بازدید 3186

تحول در وضعیت آموزش عالی، نیازمند برداشتن گامی کیفی

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های آزاد یک به بالای ۵۰ است و آمار رئیس دانشگاه آزاد در این زمینه جای بحث دارد، گفت: کاهش سقف دانشجو موجب کاهش نسبت استاد به دانشجو شده و این اصلاح آگاهانه نیست.
کد خبر: ۵۶۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 09 February 2016
جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نسبت استاد به دانشجو گفت: در برنامه پنجم توسعه نسبت استاد به دانشجو یک به 40در نظر گرفته شده بود اما امروز در پایان برنامه پنجم این نسبت به ازای هر عضو هیئت علمی، بیش از 50 دانشجو است و آماری که رئیس دانشگاه آزاد ، آن را  یک به 47 عنوان کرده ،  جای تامل دارد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تعداد دانشگاه‌ها اگرچه موجب کاهش تراکم دانشجویان در هر کلاس می شود ولی نمی تواند سبت استاد به دانشجو را کاهش دهد؛  زیرا تلاشی برای تربیت و جذب هیئت علمی در دانشگاه ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد نسبت استاد به دانشجور را در برنامه ششم توسعه به مرز یک به 40 و حتی  30 رساند، افزود: اگرخواهان تحول در وضعیت ناگوار آموزش عالی هستیم چاره‌ای جز برداشتن یک گام بلند کیفی نیست و یکی از این راه‌ها برقراری تعادل منطقی در نسبت استاد به دانشجو است.
جواد هروی

هروی با ابراز گلایه از اینکه چرا با وجود شرایط مساعد برای متعادل کردن نسبت استاد و به دانشجو اما این اتفاق در پایان برنامه پنجم رخ نداد، اضافه کرد: ساماندهی آموزش عالی موضوعی است که کمیته آموزش عالی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آن را پیگیری کرده است اما تغییر وزرای آموزش عالی به این برنامه خلل وارد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: عدم بررسی حرفه‌ای مبنی بر اینکه کدام دانشگاه کیفیت پایینی دارند و کدام یک در وضعیت مناسبی به سر می‌برند، آسیب‌هایی را به همراه داشته است و باید با نگرشی کیفی این نقیصه را بر طرف کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار