بازدید 2315

افزایش 4 درصدی تولید محصولات پتروشیمی

کد خبر: ۵۶۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 07 February 2016
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت :تحریم ها علیه ایران سبب کاهش سرعت رشد تولید محصولات پتروشیمی ها شد، اما تولید محصولات پتروشیمی امسال نسبت به پارسال چهار درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عباس شعری مقدم افزود: تحریم های ظالمانه علیه ایران سبب به تعویق افتادن راه اندازی تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز برای تولید اتان در فازهای پارس جنوبی شد و رشد تولید محصولات مجتمع های پتروشیمی را نیز کاهش داد.

وی افزود: براساس برنامه، تولید محصولات پتروشیمی در سال ٩٤ نسبت به سال 93 باید با رشد ١٠درصدی همراه باشد ،اما شرایط تحریم مانع از تحقق این مهم شد و پیش بینی می شود، امسال رشد چهار درصدی در تولید محصولات محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیرامون افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی گفت: انتظار می رود تولید گاز اتان این فازها تا سال آینده به مقدار مورد نیاز پتروشیمی کاویان که حدود دو میلیون تن در سال است، برسد.

شعری مقدم اضافه کرد: براساس قانون، وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و نظارت است و نظارت و رگولاتوری (تنظیم بخشی) از یک جنس هستند، اما واقعیت اینکه وقتی به موضوع نظارت و رگولاتوری وارد می شویم ،نسبت به وجود یک متولی برای هر بخش آگاهی می یابیم.

به گفته وی، هیچ سازمانی دانش و ابزار لازم برای نظارت در صنعت پتروشیمی را ندارد و نظارت بر صنعت پتروشیمی و سیاستگذاری در آن بر عهده شرکت ملی صنایع پتروشیمی گذاشته شده است.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال راهکارهای ایفای نقش رگولاتوری این صنعت با وجود متولی های دیگر است و راههای بسیاری در این باره با حضور وزیر نفت و معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفته، اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی گفت : نارسایی های موجود در خصوصی سازی مشکلاتی را ایجاد کرده که وجود سازمانی برای پرداختن به این مشکلات و رفع آنها را لازم و ضروری ساخته و شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختلاف های میان شرکتهای پتروشیمی را در بیشتر مواقع حل و فصل می کند.

به اعتقاد وی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید همانند گذشته مسئولیت ضمانت سرمایه گذاری بخش خصوصی و باز شدن گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) داخلی و خارجی را در این صنعت به عهده گیرد و با توجه به شرایط کنونی، سرمایه گذاران ایرانی نمی توانند گشایش اعتبار اسنادی داخلی را برای پروژه های صنعت پتروشیمی باز کنند.

 مجموع تولید محصولات واحد های پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان دیماه به ٣٨ میلیون تن رسید و پیش بینی می شود که با لغو تحریم ها و تزریق منابع جدید مالی به صنعت پتروشیمی، میزان تولید این صنعت در سال های آتی افزایش قابل توجهی پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل