بازدید 8041

واکنش شدید آی‌پک به قطعنامه شورای حکام

لابی صهیونیستی «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» در بیانیه‌ای، قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده پی ام دی ایران را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 16 December 2015
لابی صهیونیستی «کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» در بیانیه‌ای، قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده پی ام دی ایران را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیانیه لابی صهیونیستی آی‌پک درباره مختومه شدن پرونده اقدامات هسته‌ای گذشته ایران ادعا شده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی این پرونده را بست که مدارک مشکوک بیشتری را درباره برنامه هسته‌ای ایران کشف و سرسختی بیشتری از سوی این کشور مشاهده کرده بود.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: آژانس می توانست توصیه کند روز اجرا تا زمانی که ایران وظیفه توضیح فعالیت های غیرقانونی هسته ای خود را اجرا کند، به تعویق بیفتد. این تصمیم آژانس منعکس کننده آغازی بر فرایند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک است.

لابی صهیونیستی آی‌پک در ادامه ادعا می‌کند: در بیش از یک دهه گذشته، ایران بارها اطلاعات حساس را از آژانس دریغ کرده است و به طور پایدار به دروغ فعالیت های تسلیحات هسته ای خود را با وجود مدارکی که عکس آن را نشان می داد انکار کرده است.

در بیانیه مذکور ادعا شده است: ایران شماری از بازرسی های رسمی آژانس را رد و در واکنش به بسیاری از بازرسی های دیگر پاسخ های ناقص و فریب کارانه ارائه کرده است. به علاوه، آژانس به مکان ها و افراد مشکوک تنها دسترسی محدود داشته است.


در پایان ادعاهای بی‌اساس مطرح شده در این بیانیه آمده است: شورای حکام آژانس با بستن پرونده ابعاد گذشته نظامی برنامه هسته ای ایران و در نتیجه تن دادن به پاسخگویی ناکامل ایران، اعتبار خود را کاهش می دهد و این چشم انداز را که ایران در آینده به برجام پایبند بماند تیره می کند.  آمریکا باید خواستار آن شود که آژانس مدارک جدید درباره اقدامات ناقض ایران را بررسی کند و درباره پایبندی این کشور به برجام حداکثر هوشیاری را بخرج دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست