بازدید 4643
نگاه شما:

شهرداري تهران و پافشاري بر يك اقدام اشتباه

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 06 February 2016
عموزادي: قريب به دو سال است شهرداري تهران در يك اقدام عجولانه و شتابزده، بدون مطالعه و نظرسنجي از ساكنين محل كسبه و اصناف ، اقدام به پياده راه سازي خيابان هفده شهريور حد فاصل بين ميدان امام حسين (ع) و ميدان شهداء نموده است. اقدامي كه عليرغم صرف هزينه هاي چندين ميلياردي هر روز شاهد مشكلاتي عديده از سوي شهروندان عزيز هستيم.

احداث پياده راه هفده شهريور اگر چه به نام مردم و راحتي و آسايش آنان صورت پذيرفت، اما در نهايت مسدود كردن يكي از خيابان اصلي و پر تردد شهر  به كام و سود شهرداري تمام شد. چرا كه اين اقدام عملا اين فرصت بزرگ را به شهرداري داد تا بدون توجه به پيامد هاي منفي آن ،با تصرف اين خيابان، آن را به محلي براي كسب در آمد هاي  خود، از طريق اجاره به غرفه داران  مبدل سازد. 

شهرداري تهران در شرايطي دست به اين اقدام  تامل برانگيز زده است كه به جرات مي توان گفت اكثريت قريب به اتفاق ساكنين منطقه از همان ابتداي اجراي اين طرح و تاكنون، واكنش هاي تند و اعتراض آميزي را ابراز داشتند كه  متاسفانه عليرغم تحصن هاي محلي و نامه نگاري هاي متعدد به شهرداري و شوراي شهر ، توجه جدي به آن نشده است.

اگر چه يكي از تلاش هاي شهرداري ها در تمام دنيا ايجاد بستري براي آسايش و آرامش شهروندان در محيطي بدون استرس و اضطراب است، اما شهرداي تهران با اين اقدام عملا به  سلب آسايش روحي و رواني مردم اين محله و منطقه پرداخته است  كه تنها درادامه به برخي از عناوين مشكلاتي كه گريبانگير مردم شده است اشاره خواهدشد.

1.مسدود ساختن كوي و برزن ها به هفده شهريوراز يك طرف و نصب دوربين طرح ترافيك (در ابتداي خيابان كفائي اماني) از سوي ديگر.

2.ايجاد ترافيك بسيار شديد در كوچه و خيابان هاي كم عرض اطراف  منطقه و ايجاد مشكلاتي براي ساكنين و رانندگان.

3.عدم سرويس مناسب در اياب و ذهاب حد فاصل بين ميدان شهدا و ميدان امام حسين(ع) به خصوص براي سالخوردگان، معلولين، افراد كم توان، بيماران.

4.از رونق افتادن كسب  و كار مغازه داران و اصناف و بازاريان.

5.تشديد ناامني در كوچه هاي اطراف و حضور بيش از پيش كارت خوابها، سارقين و معتادان و عدم كنترل نيروي انتظامي به جهت مسدود بودن كوچه ها.

اميدواريم در جهت رفاه و آسايش و رفع دغدغه هاي جدي و تاثير گزار ساكنين محترم و در جهت توجه به اصل شهروند محوري و مردمسالاري شاهد اقدامي عاجل و جدي از سوي مسئولين شوراي شهر باشيم. 

والسلام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی