بازدید 4426
گزارش بازی

هندبال انتخابی المپیک/باخت سنگین ایران به تیم چند ملیتی و مدعی قطر

در حالی که ایران الله کرم استکی را نداشتند، قطری ها هم به دلیل محرومیت گوش راست قدرتمند و سریع خود یعنی هانی کاخی که در بازی با عربستان با کارت قرمز و گزارش داوران مواجه شد طبق قانون IHF نتوانستند حتی بازیکن جدیدی جایگزین وی کنند.
کد خبر: ۵۴۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱ 20 November 2015

تیم ملی هندبال ایران با هدایت عرفان اسماعیلاگیچ جمعه شب در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر قطر میزبان قرار گرفت و بر خلاف سه مسابقه قبلی این بار با اختلاف بازنده شد.

به گزارش تابناک ورزشی، ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه 32 بر17 برابرقطر مغلوب شدند تا مشخص شود تیم قطر که منتخبی از بازیکنان با ملیت های مختلف است، شانس نخست قهرمانی و صعود به المپیک است. قضاوت این مسابقه برعهده ژیری اوپاوا و پاول والک از جمهوری چک بود. ناظر ارشد این بازی هم عمر المرزوقی از امارات بود؛ همچنین نوبورو گوتو از ژاپن و عیسی الجابری از عمان هم ناظرین فنی این دیدار بودند.

نیمه اول این مسابقه با نتیجه 16بر8 به سود میزبان خاتمه پیدا کرد. تیم قطر با این نتیجه جمع امتیازهای خود را به عدد 8 رساند و ایران 6 امتیازی باقی ماند؛ به این ترتیب بازی بعدی ایران مقابل عربستان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، چراکه تیم ایران می تواند با پیروزی برابر عربستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی رقابت ها شود.

قطر، نایب قهرمان جهان و میزبان این دوره از مسابقات است که اکثر کارشناسان شانس اول برای صعود از این مسابقات به المپیک را به قطر داده‌اند. قطری‌ها چندین بازیکن اروپایی و آفریقایی در ترکیب خود دارند. در مقابل تیم ملی هندبال ایران امروز بهترین و سرشناس ترین بازیکنش یعنی الله کرم استکی را به دلیل مصدومیت دراختیار نداشت. قطری ها هم به دلیل محرومیت گوش راست قدرتمند و سریع خود یعنی هانی کاخی که در بازی با عربستان با کارت قرمز و گزارش داوران مواجه شد طبق قانون IHF نتوانستند حتی بازیکن جدیدی جایگزین وی کنند.

این درحالی است که شب گذشته تیم قطر درخواست جایگزینی «دانیل کاپته» یار2مترو پنج سانتی متری کوبایی الاصل خود به جای هانی کاخی را به کمیته فنی داد که این تعویض مورد قبول کمیته فنی قرار نگرفت.

پیش از این تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 39 بر31 از سد عمان گذشته بود و دربازی دوم خود هم با حساب 33 بر 18 از سد ازبکستان گذشت. شاگردان عرفان در بازی سوم هم موفق شدند31 بر27 ژاپن را مغلوب کنند. این در حالی است که قطری ها هم درسه گذشته خود تیم های ازبکستان، ژاپن و عربستان را شکست داده بودند.

دراین رقابت‌ها که تا 6 آذرادامه دارد 11 تیم برتر آسیا در دو گروه رقابت می‌کنند و در نهایت تیم قهرمان به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کند و تیم‌هاى دوم و سوم به مرحله نهایى انتخابى المپیک برای کسب سهمیه این بازی‌ها با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا، آفریقا و ‌آمریکا رقابت خواهد کرد.

* گروه‌بندی مسابقات

گروه یک: بحرین، کره‌جنوبی، عراق، چین و استرالیا

گروه دو: ایران، عربستان، عمان، ژاپن، ازبکستان و قطر

* برنامه دیدار بعدی تیم ایران

ایران - عربستان (یکشنبه اول آذر - ساعت 19:30)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی