بازدید 16789
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

بازتاب دیدار رئیس جمهور ایران با رهبر کاتولیک‌های جهان، تصمیم دولت کانادا برای لغو تحریم‌های ایران، جنجال بر سر گزارش تیراندازی در یک مرکز درمانی نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو، جنایت جدید داعش در حمص سوریه و تصویب قانون جنجالی مربوط به پناهجویان در دانمارک، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 27 January 2016
بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریهبازتاب دیدار رئیس جمهور ایران با رهبر کاتولیک های جهان، تصمیم دولت کانادا برای لغو تحریم های ایران، جنجال بر سر گزارش تیراندازی در یک مرکز درمانی نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو، جنایت جدید داعش در حمص سوریه و تصویب قانون جنجالی مربوط به پناهجویان در دانمارک، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

به گزارش «تابناک»، امروز نیز اخبار و گزارش های مربوط به سفر اروپایی رئیس جمهور ایران، بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را تشکیل داده است. روزنامه «وال استریت ژورنال» به موضوع دیدار روحانی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان پرداخته و این دیدار را نمایانگر روابط نزدیک پاپ با ایران می داند. به عقیده این روزنامه، دیدار مذکور، نشانه ای از روابط دیرپای موجود میان واتیکان و ایران است که در دوره پاپ فعلی، بیش از پیش تقویت شده است و می تواند به پیشبرد تلاش های جاری برای برقراری صلح در سوریه و عراق یاری برساند. برناردو سروِلِرا، از مقامات بخش مطبوعاتی واتیکان می گوید، پاپ فرانسیس می تواند همان گونه که از بهبود روابط آمریکا و کوبا حمایت کرد، از توسعه روابط دیپلماتیک ایران با دیگر کشورها نیز حمایت کند. 

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

در همین حال، تصمیم کانادا برای لغو تحریم های ایران نیز مورد توجه بسیاری از مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» می نویسد، استفان دایون، وزیر خارجه کانادا گفته، کشورش قصد دارد در پی اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، تحریم های موجود علیه ایران را لغو نماید؛ اقدامی که می تواند سبب گشایش یک بازار پرمنفعت جدید برای شرکت های کانادایی همچون «بمباردیه» شود. روز گذشته، دایون در سخنرانی در پارلمان کانادا ضمن اشاره به درخواست سازمان ملل برای لغو تحریم های ایران، دولت محافظه کار سابق کشورش را به سبب تعطیلی سفارتش در تهران مورد انتقاد قرار داد. وی تعطیلی سفارت را امری منفی برای منافع استراتژیک کانادا در منطقه دانسته و از ضرورت تغییر سیاست ها در قبال ایران سخن گفته است.

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

اما در میان دیگر موضوعات، جنجال به وجود آمده بر سر گزارش تیراندازی در یک مرکز درمانی نظامی در سن دیگو آمریکا، بازتاب گسترده ای در عرصه رسانه ای پیدا کرده است. سایت شبکه خبری «ان بی سی» می نویسد، گزارش های مربوط به وقوع تیراندازی در مرکز درمانی نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو سبب تعطیلی چند ساعته این مرکز شد، ولی مقامات نیروی دریایی اعلام کرده اند، هیچ فرد مسلحی در این مجموعه یافته و هیچ فردی نیز مجروح نشده است. تعطیلی این مرکز و اعزام نیروهای پلیس پس از آن صورت گرفت که یک کارمند مرکز مذکور ضمن تماس با پلیس، از شنیده شدن صدای شلیک سه تیر خبر داد. با وجود این، در پی بازرسی ها، هیچ نشانه ای از وجود یک فرد مسلح یا انجام تیراندازی یافت نشد.

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

در میان اخبار مربوط به منطقه، «هافینگتون پست» به جنایت جدید گروه تروریستی داعش در سوریه پرداخته است. به نوشته این روزنامه، در نتیجه دو انفجار تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، 24 نفر در شهر حمص جان باختند. به گفته فرماندار حمص، نخستین انفجار، مربوط به یک خودروی بمب گذاری شده بوده که یک ایستگاه بازرسی امنیتی را در این شهر هدف قرار داده بود. پس از آن نیز یک عامل انتحاری با کمربند انفجاری، اقدام تروریستی برنامه ریزی شده را تکمیل کرد. فرماندار حمص این واقعه را واکنش داعش به پیشروی های اخیر ارتش سوریه و همچنین توافقنامه های آتش بس امضا شده میان ارتش و برخی گروه های شورشی دانسته است. گفتنی است، در نتیجه عملیات تروریستی حمص، 17 نفر نیز مجروح شده اند که حال یکی از آن ها وخیم گزارش شده است.

بازتاب دیدار روحانی با پاپ فرانسیس/ جنایت جدید داعش در «حمص» سوریه

در نهایت، تصویب قانون جنجالی مربوط به پناهجویان در دانمارک، موضوع دیگری است که امروز در شماری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. روزنامه «نیویورک تایمز» می نویسد، روز گذشته، قانون جدیدی در دانمارک به تصویب رسید که از پناهجویان جدید می خواهد دارایی های خود، از جمله طلا و جواهرات را در آستانه ورود به این کشور به نیروهای مرزی تحویل دهند. این قانون بیانگر روندی علیه پناهجویان است که در برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته و هدف از آن، منصرف کردن پناهجویان از ورود به خاک کشورهای اروپایی است. بر اساس قانون جدید، پناهجویان تازه واردی که دارایی هایی به ارزش بیش از 10 هزار کرونر (حدود 1450 دلار» به همراه دارند، باید در تأمین هزینه های اسکان خود با دولت دانمارک مشارکت کنند. برخی اقلام همچون حلقه ازدواج از شمول این قانون مستثنا شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست