بازدید 3456

نگران قطع رابطه با عربستان نیستیم

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تنش‌های اخیر بین ایران و عربستان تصریح کرد: ما نگران قطع رابطه با عربستان نیستیم چرا که در این شرایط آن‌ها متضرر می‌شوند نه ما.
کد خبر: ۵۵۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 05 January 2016
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی مروی با بیان اینکه عربستان تا جایی که توانسته تاکنون کارشکنی‌های زیادی داشته است،‌ عنوان کرد: این کشور با هماهنگی آمریکا حتی برای روسیه هم با به حداقل رساندن قیمت نفت، مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این عربستان هر کار سیاسی دیگری هم که می‌توانست انجام داد؛ در این شرایط(کاهش قیمت نفت از سوی عربستان) خیلی از کشورها توان تولید خود را از دست می‌دهند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: گذشته از این مساله، اتفاقات مربوط به حادثه منا، درگیری نظامی با یمن و به شهادت رساندن شیخ نمر موجب اعتراض شیعیان در سراسر جهان شده است.

مروی تصریح کرد: در خود عربستان هم بین خاندان سلطنتی الحمدالله اختلاف افتاده و خود متضرر می‌شوند. عربستان کشوری است که به تروریسم دامن زده و از آن متضرر خواهد شد. این‌ها در حالی است که این کشور نیرویی برای دفاع از خود ندارد که قلبا از آن حمایت کند؛ این کشور مانند جمهوری اسلامی نیست که مردم آن همیشه حاضر در صحنه باشند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تمام تلاشی که عربستان برای کاهش قیمت نفت داشت، ارزش نفت روبه افزایش است، افزود: به نظر من مسئولین جمهوری اسلامی با درایت برخورد خواهند کرد و باید موضع و شان بین‌المللی کشور را حفظ کنند و ارتباطات را قدرت بخشند تا آثار این قطع روابط خنثی شود.

به گزارش ایسنا؛ رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث مربوط به کنسولگری و سفارت عربستان در مشهد و تهران، گفت: سران قوا در این خصوص موضع‌گیری‌ کردند. کشور ما کشوری قانون‌مند و نظامی اسلامی است؛ برای اینکه دشمنان از این شرایط سوءاستفاده نکنند، دوستداران انقلاب و مردم باید با دولت و نظام همراهی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی