بازدید 4321
دکتر مخبر در افتتاح چند طرح اقتصادی و حمایتی در چهارمحال و بختیاری:

هدف اصلی بنیاد برکت، توانمندی اقتصادی با تکیه بر مردم است

باید به بحث اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه داشته باشیم و بدانیم که اقتصاد مقاومتی تنها یک بحث اقتصادی نیست بلکه از دید امنیتی و سیاسی اهمیت بسیاری دارد. بر این اساس، دیدگاه بنیاد برکت استفاده از توانایی‌های مردم است؛ ما باید به مردم تکیه کنیم تا خیلی از مشکلاتمان حل شود.
کد خبر: ۵۴۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 24 November 2015
حجم سرمایه گذاری در این طرح‌ها که با محوریت کارآفرینی و اشتغال زایی در راستای توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم و اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده، بالغ بر264 میلیارد ریال است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بهره برداری از سه طرح‌ اقتصادی که در قالب طرح برکت در استان چهار محال و بختیاری انجام پذیرفته بود، آغاز شد و همچنین چند طرح حمایتی و فرهنگی در برخی نقاط این استان کلید خورد.

از جمله طرح های اقتصادی که در راستای افزایش تولید در این استان مورد بهره برداری قرار گرفت، بهره برداری از کارخانه شهد زاگرس جهان بین شهرکرد با قابلیت تولید انواع مالت، آغاز فعالیت کارخانه کاسپین پلیمر سپاهان بروجن که تولید کننده فوم های فشرده خاص به شمار می‌آید و همچنین آغاز به کار کارخانه نشاسته سپیدان زرین بروجن که تولید انواع نشاسته را عهده دار است، بود.

این طرح های اقتصادی که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب طرح برکت انجام پذیرفته بودند، در حالی با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار گرفتند که همزمان چندین پروژه زیربنایی -شامل پل سررک، حوزه علمیه تلورد، ایل راههای تلخندان به سه جو و جیرون به لم لمی در مناطق محروم استان- افتتاح شدند.

ساخت 4500 واحد مسکونی در مناطق محروم

مخبر در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز مشارکت در طرح‌های توحیدی بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری گفت: دل‌های این مملکت، مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی همگی با حسین‌اند و این نظام با این دل‌ها گره خورده است. به این دلیل است که می‌بینیم همه مکرها و توطئه‌های استکبار جهانی تنها با یک سخنرانی یک ساعته رهبری به هم می‌ریزد.

وی افزود: آمریکای‌ها و قبل از آن انگلیسی‌ها برای سلطه در خاورمیانه پول زیادی خرج کردند و حتی کشته دادند ولی امروز شاهد آن هستیم این منطقه توسط یک روحانی و یک اتاق ساده اداره می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تاکید بر اینکه توطئه اقتصادی که در دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته تنها برای تضعیف طبقه متوسط جامعه اسلامی است، گفت: باید به بحث اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه داشته باشیم و بدانیم که اقتصاد مقاومتی تنها یک بحث اقتصادی نیست بلکه از دید امنیتی و سیاسی اهمیت بسیاری دارد.

وی دیدگاه بنیاد برکت را استفاده از توانایی‌های جسمی و ذهنی، استعداد و ... مردم دانست و افزود: اصل بحث بنیاد توانمندی اقتصادی است و ما باید به مردم تکیه کنیم تا خیلی از مشکلاتمان حل شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌هایی که تاکنون توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام گرفته تصریح کرد: 2 هزار طرح زیربنایی، ساخت 4 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق محروم و نیازمند، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مورد 200 هزار نفر در قالب 18 خدمت در نقطه صفر مرزی، احداث بیمارستان فوق تخصصی در تهران جهت غربالگری مردم محروم سراسر کشور، بیمه 180 هزار نفر از محرومین و جنگل‌کاری در 1000 هکتار از زمین‌هایی که در مناطق آلوده قرار دارند از جمله کارهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هستند.

هدف اصلی بنیاد برکت، توانمندی اقتصادی با تکیه بر مردم است

دیدار با خانواده شهیدان اعتدالپور و افتتاح به شیوه ویدئو کنفرانس

رییس ستاد اجرایی فرمان امام راحل در جریان ادامه سفر خود به شهرکرد، به دیدار خانواده شهیدان اعتدالپور  کهسه شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور نموده‌اند، رفت و پس از ابلاغ پیام رهبر انقلاب خدمت ایشان، گفت: نزد مقام معظم رهبری در روی کره خاکی هیچ چیز عزیزتر و گرامی تر از شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان نیست.

همچنین، افتتاح حوزه علمیه روستای تلورد از توابع شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمع کثیری از مسئولان استانی از طریق ویدئو کنفرانس، از جمله اقدامات دیگر مخبر در این سفر بود.

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف شناسایی فرصت های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور از طریق بنیاد برکت، در راه‌اندازی طرح های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه سازی و تأسیس و توسعه پروژه‌های اقتصادی در بخش های کشاورزی و صنعتی نیز به گونه ای عمل می‌کند که این پروژه هـا، دارای تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، افزایش فرصت های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقر زدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار