بازدید 5615
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد

۱۳ مدرسه تک دانش‌آموزی در کهگیلویه وبویراحمد

به دلیل فاصله ی زیادی که بین روستاها وجود دارد ۱۳مدرسه ی یک دانش آموزی در روستاها داریم و از این نظر ما گران ترین آموزش و پرورش را داریم .
کد خبر: ۵۵۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰ 18 December 2015
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد:تمام خدماتی که به روستائیان در کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده مربوط به پس از انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، پژمان نیک اقبالی در جلسه شورای اداری گچساران که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و هیئت همراه وی، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت : استان کهکیلویه وبویر احمد یک درصد از جمعیت و یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد .

مهندس نیک اقبال افزود : استان کهکیلویه وبویر احمد اگر چه یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد ولی از پزاکندگی روستاها بر خوردار می باشد و این پراکندگی روستاها دچار مشکلات زیادی شده به طوریکه ما به دلیل اینکه روستاها باهم فاصله ی زیادی دارند مجبور به گران ترین خرج ها هستیم

نیک اقبال ادامه داد : به دلیل فاصله ی زیادی که بین روستاها وجود دارد ۱۳مدرسه ی یک دانش آموزی در روستاها داریم و از این نظر ما گران ترین آموزش و پرورش را داریم .

معاون استاندار به هزینه بالای خدمات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و اظهار کرد : در استان ما سه برابر هزینه استان به راه اختصاص پیدا می کند وگران ترین راه را می سازیم آن هم به دلیل توپو گرافی جاده ها می باشد و ما گرانترین بهداشت را داریم آن هم به دلیل پراکندگی بین روستاها می باشد. فاصله برخی روستاها بیش از ۴۰۰کیلو متر است از جمله روستای پیچات در شهرستان باشت ویا محور مارگون به سیلو کلوار که حدود ۱۱۰کیلومتر می باشد و دارای محور خاصی است و از جاده ای گران قیمت است.

وی در ادامه افزود: تمام خدماتی که به روستائیان در کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده مربوط به پس از انقلاب اسلامی بوده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی این استان غرق در محرومیت و نبود امکانات بود.

نیک اقبالی به خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان اشاره کرد و بیان کرد : از بین چندین روستا فقط ۳۰ روستا بود که برق داشتند ولی الان به برکت جمهوری اسلامی به ۱۷۰۸روستا رسیده است ، قبل از انقلاب فقط یک روستا گاز داشت ولی الان ۴۶۱روستا از برکت گاز بهره هستند و آبرسانی در آن زمان ۱۸روستا ولی الان ۱۴۷۰روستا دارای آب شرب سالم می باشند.

نیک اقبالی تصریح کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان سوال اساسی دارند که چرا با وجود اینکه استان ما از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و دارای منابع انرژی نفت و گاز بوده از امکانات مناسب محروم هستند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ذخایر نفت و گاز و دارای نیروی انسانی مستعد بوده ولی متأسفانه این استان دارای محرومیت‌های بسیاری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار