بازدید 61988
بسته خبری تابناک؛

واکنش یک نماینده به سخنان یک آقازاده/شباهت خودروهای ثبت نامی با «آش کشک خاله» /چهره‌ی بدون روتوش الهام چرخنده

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آزمایش «روز قیامت» در روسیه !»؛«تنگ‌نظری‌ها مانع حضور سیاسی زنان است»؛تهدید داور لیگ برتری با چاقو و سرنیزه در کوچه»؛«پرسپولیسی‌ها اینستاگرام‌ هایشان را تعطیل کردند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 02 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش یک نماینده به سخنان یک آقازاده

پس از سخنان محسن هاشمی درباره اینکه در زمان پدر وی مجلس در راس امور بود. منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات محسن هاشمی که گفته بود «وقتی پدرم رئیس بود، مجلس هم در رأس امور بود»، اظهار داشت: این سخن امام است که فرمودند «مجلس در رأس امور است».وی با تأکید بر اینکه با آمدن یا رفتن یک رئیس، مجلس از رأس امور تنزل پیدا نمی‌کند، افزود: این منزلت تقنینی و قانونی خانه ملت است که مجلس را در رأس امور قرار می‌دهد، این سیاق مردم‌سالاری دینی است که مجلس را در رأس امور می‌گذارد.حقیقت‌پور تصریح کرد: مگر در عبارات حضرت امام‌خمینی (ره) اتفاقی افتاده و تغییری رخ داده است که مجلس در رأس امور نباشد؟!وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس در رأس امور است، کل مجلس در رأس امور است، منزلت مجلس در رأس امور است، شأن مجلس در رأس امور است و همه ما باید به این موضوع احترام بگذاریم و مراقب باشیم که این منزلت را نشکنیم، چون این منزلت باید بتواند در اداره کشور به صورت جوهری ایفای نقش کند.

دولت فتنه را خط قرمز بداند

سید‌ احمد خاتمی شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم این شهرستان با اشاره به نشانه‌های شیعه اظهار داشت: شیعه پنج نشانه دارد از جمله این موارد شیعه اهل نماز‌های واجب و نماز‌های مستحب است و 51 رکعت نماز در شبانه‌روز می‌خواند که در این زمینه نماز‌های واجب دیدار روحی و نمازهای مستحبی دیدار خصوصی شیعه با خداوند است. عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «فتنه خط قرمز ما است»، دولت هم باید فتنه را خط قرمز خود بداند.

مهمترین اولویت کشور از نگاه رئیس جمهور

رئیس‌جمهور کار و تولید را مهمترین اولویت و نیاز امروز کشور دانست و تاکید کرد: رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی بدون قرار گرفتن در مسیر تولید محقق نخواهد شد و رسیدن به این هدف تنها با اراده کارگران و تولیدکنندگان حاصل می‌شود. حسن روحانی امروز چهارشنبه و پس از بازدید از کارخانه شیشه مینا و عزاداری اربعین حسینی(ع) در جمع کارگران و کارکنان این مجموعه تولیدی، در گفت و گویی با خبرنگاران ‌اظهارداشت: کسب روزی حلال، تلاش برای رفع نیازمندی های جامعه و مردم و کار و کوشش برای توسعه و آبادانی و رساندن کشور به قله های علم و پیشرفت، از اولویت های ایران اسلامی است.

دست دادن ابتکار به مرکل در پاریس

اخیرا معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آب و هوایی پاریس شرکت کرد.خوش و بش ابتکار با آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان در حاشیه این اجلاس مورد توجه عکاسان قرار گرفت.

افشاگری نتانیاهو درباره دیدار خود با مقامات عربی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاش کرد که در جریان کنفرانس آب و هوا که روز دوشنبه در پاریس برگزار شد، دیدارهای مخفیانه با برخی مقامات عربی داشته است.به گزارش (ایسنا)، به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که «سران و مقامات کشورهای عربی به من نزدیک شدند و در مقابل دیدگان تمامی جهانیان با من دست دادند. من تنها درباره طرف هایی که با آنها رابطه داریم، صحبت نمی کنم، بلکه حتی طرف هایی نیز که با ما رابطه ندارند با من دست داده و دیدار کردند.»نتانیاهو درباره دست دادن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اظهار داشت که «این اقدامی در چارچوب تشریفات رسمی بود و نشانگر تغییر در روابط اسرائیل با تشکیلات رام الله نیست.»وی در عین حال اعلام کرد که «خواهان فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین نیست» و اسرائیل سعی در ممانعت از وقوع چنین سناریویی را دارد؛ چرا که «تشکیلات خودگردان نقش مهمی در زمینه تامین امنیت اسرائیل ایفا می کند.»

ماجرای دادن چک پیش از تحویل خودرو

گرچه مدت فروش خودرو در قالب تسهیلات 25 میلیون تومانی بر خلاف پیش‌بینی‌ها فقط شش روز طول کشید، ولی حواشی ثبت نام تا تحویل آن تاکنون پایان نیافته و هر بار ماجرایی تازه برای خریداران به همراه داشته است. در تازه‌ترین رویداد، ثبت‌نام کنندگان هنگام تحویل خودرو باید چک دیگری به ارزش 120 درصد قیمت خودرو را به خودروساز مربوطه تسلیم کنند.به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی شرکت‌های خودروسازی به نمایندگی‌های خود اعلام کرده‌اند که برای انجام فرایند تحویل خودرو به مشتریان، از آنان به اندازه 120 درصد قیمت خودرو تسهیلات چک تصمینی بانکی یا سفته دریافت کنند. در عین حال که برخی دیگر از خودرو سازان هنگام ثبت نام، این چک تضمینی را در کنار چک‌های مربوط به پرداخت اقساط وام 25 میلیونی دریافت کرده بودند.پیگری موضوع از بانک مرکزی نشان داد که دریافت چک تضمینی از مشتری، تکلیف این بانک یا بانک‌های عامل نیست و از جمله شرایطی است که خودروسازان به عنوان ضمانت برای خریداران تعیین کرده‌اند. این در حالی است که تعهد خودروساز به وصول تمامی چک‌های ارائه شده از سوی مشتری و واریز به حساب بانک عامل موجب دریافت ضمانتی معادل 120 درصد تسهیلات دریافتی از سوی آنها شده است. خودروسازان معادل تسهیلاتی را که قرار است خریدار به تدریج پرداخت کند، یکجا از بانک عامل دریافت می‌کنند و با پرداخت اقساط توسط مشتری، مبالغ آن را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند. در این بین اگر هر چکی از سوی مشتری در زمان مقرر پرداخت نشود، این خودروساز است که باید معادل آن را به حساب بانک واریز کند. به عبارتی دیگر چک معادل 120 درصد تسهیلات، تنها تضمین مشتری در مقابل دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی خواهد بود.

تهمت و افترا به اسلام و نظام ضربه می‌زند

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی در خصوص اربعین حسینی عنوان کرد: مسئله اربعین در اسلام و فرهنگ تشیع موضوع مهم و بزرگی است چرا که اربعین و عاشورا منبع و منشا عبرت‌ها و درس‌ها است و یکی مسئله صرفا شعاری و عاطفی نیست بلکه توام با شعور و تفکر است.وی با بیان اینکه قداست اربعین در فرهنگ اسلام وشیعه مشخص و روشن است گفت: در آیات و روایات بارها عدد 40 به عنوان یک عدد مقدس یادشده است بنابراین اربعین نشانه کمال انسان‌ها است حتی ما در عرف نیز داریم افرادی که به 40 سالگی می‌رسند عقلشان کامل می‌شود و در مقابل تکلیف‌شان سنگین‌تر می‌شود.هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه انسان از روز تولد به سوی تکامل در حرکت است گفت: استعدادها و ظرفیت‌های انسان‌ها در 40 سالگی به اوج خود می‌رسد مراسم اربعین فراتر از یک سوگواری و یادبود است در روز اربعین غم‌های عاشورا تجدید و تداعی می‌شود.وی گفت: شیعیان و مسلمانان در روز اربعین حماسه دیگری را به نمایش می‌گذارند و مانور عشق را به جهانیان نشان می‌دهند بویژه امسال به جهانیان نشان خواهند داد که گروه‌های تروریستی هیچ ربطی به اسلام ندارند.عضو مجلس خبرگان رهبری تاکیدکرد : وقتی برخی به نام اسلام تندروی می‌کنند آسیب آن فراتر از تندروی‌های کفار است در داخل هم اگر برخی تهمت و افترا را در دستور کار خود قرار دهند به اسلام و نظام ضربه زده‌اند امروز دشمنان اسلام کافر و مومن نمی‌شناسند و به نام اسلام سرها را می‌برند و تندروی می‌کنند عرصه اربعین عرصه عشق و انسان‌دوستی وخدمت است.

محافظان اردوغان پاسخ سوال خبرنگار روسی را دادند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هنگامی که با سوال خبرنگار شبکه تلویزیون روسیه درباره روابط ترکیه و داعش مواجه شد، از پاسخ به آن خودداری کرد.عکس العمل اردوغان درمقابل این سوال اشاره به سکوت و فاصله گرفتن از خبرنگار بود و محافظان او هم بلافاصله خبرنگار را از نزدیکی محل نشستن اردوغان دور کردند.

آزمایش «روز قیامت» در روسیه !

یوم، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه ادامه می دهد، آزمایش‌های دولتی "مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه" که براساس هواپیمای ایلیوشین ۸۰ ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافت و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد.به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است. شرکت متحده ابزارسازی روسیه روز سه شنبه گزارش کرد که مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقرهای فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین طراحی و ساخته شده است.بر اساس اطلاعیه این شرکت، مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک دارای مشخصات منحصر به فرد و بی‌نظیری است که امکان فرماندهی استراتژیک تمام انواع و رده‌های نیروهای مسلح را تامین می‌کند.دوام زیاد، تحرک، اطمینان، طراحی خوب و مصرف اندک انرژی از جمله مزایای نسل جدید مجمتع هوایی فرماندهی است.براساس این گزارش مجمتع هوایی فرماندهی چنان طراحی شده که می‌تواند فرماندهی عالی نیروهای مسلح، گروه عملیاتی افسران ستاد کل ارتش و متخصصان گروه فنی مسئول کار تجهیزات ویژه هواپیما را بپذیرد. مشخصات فنی این مجتمع امکان می‌دهد فرماندهی نیروهای زمینی، دریایی، هوا ـ فضا و همچنین نیروهای موشکی استراتژیک از داخل آن انجام شود.

خودروهای ثبت نامی "آش کشک خاله" است

اعطای تسهیلات خرید خودروی داخلی که از نیمه آبان ماه سال جاری کلید خورد منجر به ثبت نام 110 هزار متقاضی برای خرید خودروی ایرانی شد،این طرح که قرار بود شش ماه ادامه داشته باشد اما در ششمین روز خود به خاطر استقبال بی سابقه مردم متوقف شد.در میان سیل ثبت نام کنندگان متقاضی برای خرید خودرو در این طرح کسانی نیز بودند که پس از ثبت نام و پرداخت مبالغ تعیین شده، خواستار انصراف و دریافت پول‌های واریز شده به حساب شرکت‌های خودرو ساز ایرانی شدند.بطوریکه این موضوع در چند روز گذشته تبدیل به یک مشکل برای شرکت‌های خودروسازان و نیز متقاضیان انصرافی شده است چراکه بر اساس قرار داده‌های توافق شده میان شرکت‌های خودرو ساز با متقاضیان امکان هیچ گونه استرداد پول و وجه ریخته شده وجود ندارد.بر پایه این گزارش یکی از متقاضیان انصرافی در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در روزهای اجرای طرح اعطای تسهیلات برای خرید خودرو اقدام به ثبت نام یک خودرو تندر کرده، اظهار داشت: پس از آنکه به دلایل شخصی از بازپرداخت اقساط وام دریافتی عاجز شدم به ناچار به نمایندگی سایپا در استان خوزستان مراجعه نمودم و خواستار انصراف از خرید خودروی ثبت نامی خود شدم.وی افزود: مسئولان نمایندگی یاد شده با بیان اینکه درحال حاضر امکان استرداد وجه ریخته شده من وجود ندارد به من اعلام کردند که ممکن است این پول در سه ماه آینده پرداخت ویا شاید هرگز پرداخت نشود.همچنین یکی دیگر متقاضیان انصرافی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وی قصد داشته خودروی ثبت نامی خود را به نام شخص دیگری ثبت کنند و از این طریق انصراف دهد گفت: متاسفانه نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز به من گفت که به هیچ وجه امکان چنین کاری نیز برای نمایندگی‌ این خودرو سازی وجود ندارد.

تصمیم دولت درباره نرخ سود صادراتی

ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهر، گفت: براساس تصمیم دولت، قرار بود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شود، بر این اساس نیز دولت اولویت‌هایی را برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته بود که بخش عمده‌ای از آن، به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی باز می‌گشت، این در حالی است که بانک توسعه صادرات ایران مامور شده تا این رقم را به عنوان یارانه سود تسهیلات صادراتی به صادرکنندگان بپردازد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس تفاهم‌نامه ای که در این رابطه میان سازمان توسعه تجارت ایران، بانک توسعه صادرات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به امضا رسیده، مقرر شده است تا هر صادرکننده‌ای که از بانک توسعه صادرات وام می‌گیرد، از ۶ درصد تخفیف در سود تسهیلات بهره مند شود.وی تصریح کرد: بر این اساس، صادرکنندگان می‌توانند تسهیلات صادراتی را با نرخ سود ۱۴ درصد دریافت کنند، این در حالی است که البته سازمان توسعه تجارت ایران هم به زودی فهرست کالاهای صادراتی اولویت دار برای دریافت این تسهیلات را اعلام خواهد کرد.به گفته افخمی راد، هر صادرکننده ای به میزان ۳ میلیارد ریال می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند و البته واحدهای نمونه صادراتی، سهمی معادل ۵ میلیارد ریال از این تسهیلات خواهند داشت ولی بازپرداخت با ۶ درصد تخفیف در نرخ سود انجام می شود.

مبنای تمدن غربی از دید آیت الله حائری

عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: آنچه اکنون دنیا به آن رسیده، امنیت نیست بلکه تعادل وحشت است و سرابی بیش نیست. برگزاری صداوسیما نوشت: آیت‌الله حائری شیرازی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه امنیت،عدالت،حرمت انسانی،آزادی و محبت از ویژگی های هر تمدن است،افزود: آنچه اکنون دنیا به آن رسیده است امنیت نیست بلکه تعادل وحشت است و سرابی بیش نیست.این استاد اخلاق با اشاره به اینکه در عصر حجر در دعوای میان انسان ها بزرگترین خطر پرتاب کردن سنگ به سوی کسی و مصدوم کردن او بوده است،گفت: اکنون هم نفسانیت و زیاده خواهی های عصر حجر وجود دارد اما امروزه بازویی که سنگ پرتاب می کرد به موشک قاره پیما و قلوه سنگ به کلاهک اتمی تبدیل شده است.آیت الله حائری شیرازی افزود: سازمان ملل که باید چشم و چراغ عدالت است اما برای پنج کشور حق وتو گذاشته اند که منافعشان مطلق است و اگر 100 کشور دیگر بخواهند از منافعشان دفاع کنند، قادر نخواهند بود، که این بی عدالتی است.وی گفت: علم افراد را برای تجاوز به یکدیگر مجهز می کند اما دین عواملی مثل خدا،آخرت و حساب و کتاب را مطرح می کند که در تمدن دخیل است.عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمدن اسلامی خودش را کنترل می کند که تجاوز نکند،قدرت علمی دارد که کسی به او تجاوز نکند و مراقب است که کشور سومی به دیگری تجاوز نکند همانگونه که ما از فلسطین دفاع می کنیم.

هاشمی با پوتین هم نظر شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نخست وزیر مجارستان با اشاره به اختلافات دولت‌های ترکیه و سوریه و تأثیرات این اختلافات در تقویت و گسترش حضور تروریست‌ها در منطقه، گفت: حمایت‌های پنهان ترکیه از داعش، اوضاع سوریه را پیچیده‌تر کرده و بهترین و مطمئن‌ترین راه برگشت به نظرات مردم سوریه است.

اتفاق شگفت‌انگیزی با فروش قسطی مسکن روی نمی‌دهد

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که با فروش قسطی مسکن اتفاق خاص و شگفت‌انگیزی در بازار مسکن روی نمی‌دهد، گفت: فروش اقساطی مسکن کار خوبی است ولی در سطح و اندازه خودش، با این کار بازار از رکود خارج نمی شود.فرهاد بیضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، افزود: فروش قسطی مسکن در مجموع باعث می‌شود مقداری نقدینگی در حوزه مسکن به جریان بیفتد اما نباید انتظار داشت که یک اتفاق خاص و شگفت‌انگیزی با این برنامه در این بخش روی دهد.وی با تاکید بر این‌که خیلی نباید انتظار داشته باشند حجم معاملات مسکن افزایش یابد، تصریح کرد: فروش قسطی مسکن کار مثبتی است البته اگر درست اجرا شود. این برنامه نیازمند شرکت‌های اعتبار سنجی است تا بانک بتواند بر مبنای این اعتبار سنجی مشتریان را ضمانت کند.


مخالفت با اجرای تعزیه به سبکی جدید

یک تعزیه‌خوان تاکید کرد: آنچه تعزیه را حفظ می‌کند، اجرای سنتی آن است.قوام‌الدین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه تا پایان ماه صفر همراه با گروهی تعزیه اجرا می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه تعزیه هم چنان باقی مانده و مورد استقبال مردم واقع می‌شود و این اتفاق به دلیل رعایت سنت‌هاست.او گفت: برخی می خواهند تعزیه را به سبک جدیدی اجرا کنند، ولی پیشکسوتان این حوزه مخالفند و معتقدند که تعزیه باید به شکل سنتی اجرا شود چون همین سبک سنتی آن را ادامه دار می‌کند.


پرسپولیسی‌ها اینستاگرام‌ هایشان را تعطیل کردند

جمعی از بازیکنان پرسپولیس، تمام مطالب صفحه شخصی اینستاگرام هایشان را پاک کردند.به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی طارمی مهاجم ملی پوش باشگاه پرسپولیس و آقای گل رقابت های لیگ برتر که در پی از دست دادن موقعیت های گل متعدد طی هفته های، او و  هم تیمی هایش با انتقادات شدیدی روبرو شده اند، صفحه شخصی اینستاگرام خود را بست.گفته می‌شود دلیل اصلی وی از این کار توهین های صورت گرفته از سوی برخی کاربران این شبکه اجتماعی بوده است.گفتنی است پس از این حرکت طارمی تعداد دیگری از بازیکنان باشگاه پرسپولیس صفحه شخصی اینستاگرامشان را پاک کردند. رضا نورمحمدی، سوشا مکانی، محسن بنگر، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان از جمله بازیکنان هستند.

تجمع جمعی از کارکنان آزمایشگاههای تشخیص طبی مقابل وزارت بهداشت

روز گذشته جمعی از کارکنان آزمایشگاههای تشخیص طبی از ساعت ده صبح مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت تجمع کردند.یکی از معترضین به ایلنا گفت: تجمع کنندگان عموما کارکنان آزمایشگاههای تشخیص طبی در بخش خصوصی هستند و نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا اعتراض دارند.به گفته این منبع خبری، خواسته اصلی کارکنان آزمایشگاهها، اجرای طرح رتبه بندی مشاغل و افزایش دستمزدها بر اساس مدارک تحصیلی و تخصص علمی آنها است.وی افزود: حقوق ماهیانه کارکنان آزمایشگاههای بخش خصوصی با وجود دارا بودن مدارک دانشگاهی،  حداقل دستمزد مصوب وزارت کار است و آنها سالهاست  بدون امنیت شغلی با قراردادهای موقت مشغول به کار هستند.از قرار معلوم، آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور نیز در مورد کارکنان آزمایشگاههای تشخیص طبی اجرا نمی شود.

ایرادی ندارد چند نفر از اصولگراها با هم رقابت کنند

محمدرضا باهنر در جلسه هم اندیشی اصولگرایان کاشمر با بیان این‌که «مجالس از جمله مجلس نهم تاکنون فراز و نشیب‌ها و ایرادات زیادی داشته است» افزود: اگر می‌خواهیم مجلس دهم هم همانند مجلس کنونی اصولگراها اکثریت آراء را در دست داشته باشند باید دلمان آرام باشد و برای رسیدن به این هدف همه ما و فعالان سیاسی مسئول هستیم. باهنر در ادامه گفت: در انتخابات مجلس ممکن است نظرها بر روی چند کاندیدا باشد، اگر خطری از سوی اصلاح طلبان احساس نشود این ایرادی ندارد که چند نفر از اصولگراها با هم رقابت کنند، ما و حاکمیت هم در مجلس برای فرد منتخب فرش قرمز پهن می‌کنیم اما اگر تردید دارید که با حضور چند اصولگرا ممکن است یک اصلاح طلب به مجلس برود همه ما مسئول هستیم و باید به اجماع برسیم.

تهدید داور لیگ برتری با چاقو و سرنیزه در کوچه

علی خسروی درباره اینکه در دربی خوزستان اشتباهات داوری رخ داد گفت:این اتفاقات دیگر طبیعی است.داور در این بازی دو پنالتی گرفت که هر دو درست بود.می دانید پس از مسابقه چه بر سر داور آوردند؟او را با سرنیزه و چاقو در کوچه پس کوچه های اهواز تهدید کردند و یگان ویژه به دادش رسید.من از منتقدین کمیته داوران و شخص اصفهانیان هستم چون تفکرش را قبول ندارم اما در این هفته جوانان آمدند و این امیدها را افزایش داد.

تنگ‌نظری‌ها مانع حضور سیاسی زنان است

فاطمه آجرلو، نماینده ادوار مجلس می‌گوید: اگر خانم‌ها توانمند هستند چرا نباید در پست‌های مدیریتی و حساس و تاثیرگذار کلان کشور از وجودشان استفاده شود؟ به نظر می رسد که بعضی زمان‌ها از زنان صرف مشارکت در پای صندوق های رای استفاده می شود و توانمندی های دیگر آنان لحاظ نمی شود. هر چند که محمود احمدی نژاد با انتخاب اولین وزیر زن در ایران تابوی حضور زنان در عالی ترین مقام اجرایی کشور را شکست ولی رویکرد بدون انعطاف به حضور زنان موجب شد تاکنون شاهد تلاش برای اختصاص سهم ۳۰ درصدی به زنان در عرصه انتخابات پیش رو باشیم. فاطمه آجرلو نماینده ادوار مجلس که البته خودش جزو سه زنی بود که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، برای تصدی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در دولت دهم از سوی محمود احمدی‌نژاد به مجلس معرفی شد، اکنون معتقد است تنگ‌نظری‌ها همچنان مانع حضور زنان است و تاکیدش بر این است که با قوانینی که مرتبط با دفاع از حقوق زنان است اصلاح شود.

رشیدپور چهره‌ی بدون روتوش الهام چرخنده را نشان می‌دهد

الهام چرخنده، در برنامه «دید در شب» رضا رشید پور حاضر شد و پرسش‌های او در مورد حاشیه‌های دو سال اخیرش پاسخ داد. ن، رضا رشید‌پور از حضور الهام چرخنده در برنامه چالشی «دید در شب» خبر داد و گفت: پس از ماجرای انتشار ویدیوی خاص از سخنرانی خانم چرخنده در دانشگاه و حاشیه های پیرامون آن، ایشان روبروی من نشستند و به شفاف‌ترین پرسشهایم پاسخ گفتند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی