بازدید 28063
تکرار ادعاهای امارات درباره جزایر ایرانی خلیج فارس؛

جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند + تصاویر

هنگامي كه جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك را با معادل عربي آن (طنب الكبري و طنب الصغري) جست و جو كنيد، متوجه اطلاعات سراسر دروغ و اشتباهي خواهيد شد كه بر خلاف حقايق مستند تاريخي بوده و ادعاهای عجیب و غریبی در آن ها علیه ایران مطرح شده است.
کد خبر: ۵۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 29 January 2016
جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اندويكي پديا، دانش نامه ای آزاد است و با اینکه در كشور ما از نظر منبع اعتبار زيادي ندارد، در بسياري كشورهاي جهان، يكي از معتبرترين منابع اطلاعات عمومي محسوب مي شود و نقش مؤثري در شكل دهي به اطلاعات و افكار عمومي جهانيان دارد.

به گزارش «تابناک»، در ويكي پدياي زبان عربي، هنگامي كه جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك را با معادل عربي آن (طنب الكبري و طنب الصغري) جست و جو كنيد، متوجه اطلاعات سراسر دروغ و اشتباهي خواهيد شد كه بر خلاف حقايق مستند تاريخي، اين جزاير را جزايري اماراتي و تحت مديريت سياسي امارت رأس الخيمه معرفي مي كند كه از سال 1971 ميلادي تاكنون  توسط ايران «اشغال» شده است.

در مجموع، در ويكي پدياي عربي، ذیل عنوان اين دو جزيره استراتژيك ايراني اطلاعاتي آمده كه فارغ از اشتباه بودن، هر خواننده بي اطلاعي را متقاعد خواهد كرد كه اين دو جزيره اماراتي هستند و ايران با زور و ظلم آنها را به اشغال خود درآورده است.

جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند

در اين دانشنامه، ضمن پرهيز از پرداختن به تاريخچه كهن اين جزاير، صرفاً آن بخش از تاريخ مورد تأكيد قرار گرفته است كه جزاير تنب بزرگ و كوچك، مشابه وضعيت امارت هاي جنوب خليج فارس تحت استعمار انگلستان قرار گرفته بودند.

اين موضوع اين گمان را براي ويكي پدياي عربي و همچنين حاكمان امروزي امارات متحده كه عمر كشورشان به 50 سال نيز نمي رسد ايجاد كرده است كه جزاير ايراني تنب بزرگ و كوچك جزايري اماراتي هستند كه توسط ايراني ها در سال 1971 اشغال شده اند.

در اين دانشنامه همچنين ضمن تأكيد بر ادعای «اشغالگر» بودن ايران در جزاير تنب بزرگ و كوچك رفتار ايران در رابطه با اين جزاير را به رفتار رژیم اسرائيل در سرزمين فلسطين تشبيه و ايران و اسرائيل اشغالگران سرزمين هاي عربي معرفي شده اند!

در اين دانشنامه همچنين به دروغ و بدون توجه به تاريخچه كهن مالكيت ايران بر اين جزاير آمده است، اين جزاير قبل از تشكيل حكومت امارات، تحت سيطره امارت رأس الخيمه بوده اند كه به وسيله تصميم بحث برانگيز انگلستان در سال 197  به اشغال ايران درآمدند.

اين در حالي است چندین سده پيش از تشكيل دولت امارات متحده عربي، ايراني ها در اين جزاير حاضر و حاكم بوده اند و در سال 1971 و به دنبال تصميم دولت انگلستان مبني بر خروج از خليج فارس، پس از 68 سال مالكيت و حاكميت ايران بر جزاير تاريخي اش در قراردادي رسمي في مابين ايران و انگلستان به ايران بازگردانده شده است.

توضيح بيشتر آنكه نام اين جزاير نيز به عبارت صحيح تر «تمب» واژه فارسی سره‌ای است که در گویش‌های محلی ایران شامل لهجه‌های لارستانی، بندری، تنگستانی و دشتستانی است و به معنای تپه و تَل به کار می‌رود و دليلي ديگر بر تثبيت مالكيت ايران بر اين جزاير است.

جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند

نكته اي که لازم است در اينجا بيان شود، آنكه اگر واژه تنب بزرگ در ويكي پدياي فارسي جست و جو شود، نهايت اطلاعاتي كه به خواننده داده خواهد شد، بيش از 1300 كلمه نيست؛ در حالي كه جست و جوي واژه طنب الكبري در ويكي پدياي عربي اطلاعاتي ـ هرچند دروغين ـ ولي در حد 5000 كلمه به خواننده خواهد داد و اين خود گوياي بی توجهی فعالين ايراني فضاي مجازي به حملات فضاي مجازي دشمنان ايران به تماميت ارضي اين آب و خاك است.

باید توجه داشت، همين موارد به ظاهر بي اهميت، زمينه را براي تثبيت ادعاي اشتباه امارات متحده عربي در افكار عمومي جهانيان شكل خواهد داد و هم در سطح مسئولین و هم در سطح عموم مردم باید برای مقابله با این جبهه تازه گشوده شده امارات علیه ایران، تدابیری اندیشیده شده و اقداماتی جدی صورت گیرد.
 
جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند

به جز اقداماتی که مسئولین امر می توانند در فضای مجازی سازماندهی کنند تا این گونه ادعاها علیه ایران در عرصه بین المللی تثبیت نشود، می توان به آن گروه از ايرانيان فعال در فضاي مجازي كه با وقایعی همچون گل خوردن تيم ملي ايران، با حمله به صفحه فيسبوك «ليونل مسي» و ديگران تلاش مي كنند به اصطلاح «غيرت ملي» خود را در ناصحیح ترین شکل ممکن به نمايش بگذارند، پيشنهاد کرد كه اقدامات خود را در مسیری صحیح به جریان بیندازند، زیرا با توجه به اینکه پایگاه هایی همچون ویکی پدیا، دانشنامه های آزاد بوده و امکان ویرایش اطلاعات و یا اعتراض مستند به موارد مندرج در آن ها وجود دارد، اصلاح اطلاعات غلطي همچون ادعاي ويكي پدياي عربي در مورد «اماراتي بودن» جزاير تنب بزرگ و كوچك و «اشغالگر» بودن ايران در رابطه با اين جزاير، مي تواند بهترين عرصه براي نمايش «غيرت ملي» در فضاي مجازي باشد.

جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند

يكي از نقشه هاي قديمي كه امپراتوري ايران را پيش از اسلام در ماوراي خليج فارس نشان مي دهد.

جبهه‌ای که اماراتی‌ها در فضای مجازی علیه ایران گشوده‌اند + تصاویر

در خلال سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۰ میلادی، نقشه‌کش آلمانی به نام جووان باپتسیت هومان، نقشه‌ای از ایران و کشورهای اطرافش با نام نقشه امپراتوری ایران  ترسیم کرد که خلیج فارس در آن خودنمایی می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست