بازدید 2062

ذخایر انبارهای امدادی تا پایان سال‌ افزایش می‌یابد

کد خبر: ۵۴۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 21 November 2015
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های توانمندی است که در عرصه‌های مختلف امدادی چه در داخل و چه در خارج کشور موفق عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر چرخساز در سفر به تبریز و در نشست شورای معاونین و رؤسای جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی به مسئولیت اصلی هلال‌احمر در قبال آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی مانند زلزله اشاره و اظهار کرد: وظیفه اصلی هلال‌احمر با توجه به رسالتی که دارد، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث از جمله زلزله بوده و امداد جاده‌ای در مرحله بعدی قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: ذخایر انبارهای امدادی تا پایان سال‌جاری افزایش پیدا کرده و 3 قلم کالا شامل چادر، پتو و مواد خوراکی به‌ صورت صد درصد شارژ خواهد شد.

چرخساز به وضعیت حاشیه شهر تبریز اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به این نقاط آسیب‌پذیر شد.

دکترعزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به این که این استان به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیه شمال غربی ایران دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی حوادث گوناگونی را در طول سالیان گذشته تجربه کرده است، گفت: روزانه حوادث مختلفی در راه‌های استان رخ می‌دهد و در این زمینه یکی از رسالت‌های مهم دستگاه‌های امدادی به‌ خصوص هلال احمر رسیدگی به این حوادث است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی افزود: همچنین با توجه به قرار گرفتن کلانشهر تبریز در مجاورت دو خط گسل شمال تبریز و آذرشهر(دهخوارقان) که این دو گسل در تبریز با هم تداخل می‌کند و پتانسیل لرزه‌ای 7.5 ریشتری را دارد که به طرز قابل توجهی درصد آسیب‌پذیری تبریز را از زلزله افزایش داده است.

مهندس پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: توانمندی جمعیت هلال احمر استان بعد از زلزله ارسباران برای مردم نمایان شد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: بزرگ‌ترین سرمایه هر دستگاهی نیروی انسانی مجرب و آموزش‌دیده و با انگیزه آن دستگاه است و اگر نیروی انسانی با انگیزه و کار بلد نداشته باشیم هر چقدر هم منابع مالی و امکانات داشته باشیم، به هدر خواهد رفت.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: در اکثر حوادث نخستین دستگاه حاضر و ارائه‌دهنده خدمات امدادی، جمعیت هلال احمر است و نیروهای هلال احمر همواره در خط مقدم امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی