بازدید 3956

خروج از رکود منوط به حضور سرمایه‌گذاران خارجی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: خروج از رکود منوط به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور و تسهیلات کم‌ بهره است.
کد خبر: ۵۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 09 February 2016
"محمد بیاتیان" با اشاره به قراردادها با برخی شرکت‌های خارجی با بیان اینکه دولت یازدهم از ابتدای شروع به کارش راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی را در دستور کار داشت، گفت: با لغو تحریم‌ها رسیدن به این هدف دست یافتنی‌تر شد. و اگر در این شرایط بتوانیم قطب سوم خودروسازی را در کشور به وجود آوریم، بازار خودرو از انحصار خارج شده و تبدیل به بازار رقابتی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با با اشاره به قرارداد با شرکت پژو فرانسه تصریح کرد: این قرارداد فصل جدیدی در همکاری‌ کشورمان با فرانسه است چرا که قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های فرانسوی پژو و رنو در گذشته یکطرفه و به نفع آنان بود.

نماینده بیجار و حسن‌آباد با بیان اینکه شرکت پژو در دوران تحریم خسارت‌هایی را نسبت به ایران وارد کرده بود افزود: در آن مقطع شاهد بدعهدی پژو بودیم به طوری که با تولیداتشان فضای کشورمان را اشغال می‌کردند و سپس بارشان را بستند و رفتند.

وی با تاکید بر اینکه در قرارداد جدید با این کشور باید جلوی بدعهدی‌های پژو گرفته شود تصریح کرد: در شرایط جدید باید سیاستی اتخاذ شود که این شرکت درصورت ترک کشورمان غرامت دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در کشورمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: به این معنا که آنان در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند و زیرساخت‌هایی را در ایران ایجاد کنند تا بلکه فضای آینده تولیدخودرو در کشورمان بهبود یابد.

بیاتیان با اشاره به اینکه در بازار خودرو داخلی باید تنوع وجود داشته باشد گفت: اگرخواهان ایجاد بازار رقابتی خودرو در کشورمان هستیم باید خودروهایی برای همه اقشار جامعه از لحاظ مالی ساخته شود تا همگان بتوانند از تولیدات داخلی استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد به جهت استفاده از خودروهای چینی در کشورمان اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از ایرانیان به سمت خرید خودروهای بی‌کیفیت چینی متمایل شده‌اند و این کالاها بازار داخلی ما را قبضه کرده است.

بیاتیان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشورمان تصریح کرد: عدم وجود نقدینگی در دست تولیدکنندگان و مردم علت بخش اعظمی از رکود حاکم بر کشور است.

نماینده بیجار و حسن‌آباد با تاکید بر تشویق سرمایه‌گذاران داخلی گفت: متاسفانه اقتصاد ما به سمت دلالی حرکت می‌کند و مردم بیشتر ترجیح می‌دهندکه پولشان را در بانک‌ها بگذارند و سودش را بگیرند در صورتی که بهتر است این مبالغ را در واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری کنند تا چرخ تولید کشور بچرخد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بیاتیان در پایان خاطر نشان کرد: ضمن اینکه شکوفایی اقتصادی و خروج از رکود منوط به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان و اتخاذ وام‌ها و تسهیلات کم‌بهره نیز می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار