بازدید 3610
تابناک گزارش می دهد؛

تشكيل نمايندگي‌های سه نفره در كشورهاي هدف

لازم است نمايندگي اقتصادي وزارت امور خارجه، رايزنان و نمايندگان توسعه سرمايه‌گذاري كشور تحت مديريت واحد قرار گرفته و براي بخش‌هاي تخصصي مربوط به خود آموزش‌هاي لازم را ببينند.
کد خبر: ۵۵۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 06 January 2016

لازم است نمايندگي اقتصادي وزارت امور خارجه، رايزنان و نمايندگان توسعه سرمايه‌گذاري كشور تحت مديريت واحد قرار گرفته و براي بخش‌هاي تخصصي مربوط به خود آموزش‌هاي لازم را ببينند.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، ادغام دو سازمان توسعه تجارت و سازمان سرمايه گذاري و كمك‌هاي فني و اقتصادي موضوعي است كه در پيش نويس لايحه برنامه ششم توسعه مطرح شد؛ ادغامي كه بيشترين اتفاق نظر را نسبت به ديگر ادغا‌م‌ها و انحلال‌هاي پيش بيني شده در برنامه توسعه ششم به دنبال داشته است.

اما براي آنكه اين ادغام بتواند دو سازمان مزبور را كارآتر كند، ملزوماتي نياز دارد كه حميد صافدل رئيس سابق سازمان توسعه تجارت آن را به متوليان پيشنهاد مي‌دهد.

به گفته او، اين ادغام مي تواند از جهت تجميع توانمندي‌هاي در يك سازمان مفيد واقع شود.

صافدل با اشاره به اينكه موضوع اين ادغام در برنامه‌ توسعه پنجم نيز مطرح بود اما به صورت جدي پيگيري نشد توضيح داد: لازمه اين ادغام توسعه ظرفيت‌ها و دانش فردي و تربيت نيروي انساني است.

او تصریح کرد: حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري و توسعه تجارت هر يك به تنهايي دامنه وسيعي از فعاليت‌ها را در خود دارد، لذا براي هر بخش بايد كارشناس متخصص در نمايندگي‌ها گمارده شود.

صافدل اظهار كرد: در صورتي كه تنها يك نفر مسئوليت هر دو حوزه را در نمايندگي‌هاي محلي عهده‌دار باشد، نمي توان انتظار پيامد مثبتي از اين ادغام را داشت.

رئيس سابق سازمان توسعه تجارت خاطرنشان كرد: در وزارت امور خارجه فردي مسئوليت هماهنگي‌هاي اقتصادي را برعهده دارد. از سوي ديگر سازمان توسعه تجارت نيز رايزناني دارد كه وظيفه هماهنگي هاي تجاري و فراهم كردن شرايط توسعه بازرگاني بين دو كشور را برعهده دارند. لذا لازم است با اين ادغام نمايندگي اقتصادي وزارت امور خارجه، رايزنان و نمايندگان توسعه سرمايه‌گذاري كشور تحت مديريت واحد قرار گرفته و براي بخش‌هاي تخصصي مربوط به خود آموزش‌هاي لازم را ببينند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی