بازدید 7416
۲

اعدام در ملأ‌عام برای پستچی قلابی

کد خبر: ۵۶۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 03 February 2016
پستچی قلابی که به ٤٠ زن تعرض کرده بود، با تأیید دیوان‌عالی کشور به‌زودی به ‌دار آویخته خواهد شد.

به گزارش شرق، دادستان تهران از صدور حکم اعدام پستچی متجاوز قلابی خبر داد که با جعل عنوان مأمور پست، به تهدید، سرقت اموال و تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران اقدام کرده بود.  نخستین روز از تیر سال ٩١ بود که زن جوانی با مراجعه به کلانتری ١١٠  اعلام کرد مرد جوانی چاقوبه‌دست، او را به آزار و اذیت جنسی تهدید و گردنبندش را داخل آسانسور مجتمع محل سکونتش سرقت کرده است. 

با تشکیل پرونده به دستور قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ٢١ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با توجه به شگرد سرقت که در آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت‌های مشابه، تعداد دیگری از شاکیان را شناسایی کردند که در این پرونده‌ها نیز متهم به بهانه تحویل‌دادن بسته پستی و با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی دارای آسانسور، به شیوه مشابه اقدام به سرقت  و تلاش برای آزار و اذیت آنها کرده بود.  بعد از مطرح‌شدن شکایت، مأموران پلیس دست به تحقیق زدند اما نشانی از مأمور قلابی پیدا نکردند. درحالی‌که تعداد شاکیان به ٢٠ نفر رسیده بود یکی از شاکیان خودش را به مأموران رساند و گفت مرد متجاوز را در پارک دیده است. 

این خانم به پلیس گفته بود ساعتی قبل متهم را در پارک به‌صورت کاملا تصادفی دیده است و وقتی متهم او را شناخت، به‌سرعت سوار موتور خود شد و فرار کرد؛ این زن در توضیح ماجرا گفته بود روز حادثه در خانه تنها بود و مردی زنگ زد و خود را پستچی معرفی کرد؛ او خواست به‌زور وارد خانه شود که با مقاومت این زن مواجه شد و فرار را بر قرار ترجیح داد.  بعد از به‌دست‌آمدن این سرنخ بود که مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر متهم را به دست آوردند و بعد از  تحقیقات  گسترده او را به دام انداختند. 

با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، کارآگاهان، با مراجعه به محل سکونت این خانم جوان و شناسایی یکی از مراکز تجاری دارای دوربین‌های مداربسته، به بررسی تصاویر ضبط‌شده پرداخته و موفق به شناسایی موتورسیکلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند که با شناسایی موتورسیکلت، هویت آخرین مالک آن به نام «الف.ح» متولد ١٣٦٢ شناسایی شد و شکات پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم، تصویر وی را شناسایی کردند. 

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستاهای شهرستان صومعه‌سرای استان گیلان موردشناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت ٢٢ نوزدهم دی‌ماه سال ٩٢، وی را در یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. 

پس از انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها ٢٠ زن دیگر با حضور در پلیس آگاهی علیه متهم شکایت کردند. بررسی زندگی خصوصی این متهم هم نشان داد او صاحب دو همسر و دو فرزند است و مدتی قبل در کارهای ساختمانی فعالیت داشته است. بعد از انجام بازجویی‌ها پرونده در دادسرای ناحیه ٢١ بررسی شد و متهم به هر ٤٠ فقره تجاوز اقرار کرد. 

متهم وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت اتهام خودش را قبول کرد و گفت: من شیشه مصرف می‌کردم و به همین دلیل چیزی به یاد نمی‌آوردم؛ چندروزی که از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه‌چیز یادم آمد؛ تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم؛ شیشه باعث می‌شد همه‌چیز را فراموش کنم؛ دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت. این پرونده سپس در دادسرای ناحیه ٢١ موردرسیدگی قرار گرفت و بعد از تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر ٤٠ مورد تجاوز، منجر به صدور کیفرخواست شد. 

در کیفرخواست صادره برای «الف.ح» متهم ٣١ ساله که با جعل عناوین مأمور پست، ٤٠ زن را موردتعرض جنسی قرار داده، با عناوین اتهامی افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب اعمال منافی عفت و تعرض و تجاوز به ٤٠ نفر از دختران و زنان شوهردار تقاضای مجازات شده بود.

 این پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، اما با توجه به اتهام افساد فی‌الارض برای متهم، قضات با صدور قرار عدم صلاحیت، پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند. 

رسیدگی به پرونده پستچی قلابی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق تجاوز به‌عنف از ششم آبان ٩٣ در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد که به دلیل حجم بالای پرونده و تعداد زیاد شکات در چند نوبت طول کشید. 

دادگاه بر اساس ماده ٢٨٦ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ متهم را مفسد فی‌الارض تشخیص داد و به اعدام در ملأعام محکوم کرد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران با خبر اعلام صدور حکم این مفسد فی‌الارض گفته بود این حکم در دیوان‌عالی تأیید و به شعبه اجرای احکام ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
قرارعدم صلاحیت؟زنا حرام وحکمش اعدامه اینکه به زورهم بوده اینقدرپیچیده بوده که نتونستندتصمیم بگیرند.پرونده رومی دادندبه پیمان شوهرکیمیا حلش می کرد.
احسنت ! به این موجودات نباید ترحم کرد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار