بازدید 129844

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

این نگاه همراه با تأسف، صرفاً به واسطه سطح سواد این چهره‌ها نیست، بلکه به واسطه تأثیرگذاری این چهره‌ها با وجود این سطح سواد محدود است. در واقع نگرانی از بابت کم‌سوادی چهره‌هایی چون قریشی وجود ندارد، بلکه نگرانی از دو میلیون و صد هزار دنبال کننده صفحه اینستاگرام قریشی است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از آنها طرفدارانش هستند.
کد خبر: ۵۵۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 14 December 2015
دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟
گفت‌وگوی تازه یک بازیگر زن سینما با یکی از مجریان تلویزیون و پاسخ‌های عجیب این بازیگر به برخی از بدیهی‌ترین پرسش‌های قابل تصور، در حالی به بحث روز بدل شده که سوای دانش این چهره و نظایر او، موقعیت اجتماعی که با تکیه بر این سطح از سواد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به دست آورده، محل تأمل است.

به گزارش «تابناک»، سحر قریشی در برنامه دید در شب با اجرای رضا رشیدپور، با پرسش‌هایی مواجه شد که با صراحت به آنها پاسخ داد و همین موضوع بسیار چالش‌زا بود. سحر قریشی در مواجهه با تصاویر چهره‌هایی که مقابلش قرار می‌گرفت، «کوئنتین تارانتینو» نویسنده، کارگردان و بازیگر سرشناس سینمای آمریکا را نشناخت و همین اتفاق درباره «فرانسیس فوردکاپولا» کارگردان پدرخوانده نیز اتفاق افتاد.

رشیدپور از نشان دادن چهره «فوردکاپولا» به قریشی گفت که این چهره کارگردان سه گانه پدرخوانده است که قریشی این بار «فوردکاپولا» را با آل پاجینو اشتباه گرفت و گفت: «چقدر پیر شده است»، تا در ادامه این بازی، رشیدپور چهره «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را به او نشان دهد و سحر قریشی طبیعتاً این چهره را نیز نشناسد.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟

مجری برنامه دید در شب از این موقعیت استفاده کرد و به قریشی گفت: «خانم، ایشان آقای وینچستر برنده اسکار بهترین بازیگری هستند. چطور نمی‌شناسید؟». در ادامه وقتی قریشی کاملاً این گفته رشیدپور را پذیرفت و اصراری بر سوادش ننمود، رشیدپور از شوخی‌اش و دست انداختن این بازیگر سینما و تلویزیون پرده برداشت. با این حال جالب‌تر از همه اینها، نشناختن محمدسرافراز رئیس صداوسیما بود؛ در واقع قریشی هنوز رئیس مجموعه‌ای که در آن به شهرت رسیده را نیز نمی‌شناسد.

البته این گفت‌وگو، با سخنان تأسف آور دیگری نیز همراه بود، ولی شاید هیچ بخشی تأثربرانگیزتر از دیالوگ‌های فوق نبود؛ دیالوگ‌هایی که نشان می‌دهد سطح سواد عمومی و آگاهی از مسائل روز کشور نزد برخی چهره‌های مطرح کشورمان تا چه حد پایین است و حتی این چهره‌ها شناختِ حداقلی در خصوص حوزه تخصصی‌شان یعنی سینما نیز ندارند.

این نگاه همراه با تأسف، صرفاً به واسطه سطح سواد این چهره‌ها نیست، بلکه به واسطه تأثیرگذاری این چهره‌ها با وجود این سطح سواد محدود است. در واقع نگرانی از بابت کم‌سوادی چهره‌هایی چون قریشی وجود ندارد، بلکه نگرانی از دو میلیون و صد هزار دنبال کننده صفحه اینستاگرام قریشی است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از آنها طرفدارانش هستند.

دو میلیون طرفدار سحر قریشی، از چه الگو می‌گیرند؟
شاید این حجم طرفداری و همراهی با چنین چهره‌ای را بتوان در کنار مخاطب محدود نخبگان و نوابغ حال حاضر ایران قرار داد که کتب شناخته شده ترین آنها از چند ده هزار نسخه فزونی نمی‌رود و شاید اگر در چنین فضاهایی حضور یابند، مخاطبشان در خوشبینانه ترین برآورد از چندصدهزار تن فزونی نیابد.

یک نگاه کلی به مخاطبان این بازیگر و چهره‌هایی نظیر او به مدد جادوی تصویر یک شبه ره صدساله را پیموده‌اند، نشان می‌دهد که قریب به اتفاق طرفدارانش از طبقه نوجوان و جوان هستند و گروه سنی که علاقه مندی‌ها و سبک زندگی امثال قریشی را پی می‌گیرد، در رده سنی 12 تا 25 سال قابل تعریف است.

با این حال تلخ ترین بخش ماجرا ـ که نمی‌توان از کنارش به سادگی گذشت ـ این است که بخشی از این طیف سنی نیز سبک زندگی و معلوماتی شبیه به قریشی دارند. در واقع قریشی را می‌توان در جمعیت آماری قابل توجهی مشاهده کرد. به همین دلیل اینکه تصور شود چنین عارضه‌ای در این بازیگر محدود شده، یک خیال خام خواهد بود. آنچه سحر قریشی نمایندگی کرد، واقعیت تلخ و تصویری از یک گروه است که در آینده کشور آثار پررنگی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵۸۴
انتشار یافته: ۱۶۴
چرا یک بازیگر ایرانی حتما باید با سینمای غرب آشنا باشه؟ یعنی سینمای غرب ملاک ماست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
سینمای غرب آشنا باشه؟؟

کسی که دو تا فیلم ندیده چطور می تونه اسم خودشو هنر پیشه بذاره.

من بازیگر نیستم به سینما هم علاقه ی زیادی ندارم اما تارانتینو و کوپولا و آل پاچینو رو می شناسم. چون 0 و 1 سینما اینها هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
نمی گه باید. میگه تو حوزه تخصصی خودش هم اطلاعات زیادی نداره. یعنی اصلن تخصصی نداره. به مدد چهره و رانت خودش رو مطرح کرده. حالا این آدم دو میلیون طرفدار داره که قطعا روی درصدی از اونا تاثیر میذاره. نتیجه کلی اینکه عده زیادی از هم وطنان کاری می کنن که توش تخصص ندارند. یعنی وضعیت الانمون نتیجه ذره ذره این رانت ها و پارتی بازی هاست که رسیدیم به این نقطه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
رعیس صدا و صیمای خودمون چی ؟ اون روهم نباید بشناسه؟
جوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
چي گفتي رحييييييم
رحیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
خجالت بکش اینم شد حرف؟ کسی که در یک حرفه مشغول به کار هست نباید بزرگان حرفه خود را بشناسه؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
مثل اینه که یه نماینده مجلس مثلا اوباما رو نشناسه!!!
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
عبدالرحیم جان تابناک میگه چرا ملاک و الگوی جوانان ما چنین افرادی باید باشند افرادی که شاید مسیرهای خطرناکی رو پیش پای نوجوانان و جوانان بذارند...
رحیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
سینمای غرب سینمای دنیاست
HH
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
ناشناس 11:52
تو دیگه چقدر بیسوادی.این چه طرز نگارشه؟!!!!
جوگیر شبکه های اجتماعی شدی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
همانطور که مهندس ما،پزشک ما و... باید با علم و تکنولوژی غرب آشنا باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
وقتی یک از کاندیدهای ریاست جمهوری سال 92 عکس یک معدن روباز در آمریکا رو نمی تونه تشخیص بده تازه اسمش هم دکتره دیگه از این بنده خدا چه انتظاری داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
پ نه پ مبخوای دیالوگهای اخراجیا رو از بر بگه
ما مردم در حال گذار اجتماعی،سیاسی و فرهنگی هستیم،،، جای نگرانی نیست نویسنده محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
گذار از چاله به چاه؟؟

چرا نگران باید بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
در حال گذار بی فرهنگی بی خیالی بی هویتی هستیم . کسی که چون از خبرهای بد ناراحت میشه نمی خواد بشنوه راحت............. خوب این افراد تو جامعه نقششون چی هست ؟ فقط طلبکار ومنتقد؟ همین ؟
جستجوگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
گذار(به لحن جناب خان بخوانید).گذار یعنی چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
من که طرفدارشم. خدایی طرفدارما. اوووف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
گذار از اخلاق و کارهای نیک به بی اخلاقی و کارهای زشت.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
جامعه ما در حال پوست انداختنه،درک ما در سال 94 با سال 84 متفاوته، من طرفدار ایشون نیستم،شاید حتی یک فیلم هم از ایشون ندیدم، اما نباید یکباره به کسی اینطور حمله کرد.
حقیقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
رحیییم!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا ازت انتظار نداشتم
تقصیر این بندگان خدا نیست تقصیر شما رسانه هاست که این افراد نابغه رو برجسته میکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
تو رسانه ها بگرد ببین اسم رضا امیر خانی بیشتر هست یا سحر قریشی. قطعا امیرخانی.

نه خیر. مردم دنبال رسانه های زرد هستند.

تو رسانه های زرد هم این بی سوادا به خاطر چهرشون بیشترند
دنبال کننده های ایشون، دنبال مغز ایشون نیستند که!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
هزار لايك
دنبال چي هستند؟
اينجا نمي شه گفت!!!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
به به احسنت به این کامنتت
یه لایک با یه قلب تقدیم به شما
ناشناس
| Romania |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
آفرین. بهترین نظر ممکن بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
پس دنبال چی هستند ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
بسیار هوشمندانه گفتیا. آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
بسی معنای نغز در این جمله مستتر می باشد!!!
بسی لایک!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
هرچی لایک میکنم سیر نمیشم!
باید ...
Iman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
کسایی که میرن تو اینستاگرام ایشون رو فالو میکنند همون هایی هستند که خانم جنیفر لوپز وامثالهم رو فالو میکننند امیدوارم مطلب رو درک کنین!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
مشکل همینه که همه ی مردم دنبال همین اند
اصلا جای تعجب نداشت!! اکثر چهره‌ها سطح سواد و آگاهیشون حتی کمتر از این حد هم هست!! ولی متأسفانه این ما مردم هستیم که با به‌به و لایک‌هامون بی‌خود و بی‌جهت یه کسی رو بزرگش میکنیم!!! حالا این که خوبه، بعدها توقع‌مون می‌ره که اینان الگوی ما و فرزندان ما بشن!!!! (اینو کجای دلم بزارم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
کاملا...
ایشون که عضو پژهشکده دانش های بنیادین نیستند، بازیگرند. توقعی نمیره ازشون. شما ببینید چرا بازیگر رو به عنوان الگو انتخاب می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
منم عضو پژوهشکده دانش های بنیادین نیستم ولی آل پاچینو رو میشناسم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
برای شناختن کاپولا و پاچینو باید عضو پژوهشکده دانشهای بنیادین شد ؟؟؟؟؟؟ شناختن اینها در حوزه تخصصی هر هنرپیشه ای هست. البته از نظر شما مشخص است که از نظر معلومات دست کمی از این هنرپیشه ندارید.
خب امثال اینا صرفا بابت چهرشون تو چند تا سریال و فیلم دست چندم، نقش ایفا کردن.

2 میلیون دنبال کننده هم باید رک نگم، دنبال چیز دیگری هستند.

خیلی چیز های دیگه هم هست که قابل گفتن نیست
اگر اظهار فضل میکرد و کلمه های قلمبه و سلمبه را میگفت و مدارک جعلی را ارائه میکرد خوب بود ؟ همه چیز را راست گفته است. خیلی هم متشکریم
لطفا همه جوانان را هم مشابه ایشان تصور نکنید.
آیا همه سیاستمداران را هم میتوان مانند آقای x , y و .. تصور کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
اونجوری خالی میبست که بدتر بود ، بیشتر گندش در میومد
بی سوادی مملکت را گرفته از کاسبان بیرون تا فارغ التحصیلان و مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
قبل از بی سوادی، بی ایمانی و بی فرهنگی کشور را برداشته، وقتی پزشک مملکت بخیه از صورت کودک بخاطر پول دستور میده بردارن دیگه چه انتظاری از یک هنرپیشه دست چندم !!!!!!!!!!!!
با سلام

تا کی خودمان واقعیت ها را نبینیم.

بهتر است مشخصات این 2 میلیون نفر را بررسی کنیم مگر غیر اینه که اکثریت این افراد جنست مذکر دارند و جوانان زیر 30 سال

بهتر نیست در این خصوص افتای کشور پیغام های خصوصی صفحه این خانم رو بررسی کنه.

تا کی نبینیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کی نشنویم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
اعتراض دارم چرا فقط زیر 30 سال ؟
دلیل اش بی اعتمادی مردم به صدا و سیما و چرخیدن در شبکه های ماهواره است صدا و سیما اعتماد مردم را جلب کند مردم با مراجعه به آنها اطلاعات عمومی شان افزایش می بابد
دنبال کنندگان جاستین بیبر و لیدی گاگا دمبال چی هستن؟ چرا سخت میگیرید یک شخصی رو بدون اینکه هیچ گونه شناختی از یک جایگاه و شغل داشته باشه در جایی قرار دادند جواب هم گرفته دو میلیون هم فالور داره همین
اکبر عبدی هم تراشکاری خوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
چه ربطی به رشته دانشگاهی داره ؟
خ
ناشناس
| Hong Kong |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
دمبال یا دنبال؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
از همین «دمبال» نوشتن شما مشخصه
ایجاد محدودیت در همه زمینه ها بویژه هنر، ... بالاخره از یک جایی بیرون میزنه، اینکه ایشون (با هر سطحی از معلومات که برای خودشون قابل احترام) اینقدر طرفدار داره، نشون میده که ما همه یسر پیغمبر نیستیم و نمی تونیم باشیم. اسرار بعضیا برای ارسال ایرانیان زورکی به بهشت نتیجش رو باید اندازه گرفت بهضی وقتها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
شما اول اصرار رو ننویس اسرار بعد بیا برا دیگران نسخه بپیچ. در ضمن شخصی را نمیتوان به زور به بهشت فرستاد ولی اگر انسان باشی، جلوی جهنم رفتن خیلیها را میتوانی بگیری.
من همیشه اعتقاد داشتم این مردم هستن که این چهره ها را در نظر خودشان بزرگ میکنند، دری به تخته خورده و چهره ای معروف شده است ، تلویزیون هم در معروف کردن بسیاری از چهره ها نقش اساسی داشته است.
با حرف آقا حامد موافقم. خيلي سخت نگيريد
مطئنید که همه اون 2 میلیون فالوئر واقعی هستن و خریداری نشده اند؟!
تقی به تروقی میخوره الکی الکی یکی معروف میشه دلیلی به عقل کل بودن هیچگس نیست !
دلیلش اینه که وقتی رسانه با آن رسالتی که به عهده داره نمی تونه از چهره های علمی وهنری و اجتماعی مطرح استفاده کنه نتیجش این میشه. اگه میخاین از این دست اتفاقا نیفته از اهل فن دعوت کنین.ضعف از تشکیلات تصمیم گیرنده است.
این نشانه این است که مادرها بچه هایشان را فقط بزرگ می کنند و پرورش نمی دهند تا بدانند که چه کسانی می توانند الگوی انها باشند. پدر و مادرها دچار تامین اقتصاد خانواده شده اند و وقتی برای تربیت فرزندانشان نمی گذارند.. بچه ها هم همانطور که بزرگ می شوند به انحراف می روند و هر کس و نا کسی را به عنوان الگوی خودشان قبول می کنند.
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
اول اینکه تربیت فرزند فقط به عهده مادر نیست همچنین تو دنیای امروز دیگر خانواده و حتی مدرسه به تنهایی در تربیت کودکان نقش ندارند و بحث تربیت خیلی کسترده تر از قدیم میباشد پس بهتر است بدانیم که خیلی ا زعوامل در دنیای امروز بر روی رفتارهای افراد تأثیر میگذارد
آقا رحیم !!!
با این فتوای شما دیگه لزومی ندارد دانشمندان سایر علوم نظیر فیزیک و شیمی ، پزشکی و ......دانشمندان سایر ملل و غرب رو بشناسن و با آثارشون آشنا باشند!!!
سینما علم هنر است عزیز دل
هنر مند باید عالم به علم خود باشد.
گفتم حالا چی شده؟خوب بیچاره نشناخته بایدبهش بگید بی سواد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
نه بابا سواد داشت . یک کلمه یاد گرفته بود ! کاریزما !!!
این روزها کارگر ساختمونی هم حداقل آل پاچینو رو میشناسه
فقط ایشون اینطوری نیست... این یه معضل جهانیه!
شما هر جای دنیا که برید ، این به اصطلاح " celebrity" ها ، میلیون ها طرفدار دارن... و بسیاری از این افراد مشهور حتی از حداقل اطلاعات و فهم و درک بی بهره اند، طوری که آدم تعجب میکنه همچین موجوداتی برای چی اینقدر معروف شدن؟!
كي گفته اين خانم الگوست ، اينها براي سرگرمي هستند .
البته در حد يك بازيگر مورد احترام هم هستند .
خب که چی؟؟!!!!!
مگه شما بعنوان خبرنگار، خبرنگاران مطرح دنیا رو میشناسین؟؟؟.
وقتی تو کشوری که سرانه مطالعه پایین باشه میتوان انتظار دیگه ای داشت.
بنده هم بعنوان تخصصی که دارم شاید پیشینه و متخصصین این فن را نشناسم اما کارهایم با کیفیت و به موقع در حال انجام می باشد.
خیلی از بازیگیران موفق سینما به خاطر چهره مشهور شده اند و طرفداران هم دنیال تقلید از سبک چهره ایشان هستند و نه چیز دیگر!
چشم رحيم جون. دستور بفرماييد يه كورس فشرده از ترفندهاي بازيگري آميتا پاچال همراه با رقص واسه بچه ها بزاريم. اگر هم اجازه بدين يه تم تركي يا جومونگي به كل جريان بديم. اگه از شرق چيز ديگه اي سراغ داري بگو.
معلوم نیست چقدر از دارو دسته احمدی نژاد پول گرفته که بیاد تو تلویزیون اینجوری براش تبلیغ کنه
تا مردم دیگاه خود را نسبت به احمدی نژاد عوض کنند ولی این آدم (احمدی نژاد) دیگر هیچگاه نخواهد توانست نزد مردم مقبولیتی کسب کند احمدی نژاد و تفکراتش مچاله شده است و به زباله دان تاریخ افتاده است
این خبر شما یک شیطنت رسانه ای است.
این سطح اطلاعات برای ایشون عیب نیست.
اما کسانی که مسوولیت دارند و در موردش تخصصی ندارند چرا اینگونه براشون گزارش تهیه نمی کنید.
سلام لطفاٌ از ای سوالات بگذرید
بهتره در این برنامه ها بخشی را اختصاص بدهند به سوالاتی مثل واجبات روزانه شناخت از امامان و پیغمبران . این سوالات بدرد فردا میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
فردای کی ؟ شما ؟
البته ما نمونه هايي رو در سطح بالاتر هم داشته ايم كه انگليس رو جزيره اي در شمال افرقا و مدعي كشف انرژي اتمي در اشپزخانه توسط نوجوان ١٦ ساله بودند، اين بنده خدا كه ادعايي هم نكرده بود ولي اون بنده خدا مي گفت كارشناس ارشد همه رشته ها است، البته چاپ اين نظر خارج از توان شما مي باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
ای جان ! یاد خاطرات دل انگیز افتادم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
واقعا که گل گفتی
خوب این موضوع،نداشتن اطلاعات عمومی(حتی در حرفه ای که دارند)،چیز زیاد غریبی نیست،شما اگر از قهرمانان ورزشی هم سوالاتی از این دست در مورد رشته خوشون بپرسید،ممکنه جواب های عجیبی بشنوید،چون در کشور ما موضوع شایسته سالاری و انتخاب افراد در هر رشته ای بر اساس توانایی های اون ها نیست،بلکه در اکپر موارد ،راه های غیر حرفه ای باعث شده به این سطح از محبوبیت اجتماعی برسند و از اون سمت برای خیلی از مردم فاکتور های موفقیت ،بیشتر سطح ثروت افراد است که بعنوان موفقیت تلقی می شود،سوای هر نوع ضعف بدیهی که افراد فوق داشته باشند.
دنبال عکسهاشن.همین.
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!
همین!!!!
باز ما مردم احساساتیه همه چیز دونه دانشمنده بدون نقطه ضعفه قضاوت کنه همه چیز تمام با خوندن یه متن از یه سایت همه چیز تمام فضایلمون گل کرد و افاضاتمون گوش فلک رو کر کرد . این بنده خدا یه آدم مثل من و شما که کارش بازیگریه - اون هم در سطح عادی - نه میخواد الگوی من و شما باشه نه راهنمامون نه افتخارمون . من تو کار و نقش و وظیفه خودم چقدر کاربلدم و کارم درسته . آی خلق الله گر تو بهتر میزنی بستان بزن . سوزن و جوالدوز فراموش نشود
دنبال كنندگان نمايندگان مجلس وزرا وسايرين هم همين هستند مقصر اداره كنندگان جامعه ،صدا وسيما وروزنامه ها هستند، من در همين سايت شما نوشتم يارانه را به كتابخوانها بدهيد گفتيد اگر كتاب بخوانند كه ما را نمي خواهند
چرا بعضی از سایت ها مرتب این خانم را باب موضوع مطالب خود می کنند بابا ولش کنید برود .
زیاد سخت نگیرید زمان کودکی اطلاعات عمومی ما خیلی بیشتر از همسالان ما در این زمان بوده و این روند همچنان ادامه دارد ! از دخترم که کلاس اول دبیرستان میپرسم پایتخت انگلیس کجاست میگه پاکستان!!!!!!!!!!!!! این از برکاته ...... هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
خودت هم که برکات رو غلط نوشتی. سخت نگیر بابا. علم میگه نسل جدید هوش بالاتری داره
خود رشید پور میشناسه؟
این چه سوالات مضحکی هست؟
مثلا اگر میشناخت بازیگر خوبی بود حالا که نمیشناسه بد؟
مشکل اینه که رسانه های به سایر قشرهای جامعه توجه نمی کنند.
تا حالا کی دیدین تو یک برنامه تلویزیونی با یکی از اساتید به نام مثلا رشته عمران صحبت کنند و در محیطی شاد و نه علمی سوالات عمومی و مردم پسند بپرسند؟!
آی در رسانه ها علم با ارزش نشون داده میشه؟!
جدای از رسانه ها حقوق یک استادیار دانشگاه که با خون دل مدرک دکتری گرفته حدود و در دانشگاه دولتی هیئت علمی باشد با چند سال سابقه و در بهترین خالت حدود 4 میلیون است. آیا این پایین اوردن ارزش علم نست و در دید جامعه این افراد بی ارزش نمی شوند؟!
دلایل زیاد است ولی کسی به فکر اصلاح نیست. به همین خاطر است که ما فرار مغزها داریم و فرار این افراد را نداریم
حداقل نداشتن اطلاعات عمومی این خانم ضرری به کشور نمیزنه . یه سری به تمایندگان مجلس بزنید و یه سری از مسئولین کشوری بزنید تا ببینید که اطلاعات و سطح معلومات بعضی از آنها زیر صفر است واین باعث اوضاع اسف بار فرهنگی ،عقیدتی ،اقتصادی و سیاسی کشورشده!! متاسفانه شتر را گم کرده دنبال پالان میگردیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
احسنت ! موافقم .
این که اسمش باخودشه بازیگر،اونایی که در راس امور نشستن آیا سواد دارن؟
کادگردانان و بازیگران پیش کش ایشون ریس صداوسیما که از اونجا مشهور شدن نمیشناسن سواد بازیگری ندارند فقط و فقط بخاطر چهره مشهور شدن و تبدیل به یک اسطوره یا سوپر استار شدن
به امید ایرانی که هر کس در جای خودش باشد.....
مشکل از ماست که فکر می کنیم بازیگر نقش مالک اشتر، خود مالک اشتره و اون رو تو همایش های مذهبی دعوت می کنیم!
بهتر نيست با ابروي مردم بازي نكنيم؟ آيا اينكه ايشان پيش آشنايانشون ممكنه سر بزير بشن رو درك ميكنيم؟ زشته والله . مردم آبرو دارند . ننويسين اين حرفها رو از تابناك بعيده
بله واقعا همینطوره سطح مطالعه و سواد عمومی بین نسل فعلی شدیدا پایینه، یک علتش وجود سرگرمیهایی غیر از کتاب (موبایل، اینترنت)، صدا و سیما و سیستم آموزشی فوق العاده ضعیف در مدرسه و دانشگاه هست
قشر جوان دنبال کننده ایشون هستن که بیشتر دنبال چهره، آرایش و .... هستن.
متاسفانه رسانه ها و در راس اونا صدا و سیما از این گونه افراد الگوسازی میکنن مگه یک خواننده یا هنرپیشه چه خدمتی به جامعه میکنه که اینهمه در برنامه های مختلف ازش دعوت میشه و با اون سر و وضع هم در برنامه ها حاضر میشن در صورتیکه مردم عادی با اون لباس و آرایش در خیابانها مورد بازخواست قرار میگیرن.... سیاست یک بام و دو هوا یعنی این دیگه
ای کاش اطلاعات بیشتری میداشتند ولی کاویدن در سطح معلومات مخاطب اگر بدون اطلاع قبلی و رضایتش باشد،غیر اخلاقیست و چه بسیار هستیم کسانی که اطلاعات بدیهی در مورد کار اصلی مان را نمیدانیم و یا از یاد برده ایم .
فکر کردید کی طرفدار اینهاست، یک عده مثل خودشان دیگر، اینکه دیگر عجیب نیست .!!!!!!!!!!!
تابناک عزیز هر چه که کاشتی همان را درو می کنی ! وقتی کسی با مدرک شش ابتدایی سر از پست های حساس در می آورد ، وقتی یک بیسواد سوار مازراتی 3 میلیاردی می شود ، آنوقت نه تنها سحر قریشی که بلکه کل جامعه جای ارزش ها را با ضد ارزش ها عوض می کند . خود کرده را تدبیر نیست . کدام امکانات یا امتیاز ها در ایران در اختیار قشر تحصیلکرده قرار داده شده است ؟ شما به جز فراری دادن نخبه ها و تحصیلکرده ها چه کار مثبتی در جهت اشاعه و ترویج علم اندوزی کرده اید ؟! در کشوری که یک فوتبالیست ، یک آرایشگر ، .... وضع زندگیش از یک دانشمند یا محقق بهتر است توقع دارید مردم به دنبال کسب علم باشند ؟
لایک زدن صفحه یک بازیگر نشان دهنده همفکری و هم سوادی و هم عقیده بودن و حتی نشان دهنده بزرگتری اون شخص نسبت به مخاطب نداره. این خانم یا هر هنرمند دیگه ای صرفا به خاطر بازی هاش طرفدار پیدا کرده. و نکته دیگه اینکه چرا شما انتظار دارید یک بازیگر علامه دهر باشه؟!
هنرپیشه فقط باید بلد باشد نقش آفرینی کند. بقیه‌اش دیگه جزو مشخصات برتر او خواهد بود. شما الان از آل پاچینو بپرسی ایران کجاست توی نقشه نمی تونه نشون بده. اما بازیگر مهم و بزرگیه! این آقاهه هم بد کاری می کنه که مردم رو دست می اندازه! قول میدم که اگر خودش روی آن صندلی دیگه نشسته بود و ازش می پرسیدند: پاکستان چه موقع به چین حمله کرد؟ می گفت : پس پریروز!
واقعاً متأسفم برای ایشان
برای چرخانیدن سمت و سوی فراغتی شدن و توده وار شدن چنین جامعه ای باید برنامه ریزی کرد.
عزیز جون مملکت به تندازه کافی تو تشنج عصبی و اجنکاعی است، شماها بهتره به این گونه موارد اقلا وارد نشوید و معرکه را بیشتر از این متشج تر نکنید، مگر فضول و وکیل مردم هستید که همیشه می خواهید با پند و اندرز و به اصطلاح با برخوردهای...مردم را به راه راست دعوت کنید. آخر به شماها چه مربوطه که فلان هنرپیشه، کارگردان فلان فیلم را نمی شناسه. شما اگر دهان خودتان را ببندید، مردم از شما تشکر می کنند!
اقا رحیم عزیز یعنی به نظر شما یه بازیگر حال چه ایرانی چه خارجی نباید مطرح ترین فیلمسازان جهان را بشناسد?!!!!!!!!!!!!!!!!
اکثر طرفداران اینگونه اشخاص فقط به خاطر ظاهر و چهره اینها میروند فالوو میکنند. یعنی جهالت از این بزرگتر نیست که ملاک پیروی انسان از یک شخص، قیافه او باشد. وای به حال این جامعه، وای به حال جامعه ای که الگوی آن نظام غربی باشد آنهم نه خوبیهای آنها، بلکه بدیهای آنها.
واقعا دغدغه درستی نیست دغدغه این متن،
اصلا قیاس غلطی است،
طرفداران خانوم قریشی طرفداران زیبایی ایشون هستند و نه فرهنگ رفتاری یا سطح علمیشون.
واقعا اگر مدیر یک مدرسه‌ای بشه، هیچ کدوم از این طرفداران حاظر نیستن بچشون در اون مدرسه درس بخونه،
این نظر منه...
والله نمی خوام هنرمندی مثل شجریان رو مثال بزنم، ولی کلا وقتی یکی مطرح میشه و قابل آدرس دهی و ارجاع، این اشتباه ذهنی رقم می خوره که انگار توی سایر حوزه ها مثلا سیاست و سایر علوم هم اونا قابل ارجاع هستند! در حالیکه وقتی توی اولین خونه اون حوزه صحبت می کنند، می بینی واویلا دارن و اساسا فهم و درکشون از خیلی از آدمای معمولی همین کوچه و خیابون چه بسا کمتره!
مگه وزیر کشوری که احمدی نژاد معرفی کرده بود دیپلم نداشت؟ این بیچاره که بازیگره فقط باید نقش بازی کنه
واقعا براي جامعه ايراني با اصالت و با رسم ورسم الگو قرار دادن بازيگراني كه فقط ظاهرفريبند و مردم عادي فقط از ظواهر غني مي شوند و به باطن فكر نمي كنند جاي بسي تاسف است و عملكرد ناقص متولين فرهنگي را منعكس مي كند و افراط هاي سيماي ملي را...
نويسندگان و افراد نخبه هم زير خروارها بي رحمي خاك ميخورند و...
سطح سواد عمومی و آگاهی از مسائل روز !!!
از کی دونستن اسم چهار تا کارگردان شده سواد عمومی!!!؟؟؟؟
متأسفم
امیدوارم الگوهای ما تغییر پیدا کنند
نباید ب خانم قریشی خرده گرفت. باید بپذیریم بیشتر هنرپیشه های زیر سی سال ایران ، مث خانم قریشی هستند. یا به واسطه پول و پارتی وارد وادی سینما شدن یا به واسطه چهره زیبا....
من طرفدار این خانوم نیستم.اما نقد به این تندیو مغرضانه رو اصلا نمیپسندم
آقای نویسنده مقاله
تخصص ایشون بازیگری هست و اتفاقا" در این رشته هم متبحر هستند.
اولا" شما تخصص ها و رشته ها را قاطی کردی جانم ثانیا" ارزش ایشون و هر شخص دیگری از اجتماع ما و همه دنیا به کار نیک و دستگیری از نیازمندان و کمک به محتاجان است که شاید روح ما هم خبردار نباشه.
داشتن سواد و معلومات البته خوبه اما به تنهایی به هیچ دردی نمیخوره حتی دکترایش هم پشیزی ارزش نداره وقتی درنهایت به بازکردن بخیه یک بچه برسه.
وقتی نماینده مجلس mpt و npt و mp3player و .... همه رو قاتی میکنه دیگه چه انتظاری دارین
حالا خوبه قیافه خاصی هم نداره
اگه قیافه ای در حد الیزابت تیلور یا اینگرید برگمن و ... داشت چند میلیون هوادار داشت
آقای رشید پور هم خواستن مثل یکی از مجری های قدیم که در مورد صلح ار یکی از هنرمندای قدیم پرسیدن و اون هنرمند قدیمی چیزی برای جواب نداشت، رفتار کنن. بعدشم سخت نگیرین و توهین به کسی نکنین. خانم قریشی ادعای تعالی هنر این سرزمین و که نداشتن. مساله ساده تر از این حرف هاست.
مشکل اینه که اکثرا فکر میکنن بازیگری سواد میخواد.بازیگری فقط رو میخواد و قیافه.و واسه بعضیا پول.تو همه جای دنیا هم همینه.بعد مگه چند درصد مردم دنیا دبیرکل آزانش را میشناسن.مگه این پولدارا مثل ما کارمندای معمولی بیکار هستن وقشتون را با اخبار آبکی صدا سیما هدر بدن و از درد بدبختی رئیس جمهور کشورهای افریقایی را هم بشناسیم.
خوب تو دنیای هنر همه چیز سواد نیست . مثلا محمد رضا گلزار اگر اون تیپ وقیافه را نداشت علامه هم بود تو هنر هیچکس نمیشناختش . یه نقی بود تو سالن 7تیر میومد تماشای کشتی اطلاعات ریز تموم کشتی گیرها را داشت حتی رده های سنی . ولی چون قیافه اش شبیه معتادا بود جایگاهی تو کارشناسها وگزارشگرها نداشت . خدائیش معتادهم نبود لطف خدا شامل چهره اش نشده بود .بعضی ها هم اشتباهاتشون تو کارشناسی وگزارش رواعصاب بود ولی یا تیپ وقیافه داشتند یا پارتی . روپرده سینما یا صفحه تلویزیون خوشگل باشی بیشتر طرفدار پیدا میکنی تا دانشمند باشی .
جدای از سطح سواد ایشون ادبیات و رفتار بسیار سبکشون جلوی میلیون ها بینده بسیار زننده بود. بهتر بود متین تر صحبت میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
الان یک عده جواب میدهند که بازیگر باید همینطوری باشه !!!
به نظر من هر جامعه ای از این دسته سلبریتی ها داره که فقط به خاطر ظاهرشون مطرح شدند و نباید زیاد از این موضوع تعجب کرد. کار آقای رشیدپور در باز کردن این موضوع ستودنی بود ولی شما هم یه جوری رفتار نکنید که انگار انتظاری جز این داشتید.
آهان فهمیدم. چون یه ذره ازاحمدی نژاد تعریف کرده و راجع به ظریف اظهار نظر نکرده شده الان سوژه برای انتقادتون. درسته انتقادتون تقریبا درسته اما تابناک خیلی داری جهت گیری میکنی.
خبرگزاری مستقل و صحیحی دیگه نمیبینمت.
فقط ظاهر زیبا .... همین!
در مملکتی که رییس یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور نه علم نه تخصص و نه سابقه یک روز مدیریت در حوزه مربوطه رو داره شما چه انتظاری دارید!!!!
الگو سازی درست نداریم یه دختر خوشگل با ظاهر ارایش کرده می شه الگو ولی یه دانشمند ورزشکار شاعر باید خاک بخوره تفریحات سالم و خوب نداریم تبلیغات درست و درمون برای تفریحات سالم نیست وقتی تفریح نباشه خوب نوجوانان هم سراغ تفریحات کاذب می روند
مثل اين آدمها رو ماها الكي خودمون بزرگشون ميكنيم؛ بعد هم يه اشتباهي يا سوتي ميدن، انگار كه دنيا به آخر رسيده ...
تابناک به نظر سطح سواد مسئولین بیشتر از این هست؟ هرچند که سطح سواد این خانم مشکلی برای کارش نیست در حالی که مسئولین محترم با فرض تسلط به حیطه کاریشون استخدام می شن!
خوب صدا و سیما هم مشکل داره ادمی که سواد نداره و حوزه هنر و سینما رو نمی شناسه چطور باید وارد عرصه سینما بشه مضحکه چه شخصی این خانوم و امثال اون رو که کوچکترین سوادی ندارند رو به تلویزیون راه داده
این می شه که فیلم ها همه بی محتوا هستند و کسی حاضر نمی شه بره سینما
باسلام
خوبه به چند چیز دقت کنیم
اول اینکه متن نوشته به الگو پذیر ها ایراد گرفته که چرا سطحی نگر هستند که این امر در تمامی جوامع وجود داره
دوم اینکه این خانم تمامی پاسخ خای خود را از سر صداقت داد و به مخاطب احترام گذاشت .
سوم اینکه در تمامی صنوف جامعه یک سطح نگری و کم دانشی بوجود امده .
فکر میکنی احمدی نژاد چطوری دو دوره تو این مملکت رییس جمهور شد؟
تابناک جان، شماکه اینجور نظرات رو در سایتتون قرار نمیدین، اما خواهشا به گوش مسئولین برسونین.
عزیزجان مشکل از امثال این خانم هنرمند (که از طرف آقای رشیدپور مورد سوال قرار گرفت) و آن خانمهایی که در آن برنامه تلویزیونی (ازطرف آقای کاردان مورد سوال قرار گفتند) و امثالهم نیست.
واللا بللا ما جوونایی داریم که ضمن تحصیل در دانشگاه های معتبر، از اطلاعات علمی و عمومی بالایی برخوردارند (همونایی که خیلی هاشون از بدو ورود به دانشگاه به فکر ادامه تحصیل در مقاطع فوق و دکتری، و نهایتا اقامت در خارج از کشور هستند) چرا آنها را به تلویزیون دعوت نمیکنید ؟؟؟؟
مشخصه دیگه، چونکه از یک سو آنها ایده خودشونو دارن که ممکنه با خواسته های سازمان هم راستا نباشه و از طرف دیگه روش و منش صدا و سیمای جمهوری اسلامیه، که به صورتی کاملا پوپولیستی میخواد به هر قیمتی که شده مخاطب جمع کنه. عامه مردم هم همینو میخوان.
آقا صدا و سیما راضی. هواداراشون هم راضی. این وسط شما چی میگین ؟؟؟؟ اینقدر گیر ندین و اجازه بدین حالشو ببرن.
بعضی آشنایی دادن ها به ضرر حرفه فرد تموم میشه و بر عکس.
کار درستی کرد. شما چی فکر می کنید؟
از سیاسیون هم بپرسید بهتر از ایشون نیسن
می دونم این نظر نمی زاری
من که طرفدارشم. لاییییییییک
20 سال پیش هم که ما عکس خواننده ی مورد علاقمون رو میزدیم به دیوار، واقعاً کاری با تفکرات و سواد اون شخص نداشتیم. این یه غریزست. دخترها دنبال سلبریتی های مرد هستند و پسرها دنبال سلبریتی های زن. معمولا هم در همین حد میمونه، مگر اینکه اون شخصیت توی صفحه ی اینستاگرام یا فیسبوکش مطالبی هم برای مخاطبینش قرار بده که اونوقت باید زیر ذره بین قرارش داد تا مبادا عقاید نادرستی رو توی ذهن جوانترها فرو کنه.
این جوری خوبه ! اگر درس خونده بود پزشک شده بود تابناک و مردم 24 ساعت بهش فحش میدادند .
بابا بی خیال اگه اونا رو میشناخت ، مثل تمام کسانی که خیلی ها رو میشناسن و رییس صدا و سیما رو هم میشناسن الان دکل خور شده بود .
آقا رحيم درست مي فرمايند. چرا بايد يك رياضي دان بايد با قضيه فيثاغورث آشنا باشد؟ مگر قضيه فيثاغورث ملاك يادگيري رياضي ماست؟!!!!
مشکل از ایشون نیست مشکل از دنبال کننده ها است که نمی دانند چرا کسی را دنبال می کنند.....
وقتی که جوانان این کشور با رنج و زحمت خود، پدران و مادران زحمتکش وارد دانشگاه می شوند و بدون توجه به تلاش و نمرات آنها بدون دورنمای روشن وارد اجتماع می شوند و با حقوق حداقلی یک کارگر به نام کارشناس پیمانی کار می کنند و برای کسب درآمد بیشتر باید به ساندویچ فروشی و بقالی روی بیاورند و ناگهان افرادی به نام هنرپیشه، ورزشکار، بخش خصوصی با درآمدهای آنچنانی و الگو مورد مصاحبه و ارزش گذاری قرار می گیرند چه انتظاری دارید؟ برای اعزام یک کارشناس به خارج کشور برای کسب دانش بیشتر چقدر سرمایه گذاری می شود؟ برای فرستادن یک فیلم و عوامل آن به یک فستیوال هنری و یا آمادگی جسانی یک تیم ورزشی و .. چقدر سرمایه گذاری می شود؟ تصمیم گیرندگان در کشور باید جدی تر به سرمایه های انسانی بیاندیشند که اینطور نباشد جوانان این مرز و بوم بزرگان اندیشمند روزگار معاصر را هم نشناسند و شاخص های اخلاق، معرفت، ... خود را از بین خوانندگان و هنرپیشگان و ورزشکاران داخلی و خارجی انتخاب کنند.
تقریبا تمام نظراتی که در تایید این خانم بود پر از غلط املائی های فاحش بود ظاهرا همدرد هستند
مگه ملاک سواد قریشی شناختن سرافرازه.اصلا مگه سرافراز چیزی از سینما ونمایش می دونه. اگه می دونست که مردم عاشق سینه چاک سریالهای مشوق خیانت ترکیه ای نمی شدند و سریالهای ابکی سیمارو می دیدند.پس هیچکس سر جای خودش نیست.
كلا ما ايراني جماعت (كلا فيكس جمعيتمون از ريز تا درشت، از نماينده مجلس تا وزير از آدماي عامي تا دكتر و وكيل و مهندس همه و همه) اقيانوسي به عمق يك بند انگشت هستيم.اين رو بارها و بارها ثابت كرديم و جاي هيچ بحث و ناراحتي هم ندره بلكه مايه تاسفه.
نکته ای که به نظرم جالب اومد صداقت در ابراز ندانستنش بود.نه تفاخر به دانستن های بی مصرف که اونم تو جامعه و مخصوصا قشر هنرمند و فرهیخته نما زیاد شده
بابا این که باز هنرپیشه هست و قرار نیست کاری بکنه. الان رضا زاده رو بگو که تو شورای شهر هم هست و خاطره شیرین حضورش تو برنامه صندلی داغ و اینکه یک ضرب المثل هم بلد نبود یادمون نرفته. الان ایشون برای ورزش مملکت و شهر تهران برنامه ریزی میکنه !
مثل این میمونه که کسی مدعی باشه من فوتبالیست هستم، اما تا حالا توپ ندیده باشه!!!!
تقصیر برادرشه، باید کامپیوتر خوبی باشه و درست اخبار رو براش خلاصه کنه. ظاهرا در حد پنتیوم 3 عمل میکنه.
این موضوع نشون می ده در سینمای ما بازیگران نه بر اساس توانایی بلکه بر اساس چهره انتخاب می شوند.........همین
این بنده خداها مثل بیشتر فوتبالیستها بیسواد هستند. اهل مطالعه هم نیستند. نون چهره شان را میخورند.
الگوپذیر که سن و سالش به تشخیص خوب و بد قطع نمی ده ما باید الگوها رو درست بچینیم تا خوب و بد واسه نوجوان ها شناخته شده باشه
خودش گفت که اصلا تلویزیون داخلی رو نگاه نمیکنه.
هر آدم بوقی هم باشه اقلا چن تا فیلم مهم تاریخ سینما را دیده و هنرپیشه اشو میشناسه، یا اقلا یوکیو آمانو که دیگه تابلو بود. اونم یکی که مثلا هنرمنده... تازه جالبه احمدی نژادم به دلش نشسته
بابا ايول چقدر ادم بيكار داريم دمتون گرم
با همین سواد و اگر مثل بعضی ها شانس بیاره و حمایت بشه می تونه در دانشگاه های کشور سخنرانی هم بکنه و تازه امید نماینده مجلس شدن را هم داشته باشه.
اول- می شود بدون داشتن تحصیلات مرتبط با بازیگری و هنر ، رفت روی آنتن به عنوان "نابازیگر"
دوم- می شود در کمتر از بیست سالگی طلاق گرفت.
سوم- فساد در سینمای فارسی را بالکل انکار کرد.
چهارم- بانوی حاشیه شد
پنجم- خیلی ها بگویند باغت آباد
سحر قريشي خيلي خوبههههههههههههههه ............اوووووووووووفففففففففف
اگه یه شاعر یا نویسنده بدون آشنایی با شاعران و نویسندگان معروف بتونه یک اثر خوب ارائه کنه، شما به دلیل عدم شناخت شخصیت ها، اوم فرد رو لجن مال می کنید؟!
خوب نمیشناسه که نمیشناسه
آیا با این حاشیه ها سازی بازیگری ایشون نقد شد یا یک انگ گنده رو پیشونیش حرفه ایش چسبوندید؟
کلاً لحن تون مسخره آمیز و غلط بود!!
اون کلیپ مسابقه "از کی بپرسم" نشوندهنده خیلی از واقعیت ها بود و نیازی به تست بعضی افراد خاص که ممکن است با به دلایل ویژه انتخاب شوند درست نیست؟!
اینکه ایشان بزرگان حوزه کاری خود را نمی شناسد، یک پرسش است. اما پرسش مهمتر این است که ایشان اوقات خود را چگونه پر می کند که درباره موضوعات کاری خود هم وقت مطالعه ندارد. این پرسش باید از ایشان و تمام هم نسلان ایشان پرسیده شود که چه چیز برای شما ارزش وقت گذاشتن دارد؟
متاسفانه خود صدا و سیما تا حدودی بانی این مشکلات هست. هر وقت ولادت و جشن شد فوری رفتن فوتبالیست و بازیگر آوردن تلوزیون مثل اینکه این دو قشر چه فرهنگی رو میخوان غالب ملت کنن. بله بازیگران بسیار خوبی هم داریم که حتی میتونن سفیر فرهنگ کشور بشن اما معلومه جای اونها کجاست و با سیاستی خودی میشن و با سیاستی غیر خودی. چرا از علی نصیریان انتظامی و بزرگانی از این قبیل زیاد دعوت نمیشه؟ چرا از بزرگان علمی کشور در هر رشته ای فنی انسانی پزشکی با بوق و کرنا دعوت نمیشه که در علم و ادبیات در جهان صاحب کرسی هستن. چرا نباید اساتید برجسته کشور حتی یه دقیقه در تلوزیون جایی برای سخن نداشته باشن اما افرادی که با رانت شدن بازیگر و ورزشکار ساعت ها وقت 75 میلیون ایرانی رو بگیرن. خانم قریشی بلاخره شغل بازیگری رو دارن و به تبع اون شناخته شده اما چرا باید جوری رفتار بشه و زمان گذاشته بشه که گویا نماینده فرهنگی قشر خاصی هست. وقتی بازیگری میاد و در تلوزیون کارگردانان بزرگ و معروف رو نمیشناسه معلومه چقدر زحمت کشیده برای رسیدن به این هدف. بهتر بود جناب رشید پور تصویر زنده یاد خسرو شکیبا، انتظامی،نصیریان، مجیدی،پرستویی و... رو نشون میداد تا شاید این خانم آبروی خودش و اون دو میلیون نفر لایک کننده خودشو نمیبرد. در بعد فرهنگی دچار گپ بزرگی شدیم و همه مقصریم
از نظر من سحر قریشی فردی عادی است اینقدر بها ندهید از این افراد زیاد هستند
الگوی جوانان ما فوتبالیستها خوانندگان و هنر پیشه ها ست .در صدا و سیما نامی از نخبگان برده نمی شود چون چیزهایی میدانند که نباید بدانند .از نظر مالی هم بیسوادان در جایگاهی رفیعی قرار دارند .نمونه اش بابک زنجانی شهرام جزایری و هزاران مثل آنها است .کلا ارزشها تغییر کرده است .مشگل این مملکت آمریکا و صهیونیست نیست بلکه از بین رفتن اخلاق و فرهنگ است
یاد ام پی تی افتادم
من هم طرفدار این خانوم نیستم. اما با نظر خانم زیبا موافقم که از ایشان بیش از حد و مقرضانه نقد شد. چرا که متاسفانه بیسوادی کلا در جامعه رواج پیدا کرده و این انتقادات را نباید فقط متوجه یک بازیگر دانست. دلیلش هم اینه که سنجش و شایسته سالاری در کشور بسیار ضعیف هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست