بازدید 3037

اعتراف 8 تبهکار به سرقت و کلاهبرداری‌های ماهرانه

کد خبر: ۵۶۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 04 February 2016
 8 مرد تبهکار در قالب باندی سازمان یافته با سرقت چک‌های طعمه‌هایشان به کلاهبرداری دست می‌زدند.

به گزارش ایران، پنجم آذر ماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران از ماجرای سرقت کیف دستی و 2دسته چک از خودرویش در خیابان گیلان شرقی خبر داد.

این مرد به مأموران گفت: برای استراحت به خانه رفته بودم و ساعت 4 عصر وقتی خواستم سوار خودرویم شده و به محل کارم برگردم متوجه شکسته شدن شیشه آن شدم. با بررسی داخل خودرو مشخص شد که دزدان دسته چک و کیف دستی ام را به سرقت برده اند.

با ادعای این مرد تیمی از مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس مرشدلو از شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 برای ردیابی عاملان این سرقت وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات با چند سرقت مشابه دیگر که‌ در  بیشتر آنها، دزدان اقدام به سرقت دسته چک‌ها کرده بودند روبه‌رو شدند و اقدامات فنی برای این پرونده مرموز کلید زده شد.
تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز 25 آذر ماه کارمند بانکی در تماس با پلیس 110 ادعا کرد که مرد شیک پوشی با مراجعه به بانک قصد نقد کردن یک چک سرقتی را دارد که همین تماس کافی بود تا خیلی زود تیمی از مأموران به بانک رفته و مرد شیک پوش را که در انتظار نقد شدن چک بانکی اش بود دستگیر کنند.

مرد مرموز زمانی که مأموران را پیش روی خود دید شوکه شد وادعا کرد که هیچ اطلاعی از سرقتی بودن چک بانکی نداشته و آن را از یکی از مشتریانش به نام رضا، گرفته است.

بدین ترتیب کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده به سراغ رضا رفته و وی را که مدیر یک شرکت تجاری است دستگیر کردند. رضا که یک شرکت واردات و صادرات چای دارد در بازجویی‌ها به مأموران گفت: چندی پیش دسته چک‌هایم تمام شده بود و نیاز به دسته چک داشتم به همین خاطر از آگهی روزنامه با مردی که چک تضمینی می داد تماس گرفتم و وی با مراجعه به شرکت دسته چک سفید برگی را که پای همه آنها امضا داشت در اختیارم قرار داد و پول خوبی نیز از من گرفت و با چرب زبانی اش اعتماد مرا جلب کرد و اصلاً فکر نمی کردم دسته چک دزدی باشد.
مأموران با این سرنخ، فروشنده چک را که محمد نام دارد دستگیر کردند.

محمد در همان بازجویی‌های ابتدایی پرده از راز 8 عضو باند سازمان یافته برداشت و ادعا کرد اقدام به سرقت دسته چک‌ها کرده و هر برگ چک را به قیمت‌های مختلف می فروختند.

کارآگاهان در این مرحله مخفیگاه‌های 7 مجرم دیگر را ردزنی کردند و در عملیاتی هماهنگ همه اعضای این باند تبهکار و کلاهبردار را دستگیر کردند.

مأموران در گام بعدی به مخفیگاه یکی از دزدان که رضا نام دارد رفته و در بررسی‌های خود با انباری از وسایل سرقتی روبرو شدند که در این مرحله مشخص شد دزدان این خانه را برای نگهداری وسایل سرقتی تهیه کرده‌اند.

رضا که دیگر راهی جز اعتراف نداشت به مأموران گفت: هر یک از اعضای گروه برای سرقت داخل خودرو دست به کار می شدند و بیشترین چیزی که به درد ما می خورد دسته چک بود تا به راحتی به پول برسیم.

وی افزود: وسایل سرقتی را در خانه نگه می داشتیم تا بعدها در مورد فروش آنها تصمیم بگیریم و فقط برای دسته چک‌ها مشتری پیدا می کردیم و هر برگ چک را به قیمتی می فروختیم یا با چک‌ها اقدام به خرید و فروش در بازارهای مختلف می کردیم.

بنا به این گزارش، بازپرس مرشدلو با توجه به گسترده بودن و شیوه و شگرد این دزدان کلاهبردار دستور داد تا 8 عضو باند برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی