بازدید 1747

کاش وام‌به اشتغالزایی و ازدواج اختصاص می‌یافت

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک با گلایه از بی اعتنایی دولت به مشکلات بازنشستگان، از اعطای وام 25 میلیونی خودرو انتقاد کرد و گفت: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال تبدیل می شد. ای کاش وام خودرو به وام ازدواج تبدیل می شد تا دختران و پسران ما برای گرفتن 3میلیون تومان وام سال‌ها پشت نوبت نمی‌ماندند.
کد خبر: ۵۴۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 17 November 2015
نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک با گلایه از بی اعتنایی دولت به مشکلات بازنشستگان، از اعطای وام 25 میلیونی خودرو انتقاد کرد و گفت: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال تبدیل می شد. ای کاش وام خودرو به وام ازدواج تبدیل می شد تا دختران و پسران ما برای گرفتن 3میلیون تومان وام سال‌ها پشت نوبت نمی‌ماندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت فرارسیدن ماه صفر و شهادت حضرت رقیه و گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین گفت: بازنشستگان از جمله اقشار مهم جامعه هستند که متاسفانه به فراموشی سپرده شده‌اند. بازنشستگان پس از عمری تلاش صادقانه و فعالیت شبانه روزی با کوله باری از علم ، تجربه و پختگی خدمت به خانه باز می گردند و باید خانواده‌ای را مدیریت کنند که دارای عروس ، داماد ، نوه و بعضا نتیجه است؛ خانواده گسترده‌ای که افتخار زندگی سالم و پرمشقت یک بازنشسته است.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: فرد بازنشسته پس از 30 سال کار و خدمت با تنی خسته و انواع بیماری‌های روبروست، بازنشستگان نیازمند بهداشت و درمان هستند. بازنشستگان باید با درد و رنج  بیماری‌های حاصل از 30 سال خدمت خود مواجه باشد. در چنین شرایطی فرد بازنشسته از انواع امتیازات محروم می‌شود و با بی توجهی با آنها برخورد می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه درآمد بازنشستگان به شدت کاهش می‌یابد، در افزایش حقوق سنواتی کم‌ترین افزایش به بازنشستگان تعلق می گیرد. کاری به بازنشستگان تعلق نمی گیرد و تمام مصیبت‌ها، گرفتاری‌ها و محدودیت‌ها نصیب بازنشستگان می شود.

نقوی حسینی گفت: بازنشسته‌ای که اکنون نیازمند استراحت و گردش است و باید ایران‌گردی و جهان‌گردی کند گرفتار درد و مشکل معیشت می‌شود. چنین شرایطی شامل تمام بازنشستگان ، بازنشستگان فرهنگی ، کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، بازنشستگان نظامی و انتظامی و سایر بازنشستگان کشور می شود.

این نماینده مجلس نهم خطاب به نمایندگان مجلس و دولت تاکید کرد: باید در آستانه تصویب بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه، فکری اساسی برای بازنشستگان کرد؛ مشکلا ت آنها در بهداشت و درمان، هزینه های سرسام‌آور زندگی ، گردشگری و استراحت  و بهره گیری از تجربه و دانش بازنشستگان برنامه ریزی صورت گیرد. اجازه ندهیم کسانی که روزی جامعه خود را اداره می کردند امروز از چرخه زندگی، چرخه اقتصاد و اداره امور خارج شوند. بازنشستگان نباید با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند.

بی‌کاری، ریشه مشکلات جامعه و بی‌اعتنایی دولت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوع بحران بی‌کاری حاکم بر جامعه ایران اسلامی یک دغدغه جدی تبدیل شده است. امروز دختران و پسرانی که فرزندان ما و فرزندان این مملکت هستند که باید آینده این کشور را بسازند ، متاسفانه با تحصیلات عالی لیسانس و فوق لیسانس در رشته های تخصصی بی‌کار مانده‌اند.

وی در ادامه گفت:  متاسفانه مساله بی‌کاری منجر به افزایش سن ازدواج شده است و امکان تشکیل زندگی ندارند. جای تعجب دارد که چرا دولت کاری برای حل مشکل جوانان انجام نمی دهد. چرا به خیل عظیم جوانان مومن و علاقمند خدمت به کشور نمی اندیشد و برنامه‌ای یا اقدامی صورت نمی گیرد؟

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس با انتقاد از وام 25 میلیون تومانی خودرو گفت: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال تبدیل می شد. ای کاش وام خودرو به وام ازدواج تبدیل می شد تا دختران و پسران ما برای گرفتن 3میلیون تومان وام سال‌ها پشت نوبت نمی‌ماندند.

وی همچنین گفت: بحران بی‌کاری است که موجب انواع انحرافات اجتماعی می شود. اعتیاد ، جرایم اجتماعی ، اختلافات خانوادگی ، طلاق‌های پی‌در‌پی ، سرقت و انواع معصیت های اجتماعی حاصل بی‌کاری است ؛ چرا دولت برنامه ای برای کنترل بی کاری و اشتغالزایی اجرایی نمی کند؟ چرا دولت برنامه ای برای خروج از رکود کشنده فعلی اجرا نمی کند؟ چرا اصول اقتصاد مقاومتی که هم اشتغالزاست و هم موجب خروج از رکود با تولید ثروت و اشتغالزایی می شود مورد توجه قرار نمی گیرد؟

لزوم حل موضوع PMD

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با اجرای تفاهم برجام گفت: حل پرونده PMD  از شرایط اجرای برجام بوده و هست. این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اما امروز اظهار نظر ها نشان می دهد که طرف مقابل بنا ندارد موضوع PMD  را حل بنماید. عهدشکنی آمریکایی ها و عهدشکنی غربی‌ها موضوع غیر قابل کتمانی است.

نقوی حسینی گفت: مسئولین دستگاه دیپلماسی و دولت توجه کنند که به دیپلماسی لبخند توجه نکنند و گول لبخند آمریکایی ها را نخورند. آژانس انرژی اتمی ابزار دست آمریکایی ها است. اجرا را متوقف کنید تا PMD حل شود وگرنه عهد شکنی ها ادامه خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی