بازدید 17453

منتظر گوشی های هوشمند غیرمستطیل در 2016 باشید

آنگونه که به نظر می آید، سازندگان گوشی های هوشمند درگیر یک بحران میان مدت خواهند شد. هیجان های اولیه دنیای گوشی های هوشمند، در زمانی که کاربران مشتاقانه به دنبال جدیدترین تکنولوژی های بودند، مدت ها پیش گذشته است و اکنون تقریبا هر کس یک گوشی هوشمند دارد که به رغم تفاوت های ظاهری، همه آنها کارهای مشابه انجام می دهند.
کد خبر: ۵۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 10 December 2015
آن گونه که به نظر می آید، سازندگان گوشی های هوشمند درگیر یک بحران میان مدت خواهند شد. هیجان های اولیه دنیای گوشی های هوشمند، در زمانی که کاربران مشتاقانه به دنبال جدیدترین تکنولوژی های بودند، مدت ها پیش گذشته است و اکنون تقریبا هر کس یک گوشی هوشمند دارد که به رغم تفاوت های ظاهری، همه آنها کارهای مشابه انجام می دهند.

شرکت هایی مانند سامسونگ، اچ تی سی و سونی تلاش فراوانی کرده اند تا با معرفی محصولات و امکانات جدید بازار و سود خود را تضمین کنند؛ اما به طرز شگفت آوری تمرکز بر گوشی های ارزان قیمت برای کسب سود را مؤثر تر از رقابت در سطح رده بالاها دریافته اند.

تحلیلگران بر این باور هستند، این گروه نیاز به تزریق مجدد هیجان و نوآوری در بازار گوشی های هوشمند دارند تا دوباره سود خود را تضمین کنند؛ اما نوآوری ها تقریبا از دو سال قبل متوقف شده و تقریبا دیگر شاهد هیچ تفاوت اساسی در پیشنهادها به کاربران نیستیم. پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال آینده یعنی 2016 نیز رویه به همین شکل خواهد ماند و هیچ تحول اساسی در نوآوری صورت نخواهد گرفت.

در همین رابطه، مدیر اجرایی یکی از شرکت های تلکام ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ به نشریه فایننشیال تایمز گفته، به نظر تغییرات اندکی در دنیای گوشی های هوشمند طی سال آتی در پی خواهد بود. وی می گوید: البته گوشی های هوشمند به صفحه نمایش های براق تر، پردازشگرهای سریعتر و بهای گران تر خواهند رسید، ولی همچنان همان گوشی های هوشمند سابق و اساسا در همان اندازه خواهند بود.

به عقیده وی، مهمترین تحول در سال آینده میلادی مربوط به تجربه کار و احساس گوشی های هوشمند و همچنین رقابت بر سر بهینه سازی دوربین ها و عمر باتری هوشمند ها خواهد بود. برای مثال وی از گوشی های مجهز به دو دوربین برای انعکاس عمق تصاویر، سخن گفته است.

همچنین پیش بینی می شود، دسترسی کاربران به آخرین تکنولوژی های موجود آسان تر و ارزان تر شود، زیرا سازندگان چینی همچون شیائومی و هوآوی، هم اکنون بر ارائه گوشی های هوشمند با همان امکانات هوشمند های اپل و سامسونگ ـ اما به بهایی ارزان تر ـ متمرکز هستند و به این ترتیب، در حال رشد و توسعه بازار خود برآمده اند.

اما همچنان پیش بینی ها حاکی از آن است که هیجانات بزرگ از سوی غول های بازار – اپل و سامسونگ – در سال آتی ناشی شود که مبارزه خود را با انتشار و رونمایی از پرچمداران رده بالا ادامه خواهند داد. به این ترتیب که به احتمال زیاد در پاییز سال بعد اپل اقدام به رونمایی از آیفون 7 خواهد کرد و سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل Mobile World Congress در بارسلونا، فضایی برای معرفی گلکسی اس 7 خواهد داشت. آن گونه که گفته شده، هر دو این شرکت ها بر روی صفحه نمایش های جدید در حال فعالیت هستند که نسبت به میزان فشار انگشت کاربر حساسیت دارند و در نتیجه امکانات بیشتری را در این خصوص در اختیار کاربران قرار می دهند. پیش از این اپل در آیفون اس 6 از این تکنولوژی جدید رونمایی کرده و اکنون در حال توسعه و ترقی آن است.

ال جی، هوآوی و اچ تی سی نیز به احتمال زیاد در بهار سال 2016 اقدام به رونمایی از محصولات جدید خود خواهند کرد تا از هر گونه برخورد با اپل در پاییز خودداری کنند. سونی که آینده اش در بازار از مدتی پیش و در پی سقوط شدید فروش محصولات به خطر افتاده است، به احتمال زیاد روی اکسپریا z 6 مانور خواهد داد، در حالی که گوگل همچنان خود را مشغول خط تولید نکسوس خواهد کرد.

همچنین در مورد مایکروسافت نیز اما و اگرهای زیادی وجود دارد، زیرا فروش کم محصولات ویندوز فون بسیاری از تحلیلگران را با این پرسش مواجه کرده که آیا مایکروسافت با این شرایط همچنان به ساخت و فروش گوشی های هوشمند ویندوز ادامه خواهد داد یا نه؟

پیش بینی مؤسسه CCS Insight حاکی از آن است که اگر در سال 2016 شرکت اینتل پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را صورت دهد، انفجاری در کسب و کار مایکروسافت در حوزه موبایل رخ خواهد داد. این در حالی است که کوالکام، دیگر سازنده بزرگ چیپ های پردازشی در ایالات متحده پیش از این از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی کرده است و این اقدام از سوی اینتل احتمالا سایر سازندگان را نیز به این مسیر سوق خواهد داد.
منتظر گوشی های هوشمند غیر مستطیل در 2016 باشید

اما همه اینها به کنار، همیشه شانسی برای شگفتی وجود دارد. CCS Insight پیش بینی کرده که دست کم یکی از سازندگان موبایل در بازار، اقدام به ساخت یک هوشمند با طراحی کاملا جدید و Free Form – غیر مستطیل – در سال 2016 خواهد کرد. این مؤسسه گفته است، گوشی های هوشمند فعلی بر اساس نیاز به یک صفحه نمایش مستطیل ساخته می شوند، اما یک چنین صفحه نمایش غیر مستطیل از سوی سازندگانی نظیر Sharp می تواند تمام این بازی را به هم بریزد.


سایر تحولات و نوآوری ها احتمالا در حوزه تکنولوژی های پوششی متصل به اینترنت خواهد بود؛ هرچند هنوز در مورد بازار و استقبال کاربران از این دستگاه ها اما و اگرهایی وجود دارد. آنچه مشخص است، اینکه مهمترین تحولات در مورد این تکنولوژی های تا اینجا مربوط به کارایی آنها در پزشکی و سلامت خواهد بود.

مؤسسه CCS پیش بینی کرده که در سال 2016 گوگل اقدام به ارائه نسخه ای از تکنولوژی های پوششی اندروید تحت عنوان یک دستبند خواهد کرد که احتمالا Nexus Band نام خواهد گرفت. مسلما مانند همه کسب و کارهای دیگر گوگل، این دستبند نیز داده هایی را تولید می کند که به ویژه به درد تبلیغات می خورند!

واقعیت مجازی نیز یکی از حوزه های مسلط طی سال 2016 خواهد بود که احتمالا در این سال با بهایی ارزان تر از بهای فعلی روانه بازار خواهند شد و با اتصال به گوشی های هوشمند، مهمترین فعالیت آنها در حوزه بازی و نمایش فیلم خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار