بازدید 24638

اشک ریختن برای حمله به سفارت عربستان را تمام کنید

ادامه اقدامات تنش آفرین سعودی ها حتی بعد از اقدامات ایران در راستای برخورد با عاملان حمله به سفارت و محکوم کردن آن نشان می دهد که سردمداران این رژیم در پی اهداف شوم دیگری هستند و این نوع اقدامات ایران به هیچ وجه تأثیری در تغییر اهداف پلید آنها نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 11 January 2016
از آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و 5+1 و کاهش فضای ساختگی ایران هراسی و شیعه هراسی در افکار عمومی جهانی، عربستان سعودی، یکی از مهمترین بهره برداران از فضای تهدید علیه ایران، بیشترین تلاش را برای برهم زدن فضای تنش زدایی انجام داد و تاکنون نیز از استفاده از هیچ ابزاری برای رسیدن به این هدف کوتاهی نکرده است.

به گزارش «تابناک»، در خواست از امریکا و غرب برای افزایش فشارها به ایران تا حضور وزیر خارجه سابق عربستان در فرودگاه وین برای برهم زدن توافق و همچنین آغاز جنگ علیه یمن در آستانه توافق لوزان را می توان از جمله اقدامات علنی رژیم آل سعود علیه ثبات و صلح در منطقه و ایران در این سال ها و ماه ها برشمرد.

در واقع هرچند عربستان تاکنون برای جلوگیری از توسعه قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی از هرگونه اقدام تنش زای ممکن حذر نکرده است و نخواهد کرد، با این حال به رغم همه این تلاش ها، عربستان نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

این رژیم طی ماه های گذشته، بارها اقداماتی خلاف شئون بین الملل و حتی انسانی انجام داده است. رژیم آل سعود در سه سال گذشته، تأسیسات دیپلماتیک ایران در یمن، لبنان و پاکستان را  مستقیم آماج قرار داده که آخرین فقره آن حمله به حریم سفارت ایران در صنعا بود. از سوی دیگر، در اقدامات تحریک آمیز، زائران ایرانی هدف آزارهای دو مأمور پلیس عربستان قرار گرفتند که خشم عمومی مردم ایران را در پی داشت. همچنین، اهمال سعودی ها در فاجعه منا ـ که منجر به کشته شدن 464 نفر زائر ایرانی شد ـ و حتی توهین به ابدان ایرانی که پاسخ سخت رهبر انقلاب را در پی داشت و قس علی هذا!

بنابراین، مشخص است که عربستان در چند سال گذشته، به ویژه ماه های اخیر، از هیچ اقدام تفرقه اندازانه و فرقه گرایی دریغ نکرده است. با این حال، جمهوری اسلامی ایران در مقابل این کارشکنی ها با سعه صدر به دنبال جلوگیری از گسترش تشنجات و ادامه تعامل سازننده با کشورهای همسایه به ویژه مسلمان بوده است.

با رخ دادن حادثه حمله به سفارت عربستان، سعودی ها درصدد برآمدند، زمین بازی را به نفع خود عوض کنند و به اصطلاح توپ را در زمین ایران بیندازند و با مظلوم نمایی در صدد همراه کردن سایر کشورهای منطقه اعم از عرب و غیر عرب بربیایند که به زعم خود بتوانند ایران را به کشوری منزوی تبدیل نمایند و چهره خودشان را از یک رژیم حامی تروریسم و افراط گرایی، به چهره مظلوم و ضرب دیده از افراط گرایی جا بزنند.

این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با محکوم کردن حادثه از طریق مبادی قانونی، اقدام به معرفی مسببین و دستگیری آنها کرد؛ اما مشخص است که عربستان به هیچ عنوان دنبال این نبوده که از تنش ها جلوگیری کند، بلکه مترصد بود تا از هر فرصت و جرقه ای استفاده نماید تا اینکه بتواند دوباره شعله های تنش و هراس را در منطقه افزون کند تا از این وضعیت سرپوشی برای حمایت از تروریست ها و افراط گرایان ایجاد نماید.

ادامه اقدامات تنش آفرین سعودی ها حتی بعد از اقدامات ایران در راستای برخورد با عاملان حمله به سفارت و محکوم کردن آن، نشان می دهد که سردمداران این رژیم در پی اهداف دیگری هستند و این نوع اقدامات ایران به هیچ وجه تاثیری در تغییر اهداف آنها نخواهد داشت.

بنابراین به نظر می رسد، باید از ادامه ریختن اشک برای سفارت عربستان پرهیز کرد و همان طور که دکتر ظریف، وزیر امورخارجه در مقاله نیویورک تایمز نوشته است: « سیاست صبر یکجانبه دوام نخواهد داشت».


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۳۰
قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. متاسفانه سفرای ایرانی در خارج از کشور از کارایی مناسب و به موقع برخوردار نیستن و کرارا" مشکلاتی که اتباع ایرانی در هر کشوری مواجه هستند بدون اقدام قانونی و قاطع ، ماست مالی می کنند. اکنون شاهد دریای از این مشکلات در وزارت امور خارجه هستیم. حتی شواهد نشان می دهد هیچ اقدام عملی انجام نخواهد شد. البته بند موافق اقدامات بلا اثر نیستم که عجولانه انجام گیرد. اما وقتی کشورهای دیگر بر اساس قانون و اصول حقوق و معاهدات بین الملل اقدام می نمایند و موفقتر عمل می کنند . چرا ایران از این اقدامات عقب است. آیا بیت المال حقوق وزارت خارجه را پرداخت نمی کند؟ آیا دیپلمات بودن یک شغل تشریفاتی و اغنایی است ؟ یا حافظ منافع ملت و کشور؟ این همه تکبر و غرور برای چه؟ موفق باشیم.
تمام نظرات نويسنده اين مقابله مورد قبول و محترم ميباشد و شكي نيست كه عربستان سردمدار تفرقه انگيزي در منطقه بوده است، اما اين حقيقت را نمي توان انكار كرد كه هيچكدام از اين ادله محكمه پسند نبوده و هيچ دادگاهي نمي تواند كشوري را بخاطر سياست هاي موذيانه اش محكوم كند در حاليكه تعرض به يك سفارت، از منظر حقوقي صد در صد محكوم بوده و قابل دفاع نمي باشد.
کار عربستان خیلی اشتباه است اما به تعبیر آیت الله امامی کاشانی احمق ها نباید کنترل بشن؟؟
احمق هایی که دیگران را خائن و وطن فروش می دانند و خود را قیم 75 میلیون نفر دیگر می دانند نباید جلوشان گرفته شود تا تصور نکنند که مملکت فقط مال آنهاست؟
تابناک عزیز اشک ریختن برای حمله به سفارت در واقع اشک ریختن برای نادانی و عدم بصیرت حمله کنندگان است نه برای عربستان و دوستی با این کشور
اشک ریختنی در کار نیست. باید قانون مدار بود! اگر این بی قانونی نبود دست ما اینقدر بسته نمی شد!
فرمایش شما صحیح ولی حمله به سفارت هر کشوری عملی زشت وبه نوعی حمله به نظام ووجههٔ بین المللی ایران ودشمنی با نظام است که منافع ملی کشور را هدف گرفته است وانتظار داریم باعاملان وآمران آن برخوردی شدید شود طوری که بازدارنده بوده ودیگر تکرار نشود.
اتفاقن باید نه تنها اشک ریخت که خون گریه کرد نه به خاطر رفتار طرف مقابل (عربستان سعودی) بلکه به خاطر رفتارهای اشتباه عده ای مجهول الحال معلوم الهویه!! چون اینبار هم مانند دفعات پیشین از این مساله به راحتی بگذریم مدام باید نگران چنین رفتارهایی باشیم و این مساله ریسک دیپلماسی را به شدت بالا میبرد.
این هایی که ما میبینیم ...
بی قانونی فقط یک راهکار دارد و آن محاکمه عادلانه است چه با اشک ریختن همراه باشد و چه نباشد.
ببخشید کسی برای عربستان اشک نمیریزه،اولا می خوایم اعاده ابرو کنیم وبگیم انهایی که ریختند سفارت از مردم نبودند و بعد این که بهانه را از عربستانی ها بگیریم فعلا باید مدارا کرد تا در فرصت مناسب تلافی این کار ها را سر عربستان در بیاریم البته جوری که عربستان از نظر مجامع جهانی محکوم باشه
سلام
سال 2012 میلادی مصریها بخاطر دستگیری یکی از مهندسین مصری در عربستان به سفارت عربستان در قاهره وارد کردند. وکنش سعودیها چی بود؟!! به ارشیوتون مراجعه فرمایید.
حرف شما متین
اما اقدامات ما برای دل آل سقوط نیست
به خاطر کشور و قانون و نظم و احترام به نظام هست
به نظر می رسد غرب و بالاخص آمریکا ، مسئوولیت و همینطور جبران عواقب هرگونه اقدام علیه ایران را به خود عربستان واگذار کرده باشد.بعبارتی غرب تا پایان مناقشه ، چه دیپلماتیک و چه نظامی منتظر پیروز میدان خواهد ماند و نقش ناظر منتظر را ایفاء خواهد کرد.ایران اگر توان و نفس کافی تا پایان بازی را دارد،بسمه اله...در غیر ایتصورت لازم نیست پشت میز قمار بنشیند. اقدامی که ظاهرا مقامات کشورمان آنرا برگزیده اند.
عزیزم کسی برای حمله به سفارت سعودی های پلید اشک نمی ریزد. بحث سر استفاده ای است که سعودی ها از این موضوع کردند و آن را تبدیل به ابزار فشار علیه کشور کردند یعنی از مقام یک طلبکار به یک بدهکار
خدا ریشه محمدبن سلمان و عادل جبیر را بخشکاند . همیشه با عادتی بد. رفتار منطقی آدمهای دلسوزی که به سفارت عربستان حمله کردند را محکوم کردیم.اسمشون را هم گذاشتیم تندرو و افراطی!!!
شاید خیلی هم پیچیده نباشه
بنظر میرسد آمریکا، اروپا و عربستان بعد از بسرانجام رسیدن برجام ،در حال پیاده سازی برنامه تحریمی جایگزین بر علیه کشورمان هستند و همه این اقدامات طبق برنامه قبلی در حال انجام هست
دوستان همراه برجامی هم در حال تماشا ساکت کناری ایستاده اند تا خللی در برنامه فوق ایجاد نشه
من که هفته پیش نظر دادم که نباید دستپاچه شد خیلی مونده تا مسئو لین به نظرات مردم اعتماد کنند ایکاش یجای این همه دقت در جلب رضایت بیگانگان دنبال رضایت مردم که رضای خدا در آن است بودند حیف آن همه پول که خرج کشورهای دیگر کردیم
درسته حکومت سعودی در چندین نقطه بصورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر است و هزینه زیادی پرداخت میکند و در حال حاضر بحث فروش ارامکو ، در شرایط افت شدید ارزش سهام ان را در برنامه دارد و این امر میتواند هم نقشه کودتا اقتصادی ثروتمندان عرب و هم سهامداران امریکایی ان باشد و هم تامین بودجه برای درگیری دیگر و در اینده همچون صدام بدهکار کردن همپیمانانش که این روزها در صدد جمع اوری انها است.لذا انچه برخلاف کلام حکومت سعودی نمود عملی دارد حرکت منطقه بسوی درگیری جدید است که در صورت پیروزی قطب تفکر فرقه ای شدن در اعراب و رهبری جهاب عربب ودر صورت شکست تقسیم کردن ان هزینه اقتصادی و سیاسی اندر بین شرکا و همپیمانان ،.که اینصورت هیچ مرجعی حاضر نیست این تعداد کشور را محکوم کند
در اينكه حمله به سفارت عربستان يك تخلف است شكي نيست همچنين اينكه به احتمال قريب به يقين ايادي و مزد بگيران عربستان اين حادثه را ايجاد كرده اند باز شكي نيست هرچند نيروهاي امنيتي و قضايي در تالاش براي روشن شدن موضوع هستند ولي آنچه بسيار مايۀ تعجب مي باشد اينست كه گروههاي سياسي و دستگاههاي تبليغاتي و ديپلماسي كشورمان نيز در بزرگ كردن ماجرا گوي سبقت را از كشور عربستان ربوده اند در حاليكه رفتارهاي زننده و ضد قانوني و ضد اخلاقي و حتي ضد اسلامي كشور عربستان در طي سالهاي بعد از انقلاب و حمايتهاي همه جانبه و بي حد و مرز عربستان از صدام (كه در اصل جنگ هشت سالۀ ايران با عربستان و ... بود) و مخصوصا در سالهاي اخير از جمله حادثۀ فاجعه بار منا و بويژه موضوع تجاوز به دو نوجوان حج گذار و ميهمان بيت الله الحرام كه اين كشور نه تنها اقدامي نكرد بلكه تلويحا صحه بر اين قبايح و جنايات و فجايع گذاشت و از عاملان تشكر كرد و حتي مفتي بدتر از نامسلمان جده تجاوز به نوجوانان ايراني را شرعي قلمداد كرد كه از اصل فاجعه بدتر بود كاري كه اعراب جاهلي با حجاح دشمنانشان نيز مرتكب نشدند حال با همۀ اين تفاصيل براي ماجرايي كه در اصل كار خود عربستان بوده و حتي اگر هم كار مردم جاهل و احساساتي كشورمان بوده خدا را شكر آسيبي به ديپلماتهاي عربستاني وارد نشده لذا اينگونه بي اختيار و آشفته شدن و شيون راه انداختن چندان جالب بنظر نمي رسد.
نگاهی به خبرگزاری های بین المللی بیانگر آن است که سیاستهای اخیر عربستان سعودی به حدی افراط گرایانه بوده که حتی مطبوعات غربی هم از دست رفتار آنها به ستوه آمده و در برخی کشورهای حامی رژیم آل سعود افکار عمومی و سیاستمداران خواهان برخوردهای شدید با سران این کشور شده اند. انتقاد شدید از نخست وزیر انگلستان در فروش سلاح به این رژیم آل سعود، انتقاد شدید از تصمیم وزیر خارجه آلمان برای سفر و شرکت در فستیوال فرهنگی در عربستان تنها بخشی از این عکس العمل ها بوده و این در حالیست که موضوع سفارت عربستان در تهران به صورت تلویحی از سوی رسانه های غربی عکس العملی طبیعی نسبت به اقدام بسیار شنیع گردن زدن 47 نفر در یک روز توسط عمال سعودی تلقی گردیده و به هیچ عنوان پوشش خبری داده نمی شود. از سوی دیگر مقامات سیاسی ایران هم در حد عرف بین الملل نسبت به این واقعه ابراز تاسف کرده اند.
پس لازم است به رسانه های داخلی تذکر داده شود دیگر لزومی به پرداختن به این موضوع نبوده و بهتر است از فضای بوجود آمده در راستای نقابل با سیاستهای خصمانه و به اصطلاح « تهاجمی» سعودی که عمدتاً ناشی از تصمیمات فرزند ملک سلمان است، بهره گرفته شود
حتما نظر محترمتان این است که آهسته آهسته در دامی که افراطیون طرفین برایمان گسترده اند فرو غلتیم! و چه بسا با موشک چاههای نفت عربی را نشانه رویم و از آنها عکس گرفته در خبرگزاریهایمان منتشر نمائیم؟ کافی است یا تمایل دارید احیانا چند عدد از این موشکها را شلیک هم بکنیم؟ البته راه حل بهتر این است که بدهیم دیگران برایمان شلیک کنند.
سیاست صبر یکجانبه دوام نخواهد داشت».

راه حل فقط موشك ازطريق يمن به سمت سعودي انسان كش
حتما مجازات شوند تا خودسرانه دیگر اقدامات نظیر این انجام ندهند. گرچه مردم ایران دل خوشی از حکام عربستان ندارند.
با مقاله تان و مواردی که نوشته اید، موافق نیستم. اطلاعاتتان جانبدارانه و تحلیل تان یک سویه است. فقط به درد تأثیرگذاری بر افکار عوام می خورد. بهتر نیست از اساتید شناخته شده و صاحب نام رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل استفاده کنید برای تحلیل هایتان؟!!
لطفا بگین در برابر فاجعه منا چند نفر تو عربستان دستگیر شدن؟ لطفا بگین چند نفر از خانواده های قربانیان بی کفایتی سعودی ها بهشون غرامت پرداخت شده؟ لطفا بگین چرا بعد از کشت وکشتار مردم بی گناه یمن و دخالت های تروریستی سعودی ها در منطقه رابطه رو با اونا قطع نکردین و سفیرشون را بیرون ننداختین؟ چرا زمانی که سعودی های چندین سال پیش به روسها پیشنهاد بالا بردن مبادلات تجاری رو به ازای عدم همکاری روسها با ایران در برخی زمینه ها کردن رابطتون رو با اونا قطع نکردین؟ جرا وقتی حجاج رو در روز برائت از مشرکین شهید کردن نفهمیدید که این سعودی ها از امریکا و انگلیس بدتر و یا در حد اونا هستن؟
با همه اینا حمله به هر سفارتی نه تنها احمقانه بلکه جرمه و باید محاکمه و جریمه بشن. نظام فکر نکنم نیازی به این جور دوستی های خاله خرسه داشته باشه.
نکته: اگر درپی اقدامات خصمانه سعودی ها رابطه رو قطع کرده بودیم و سفیرشون رو اخراج کرده بودیم دیگه نه سفارتخونه ای بود که جلوش جمع شن نه حمله ای صورت میگرفت.
تعویض نام خیابان سفارت کاری احساسی و عجولانه بود. ولکن کاریه که شده و اقای ظریف با اینکه طرفدارتم ولی لطفا بدنبال تغییر نام دوباره خیابان نباش. امیدواریم که دولت های بعدی و مردم عربستان از اینکه نام خیابان سفارتشون به اسم شهید بزرگوار گذاشته شده به خودشون افتخار کنن. پس تا اون روز نیازی به برقراری ارتباط با سعودی ها نیست. سی و چندسال با امریکا ارتباط نداشتیم مگه چی شد که الان بدنبال ارتباط مجدد با سعودی ها باشیم که هیچ سود قابل ملاحظه ای ندارن. یک روزی تو عراق صدام بود الان نیست این سعودی ها هم تاریخ مصرفشون داره تموم میشه. پس زیاد به دنبال ارتباط مجدد نباش ظریف جان.
در این که عربستان دشمن است ونباید هیچ اشکی برایش ریخت من هم موافقم اما اینکه یک گروه خاص که از مصونیت هم برخوردارند هر از چندگاهی به خاطر کارشکنی در کار دولتهائی که به کام آنها نیستند این چنین با منافع ملی ما بازی می کنند معتقدم که باید برخورد جدی صورت بگیرد در غیر این صورت باز هم شاهد تکرار این وقایع خواهیم بود
به نظر من به احتمال قریب به یقین عربستان سلاح هسته ای. از پاکستان خریده و چون ایران اورانیومها رو به روسیه داده اونا مطمءن هستند که. ایران سلاح هسته ای نداره وقصد دارن با تحریک ایران با اونا. وارد جنگ بشیم و اونا خودشون رو به عنوان کشور دارنده سلاح هسته ای. معرفی کنند
عزیز نویسندۀ این تحلیل متوجه نیست که ظریف یک تنه، یک بار دیگر صفحه را برگرداند و تا حدود زیادی افتضاح خودسران داخلی و نقشۀ سعودی ها را خنثی کرد. خدا حفظش کند این مرد شکست ناپذیر را.
اگر دولت آقاي روحاني هم در پي تعرض به فرزندان ملت در مكه ويا كشتار حجاج در منا سفير خود را از رياض فراميخواند و روابط خود را قطع مي كرد اكنون اينقدر خوار نمي شديم كه اعراب ما را تهديد به قطع رابطه كنند و دست پيش بگيرند
باید جواب محکم ودندان شکنی به این رژیم داد با پیاده کردن نیروی نظامی در یمن
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا
وب گردی