بازدید 2095

تشکیل شعب رسیدگی به جرائم انتخاباتی

رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت که به‌زودی در تمامی واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخابات آینده، هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه، تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 30 November 2015
رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت که به‌زودی در تمامی واحدهای قضایی استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخابات آینده، هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه، تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تهران، اظهار کرد: اهمیت انتخابات آتی برای همگان به‌ویژه افرادی که دل‌بسته به نظام و انقلاب هستند، پوشیده نیست مخصوصاً که با تجمیع دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مواجهیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: نظام اسلامی ما از حیث محتوا مبتنی بر مردم سالاری دینی است و برگزاری انتخابات‌های گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مؤید همین مطلب است لذا از این حیث یک نظام بی‌بدیل در جهان است. وظایف خطیری به‌عهده این ستاد گذاشته شده اما محور اصلی آن باید پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف احتمالی باشد. مهمترین مسئولیت ما برگزاری انتخابات سالم و ارتقای اعتماد عمومی است؛ البته در چارچوب مقررات قانونی با تخلفات و جرایم احتمالی، در اشکال مختلف آن برخورد قاطع خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: لازم است تمامی سیاست‌ها، راهبردها و شرح وظایف مصوب در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات با مسئولیت دادستان کل کشور، نصب‌العین اعضای ستاد قرار گیرد. به‌زودی در تمامی واحدهای قضایی استان، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی در انتخابات آینده، هم در مرحله دادسرا و هم در مرحله دادگاه، تشکیل می‌شود و راجع به آن اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. در این خصوص ضروریست نسخه‌ای از گزارشات مربوط به جرایم و تخلفات به دبیرخانه ستاد نیز منعکس شود.

اسماعیلی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به چند نمونه از اقدامات و تدابیر ضروری برای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات احتمالی در انتخابات پیش رو، در مورد ظرفیت بسیار بالای مطبوعات و رسانه‌های جمعی در این راستا تأکید کرد و گفت: ارباب جراید و رسانه‌های جمعی می‌توانند با پرداختن به اهمیت نفس انتخابات و بیان نکات قانونی و اخلاقی راجع به آن، همراه با ایجاد نشاط و تحرک در جامعه، مانع از وقوع بسیاری از تخلفات احتمالی شوند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان تهران در این جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، اخبار مهم در رابطه با انتخابات اسفند سال جاری از سوی تعدادی از اعضای ستاد مطرح شد و پس از انجام مباحث کارشناسی و تبادل نظر درباره موضوعات مطروحه، چند مصوبه نیز در موارد مختلف به‌ویژه زمان برگزاری جلسات ستاد به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست