بازدید 27283

بازنشستگان ۴۰ روزه حقوق می‌گیرند

یک مقام مسوول کارگری با اشاره به بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: با چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را 20 درصد اضافه کنیم؟
کد خبر: ۵۶۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 07 February 2016
یک مقام مسوول کارگری با اشاره به بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: با چنین شرایطی چگونه می‌خواهیم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را 20 درصد اضافه کنیم؟

به گزارش ایسنا، علی اصلانی اظهار کرد: این روزها خبرهای زیادی از افزایش حقوق بازنشستگان به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی شنیده می‌شود در حالی که دولت 120 هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهی دارد اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود چرا حقوق بازنشستگان به جای سر ماه به بیستم برج بعد رسیده و بازنشستگان 50 روزه حقوق می گیرند؟

وی بدهی 120 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر وضع تامین اجتماعی خوب بود حقوق بازنشستگان را از سر برج به بیستم برج بعد نمی رساندند که بازنشستگان 40 روزه و 50 روزه حقوق بگیرند. دولت در این شرایط نامطلوب که تامین اجتماعی پول ندارد نمی‌تواند 20 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کند.

اصلانی در ادامه به ارزیابی مصوبه جدید مجلس درباره به کارگیری مجدد بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مجلس قبلا در مصوبه ای با اشتغال مجدد بازنشستگان موافقت نکرد ولی اکنون به بازنشستگان با شرایطی اجازه اشتغال پس از بازنشستگی داده است.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: مجلس با وضع برخی قوانین مانند ماده 10 نوسازی صنایع یا مشاغل سخت و زیان آور شرایط اشتغال نیروهای جوان را فراهم کرده است مثلا پرستاری را جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار داده تا پرستاران بیمارستانها زودتر بازنشسته و نیروهای کار جوان به خدمت گرفته شوند.

وی گفت: در ماده 10 نوسازی صنایع، فرد به جای 30 سال ، 25 سال کار می کند و 5 سال زودتر بازنشست می‌شود تا یک فارغ التحصیل بیکار 5 سال دیرتر وارد بازار کار نشود و همه این قوانین و مصوبه‌ها در جهت رونق اشتغال و بازار کار است.

این مقام مسوول کارگری تصریح کرد: اشتغال مجدد بازنشستگان مورد پذیرش نیست اما وقتی پای تورم و ناهمخوانی هزینه‌ها و دستمزدها به میان می آید بازنشستگان ناچارند پس از بازنشستگی هم مشغول کار شوند تا امورات زندگی آنها بچرخد.

وی گفت: البته در صورت بازگشت مجدد بازنشستگان به کار، حق بیمه و حق اولاد به آنها تعلق نمی گیرد ولی آنها راضی هستند که با حقوق اندک ساعاتی را مشغول کار باشند تا حداقل اجاره خانه آنها از این طریق جبران شود.

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز متذکر شد: بسیاری از دانش آموختگان هنوز شغل مناسب خود را پیدا نکرده‌اند و در خانه به امید کار نشسته‌اند وقتی پدر خانه که از قضا بازنشسته هم است چنین وضعیتی را می بیند برای کمک به حال فرزند بیکارش و تامین هزینه‌های زندگی تصمیم می‌گیرد دوباره سر کار برود.

اصلانی درباره شرایط پیش‌بینی شده در مصوبه مجلس برای به کارگیری نیروهای بازنشسته نیز گفت: تجربه نشان داده است که این شرایط از سوی دستگاههای جذب کننده مورد توجه قرار نمی گیرد و قانون به درستی اجرا نمی شود زیرا سازمانها و دستگاهها می‌دانند که استفاده از نیروی بازنشسته برای آنها هزینه‌ای ندارد لذا بدون واریز حق بیمه یا پرداخت دستمزد بالا او را جذب می کنند و دیگر به تخصص و مدرک تحصیلی او فکر نمی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۶
لطفا" دولت از محل منابع مالی آزاد شده که متعلق به ملت است به تامین اجتماعی بدهی خود را پرداخت کند . این چه ظلمی است که دیگران ببرند و اختلاس کنند و باز نشسته و مستمری بگیر پرداخت کنند ؟
به جای این همه چه کنم چه کنم یه ماه به اندازه دریافتی حقوق یه بازنشست خرج کنید ببینم با این چندرغاز قراره چی کار کنید بعدا خودتون میگردین و راه حل واقعی را ÷یدا می کنید
شما مسئولین به پشتوانه این مردم مسئول هستید مردم از شما انتظار درست شدن مملکت را دارند....
کلا میشه 35 میلیارد تومان. یکسوم پولی که چین بدهکار ماست
اصلا بازنشسته را نبایداستخدام کنند .البته قانون ۲۵ سال برای بازنشستگی خوبه وباید ادامه پیداکنه تا خیل عظیم بیکاران جامعه حداقل تا ۱۰ سال آینده بتونن کار پیدا کنند درغیر اینصورت به جمعیت بیکارها بیشتر ازاین که هست اضافه میشه اونوقت دیگه نمیشه اقدامی براشون انجام داد.
بازنشسته ها رو دریابید
سرمایه تامین اجتماعی مربوط به بیمه شدگان دولت حق برداشت از ان را نداشته خیلی بیجا کرده بر داشته
کمتر دزدی کنن حله
با سلام
چه عجب بالاخره یک نفر از مدافعان حقوق بازنشستگان جرات اعلام تاخیر غیر انسانی در پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را پیدا کرد و باید آن را بفال نیک گرفت .
اما این دوست عزیز اعلام نکردند که با طرح جدید تامین اجتماعی از آبان ماه مستمریها با حداقل 3روز تاخیر در هر ماه و تا اسفندماه پرداخت می شود و با توجه به مبلغ پرداختی مستمری ماهانه اعلام شده توسط توسط مدیر عامل سازمان به مبلغ 3000میلیارد تومان و احتساب تاخیر حدود ششماهه در طول اجرای این طرح حدود 18000میلیارد تومان تاخیر در پرداخت مستمریها ایجاد شده و جالب اینکه نام این طرح را بنام اجرای عدالت در پرداختها و متمرکز کردن آن اعلام نموده اند .معلوم نیست این دوستان مشغول بکار خیال می کنند همه بازنشستگان به دوران بچگی برگشته اند و چیزی متوجه نیستند .از کسانی که ادعای پاکدستی و تدبیر و امید و پاسخگویی بمردم را دارند توقع این است که با مردم رو راست باشند و دست خود را از جیب بازنشستگان خارج و در صورت عدم توانایی در اداره سازمان حداقل شهامت استعفارا داشته و کار را بدست کاردان بسپارند.معلوم نیست در طی حدود 40سال گذشته چه بلایی سر سرمایه های کارگران و بازنشستگان آورده اند که اینک جوابگونیستند.
فرزندان تحصیل کرده مارادریابید اونی هم که میره سر کار با پارتی وغیره میره
اگر همیشه ۲۰ ماه حقوق بگیرند فاصله همان یک ماه است نه ۵۰ روز
بابا جان بفکربچه های بیکاربازنشستگان ومردم بیکارباشید-این پولها رابدهیدبه بیکارهاکه بیچاره شدند-بازنشسته پول برای چیشه آخره عمری إ؟
با این وضع دولت در این ماه 2 ماه از حقوقو بازنشستگان را نداده است
پیشنهادهوشمندانه ای است حال که توان 20درصدافزایش وجودنداردحداکثر5 درصدافزایش دهند
این پول را چه کسی به دولت داد ، بازنشستگان یا تامین اجتماعی؟ چرا حالا باید بازنشستگان چوب آن را بخورند ؟
اینو میگن حرف حق... دمش گرم!!
حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي چه ربطي به دولت دارد؟ بازنشسته سي سال حق بيمه پرداخت كرده و امروز سود حاصله از مبلغ پرداختي سي ساله را دريافت مي كند. حالا چندساله به لطف!!! آقاي احمدي نژاد دولت خودش را تعيين مبلغ عيدي و اضافه حقوق سالانه دخالت داده. اصلا به دولت ربطي ندارد كه بخواهد حقوق بازنشستگان را پرداخت كند. بدهي خود را به صندوق بازنشستگان پرداخت كند، خودشان مي دانند چطور حقوق بدهند. جالب است بدهكار براي طلبكار تعيين تكليف مي كند!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی