بازدید 12782

واکنش چند عضو شورای شهر به اظهارات دبیر

دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه روز گذشته اعلام کرد که همه اعضای شورای شهر در خواب غفلت به سر می برند، در این خبر واکنش چند عضو شورای شهر به اظهارات دبیر آمده است
کد خبر: ۵۵۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 06 January 2016
معصومه آباد: نظر شخصی خود را به شورا تعمیم ندهید

واکنش چند عضو شورای شهر به اظهارات دبیررییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نسبت به سخنان روز گذشته رییس کمیسیون بودجه شورا درخصوص عدم شفافیت مالی شهرداری، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، معصومه آباد صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به مصاحبه خبری روز گذشته علیرضا دبیر درخصوص حسابرسی و انضباط مالی با بیان اینکه من از زحمات کمیسیون برنامه و بودجه در مورد حسابرسی تشکر می‌کنم، گفت: با این حال مقداری قضاوت دبیر خارج از عدل و انصاف است.

وی با بیان اینکه زمانی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مباحث غیر واقعی علیه دبیر مطرح شد، گفت: من به همراه دبیر وارد شورای شهر شدم و حتی عکس انتخاباتی من در کنار علیرضا دبیر قرار داشت و ما یکدیگر را مادر و پسر خطاب می‌کردیم، اما حالا هجمه تبلیغاتی علیه دبیر شد تا وی موضع‌گیری خصمانه‌ای علیه مدیریت شهری که انصافا طی این چند سال اقتداری در شهر تهران ایجاد کرده و نظام مالی خوبی داشته است، اتخاذ کند.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه دبیر مدعی است که 95 درصد کارهای شورا در کمیسیون بودجه انجام می‌گیرد، ادامه داد: این تقسیم‌بندی درست نبوده است، چراکه نگاه برتر دیدن خود در مدیریت درست نیست.

آباد با بیان اینکه گزارش حسابرسی در طی این دوره اشکالات بسیاری داشته است، گفت: حتی بارها گفته‌ام که رنکینگ شرکت حسابرسی «ج» بوده است و هیچ کدام از گزارش حسابرسی‌ها اشاره مستقیم به فساد مالی نداشته است.

وی با بیان اینکه نباید نظر شخصی خود را به شورا تعمیم دهیم، افزود: شورا نهاد نظارتی است و نباید شأن آن تحت تاثیر سلیقه قرار گیرد.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه دبیر روز گذشته اظهاراتی درخصوص عدم شفافیت مالی شهرداری در نشست مطبوعاتی بیان کرده است، گفت: دبیر اگر تخلفاتی دیده باید به نهادهای نظارتی گزارش دهد و ریاست شورا نیز باید درخصوص سخنان دبیر موضع‌گیری داشته باشد.



انتقاد چمران از اظهارات روز گذشته دبیر

واکنش چند عضو شورای شهر به اظهارات دبیررئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه روز گذشته اعلام کرده است که همه اعضای شورای شهر در خواب غفلت به سر می برند، گفت: هیچ گاه به خودم اجازه نمی دهم که چنین برداشت‌هایی از اعضای شورای شهر تهران داشته باشم.

مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و سومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مطالب در خصوص وجود فساد در شهرداری تهران نیز عنوان کرد: بحث فساد و نظایر آن مسائل بسیار پیچیده و شرعی است که به همین سادگی نمی شود افرادی را متهم کرد. هرچند که ما عادت کرده‌ایم به راحتی و سادگی برای دیگران حکم صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دادگاه‌ها نیز قبل از اینکه اتهام فردی ثابت و محکوم شود طرح چنین بحث‌هایی خلاف قانون است و حتی نام فرد هم در رسانه‌ها درج یا عنوان نمی شود، تصریح کرد: تا زمانی که محکومیت پیش نیاید و تا زمانی که رای دادگاه در قالب حکم صادر نشود کسی اجازه ندارد چنین مطالبی را مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا همگی در شرایطی هستند که به خوبی مسائل را درک می کنند و از سطح آگاهی بالایی برخوردارند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهند، افزود: در دوره چهارم بیش از دوره های گذشته تصویب طرح‌ها و لوایح سخت و زمان بر و تخصصی تر شده است، چراکه تعداد اعضاء بیشتر شده و در نتیجه نظرات افزایش یافته که جمع آوری تمامی این نظرات نیز بسیار سخت تر شده است.

چمران با تاکید بر اینکه چهارمین شورای شهر تهران بیشتر فکر و وقت و انرژی می برد، با طرح چنین نظریه‌هایی مخالفت کرد و از عملکرد تمامی اعضاء تقدیر و تشکر کرد و گفت: شورای شهر تهران هم اندازه مجلس شورای اسلامی جلسه دارد، آنهم بدون تعطیلات کاری که در مجلس روال است. بنابراین تلاش همگی اعضاء مورد احترام است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ممکن است یکی از اعضاء در یک سری مسائل به دلیل کمیسیونی که به آن تعلق دارد بیشتر ورود کند، تصریح کرد: در مسائل حسابرسی به شخصه به عنوان عضو و رئیس شورا همواره در جریان آخرین اصلاحات و نظرات قرار دارم. بنابراین در مسائل مالی و تنظیم برنامه و بودجه دقت خاصی داریم. هرچند که برخی دوستان در قبال سایر اعضای شورا لطف می کنند که به هر حالت باید پذیرای این لطف باشیم.



دنیامالی خطاب به دبیر:‌ بی‌انصافی را کنار بگذارید


واکنش چند عضو شورای شهر به اظهارات دبیررییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران از دبیر خواست که با سخنانش همه مسائل را زیر سوال نبرده و مخدوش نکند.

حمد دنیامالی صبح امروز در تذکر پیش از دستور با اشاره به سخنان روز گذشته علیرضا دبیر با بیان اینکه دبیر فرد دلسوزی است، گفت: برخی از حرف‌های دبیر که در جمع خبرنگاران مطرح کرده، درست بوده است و به قول مسجدجامعی، پیگیری‌های دبیر و شورا باعث شده که در حوزه مدیریت شهری آنها به سمت دقت بیشتری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه متن مصاحبه روز گذشته دبیر را به همسرم دادم تا مطالعه کند، گفت: همسرم معتقد است که هرکسی این مصاحبه را بخواند فکر می‌کند شهرداری یکپارچه فساد است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدیران شهرداری از سخت‌گیری قالیباف گلایه دارند، گفت: مدیران شهری معتقدند تعداد پرونده‌هایی که درست و حتی نادرست برای پیگیری از سوی قالیباف به سازمان بازرسی کل کشور فرستاده می‌شود، زیاد است که این موضوع موجب گلایه مدیران از شهرداری شده است.

دنیامالی ضمن قرائت بخشی از صحبت‌های روز گذشته دبیر، با بیان اینکه به شخصه پای ثابت جلسات حسابرسی بوده‌ام، گفت: اینکه ما در اوج حسابرسی بگوییم که عدم شفافیت وجود دارد، درست نیست.

وی خطاب به دبیر گفت: مگر شما به تازگی رییس کمیسیون شده‌اید و اگر فساد همه شهرداری را گرفته، چرا یکهو از خواب بیدار شدید که بعدا در مصاحبه‌تان بگویید همه در خواب هستند! و بهتر است به جای مخدوش کردن فضا که موجب بیان سخنانی در فضاهای مجازی علیه کل نظام می‌شود، بیایید بی‌انصافی را کنار بگذارید.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه همه چیز شهرداری درست نیست، گفت: باید دید در کنار حجم اقداماتی که در شهر صورت می‌گیرد، چه مقدار تخلف صورت می‌گیرد.

دنیامالی با بیان اینکه بارها از دبیر خواسته‌ام که یک برگ از تخلفات قالیباف را رو کند، گفت: بارها درخصوص فروش اراضی عباس‌آباد توضیحاتی ارائه شده و جای سوال است که زمین را به چه کسی فروخته‌اند؟ آیا به پسرخاله قالیباف فروخته‌اند یا به نهادی معتبر؟ این انصاف نیست و اگر دبیر می‌خواهد موضوع را پیگیری کند، همه مستندات خود را از طریق قوه قضاییه پیگیری کند نه اینکه همه چیز را زیر سوال برده و مخدوش کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی