بازدید 5674
گزارش

سقوط آزاد وزنه برداری ایران به رتبه پانزدهم دنیا

تیم ملی چین با 373 امتیاز بعد از سال‌ها از دستیابی به یکی از سکوهای برتر رقابت‌های جهانی بازماند و چهارم شد. همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران که با ترکیبی ناقص و با یک وزنه‌بردار کمتر راهی هیوستون شده بود، با کسب تنها 216 امتیاز در مکان نازل پانزدهم دنیا قرار گرفت مه افتی فاحش را نشان می دهد
کد خبر: ۵۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 29 November 2015

در پایان هشتاد و دومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر هیوستون آمریکا برگزار شد، روس‌ها با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز، ضمن صدرنشینی در رده بندی مدالی مسابقات، در رده بندی امتیازی نیز با اختلاف 137 امتیاز نسبت به تیم بلاروس، روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند.

به گزارش تابناک ورزشی پایان بخش درخشش وزنه‌برداران روسیه در هیوستون، قدرت‌نمایی نماینده فوق سنگین این کشور، الکسی لوچف بود که با مهار وزنه با ارزش 264 کیلوگرم در حرکت دو ضرب و رسیدن به حدنصاب مجموع 475 کیلوگرم، بعد از 11 سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از 15 سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین را از سیطره حسین رضازاده خارج کرد و به نام خود به ثبت رساند.تیم ملی وزنه‌برداری مردان روسیه، با اقتدار و با کسب 555 امتیاز تیمی، عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی سال 2015 را به دست آورد.

سقوط آزاد وزنه برداری ایران به رتبه پانزدهم دنیا

در رده بندی تیمی مسابقات جهانی آمریکا، بعد از روسیه، بلاروس با 418 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان با 403 امتیاز سوم شد. گفتنی است در این رده بندی تیم ملی چین با 373 امتیاز بعد از سال‌ها از دستیابی به یکی از سکوهای برتر رقابت‌های جهانی بازماند و چهارم شد. همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران که با ترکیبی ناقص و با یک وزنه‌بردار کمتر راهی هیوستون شده بود، با کسب 216 امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت.

در رده بندی مدالی هم که در مسابقات جهانی از اهمیت کمتری برخوردار است، روسیه با 7 طلا، 4 نقره و 2 برنز صدرنشین شد، چین با 7 طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد و قزاقستان با 3 طلا، 5 نقره و 3 برنز در رده سوم قرار گرفت. در این رده بندی تیم ملی ایران با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز کیانوش رستمی، رتبه دهم را از آن خود کرد.

در بخش زنان نیز چین با 556 امتیاز، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و تیم‌های روسیه و قزاقستان به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار