. اگر اینگونه می بود، واقعا جای شادمانی داشت. به هر صورت، پیشنهاد می کنیم جناب آقای آخوندی حداقل این دو کتاب را مطالعه فرمایند تا لااقل، از تکرار فجایع مشابه در وزارتخانه ایشان جلوگیری شود.

اقتصاد سیاسی جهانی؛ نوشته رابرت گیلپین-چاپ موسسه تدبیر اقتصاد
کارتل های چندملیتی و توسعه نیافتگی؛ نوشته همایون الهی-چاپ قومس

اعتراف به پر بودن لیست اصلاح‌طلبان

مصطفی درایتی در گفت و گو با «وقایع اتفاقیه» گفته: تصمیم‌گیران اصلاح‌طلبی از همان قدم اول هم پیش‌بینی می‌کردند، چهره‌های شاخص را نمی‌توانند در لیست نهایی بگذارند و به‌همین‌دلیل، در حال رایزنی با نامزدهای مستقلی که به تفکر اصلاح‌طلبی وابستگی دارند، هستند تا آنها را برای ورود به مجلس حمایت کنند. مشاور دولت اصلاحات در امور روحانیت در ادامه گفته: گاهی شنیده می‌شود، گروهی از همکاری احتمالی اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان خبر می‌دهند. این در حالی است که با توجه به گستردگی‌ وفاداران به تفکر اصلاح‌طلبی، این امر محقق نمی‌شود. جبهه اصلاحات در نظر دارد تا در مواقع لزوم از اصلاح‌طلبان جوان و ناشناخته حمایت کند. درایتی گفت: اینکه اصلاحات با چه ترکیبی در انتخابات شرکت می‌کند، اهمیت چندانی ندارد. مهم این است که این جریان پس از سه دوره وقفه اجباری، عزم خود را برای حضوری جدی در انتخابات جزم کرده است.

صدیقی: قدر نعمت تحریم را ندانستیم

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسملین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و عضو شورای عالی قضایی، شب گذشته در همایش مردم میراث‌داران انقلاب اسلامی که در کرمان و تکیه فاطمیه این شهر برگزار شد با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی، گفت: تحریم نعمت بود، قدر آن را ندانستیم؛ می توانستیم از فرصت تحریم و با بهره گیری از ابتکار و خلاقیت و شرایط ضرورت در راه بی نیازی از خارج تلاش کنیم و به شکوفایی در مسیر اقتصاد دست یابیم. وی با اشاره به نعمت های تحریم، گفت: شکوفایی جمهوری اسلامی در مسیر علم و تحقیقات اتمی و یا سلول های بنیادی همه نتیجه تحریم بود که سبب شد ایران اسلامی در رتبه 16 دنیا قرار گیرد.

تاکید اصلاح‌طلبان بر استفاده از عنصر قومیت در انتخابات

رسول منتجب نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي به نامه‌نیوز گفته: شهرستان‌ها به خصوص شهرستان هاي کوچک داراي خصيصه هاي به غير از مواضع سياسي دخيل در جريان انتخابات هستند. لذا از فاکتورهاي قوميت هم بايستي استفاده شود ولي در عين حال بايستي جايگاه موضع گيري سياسي هم در نظر گرفته شود. گاهي ما همه عوامل را قوميتي در نظر می‌گيريم و گاهي نيز فقط به رويکردهاي سياسي نفرات پرداخته می‌شود. اما بالاخره ما از کساني حمايت خواهيم کرد از نظر سياسي همراه و همفکر ما باشند چه بسا فردي با داشتن نسبت قوم و خويشي به واسطه تفکرات سياسي مقابل ما باشد از اينرو حمايت ما به واسطه گرايشات سياسي خواهد بود.

ابهام درباره تور زیبایی نیوشا ضیغمی!

پارسینه با انتشار تصویر زیر نوشته: تور همه چیزو دیده بودیم غیر از تور پزشکی زیبایی!! یعنی چی؟ یعنی مثلا یک اکیپ پزشکی پامیشن میرن شیراز نیوشا ضیغمیو معرفی میکنن میگن ببنید چقدر زیباست کار دست ماست!! شما هم می خواین؟ بعد جمعیت میگه: بعله بعد اینا دوباره تکرار می کنن: شما هم می خواین ،دوباره جمعیت:بعله بعدش اینا میگن یادتون باشه خودتون خواستین و شروع می کنن به زیبا نمودن جمعیت!!

ابتدا قرار بود حسین فریدون هم نشان بگیرد؟

خبرگزاری ایلنا نوشت: رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای از محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور و حسین فریدون به‌خاطر خدمات خالصانه در طول مذاکرات قدردانی کرد و گفت که باتوجه به نزدیکی دوستان به دفتر رییس‌جمهور اسامی آن‌ها از فهرست دریافت‌کنندگان نشان‌های افتخار حذف شد.

حمله شریعتمداری به روحانی در مسجد چهارمردان قم

حسین شریعتمداری یکشنبه شب در جشن دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد ارائه دستاورهای بادکنکی را دیگر ابزار این جریان برای ورود به مجلس دانسته و گفته: این‌ها با ارائه دستاورهای بادکنکی که شیرینی آدامسی دارد در پی محبوب کردن خود نزد مردم هستند. به عنوان مثال می‌گویند ما سایه شوم جنگ را از سر ملت برداشتیم یا می‌گویند ما به همه وعده‌هایمان عمل کردیم در حالی که اوضاع در واقعیت به‌گونه دیگری است. این‌ جریان، با تعریف و تمجید فراوان برخی از کارهایش همچون برجام را به عنوان دستاورد معرفی می‌کند در حالی این دستاوردها همگی پوچ و توخالی هستند. این‌ها برجام را فتح‌الفتوح، معجزه و بی‌نظیر در تاریخ توصیف می‌کنند و با این کار در تلاش‌ هستند این تلقی را در مردم ایجاد کنند که باز هم به آن‌ها رأی بدهند.

ماجرای مشت‌ در هوا تکان دادن مشاور روحانی 

خبرگزاری مهر در گزارش خود از حواشی مراسم تقدیر از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نوشته: روحانی در پایان سخنان خود از هاشمی رفسنجانی که در دوران ریاست جمهوریش پایه گذار تاسیسات هسته ای ایران شد، رئیس دولت اصلاحات و محمود احمدی نژاد قدردانی کرد. هنگامیکه روحانی درباره رئیس دولت سازندگی سخن می گفت، حسام الدین آشنا با نگاهی به اطراف خود بر روی صندلیش جابجا شد و با توجه بیشتری سخنان روحانی را پی گرفت، وقتی روحانی نام رئیس دولت اصلاحات را بر زبان آورد آشنا چند بار شادمانه بر پای خود کوبید و سپس در حالیکه مشت خود را در هوا تکان می داد، به اطرافیان لبخند زد. لحظاتی بعد و با پایان سخنان رئیس جمهور، مشاور فرهنگی روحانی با پاک کردن چشم هایش به چند نفر اشاراتی کرد که گویا منظورش ترک سریع تر سالن اجلاس بود.

وزیر بهداشت نباید پزشک باشد!

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: طرح تحول سلامت، تعرفه‌های پزشکی را تا ۳ برابر افزایش داده و این در حالی است که عده‌ای مرفه بی‌درد هنوز خیال ۶ برابر شدن آن را در سر دارند. به گزارش فارس، علی‌محمد آدابی در نشست خبری صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار برگزار شد، اظهار داشت: هرجا قدرت و ثروت دور هم جمع شود مولودی به غیر از فساد نخواهد داشت. با اجرای طرح تحول و تجمیع قدرت و ثروت در دست عده‌ای از جامعه این خطر احساس می‌شود که در واقع این افراد بتوانند نماینده‌های بیشتری را در مجلس داشته باشند و قوانین را به نفع خود تصویب کنند. وی با اشاره به اینکه وقتی افرادی قوانین را خودشان تصویب کنند و هم مجری و هم ناظر و ارزیاب باشند فسادآور است و اگر نهادی قانونی را با لابی‌گری تصویب کند و خود بر آن نظارت کند بسیار خطرناک است. رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: براساس تحقیق ۴۴ کشور دنیا تنها در 3 کشور وزیر بهداشت آن پزشک است و بقیه غیر پزشک هستند. به طور مثال فنلاند از سال 2011 تاکنون وزیر بهداشت آن روزنامه‌نگار بوده و در کانادا این مسئولیت بر عهده یک سیاست‌مدار است. به گفته آدابی، وزیر بهداشت فرانسه حقوق عمومی تحصیل کرده و وزیر بهداشت اسپانیا جامعه شناس است. بنابراین این موضوع نیز باید در کشور ما مد نظر قرار گیرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل