بازدید 26472

سنگ نمای ساختمان زن عابر را به کشتن داد

کد خبر: ۵۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 07 February 2016
زنی مسن که در حال پیاده‌روی در خیابان دولت‌آباد تهران بود، با سقوط سنگ نمای ساختمانی مسکونی روی سرش جان خود را از دست داد.

به گزارش اعتماد، ظهر جمعه درپي تماس مردمي با سامانه ١٢٥، آتش‌نشانان ايستگاه ١٤ به محل اعزام شدند. علي قمصري، فرمانده آتش‌نشانان اعزامي درباره جزييات حادثه گفت: «پس از بررسي محل حادثه مشاهده شد، قسمتي از سنگ نماي يك ساختمان مسكوني ريزش كرده و روي خانمي حدودا ٧٠ ساله سقوط كرده كه به مرگ او انجاميده است.»

علت وقوع حادثه عدم رعايت اصول ايمني در ساخت و ساز و سقوط سنگ نما اعلام شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۲۶
روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
همین
روحش شاد و تموم
باید مهندس ناظر رو به دادگاه بکشونن و به جرم قتل غیر عمد محاکمه کنن
وقتی پول مفد می گیرن باید مسئولیتش رو هم قبول کنن
امیدوارم خانواده مرجحوم از نظام صنفی شکایت کنه
قابل توجه شهرداری ! سنگ نما باید پیچ شود .
اتفاقا سنگ ساختمان همسایه ما هم چند روز پیش از طبقه 4 ریزش کرد و افتاد روی سقف ماشین 206 و تمام سقف و شیشه ها را به کف صندلی چسباند لازم به ذکر است این ساختمان حدود 5 سال پیش ساخته شد و علت آن عدم نظارت مهندس ناظر و استفاده از مصالح نامرغوب . البته کیه که پاسخ گو باشه شانسی که همسایه ما آورد این بود که توی ماشین کسی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
باز خوبه 5سال دوام آورده مال ما که همون سال اول ریخت مجبور شدیم پیچ کنیم
واقعا باعث تاسفه . در خیابان زینعلی نیاوران نبش بن بست سوم هم جدیدا یک ساختمان با نمای سنگ قهوا ای ساخته شده چند وقت قبل یک تخته سنگ بزرگ افتاد توی خیابان . خدا رحم کرد عابری اونجا نبود . چرا شهرداری به ساختمانهای نما سنگ که پیچ و رول پلاک نمیشن پایان کار میده ؟
چند ماه پیش هم در محله ما خیابان ایران سنگ روی سر کارگزی افتاد و در محل فوت شد!!
حالا کی اینوسط باید پول خون این خانم را بدهد؟
معمار یا سازنده بنا؟
صاحب ملک؟
شهرداری یا هچکدام؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
یک مادر یک انسان جانش را بخاطر کوتاهی و پول پرستی دیگران از دست داده، شما به فکر پول دیه ایشان هستید؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
صاحب ملک چی کار کنه مگه ساختمان را ان ساخته !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Japan |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
فقط پول خون! مثل اینکه یک نفر فوت کرده است. هرکدام به سهم خود مسئولند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
به فکر پول دیه نیست به فکر اینه که مقصر مشخص بشه تا موارد اینچنینی تکرار نشه . میخواهی ما هم بشینیم فقط ناراحت قضیه باشیم و مقصر هم مجازات نشه؟
چند وقت پیش تو خیابون ما حین کار تخته روی داربست از طبقه سوم افتاد تو خیابون ، خدا رحم کرد کسی یا ماشینی عبور نمیکرد ! جالبه کارگر ها اون بالا داشتن میخندیدن!!
اینهائی که ساخت و ساز میکنن خیلی پررو و از خود راضی هم هستند و فکر میکنن همه اون منطقه تا شعاع 100 متری مال باباشونه و همه منطقه را اشغال میکنن.
وقتی شهرداری برای کسانی پروانه ی ساخت صادر می کند که فقط به سود فکر می کنن و هیچ آموزشی ندیدن و اصلا نمی دونن امنیت مردم یعنی چه! چون واقعا سوادش رو ندارن چون مهندس نیستن. همین می شود. واقعا نظام کنترلی ساختمان یک نظام صوری بیش نیست .
مهندس ناظر ساختمان که حق نظارت دریافت نموده ومورد تایید سازمان نظام مهندسی می باشد باید پاسخگو باشد ضمنا باید شهرداری درخصوص صدور پروانه ساخت ساختمانها با نمای سنگ باید تجدید نظر کند
ساختمانی در همسایگی ما ،بتدریج سنگ بناش از سمت حیاط درحال ریزشه،عجیب اینکه هر روز بچه ها در همان محل مشغول بازی هستن،ونمیدانم خانواده هاشون چرا ایمقدر بی اهمیت هستن
روحش شاد و یادش گرامی
در مقررات موجود ساخت و ساز ، چه ساز و کاری برای این موضوع دیده شده.؟ چون با گسترش ساخت و سازهای یکی دو دهه اخیر ، و عدم وجود قوانین سفت و سخت پیشگیری ، خطرات بیشماری برای جان و مال شهروندان در کمین است.در مورد نمای بسیار ناایمن ساختمان نوساز پشتی مان چند بار با شهرداری منطقه 5 تماس گرفتیم هیچ کاری انجام نشد.
نظام مهندسی فقط دنبال درامد حق امضا هستش ، البته مهندسین ناظر با سواد و با وجدان هم هستند اما نه زیاد.
دراین صورت باید از مهندس ناظر ساختمان به عنوان مقصر اصلی و سپس از مالک ساختمان در مرحله دوم شکایت کرد . لازم به ذکر است که 99 درصد مهندسین ناظر تا پولی بابت حق فنی از مالک نگیرند ول کن نیستند و همین میشود که ساختمان بدون شناسنامه را باشناسنامه فنی دار تحویل مالک در قبال دریافت مبلغ درخواستی تحویل میدهند .کو گوش شنوا همه به فکر جیب خودشانند.کسی نیست پیگیر این مسئله باشه .از مامور شهرداری گرفته تا مهندسین ناظر همه و همه دنبال رشوه هزار زهرماری هستند نمی دونم کی این وضعیت درست میشه .ایا کسی هست نظاره گر این موضوعات باشه وجلوگیری کنه بخدا ما درمملکت اسلامی داریم زندگی میکنیم.
من که هر وقت با بچه هایم در پیاده روهای تهران راه می روم تنم می لرزه. خیلی بده که آدم در پیاده روی شهرش هم احساس امنیت نکنه.
این همه ساخت و ساز خارج از استاندارد با نظارت ضعیف شهرداری، متاسفانه نتیجه اش این شده است.
با توجه به بی دقتی های عوامل کاری در ایران و بی توجهی نهادهای مسئول در کنترل کیفیت انجام کارها ، همان بهتر که اجرای نمای سنگ را در ایران ممنوع کنند تا شاید جان انسانهای دیگری گرفته نشود . در مجاورت دفتر نظارت شهرداری منطقه 2 مشهد ساختمانی در نبش هجرت 15 در حال ساخت است که دیوارهای بیرونی را با سفال و گچ کار کرده و روی انرا بدون رعایت اصول ایمنی سنگ می کند و هیچ کس هم مانع نشده است .امان از روزی که این سنگ ها بریزد .
خونه مام همینه ...
با سلام، موقع زلزله این سنگ نمای ساختمان ها تماماً از بدنه ساختمان جدا میشوند و مثل ترکش به سر مردم در حال فرار میریزد تصور کنید موقع فرار از درب خروجی ساختمانها و یا موقع تردد درپیاده روها ریزش این سنگها چه بلای جان مردم میشود!
من تا الان چندین مورد از سقوط سنگهای نمای ساختمانها را دیدم که خسارتهای زیادی وارد کرده ، این سبک استفاده از سنگ بسیار خطرناک است باید مسئولین فکری کنند، چی فکر کنند؟ کار سختیه ،بیخیالش .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی