بازدید 12081
گسترده شدن دامنه بحران رژیم صهیونیستی؛

فرمانده عملیات بمباران هسته ای، علیه نتانیاهو به پا خاست!

در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و فروکش کردن تنش ها بر سر موضوع هسته ای ایران، بهانه های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برای توجیه ناکامی های داخلی خود نیز کمتر شده است. همین امر سبب شده، ساکنین سرزمین های اشغالی به اعتراضات خود علیه سیاست های نتانیاهو شدت ببخشند و حتی حامیان و نزدیکان نتانیاهو نیز به جمع مخالفان وی بپیوندند.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 29 November 2015
وقتی همراهان سابق نتانیاهو نیز علیه وی برمی‌خیزنددر پی حصول توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و فروکش کردن تنش ها بر سر موضوع هسته ای ایران، بهانه های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برای توجیه ناکامی های داخلی خود نیز کمتر شده است. همین امر سبب شده، ساکنین سرزمین های اشغالی به اعتراضات خود علیه سیاست های نتانیاهو شدت ببخشند و حتی حامیان و نزدیکان نتانیاهو نیز به جمع مخالفان وی بپیوندند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی به موضوع گسترش اعتراضات مردمی علیه سیاست های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل پرداخته و می نویسد، فارغ از اختلافات چپ و راست، ارتدکس و سکولار، طرفداران سرمایه داری و سوسیالیسم، این اعتراضات میان گروه های مختلف فراگیر شده و استمرار دارد.

بر اساس گزارش این روزنامه، شنبه شب، هزاران تن در اعتراض به توافق جنجال برانگیز دولت رژیم اسرائیل با شرکت های بزرگ تولیدکننده انرژی برای تولید گاز طبیعی، به خیابان ها ریخته و تظاهرات کردند. این تظاهرات ها که طی هفته های اخیر، هر شنبه شب برگزار می شود، به شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی، از جمله تل آویو، حیفا، بعر شوع، اشدود و بیت المقدس سرایت کرده است. شمار شرکت کنندگان در تظاهرات تل آویو، چهار هزار نفر گزارش شده است.

اما نکته جالب توجه در این میان، آنکه دامنه اعتراضات اخیراً تا حدی گسترش یافته که حامیان و همراهان سابق نتانیاهو را نیز در بر گرفته است. در همین راستا، یکی از افرادی که در تجمعات شنبه شب به سخنرانی پرداخت، زعیو راز بود که در سال 1981، فرماندهی عملیات بمباران نیروگاه هسته ای عراق را بر عهده داشت.

وی درباره طرح های جدید گازی نتانیاهو اظهار داشت: «من، همان کسی که برای تأمین امنیت اسرائیل و نابود کردن نیروگاه هسته ای عراق اعزام شدم، می دانم که این طرح (طرح گازی) برای اسرائیل خطرناک است... هدیه ای که دولت با این کار به انحصار بخش خصوصی می دهد تا در حقیقت، بدون هیچ گونه نظارتی کنترل انرژی مصرفی ما را در دست داشته باشد، غیرمسئولانه است».

گفتنی است، اعتراضات شنبه شب، برای نخستین بار به طور زنده از کانال های مختلف تلویزیونی پخش شد که این امر، خود بیانگر عمیق تر شدن مسائل برای دولت رژیم صهیونیستی و گسترده تر شدن دامنه چالش های این رژیم است. اکنون که نتانیاهو همچنان بر ماجراجویی های خارجی تأکید دارد، اما ابزار همیشگی وی، یعنی استناد به خطرناک بودن برنامه هسته ای ایران از دستش گرفته شده، اعتراضات داخلی به معنای تشدید بیش از پیش بحران برای وی و دولتش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار