بازدید 20594

بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد

کد خبر: ۵۶۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 08 February 2016

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی معمای و شهرسازی کشور، اظهار داشت: چندی پیش در جلسه شورای عالی شهرسازی کشور موضوع بلندمرتبه سازی در تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور هئیت وزیران این موضوع بررسی شده است،‌ ادامه داد: طبق مصوبه این جلسه بلندمرتبه سازی از طریق توافق، تشکیل پرونده، شهرداری، کمیسیون ماده 5، و کمیته‌های این کمیسیون تا تعیین تکلیف قطعی مکان‌یابی و ضوابط این ساختمان‌ها ممنوع اعلام شد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مصوبه از تاریخ 15 دی ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این مصوبه بررسی تأثیر ارتفاع ساختمان‌ها در جریان باد نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست موظف به بررسی این موضوع شدند چراکه اظهاراتی مبنی بر تأثیر بلندمرتبه سازی‌در جریان باد مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در این مصوبه همچنین اعلام شده کلانشهرها باید ریل محور باشند یعنی گسترش حمل و نقل عمومی ریلی باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: برای تدوین مکان‌یابی احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و کل کشور از نظرات متخصصین، کارشناسان  و دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۱
نوش دارو بعد از مرگ سهراب.
با این برج هایی که تو منطقه 22 ساختن کل مسیر ورود هوای تهران رو بستن.
چه بی تدبیرانه!

قبلا برج می ساختند و شهرک های مرتفع با لحاظ فضای سبز و اقلیم ، نمونه هاش زیاده .

الان آلونک می سازند و آپارتمان های 5 طبقه بدون حیاط و باغچه!!!!!!

کدام خطرناک تر است؟؟

استانداردهای ساختمان سازی تهران افتضاح شده است.
حالا که برجهایشان را ساخته اند و در فروشش مانده اند برج سازی را متوقف کرده اند تا واحدهایشان را بفروشند. تا بعد دوباره با مجوز یا بدون مجوز برج سازی کنند. اگر راست می گویند برجهایی را که در منطقه ۲۲ ساخته اند و هوای تهران را نابود کرده اند تخریب کنند. آن وقت می توان به درستی نیت شان مطمئن شد. یادمان نمی رود که تمام ساخت و ساز برج ها در منطقه ۲۲ به دست چه ارگانی انجام شده است.
سلام؛
بعنوان اول یک تهرانی(اصالت خانوادگی تهرانی) و شهروند دلسوز میگم:
دیر شد!!!! برای این تصمیم گیری...
شورا و مسئولین شهرداری یه سر برند به خیابان مروارید سعادت آباد به خاطر برچ سازی بی رویه بیشتر ساختمانها از طبقه 4 یا 5 به پایین حتی در ظهر تابستان اصلا نور آفتاب ندارند!!!!!
مطمئنم در بسیاری از دیگر مناطق برج یافته هم همینگونه است!!!!
از بین رفتن میدان فیروزه ایی حسن آباد تهران؛ درختان ولیعصر(جدیدا درختان سعدآباد)؛ از بین رفتن بسیاری از باغات و 4 و یا 5 طبقه شدن ساختمانهائی که جیاط زیبایی داشتند(ببین گه بر سر این نوع خانه ها آمده که امروزه به غلط به آنها ویلائی میگویند!!!!)...
واقعا تاثر برانگیز است...
حالا یکی بیاد یه آماری بده ببینیم جند دصد از صاحبان این آپارتمانها خودشان در شهرستان زندگی میکنند و در تهران صرفا بقول بساز بفروشان سرمایه گذاری کرده اند!!!!
بنظر من تهران با آن درختان چنار و توت قدیمی اش تعییر نکرد بلکه نابود شد؛ متاسفانه
.یا حق.
تازه به صرافت افتادن
كلاً ساخت و ساز بايد ممنوع بشه نه بلند مرتبه سازي!
محترما سوال دارم : آيا اين نوش دارو بعد از مرگ سهراب نيست ؟؟؟
این ساختمانی که چهار راه جهان کودک درحال بالارفتنه چیه ؟؟؟؟؟جزء بلند مرتبه ها محسوب نمیشه آیا
تهران نابود شد حالا ممنوع می کنید؟ دیگر چه چیزی یا چه مقدار از ساختمانها مانده که بلند مرتبه نشده اند که حالا از خواب بیدار شدین؟ خیلی زحمت می کشید خیلی خدمت می کنید.
ببین! یعنی میتوانند در مقابل مافیای بسازوبفروش و مال سازهایی که همه میدانیم که هستند مقاومت کنند و از حق مردم دفاع کنند? بخدا خفه شدیم تو این شهر ۰
قیمت برجها در تهران و منطقه 22 میره بالا...
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بلندمرتبه سازی در کل تهران ممنوع شد.

برای تدوین مکان‌یابی احداث ساختمان‌های بلند مرتبه در تهران و کل کشور از نظرات متخصصین، کارشناسان و
دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

بالاخره ممنوع است یا مجاز؟
اگر بشه جدا كار بسيار عالي ميشه.از خيلي قبلها بايد اين تصميم گرفته مي شد.
در هواشناسی سرعت باد را بالاتراز 50 متری زمین اندازه گیری مبکند این برای کم کردن ضریب اشتباه است و به معنی آن نیست که در مجاور سطح رمبن جریان باد وجود ندارد. از طرفی هرچه سطوح غیر افقی را افزایش دهیم میزان جذب و دفع انرژی از آن سطوح افزایش می یابد. چون از عوامل موثر در بروز پدیده وارونگی، دمای سطوح نزدیک بزمبن می باشد که با ساخت وساز بخصوص بلندمرتبه سازی و افزایش سطح میزان دفع انرژی از بدنه ساختمان ها و سطوح بالارفته و دمای مجاور زمین را بخصوص درشب و روزهای ابری بشدت کاهش میدهد و باعث به تله افتادن هوا در سطوح پایین و افزایش آلودگی هوا می شود. این هردو نکته در صحبت های مسولین جا افتاده بود. با این توضیح اکنون مشخص می شود که چرا آلودگی و وارونگی با گسترش شهرها افزایش می یابد.
عاقلانه است
حالا چه عجله‌ای بود؟!! میذاشتین یه ده سال دیگه که پایتخت منفجر شد، بعد قانون می‌ذاشتین!
ظاهراََ دیگه کسی از آقایون و آقازاده ها تمایلی به شروع پروژه بلندمرتبه‌سازی جدید نداشته! تحریما برداشته شده، پول جای دیگه س از الان...
بدبخت مملکتی که مسئولانش شماها باشید...
آمدی به که چی دیر آمدی
الان که دیگه جایی نیست، ممنوع اعلام شده!!
تعطیل شدن کامل بلند مرتبه سازی موجب گران شدن ساختمانهای بلند میشود اما نفعش برای جامعه بیش از تعطیل نشدنش است. اما شاید بتوان با متمرکز کردن بلند مرتبه سازی در یک نقطه جغرافیایی از مشکلات تعطبل شدن کلی آن نیز کاست. مثلا بلند مرتبه سازی در یک منطقه از جنوب شرقی تهران هم موجب تغییر بافت شهری هم تمرکز جمعبت و جلوگیری از اتلاف سرمایه برای ایجاد و توسعه زیر ساخت های شهری می شود و هم موجب جلوگیری از جریان عمومی وزش باد در تهران نمی شود.
سلام
ظاهرا اقایون مهندسین معمار و شهرساز شاغل در شهرداری و احیانا شورای شهر به روی مبارکشون نمییارن که این تصمیم رو وقتی دارن ابلاغ میکنن که بجای فوارها و ابفشانهای 70متری پیشبینی شده در دریاچه چیتگر به منظور ایجاد جریان آزاد و به همراه رطوبت در سطح شهر تهران طراحی شده بود رو برجهای مسکونی گرفته که تراکم اون با توافق شهرداران محترم وقت منطقه 22 که همگی مدرک دکترای معماری داشتندو باتصویب شورای عالی شهرسازی و معماری مرکز فروخته شده گرفتند و مزید اطلاع مطالعه کنندگان عزیز باید گفت که آخرین روزنه دید مستقیم به دریاچه از سمت اتوبان همت و در محل احداث پل شهرک باقری هم با ساختن آخرین برج در حال ساخت مسدود شده .
واقغا آفرین به این همه تخصص و تعهد !
یه سوال خیلی ساده بکنم؟
اگه گفتید چرا تونستن دور دریای خزر رو یعنی بزرگترین دریاچه کره زمین روتنها با ساختن ویلاهای شخصی و دولتی طوری محدود کنن که 90درصد دسترسیها بهش از بین بره؟
کافیه که یه کمی به نحوه مسدود شدن دور دریاچه چیتگر دقت کنید ...
به همین سادگی..... فیروزی نژاد
خیلی دیر اقدام کردین نوش دارو بعد از مرگ سهراب
بلندمرتبه سازی به آپارتمانی گفته میشود که صرف نظر از طبقه همکف بیشتر از سه طبقه باشد.استاندارد خانه سازی به استثنای طبقه همکف حداکثر سه طبقه س...اما متاسفانه از زمان انقلاب به بعد بویژه از زمان کرباسچی که با صراحت گفت که مردم باید به زندگی عمودی عادت کنن بلندمرتبه سازی در تهران رایج شد و تا شهرستانهای دیگر نیز سرایت کرد.متاسفانه به جای اینکه ما الگوی کشورهای دیگر باشیم کشورهای دیگر الگوی ما هستند.اگر بعد انقلاب خانه سازی در سراسر کشور به استثنای طبقه همکف حداکثر بیشتر از سه طبقه صورت نمیگرفت علاوه براینکه همین تعداد طبقات جوابگوی جمعیت کشور بود صورت زیبای شهرها بخصوص پایتخت نیز به هم نمیریخت که ساختارهای نو با طرح مهندسی نوین با این طبقات استاندارد چهره شهرها را زیباتر میساخت.اما متاسفانه وجه مشترک مردم و مسئولین همین زیاده طلبی بی حد و مرز است که اختلاف طبقاتی را دامن میزند که حتی خود مسئولین به جای ساختن شهرکهایی با ظرافتهای معماری و طبقات توصیف شده شهرکهایی میسازند که چهره شهر را پیش از پیش زشت تر میکند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی