بازدید 127868

زنگ خطر هیاهوی پسر ۱۳ ساله در تلگرام

طی روزهای اخیر کلید واژه‌ای که به شکل باورنکردنی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به چشم می‌خورد، «نوجوان 13 ساله» است و هرکس از زوایه نگاهی به پردازش این موضوع می‌پردازد!
کد خبر: ۵۵۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 18 December 2015
این روزها حضور در فضای مجازی دیگر منحصر به نسل جوان نیست، زیرا کودکان و کهنسالان هم از این قافله عقب نمانده‌اند و همه آغوششان را در برابر پمپاژ اخبار، اطلاعات و سوژه‌های گوناگون که با سرعتی باورنکردنی در حال تزریق به شبکه‌هایی همچون «تلگرام» است باز کرده‌ اند و در این بین نگرانی‌ها پیرامون آسیب‌های فرهنگی این عرصه جدی‌تر می‌شود.

به گزارش ناطقان، طی روزهای اخیر کلید واژه‌ای که به شکل باورنکردنی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام به چشم می‌خورد، «نوجوان 13 ساله» است و هرکس از زوایه نگاهی به پردازش این موضوع می‌پردازد!

ماجرا مربوط به نوجوانی است که اقدام به تهیه ویدئویی از پیکر برهنه خویش کرده و با توجه به شرایط «خاص» فیزیکی‌اش، تبدیل به سوژه‌ای برای عموم مردم شده است.

اگرچه هنوز ایرانی‌بودن این «نوجوان» قطعی به نظر نمی‌رسد، اما اولین زنگ خطری که از این مسأله شنیده می‌شود، غفلت خانواده‌هایی است که بدون هیچ نظارت و محدودیتی بستر ورود فرزند نابالغشان را به فضای مجازی فراهم کرده‌اند و پاره‌تنشان را با دستان خویش به وادی ناکجاآباد سوق می‌دهند.

از آن تأسف‌بارتر، آن دسته از انسان‌های به ظاهر بالغی(!) هستند که با دیدن چنین ویدئویی، شور و شعف تمام وجودشان را فرامی‌گیرد و برای به اشتراک گذاشتن آن با دیگر گروه‌ها و دوستانشان، از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند.

به‌واقع به کجا می‌رویم؟ و آیا به این فکر خواهیم کرد با آسیب‌های جبران‌ناپذیری که خودمان به حریم فرهنگی کشورمان وارد می‌کنیم، در روزگاری نه چندان دور فرزندان ما اولین قربانیان این سقوط اخلاقی خواهند بود؟

بیاییم یکبار هم که شده خودمان در دفاع از «شرافت و فرهنگ ایرانی» به‌عنوان مدعی‌العموم بپاخیزیم و بدون شک کارآمدترین برخورد «عمومی» با چنین رویدادهای «ضدارزشی» بایکوت آن توسط خود مردم است و نه اینکه ما هم به‌عنوان عاملی در نشر چنین «خفت‌هایی» سهیم شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۶
انتشار یافته: ۴۰
تحلیل بی ارزش و کاملا احساسی
پاسخ ها
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
شما بفرما تحلیل با ارزش بنما... اگر مطالب بالا رو خوب میخوندی و همچنین سرتو از برف بیرون میکشیدی متوجه فاجعه فرهنگی که جامعه مان را در بر گرفته می شدی.
احسنت، حق مطلب رو اداء كرديد
شرافت و فرهنگ جای خود را با ارزشهای دیگری عوض کرده است
مردم بي فرهنگ شدن
كشور بي فرهنگ شده
زوال تمدن همينه ديگه
باسلام . خدمت مدیریت محترم سایت وزین تابناک عرض ادب و احترام دارم .لازم به ذکر است همان گونه که در این مقاله نیز اشاره رفت پاسداشت شرافت و فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی لازمه بازنگری مجدد در مقوله فرهنگ کهن ایران زمین است . تعریف و ترویج فرهنگ متناسب با نسل امروز و قرائت نوینی از فرهنگ با آگاهی بخشی از طریق تعلیم و تربیت بنیادین و ریشه ای می تواند برای حفظ اصول ارزشی و نهادینه کردن فرهنگ انسان ساز موجبات برون رفت از بحران های اخلاقی پیش رو را فراهم سازد .
پاسخ ها
دیرآشنای دردمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
روشنفکر انگلوفیل بجای بازنگری در فرهنگ کهن ایرانی بیائید توجه به آموزه های دین مبین اسلام را مدنظرقراردهیم تا همه خیالشان راحت باشد
به نظرمن که خیلی بد بود
این بچه بجای اینکه فکرش و حواسش به چیزای دیگه باشه به این چیزا ها فکر میکنه .
جای بسی تاسف داره
من این کلیپ رو ندیدم فقط در حد همین که شما گفتید میدونم ولی واقعا متاسفم برای کسانی که چنین چیزهایی رو که قیافه شخص کاملا معلومه نشر میدن وکانالهایی که این کاررو میکنن واقعا انسان نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
بهتر که کلیپ رو ندیدید وگرنه....
تابناک عزیز آن نوجوانی که این کار را کرده ، اگر در تلگرام هم نبود در خفا مرتکب کار های غیر اخلاقی می شد . تلگرام فقط وسیله ایست برای علنی کردن انحرافات اخلاقی . مشکل در تربیت نسل جوان است . به این نسل مرز بین اخلاق و بی اخلاقی یاد داده نشده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
بهترین نظر و عالی ترین جواب از این دوست عزیز بود. بقیه اصلا" تو باغ نیستن.
متشکرم از این دوست عزیز
هر روز يك سوژه جديد،،، ما مردم دنبال چي هستيم؟،،، لگدمال كردن ديگران به خاطر گذران زندگى و خنده اى لحظه اى،،،
اره ولله,من بارها عکس,فیلم یا مطالبی واسم اومده که اصلا موندم اینارو مردم با چ انگیره ای منتشر میکنند,و فقط غبطه میخورم که چی به سرمون اومده
پاسخ ها
دیرآشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
پسرم مهدی جان محل استفاده از واژه غبطه اینجانیست لطفا از واژه حسرت استفاده کنید.
بنظر من .... ما باید فرهنگ سازی کنیم و زیر ساخت ها رو درست کنیم
آدم بمیره و این همه بی شرمی رو نبینه .
جالب بود
تباک تو هم به پرداختن به این موضوع داری به نشر ان کمک میکنی!
ایشان یک پسر بچه ی سعودی و عرب هست به نام ناصر الفیصل که اسمش رو در گوگل سرچ کنید متوجه میشید.
با سلام به همه:منم این کیلیپ رو دیدم دلیل اینکه صحت نداره اینه که الان همه این فیلما رو با نرم افزار های جدید می سازن تلویزیون یه برنامه داره به نام افسانه زدایان یکی از این برنامه ها در مورد راه رفتن رو آب بود که ثابت کردن امکان نداره بشه رو آب راه رفت. واقعا یه پسری که به سن بلوغ نرسیده نمی تونه از یه فیزیک غیر معمول برخوردار باشه.امید وارم جامعه به سمت تعقل و واقعیت پیش بره.
دیگه نمیشه هیچ کنترلی داشته باشیم روی چیزهایی که بچه هامون میبینن ( بهشون نشون داده میشه) و خواسته و ناخواسته باهاش مواجه میشن . انقدر که تو جامعه همه گیر شده و قبحش ریخته شده. ما که سریال ماهواره ها رو هم نگاه نمیکنیم ولی بچه من داستان تمام سریال ها رو میدونه و هنرپیشه هاش رو هم میشناسه چون دوستاش تو مدرسه همه رو مو به مو برای هم تعریف میکنن. اینم یه نمونه ش که شما گفتید . یکی به ما بگه چه جوری بچه هامون رو از این مسائل دور نگه داریم؟؟؟
متاسفانه این نشأت گرفته از این تفکر است که " مطلبی را زودتر از همه دیده و به دیگران ارسال کند " برای ما یک افتخار محصوب شود بدون اینکه به معنی و نتیجه اخلاقی و انسانی آن بیاندیشیم.
باز هم مردم باید توبیخ شوند. متهم به بی خیالی شوند و هزاران تهمت دیگر!! چرا از کسانی نمی گویید که سالها افسار فرهنگ این کشور به دستشان بوده و فرهنگ ایرانی را همچون یابوی میراثی به هر دشتی کشانده اند و اینک که آن یابوی میراثی چموش شده است، مردم را و باز هم مردم را متهم می کنید. مدیران این همه سازمان های دولتی و غیردولتی (بزرگتر از دولت) کجایند؟ چرا کسی از آنها نمی پرسد؟ اگر پرسیده شودف آیا پاسخ خواهند داد؟
روزانه ميليونها اطلاعات پزشكي و علمي تو سط اين نرم افزار بدست علاقمندان ميرسد حالا بياييد و اين يك خركت غير اخلاقي را كه من هنوز نميدانم چيست را دوباره بهانه كنيد براي انسداد تلگرام
اشاره درست و به جایی داشتید. واقعاً این مسائل در فضای مجازی خصوصاً توسط متولدین دهه 70 و کوچکتر بیداد می کنه.
نابالغ؟؟؟ اون نابالغ بود تازه ! اگه بالغ بشه كه يه تنه بفرستيمش به جنگ داعش
درود بر شما
متاسفانه از زنگ خطر گذشته دیگه! فرهنگی باقی نمانده. برای مثال در همین مورد شخصا در هر گروهی که عنوان کردم خواهشا این مطلب را نشر ندهید، سیل توهین ها و ناسزا ها به سمتم روانه شد. بهرحال از جامعه ای که تا مغز استخوانش پوچ شده، انتظاری بیش از نیست. جامعه ای که افکار جواننش یا ارضای امیال جنسی است یا راه های رسیدن به پول از هر راه و با هر روش کلاهبرداری!
به خاطر حفظ ایران، به خاطر حفظ اخلاق، به خاطر حفظ خانواده، به خاطر حفظ جوانان، به خاطر حفظ نوجوانان، به خاطر حفظ ادب، به خاطر حفظ حریم ها، به خاطر احیای مردانگی که مرده است، به خاطر احیای تعصب که مرده است ، به خاطر احیای غیرت که اثری از آن نمانده، به خاطر احیای همه ی خوبی های از بین رفته و برای مرگ رذالت های نوین، تلگرام و شبکه های اجتماعی را دولت، باید شجاعانه و بدون ملاحظات، فیلتر کند و گرنه همه ارزش ها، به زودی خواهند مرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
شبکه های اجتماعی کاربردهای مفیدی هم دارن. مثلا فرض کنید پدر و مادری فرزند محصلی در خارج از کشور دارن. ارتباط با فرزندان با استفاده از این شبکه ها خیلی راحت تره و هزینه هاش هم کمتره. به خصوص اینکه برخی از اونها قابلیت مکالمه تصویری رو هم دارن.
خود تو هم با أين خبر در نشر موضوع دخالت داشتي ، خيلي ها خبر نداشتن ،مشتاق شدن كه ببين جيه موضوع!!
فرهنگ ایرانی خیلی وفت دفن شده وبه تاریخ پیوسته برگشتنش محال وتلاش برای احیای آن بیهوده بنظر میرسد
دیر خبرو گذاشتی. بهرحال آن پسر نوجوان سعودی است که سعودی ها و وهابی ها از این کلیپ برای توهین به ایرانیان استفاده می کردند.
شما این رو گذاشتی که کسایی که نمی دونن برن سرچ کنن و ببینن؟ من که شخصا نمی دونستم و دونستنش هم اصلا برام مهم نبود و نیست.
جامعه ما تو شرایط خاصیه٬ متاسفانه آمار افرادی که از اینترنت برای مطالعه و تحقیق بهره می برن به نظر من به ۲ درصد محدود میشه .شبکه های اجتماعی حتی وضعو بدتر هم کرد.
با این خبر بقیه مردم هم کی بی اطلاع هستن میرن دنبال موضوع تا قضیه رو دریابند
لطفا زود قضاوت نکنید. غم انگیزتر اینه که ممکنه افرادی مجبورش کرده باشن که این کار رو بکنه. اگر این فیلم برای ایران بوده، امیدوارم پلیس پیگیری بکنه نکنه این نوجوان ربوده شده باشه.
این فرد شهروند عربستان است و ایرانی نیست .
به نظر من بجای محکوم کردن ،متهم کردن، پیداکردن مقصر بفکر راه حل باشیم.
یک پیشنهاد برای رفع این مشکل و مسائل مشابه اینه که سیستم فیلترینگ و ترویج فضایل و رذایل اخلاقی از طریق شبکه های اجتماعی، را به نظارت مردم واگذار کنید.
نوشتن نرم افزاری مشابه تلگرام با قابلیت امتیاز دهی و فیلترینگ خودکار کمتر از 100 میلیون هزینه دارد و هزینه های نگهداری را هم از بودجه فرهنگی میشه تامین کرد ولی مشکل اینجاست که کسانی که مسئول این امور اند بنا به دلایلی پیگیر نیستند.
دعا کنید ان شاء الله طرز فکر مدیران درست شود .
یا حق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار