بازدید 5658
عابدینی از ورود مجمع تشخیص به دعوای فوتبال و تلویزیون خبر داد

دستور محسن رضایی برای بررسی حق پخش فوتبال

اگر بخواهیم کار را به همین منوال پیش ببریم 15 سال طول می‌کشد تا قرارداد حق پخش تلویزیونی امضا شود. درحال حاضر چماق انحصاری بودن تلویزیون بر روی سر همه رشته‌های ورزشی هست و ما نمی‌خواهیم این مسئله را به محاکم خارج از کشور ببریم
کد خبر: ۵۵۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 04 December 2015

عضو هیات‌رئیسه سازمان لیگ در مورد حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: ما همچنان پیگیر این مسئله هستیم و درخواستی هم به دبیرخانه تشخیص مصلحت نوشته‌ایم تا مجمع تشخیص مصلحت نظام راهکاری را در این مورد ارائه کند و حق پخش تلویزیونی به صورت قانونمند در بیاید.

به گزارش تابناک ورزشی، امیر عابدینی گفت: استقبالی که فوتبال از بحث حق پخش تلویزیونی انجام داد را از طرف صدا و سیما شاهد نبودیم و اگر بخواهیم کار را به همین منوال پیش ببریم 15 سال طول می‌کشد تا قرارداد حق پخش تلویزیونی امضا شود. درحال حاضر چماق انحصاری بودن تلویزیون بر روی سر همه رشته‌های ورزشی هست و ما نمی‌خواهیم این مسئله را به محاکم خارج از کشور ببریم بلکه می‌خواهیم از طریق محاکم داخلی این مسئله را پیش ببریم که اکنون بالاترین مرجع همان مجمع تشخیص مصلحت نظام است . سردار محسن رضایی دبیرمجمع، دستور بررسی این مسئله را داده‌اند و کمیسیون ویژه‌ای هم در تشخیص مصلحت برای حق پخش تلویزیونی تشکیل شده است که امیدواریم از این طریق به نتیجه برسیم و مشکلات فوتبال یکبار برای همیشه حل شود.

دستور محسن رضایی برای بررسی حق پخش فوتبال

عابدینی در مورد وضعیت IPTV گفت: در حال حاضر مسئولان صداوسیما در آرامش کامل هر یکی دو ماه یکبار جلسه‌ای در این مورد برگزار می‌کنند و حرف‌های ما را می‌شنوند و جلسه‌ای تشکیل می‌دهند. امیدوارم مدیران صدا و سیما از کاخ‌ بلورین خود بیرون بیایند و ببینند که در جامعه چه خبر است.

وی در مورد اینکه امکان دارد دوباره دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها راه داده‌ نشود، گفت: نه این اتفاق رخ نمی‌دهد زیرا این مسئله قهر با خود فوتبال است. یکبار این کار را تجربه کردیم و کار به شورای امنیت رسید و در نهایت به فوتبال گفته شد دوربین‌ها راه داده شود. ما برای حق پخش تلوزیونی حرف بی‌ربطی نمی‌زنیم. صداوسیما ساعت‌ها برنامه خود را با فوتبال پر می‌کند. آیا این فوتبال به اندازه یک سریال طنز ارزش پرداخت هزینه‌هایش را ندارد. فوتبال و ورزش که یک هنجار است باید به حقوقش توجه شود. 30 هفته لیگ داریم و اگر فقط صدا و سیما دو بازی را در هفته پخش مستقیم کند در واقع هر هفته سه ساعت برنامه از فوتبال پخش می‌شود. نصف هزینه ساخت یک سریال را به فوتبال بدهند.سازمان لیگ برای دریافت حق پخش تلویزیونی حتی از مراجع عالی‌قدر تقلید هم استفتا کرده است که اکثریت آن بزرگواران هم اعلام کرده‌اند که جایز نیست که پول حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم