بازدید 2382

سازمان‌ملل ریاض را در نقشه‌جهان‌نمی‌بیند

کد خبر: ۵۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 21 November 2015
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران فاقد هرگونه ارزشی حقوقی است، گفت: این قطعنامه از اساس مردود بوده و سازمان ملل اگر هنری دارد باید به جنایت‌های رژیم صهونیستی و عربستان در منطقه بپردازد، این دلیل کافی است که این اقدام اخیر سازمان ملل یک حرکت سیاسی و فاقد وجاهت قانونی است.

علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، گفت:‌ همواره قطعنامه های کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌هایی سیاسی بوده و کشورها بر اساس محاسبات سیاسی و میزان فشارپذیری رأی می دهند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی که عربستان به عنوان کشوری که در حال جنایت جنگی است و هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده و مراکز شهری و مردمی و حتی بیمارستان‌ها را تخریب می‌کند، پیشنهاددهنده قطعنامه علیه ایران و روسیه درباره سوریه شده و سازمان ملل تنها نظاره گر کشتار مردم یمن است، این نشان می‌دهد که مسئله حقوق بشر در این نهاد یک بازیچه سیاسی دست قدرت‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران فاقد هرگونه ارزشی حقوقی است، افزود: این قطعنامه از اساس مردود بوده و سازمان ملل اگر هنری دارد باید به جنایت‌های رژیم صهونیستی و عربستان در منطقه بپردازد، این دلیل کافی است که این اقدام اخیر سازمان ملل یک حرکت سیاسی و فاقد وجاهت قانونی است.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به کمیته حقوق بشر با تصویب قطعنامه ای درباره نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد،قطعنامه یاد شده با 76 رای موافق، 55 رای مخالف و 68 رای ممتنع به تصویب رسید،آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه ضد ایرانی رای موافق دادند.

قطعنامه عربستان علیه حضور ایران و روسیه در سوریه تصویب شد، پیش‌نویس ارائه شده از سوی عربستان سعودی در محکومیت «مداخله» خارجی در سوریه که به طور مشخصی به ایران اشاره دارد، در کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است.

این قطعنامه الزام‌آور نیست و در ۲۸ آبان ماه با ۱۱۵ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع به تصویب رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی