بازدید 21597

مهریه‌ای که مادرشوهر را روانه زندان کرد!

کد خبر: ۵۵۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 23 December 2015
عدم توانایی در پرداخت مهریه و ضمانت مادر شوهر به عروسش، وی را راهی زندان مرکزی اراک کرده است.

به گزارش ایسنا، مریم خانم مادرشوهری است که از خرداد ماه سالجاری به دلیل ضمانت از چک‌های پرداختی به عروسش در زندان مرکزی اراک تحمل حبس می‌کند.

«آش نخورده و دهن سوخته» مصداق بارز حکایت این مادر است که به دلیل اختلافات زناشویی پسر و عروسش در آستانه طلاق و به اجرا گذاشتن مهریه 110 سکه‌ای زوجه پس از توافق انجام شده، از سوی ریش سفیدان فامیل مبادرت به صدور 5 فقره چک با مبالغ معین می‌کند.

پس از ثبت واقعه طلاق و جدایی کامل زوجین هرچند «محمد» فرزند آخر این خانواده تمام هم و تلاش خود را برای پاس کردن چک‌های صادره از سوی مادرش می‌کند اما در این مدت پیش از حبس مادرش (ضامن) تنها موفق به تامین مبالغ سه چک صادر شده به ارزش 30 میلیون تومان شده و بابت چک های بعدی با وجود فروش بسیاری از اسباب زندگی و قرض از پدر و دوستان، ناتوان از پرداخت می شود و در عین ناباوری خانواده، مادر با حکم جلب عروس خود روانه زندان می‌شود.

به قول فرزند همین مادری که در مدت حبس 6 ماهه مادرش حتی یک بار روی ملاقات با وی را نداشته و اجازه رفتن برای دیدار با مادرش را به خودش نداده، می گوید که همه ماجرا از شکستن یک بشقاب شروع شد. نه اینکه همسر و مادرم پیش از آن اختلافی با هم نداشتند، اما افتادن و چند تکه شدن بشقاب گرد و با قیمت خانه پدری توسط همسرم بهانه همه این اتفات تلخ و باورنکردی شد.

رهی با اشاره به اتفاقات پیش آمده برای پدرش گفت: شاید از بین رفتن شیرازه زندگی من و همسرم و آبروریزی‌های به وجود آمده در قبال مادرم که تا پیش از این در بین اهالی محل و فامیل اعتبار و جایگاهی خاص داشت، عود کردن سیاتیک کمر پدرم بود که بدون اغراق می توان گفت 99 درصد آن به دلیل فشارهای زیاد عصبی در پی رفت و آمدهای زیاد او و مادرم به شعبات مختلف دادگاه بود.

وی که خودش را مقصر اصلی همه این ماجراها می‌داند، ادامه داد: شاید اگر از همان اول در انتخاب شریک زندگی خودم نصیحت و مشورت‌های مادرم را گوش داده بودم کار به این جا منتهی نمی‌شد. نمی‌دانم آخر مادرم چرا باید الان مکافات کار من را پس بدهد.

شرایط آزادی این مادر هرچند با اخذ گذشت از بخش کمی از مبلغ بدهی فرزندش تسهیل شده و مبلغ 30 میلیون تومان هم از مجموع بدهی به شاکی پرداخت شده اما برای مختومه شدن پرونده مبلغی معادل 50 میلیون تومان نیاز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۲۴
مادرشوهری که نتونه یه بشقاب شکوندن غیر عمدی رو ببخشه .....
بشقابه عتیقه بوده؟!
چه عروسای خوبی خدا حفظشون کنه!!!!!
لعنت به اين قوانين دست و پا شكسته نظام اجرايي كه اينجور مواقع عاجز ميمونه
دوست من به دليل حرص و طمع همسرش سه ساله تو زندانه اونم به خاطر مهريه اي كه هيچ مهري بين اون و همسرش نبوده!!! اينم عاقبت ازدواج خانمهايي كه چشم به اموال دارن...
تا زمانیکه قوانین قضائی ما بدون دوراندیشی وضع میشه، می بایست همین انتظار رو هم داشت ،مهریه بیشتر عامل سوء استفاده هست، هیچ جای دنیا
به اندازه ایران، ازدواج کردن سخت نیست
کاری نکنید که همسرتان دنبال بهانه باشد چه مرد چه زن.
کسی که پول ندارد نباید ضامن شود.
حالا چرا به ملاقات مادرت نمیری؟
واقعا نمی دانی چرا مادر شما باید تاوان کار شما را بدهد؟
وقتی نداری برای همسرت خانه جدا بگیری برای چی 110 سکه مهریه می کنی؟
دوره آخرزمان است دیگر
بشقاب گرد و با قیمت خانه پدری یعنی چی؟
اش نخورده و دهن سوخنه یعنی چی این وسط؟برای پسرش زن گرفته چه اشی می خواسته بخوره؟
همسر ازاری اصلا خوب نیست.
زندان برای مهریه؟؟!!
خیلی مسخرست!
مگه شوهر برده هست؟
دولت و قوه قضاییه و مجلس باید با کمک هم جلوی این ماجراهای مهریه و زندان و دادگاه مهریه و .... رو بگیره.
اقا اصلا من یک سوال دارم.
چطور پزشک برای قصور در کار در مجلس تصویب میشه که زندان نباید بره اما مثلا یک مدیرعامل (حتی شرکت کوچک) که نون چند کارگر و مهندس و ... رو که هرکدام ممکنه سرپرست حداقل یک نفر دیگه باشن رو میده بابت مهریه میندازین زندان اونوقت به خودش و خانواده خودش و خانواده چند نفر دیگه آسیب برسه؟؟!!
این قوانین قرون وسطایی باید هرچه سریع تر اصلاح بشه.
حالا مثال بالا فقط یک مثال بود. دهها مورد دیگه ممکنه پیش بیاد با این قوانین نا صواب.
انسانیت و شرف از بین رفته و ازدواج مثل یک معامله 2 سر باخت هست
کی میخاد دولت فکری به حال مهریه های خارج از توان داماد بکند؟ باید مهریه طوری باشد که زوج بتونه اون رو پرداخت کنه نه این که زندگی اش رو به باد بده و اون رو به زندان بندازه!
مقصرپدرومادرهاهستندکه باوجودتجربه زندگی ومشاهده وضعیت جامعه وفرزندشان
بازهم مرتکب اشتباه بزرگ مهریه بالا می شوند.
بقیه حواسشون راجمع کنند.برای فرزندشان مهریه سنگین انتخاب نکنندکه
عامل مهمی دراختلاف وجدایی وبدبختی خانواده هاست.حالابازنشنوید؟!
بعد میگن جوونها ازدواج کنند این مسئله مهریه نا عادلانه هست که یک نفر بیاید و سرمایه عمر یک خانواده را صاحب بشود .این قانون نصف نصف که در آمریکا و اروپا داره اجرا میشه خیلی منطقی تره و گرنه باید شاهد عدم ازدواج جوانان به صورت بیشتر از حالا هم باشیم.
چک مدت دار که حکم جلب نداره
چرا باید اوقات دادگاه های ما و بودجه ی زندان صرف بی توجهی افراد ب امر ازدواج یا بی تعهدی نسبت ب پرداخت بدهی صورت پذیرد. تاوان هزینه ی زندان اینان را ک نباید مردم بدهند. باید هزینه زندان را همین طلبکاره بده ، بعد زمان تسویه با بدهکارش تسویه کنه مردم چ گناهی کردند ک از سرانه آنان هزینه گردد. با ور کنید این امر قانونی بشه نیمی از زندان ها خالی میشه
چرا یک بار برای همیشه مشکل مهریه رو حل نمی کنید؟ آخه چرا این همه جوانها و خانواده هاشون باید از این قضیه متاثر بشن؟
آخه بچه ؛ نونت نبود آبت نبود زن گرفتنت تو این دوره زمونه چی بود هم خودتو بیچاره کردی هم مامانتو هم خانواده تو ؛ فقط برا حاج خانم خوب شد با پول مهریه یه شاسی بلند سوار میشه حالشو میبره میگی نه نگاه کن
مگه چکها وعده دار نبودند یعنی مدت دار؟؟؟ چک مدت دار که کیفری ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست