بازدید 2335

تایید موفقیتهای طرح سلامت توسط 30تیم کارشناسی

کد خبر: ۵۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 29 November 2015
دکتر  ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی نامه ای به دکتر احمد توکلی گفت:  ما تا آن روز که بتوانیم کاری انجام دهیم، هستیم و برای خدمت به مردم و این که به فرمایش مقام معظم رهبری، بیماران جز دغدغه بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند، تلاش می‌کنیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه در این نامه تصریح کرده است:  از حقوق مردم و حق آنها که برای خدمت به ملت شریف ایران آستین بالا زده‌اند، دفاع خواهیم کرد.

دکتر ایمانیه در این نامه با تاکید بر این که کمبود نقدینگی بیمه‌ها به دلیل طرح تحول سلامت نیست، آورده است: ای کاش بررسی می‌کردید که طی دهه‌های گذشته چه حد از سهم درمان مردم، توسط سازمان تامین اجتماعی در این بخش هزینه شده است؟ ای کاش در این مورد تذکر می‌دادید یا در پی چاره‌ای برای حل مشکل بیمه‌ها بودید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نامه ضمن انتقاد از افرادی که طرح تحول سلامت را زیر سئوال می برند و با اشاره به این که بیش از 70 درصد مردم از اجرای این طرح رضایتمندی دارند، یادآور شده است: تا امروز بیش از ٣٠ تيم کارشناسی از سازمان بهداشت جهاني به ایران آمده‌اند و ابعاد مختلف طرح تحول را بررسی کرده‌اند؛ همه آن‌ها هم به دستاوردهاي این برنامه کلان اذعان داشتند و رئیس سازمان بهداشت جهانی هم از این طرح به عنوان الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه نام برده‌اند.

بنابراین گزارش متن کامل  این نامه که نسخه ای از آن به دفتر توکلی ارسال شده است به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمد توکلی

نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

بخش پیوند کبد شیراز را که به یاد دارید بخشی که با بیشترین تعداد پیوند کبد که دریک بیمارستان در دنیا انجام می شود ، در سال گذشته پیوند کبد انجام  داده و جان صدها بیمار از فرزندان این سرزمین را نجات داده است.پزشکان مسلمان سرزمین ایران اسلامی در این بیمارستان با تخصص و تعهد خویش همواره جانی دوباره به دردمندانی که از درمان خود نا امیدند، اهداء می کنند.

 یکی از اساتید بزرگوار این  بخش در تماس با اینجانب پس از ملاحظه یادداشت جنابعالی در ارتباط با طرح تحول در سلامت و تجمیع بیمه ها خواستند دلیل مقابله‌هایی این چنین با جامعه پزشکی و طرحی که رضایت بیش از 70 درصدی مردم را به همراه دارد، از شما جویا شوم.

تعجب ایشان از آنجا نشأت گرفته بود که چگونه به راحتی چشم بر خدمات جامعه پزشکی بسته می شود؟ چگونه خدمات پزشکان کشور در محروم‌ترین نقاط کشور که هنوز هم از حداقل امکانات زندگی محروم هستند، دیده نمی شود؟ چگونه هزاران خدمت که راه بر خروج سرمایه و سفر هموطنان به سایر کشورها بسته، فراموش می‌شود؟ و هر از چند گاهی با کلام یا نوشته‌ای، در آتش حمله به جامعه پزشکی دمیده می شود؟ آیا به واقع این راه را صراط مستقیمی برای حل مشکلات حوزه سلامت می‌دانید؟ آیا در نگاه ایشان ، دلسرد کردن پزشکان و جامعه بزرگی را که تأمین سلامت مردم را برعهده دارند، به نفع نظام و مردم است؟

بسیاری از اعمال جراحی به عنوان مثال عمل پیوند کبد ، در کشورهای پیشرفته در عرصه پزشکی، حدود 500.000 هزار دلار هزینه دارد؛ در جمهوری اسلامی ایران و پس از طرح تحول سلامت اما مردم  چقدربرای این خدمات پرداخت می‌کنند؟

آیا نمایندگان مردم، این تحول را اسراف و هدر دادن سرمایه و ولخرجی می‌نامند؟

 جناب آقای دکتر توکلی

اطمینان دارم که شما نیک می‌دانید طی دو سال گذشته، دکتر هاشمی تمام سرمایه اجتماعی و آبروی خود را برای مبارزه با فساد اقتصادی در عرصه پزشکی کشور صرف کرده‌است. دلیل بسیاری از خبرسازی‌ها نیز همین موضوع بوده، هست و خواهد بود. اما ای کاش شما که می‌توانید و به اطلاعات و آمار دسترسی دارید، بررسی کنید و ببینید قیمت تجهیزات پزشکی و داروهای گران قیمت، پیش از طرح تحول به چه میزان بوده و امروز  ، تا چه حد کاهش یافته است؟ ببینید و بگویید، پرداخت از جیب مردم چقدر بوده، چند خانواده را به زیر خط فقر برده و امروز شرایط چگونه است؟

بارها گفته شده است که متوسط حقوق یک استاد نیمه وقت در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، پیش از آغاز طرح تحول سلامت 3.5  میلیون تومان بوده که امروز به 5/5میلیون رسیده است و متوسط حقوق اساتید تمام وقت که حق تأسیس مطب ندارند، از 6.5 به 12.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

ای کاش متوسط درآمد جامعه پزشکی را با متوسط درآمد برخی صاحبان مشاغل دیگر که بیش از سی سال تحصیل نکرده‌اند، در مناطق محروم طرح نگذرانده‌اند، حرفه‌شان با جان مردم سر و کار ندارد و تا این حد خطیر و استرس‌زا نیست، مقایسه می‌کردند.

اینجانب هنوز در تعجبم که چرا برخی سعی دارند، طرح تحول نظام سلامت را شکست خورده جلوه دهند؟ طرحی که یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم بوده ، حمایت  مقام معظم رهبری، همراهی مجلس شورای اسلامی و نیز مدیریت و تلاش بی‌وقفه جامعه پزشکی و پرسنل خدمتگزار بیمارستان‌های دولتی کشور را به همراه داشته ، پزشکان، پرستاران و همکارانی که به دلیل تعلل بیمه‌ها در پرداخت بدهی‌های‌شان هفت ماه است کارانه و برخی حتی حقوق خود را دریافت نکرده‌اند!

جناب آقای  دکتر توکلی

شما را می‌شناسم و مطمئن هستم هیچ‌گاه برای کسب رای، نشانی‌های غلط به افکار عمومی نمی‌دهید، اما ای کاش بررسی می‌کردید که طی دهه‌های گذشته چه حد از سهم درمان مردم، توسط سازمان تامین اجتماعی در این بخش هزینه شده است؟ ای کاش در این مورد تذکر می‌دادید یا در پی چاره‌ای برای حل مشکل بیمه‌ها بودید.

کمبود نقدینگی بیمه‌ها به دلیل طرح تحول سلامت نیست، بلکه ریشه در موضوعاتی دارد که شما بهتر از بنده به آنها واقفید و در این مقال، مجال پرداختن به آنها نیست.

جناب آقای دکتر توکلی

در این مکتوب قصد ندارم از جامعه پزشکی دفاع کنم. البته دفاع از اکثریت این جامعه خدوم که آرامش مردم و التیام درد آنها را بر آسایش خویش ترجیح داده و می‌دهند، همیشه برای من افتخار بوده و خواهد بود. حالا اما سخنم با آنهایی است که به هر دلیل، گویا حمله به طرح تحول نظام سلامت و جامعه پزشکی را وظیفه خود می‌دانند! حتما مطلع هستید که تا امروز بیش از ٣٠ تيم کارشناسی از سازمان بهداشت جهاني به ایران آمده‌اند و ابعاد مختلف طرح تحول را بررسی کرده‌اند؛ همه آن‌ها هم به دستاوردهاي این برنامه کلان اذعان داشتند. رییس سازمان بهداشت جهانی هم از این طرح به عنوان الگوی مناسبی برای کشورهای منطقه نام برده‌اند. قطعا هر طرحی به وسعت طرح تحول سلامت ممکن است دارای نواقصی باشد که  با ارائه را ه کا رهای کارشناسی می توان به رفع آن پرداخت.

ما نیز این طرح را برای خدمت به مردم آغاز کرده‌ایم و ادامه می‌دهیم؛ به یقین شما هم بر این باور هستید که نه تنها وزارت بهداشت، که هیچ بخشی از کشور، متعلق به هیچ یک از ما نیست. ما تا آن روز که بتوانیم کاری انجام دهیم، هستیم و برای خدمت به مردم و این که به فرمایش مقام معظم رهبری، بیماران جز دغدغه بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند، تلاش می‌کنیم و از حقوق مردم و حق آنها که برای خدمت به ملت شریف ایران آستین بالا زده‌اند، دفاع خواهیم کرد.

آرزو می‌کنم که خداوند هیچ یک از ما را لحظه‌ای به خودمان وامگذارد.  والسلام.

دکتر محمد هادی ایمانیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی