بازدید 4887
همزمان با سقوط آزاد قیمت نفت؛

سیاست نفتی سعودی‌ها ۱۸۰ درجه چرخید

کد خبر: ۵۶۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 02 February 2016
همزمان با سقوط آزاد قیمت طلای سیاه، عربستان با تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست‌های نفتی خود خواستار گفتگو با تولیدکنندگان و حمایت از بازار جهانی نفت شده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یکی از مقامات آگاه عربستان سعودی که خواست نامی از او برده نشود، گفت: عربستان خواهان همکاری با تولید کنندگان نفت به منظور حمایت از بازار جهانی نفت است.

وی تصریح کرد: در این باره شک و بدبینی زیادی وجود دارد که توافق میان تولیدکنندگان انجام بگیرد، به خصوص از زمانی که تحریم‌ها از ایران برداشته شده است و این کشور خواهان افزایش سهم بازار خود است.

این مقام سعودی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی به عنوان ارائه کننده پیشنهاد کاهش تولید جهانی نفت نبوده است و این روسیه بود که در حال واکاوی این طرح بود.

در همین حال، «الکساندر نواک» چند روز پیش گفت: اوپک پیشنهاد کاهش تولید تا ۵ درصد را ارائه کرده است تا فزونی عرضه و افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

همچنین این مقام سعودی گفت: این اظهار نظر «نواک» مشخص نیست که دقیقا به چه زمانی بر می‌گردد یعنی زمانی‌که ونزوئلا و الجزایر خواهان کاهش تولید نفت اوپک شدند یا زماینکه عربستان از کاهش تولید نفت حمایت کرد.  

بر این اساس، این اظهار نظر سعودی‌ها بر سر ثبات بخشیدن به قیمت نفت با اجماع بر سر کاهش تولید دیر هنگام است، این در حالی است که بسیاری از کشورها پیش از این به دلیل افزایش هزینه‌های تولید نفت و کاهش قیمت آن، روبه سیاست کاهش تولید آورده بوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی