بازدید 5240
۱

تیزی خنجر داعش بر شاهرگ غرب چه می کند؟!

نام کارگردان و بازیگران این نمایش غمبار و دلخراش «داعش» است. پیش از این به تفکر حاکم بر این گروه، دسته و یا هر نام دیگری که برازنده ی قامت ناراستشان است، «تفکر متحجر آدمکش» می گفتم.
کد خبر: ۵۴۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 16 November 2015
تیزی خنجر داعش بر شاهرگ غرب چه می کند؟! در مدت زمانی کمتر از چند هفته با سیری تصاعدی، حملات «تفکر منحصر به فرد انسانیت کش متحجر» به دست انسان هایی که قابلیت جدیدی از توانایی انسان معاصر را در سنگدلی و وحشی گری را نمایان ساخته اند، در پهنه ی گیتی رخ داد.

نام کارگردان و بازیگران این نمایش غمبار و دلخراش «داعش» است. پیش از این به تفکر حاکم بر این گروه، دسته و یا هر نام دیگری که برازنده ی قامت ناراستشان است، «تفکر متحجر آدمکش» می گفتم. پس از چندی و در این روزها و به ویژه پس از انفجار هواپیمای مسافری روسیه و به دنبال آن انفجارهای بیروت و بغداد و حال به خاک و خون کشیده شدن پاریس و درنوردیدن و خراشیده شدن شرق تا غرب جهان به چاقوی داعشی، استفاده از ترکیب '' تفکر متحجر انسانیت کش را بر آدمکش ترجیح می دهم.

مطمئنا درباره ی حوادث دهشتناک این روزهای دنیا، سیاستمداران، متخصصان مسائل نظامی و امنیتی، متخصصان علوم اجتماعی و حتی روانشناسان تحلیل های گوناگونی ارائه خواهند داد.

تنها خواستم در چند سطر از زاویه ای که با خواندن خبرها و دیدگاه ها در فضای مجازی و پیگیری اخبار نظرم و شاید بهتر بگویم احساسم را تحت تأثیر قرار داد، بپردازم. باز هم از زاویه ای دیگر تنها بیان درد دلی است با خوانندگان عزیز.

در فضای مجازی ایرانیان بسیاری و همچنین مسلمانان فراوانی با ملیت های دیگر به حق و به درستی هر یک به نوعی با جملاتی و عکس هایی و یا به هر طریقی همدردی خود را با بازماندگان کشته شدگان بی گناه کشتار پاریس ابراز داشتند. فرآیند و اتفاقی که نشانی از انسان دوستی است و در راستای بر هم زدن پروژه ی «ایران هراسی» و «اسلام هراسی» به خوبی گام برمی دارد. از این زاویه ی دید، این اتفاق، اتفاق خوشایندی است، چه آگاهانه با همین هدف باشد، چه تنها ابراز احساساتی راستین به شکستن حرمت انسانیت. این رفتارهای نیکو هم از دیدگاه احساسات و هم از دیدگاه همدردی با کشته شدن وحشیانه ی انسان ها و اثبات مصراع ''بنی آدم اعضای یک پیکرند'' و رفتن قرار از دیگر اعضای این پیکره با دردی مشترک، هم از سوی ملت و هم دولت ما قابل تقدیر است و هم برای فهماندن به جهان که ایرانی و مسلمان راستین از کشتن بی گناهان از هر دین و نژاد آن هم به نام پاک ''اسلام'' و به طور کلی کشتار بی گناهان به نام دین و خداوند متنفر است، مسلما سودمند خواهد بود.

و اما زاویه ی دیگر...
ادامه دارد...

ادامه مطلب را در سایت «تابناک باتو» بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سیاه بازیه قرار بود فرانسه وارد سوریه بشود که شد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی