بازدید 14050

درخواست فعالان صنعت شیشه از وزیر صنعت

کد خبر: ۵۵۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 30 November 2015
مدیرعامل شرکت ونوس شیشه درخلال بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این مجموعه تولیدی ،از وی درخواست کرد به منظور تقویت بنیه مالی و سرمایه در گردش شرکتها ،نسبت به راه‏ اندازی سیستم گشایش اعتبار (L.C) داخلی کمک کند تا تولیدکنندگان از بابت نقدینگی تا حدی آسوده خاطر شوند.

محمدحسن نوروزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شیشه های ساختمانی این شرکت طبق محاسبات آماری برابر 100 هزار بشکه نفت صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

وی افزود: در تمام منطقه خاورمیانه فقط 5 شرکت دارای توانمندی های مشابه با شرکت ونوس شیشه است و تاسیسات تولیدی این  شرکت در زمینی به مساحت 71 هزار مترمربع و 35 هزار مترمربع زیربنا واقع شده و با 350 نفر پرسنل که 81 نفر از آنها دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و بقیه با درجه مهارت بالا در خط تولید و حدود 100 نفر شاغل در بخشهای پشتیبانی، سالانه حدود 500 هزار مترمربع شیشه ساختمانی و 400 هزار مترمربع شیشه خودرو، اعم از شیشه‏های جانبی و شیشه عقب و جلو تولید و به بازار عرضه می‏دارد.

مدیرعامل شرکت ونوس شیشه گفت :تولید شیشه های خودرویی که عمدتا شامل پژو 206، سمند و پژو 405 می‏باشد در مجموع باعث صرفه جویی ارزی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار دلار شده و تولید شیشه های ساختمانی نیز که در بسیاری از بناهای مشهور مثل برج میلاد، موزه دفاع مقدس، باغ کتاب تهران، ساختمان های VIP و CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پردیس سینمایی ملت و .... نصب شده است، بیانگر توانایی مهندسان این شرکت در طراحی و ساخت بهترین شیشه های ساختمانی می‏باشد.

با این حال این شرکت همچنان ارتقاء کیفی تولید را مد نظر قرار داده به طوری که پس از موفقیت در فرآوری شیشه های High  Performanceبا  U-Value 1/1 وات بر مترمربع ؛ در راستای سیاست های وزارت مسکن و شهرسازی، نصب برچسب انرژی بر پنجره های ساختمانی را پیگیری می‏کند.

نوروزی به عنوان یکی از سازندگان شیشه خودرو در کشور پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو ابراز خشنودی کرد و آن را مایه پیشرفت کار قطعه سازان و تولیدکنندگان  لوازم جانبی خودرو دانست .

همچنین در جریان این بازدید مهندس محمدرضا نعمت زاده ضمن تاکید بر صرفه جویی انرژی و استفاده از شیشه های استاندارد در بنا های کشور ، کاهش درجه آسیب پذیری شیشه های خودرو را از مهمترین نکات مورد انتظار از صنعت شیشه ایران خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار